Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että kun ihmiselle tulee ikää niin se lopettaa liikuntaharrastukset ja sen ainoa liikunta on kävely?

Vierailija
30.12.2024 |

Oletteko koskaan nähneet yli 50 vuotiaita vanhuksia esim. luistelemassa, laskettelemassa tai pelaamassa jalkapalloa? 

Kommentit (184)

Vierailija
121/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pilatestunnilla on noin 40kpl  seniori-ikäisiä rouvia. Alle 50v on ohjaaja ja kolme jumppaajaa. 

Vierailija
122/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pilatestunnilla on noin 40kpl  seniori-ikäisiä rouvia. Alle 50v on ohjaaja ja kolme jumppaajaa. 

Meidän salilla toimiva pilatesohjaaja (joka ohjaa muitakin ryhmäliikuntoja) on varmasti reilusti yli 50 v, on mua itseäni nimittäin vanhempi (minä 49).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskymppisissä joukot toki urheilurintamalla harvenee, mutta jäljellä olevat liikkuu sitten senkin edestä. Näillä kun työelämässä usein jo rentoa, lapset muuttaneet pois jne. Niin on aikaa urheilla vaikka aamusta iltaan.

Vierailija
124/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut päälle viisikymppisenä luopumaan kuntosalista ja hölkkäämisestä, kun paikat ei yksinkertasesti kestä niitä enää. Olen suorastaan kateellinen niille mua paljonkin vanhemmille, jotka pystyy. Onneksi kykenen yhä tekemään kunnon kävelylenkkejä ja ajamaan kuntopyörällä kotona, se on mulle todella tärkeä henkireikä. En tahdo edes ajatella sitä mahdollisuutta, että jalat tekisivät tenän kokonaan.

Oletko jutellut jonkun personal trainerin kanssa sinulle sopivasta treeniohjelmasta? Vaikea uskoa että kuntosalilla ei pystyisi tekemään yhtään mitään, vaikka sitten vastuskuminauhalla tms. vaikka kroppa ei mitään kovia painoja kestäisikään. Lähtökohtaisesti itselle sopivan lihaskuntotreenin pitäisi kuitenkin auttaa niitä paikkoja kestämään muuta elämää eikä päinvastoin.

Vierailija
125/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan "harrastanut" liikuntaa. Olen kuitenkin varmasti paremmassa kunnossa kuin jotkut harrastajat.

Tein työni postimiehenä (silloin kun sitä postia vielä jaettiin)

Joskus oli jossain iltapäivälehdessä laskenta, missä ammatissa tulee eniten askelia. Ammatteja oli neljä, muistan kolme: kampaaja, sairaanhoitaja ja postimies.

Laskettiin koko työpäivän askeleet kaikilta muilta paitsi postimiehen askeleet laskettiin vain jako-osuudelta. Näin saatiin tulokseksi, että postimiehet liikkuvat vähiten.

Vierailija
126/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Kävely on aina ollu mun ainut liikuntaharrastus 😃

Se ei ole liikuntaa. 

Vierailija
127/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut päälle viisikymppisenä luopumaan kuntosalista ja hölkkäämisestä, kun paikat ei yksinkertasesti kestä niitä enää. Olen suorastaan kateellinen niille mua paljonkin vanhemmille, jotka pystyy. Onneksi kykenen yhä tekemään kunnon kävelylenkkejä ja ajamaan kuntopyörällä kotona, se on mulle todella tärkeä henkireikä. En tahdo edes ajatella sitä mahdollisuutta, että jalat tekisivät tenän kokonaan.

Oletko jutellut jonkun personal trainerin kanssa sinulle sopivasta treeniohjelmasta? Vaikea uskoa että kuntosalilla ei pystyisi tekemään yhtään mitään, vaikka sitten vastuskuminauhalla tms. vaikka kroppa ei mitään kovia painoja kestäisikään. Lähtökohtaisesti itselle sopivan lihaskuntotreenin pitäisi kuitenkin auttaa niitä paikkoja kestämään muuta elämää eikä päinvastoin.

Käsissä on nivelrikkoa, joten niillä en enää pysty melkein mitään tekemään. Myös polvet vaivaa, joten aika rajoittunutta on, en viitsi enää edes yrittää. Pakko hyväksyä tilanne.

Vierailija
128/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 52 ja pelaan vielä futista. Vanhimmat joukkueesta on yli 60-vuotiaita naisia. Harrastan myös kuntosalilla käymistä, hiihtoa, lenkkeilyä ja uintia. Pyöräilen työmatkat. 

Aika polarisoitunut tääkin juttu. Osa ei liiku yhtään edes parikymppisinä. Ovat ihan surkeassa kunnossa jo silloin. Sit on näitä paljon liikkuvia, vanhojakin.

Vierailija
129/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain kuudenkymmenen ikävuoden hujakoilla alkaa selvästi näkyä, ketkä ovat aktiivisesti harrastaneet liikuntaa eli pitäneet itsestään huolta. Tuttu 70 v nainen pesee heittämällä parikymppiset pullamössönuoret sekälihaskunnossa että aerobisessa kunnossa, vaikkei ole ollut koskaan muuta kuin aktiivinen liikkuja (ei siis kilpaurheilutaustaa). Itsekin olen nyt viisikymppisenä hyvässä kunnossa sekä lihas- että aerobisen kunnon osalta. Mieluummin menen kohti vanhuutta jaksavana ja hyvinvoivana, tekemättä liikkumisesta mitään elämän keskipistettä kuitenkaan.

Tietenkin syöpä tai muu sairaus voi tulla vaikka olisi kunnossakin, mutta esimerkiksi rankkojen hoitojen sietämisessä on eroja riippuen juurikin potilaan kunnosta.

Vierailija
130/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvi, kömpelyys.  

:(

Vierailija
131/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa lukea  kun  hölmö  aloittaja herjaa ja vähättelee muita.

Pidän peukkuja, että saat kokea vuosien syöpähoidot, rankat lääkkeet, elinsiirron ja käänteishyljinnän. Heitetään mukaan murtunut selkäranka, vuoden kestävä vyöruusu ja kortisonin aiheuttama lähes sokeuttava kaihi alle 50-vuotiaana.

Jutellaan sen jälkeen lisää.

Oli ihanaa, kun pystyn jälleen kävelemään kaatumatta ja nousemaan ylämäkiä ja portaita.

Vierailija
132/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mummut ei skeittaa tai hypi uimarantojen hyppytorneista?

Voi kulta pieni, kun kasvat ja vanhenet, niin sitten viimeistään tiedät syyn.

Unohdit nyt tohkeissasi vastata kysymykseen.

Sarkasmi on vaikea laji, jota ei kaikki ymmärrä. Valitan.

Vierailija
133/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä ap käy, mutta itse näen yli viisikymppisiä joka viikko liikkumassa, ohjaamallani ryhmäliikuntatunnilla. Vanhin osallistuja taitaa olla äitini, joka on yli 70 v., isä on pari vuotta nuorempi. Jumpan lisäksi vanhempani harrastavat mm. hiihtoa, uintia, palloilulajeja ja kuntosalilla käyntiä. 

Vierailija
134/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Kävely on aina ollu mun ainut liikuntaharrastus 😃

Se ei ole liikuntaa. 

Oudosti silti on olympialaji :D

Vierailija
135/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt viisikymppisiä ja ylikin liikkumassa. Veikkaan, että ap:kin on, luulee vain, että heidän pitäisi näyttää 90-vuotiailta.

Tuon ikäisethän just liikkuu, varsinkin laskettelu on heille tuttu laji, mutta monilla on lapset, joihin uppoaa rahaa ja aikaa niin, että oma liikkuminen on omilla ehdoilla tapahtuvaa, ei välttämättä joukkuelajia tai matkustelua vaativaa.

Moni tuon ikäinen vielä pyöräilee töihin, kun parikymmentä vuotta nuoremmat tulevat bussilla tai autolla.

Vierailija
136/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuskuminauhalla voi kuntoilla ihan kotonakin. Ehkä yli 50 v ymmärtävät tämän, eikä tarvitse salia tai personal traineria.

Vierailija
137/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ikää karttuu ja nivelet huononevat, niin lapsuuden ja nuoruuden luistelu- ja pujotteluharrastukset tahtovat jäädä. Juokseminenkin jää juuri kuluneiden nivelien ja salakavalasti kertyneiden liikakilojen takia. Kun loppuu vauhdikkaampi ja hauskempi tapa liikkua, niin tilalle on keksittävä tylsempää. Sittenpä se on sitä kävelyä ja punttisalia, joogaa ja vesijuoksua. Pääasia, että liikkuu ja pitää huolen kunnostaan vaivoista huolimattta. Se vaan lähinnä ihmetyttää, miksi nykynuoret eivät välitä huolehtia aerobisesta kunnostaan tai koordinatiota ja jäntevyyttä kehittävistä liikuntalajeista. 

MITEN KILOT VOI KERTYÄ SALAKAVALASTI???

kerro

exkaunotar56v

Vierailija
138/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuskumina

Tietysti voi, mutta jos henkilöllä on ikävä kuntosaliharrastusta josta on joutunut luopumaan, niin eikö olisi lähempänä sitä käyttää sitä salilla eikä kotona?

Vierailija
139/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt useinkin. Etkö itse ole nähnyt ? 

Vierailija
140/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysinen terveys tuli tärveltyä nuorena niin pahoin ettei enää voi harrastaa muuta kuin maksimissaan kävelyä.