Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että kun ihmiselle tulee ikää niin se lopettaa liikuntaharrastukset ja sen ainoa liikunta on kävely?

Vierailija
30.12.2024 |

Oletteko koskaan nähneet yli 50 vuotiaita vanhuksia esim. luistelemassa, laskettelemassa tai pelaamassa jalkapalloa? 

Kommentit (184)

Vierailija
101/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli rankka yleistys. Tiedän yli 50-vuotiaita *vanhuksia*, jotka hiihtävät, uivat, pyöräilevät, laskettelevat, käyvät salilla ja tietenkin se kävely ja suurin osa nuoremmista ei harrasta minkäänlaista liikuntaa.

Niin. Aloittaja penääkin jalkapalloa ja luistelua, jotka ovat tosi huonoja lajeja yli 30-vuotiaille. 

Vierailija
102/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kyllä mummoja vesijumpassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtämässä ja juoksemassa on ainakin kaiken ikäistä porukkaa. 

Vierailija
104/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin 63v mies harrastaa yleisurheilua, erityisesti korkeus- ja seiväshyppyä. 

Vierailija
105/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harrastanut vain pyöräilyä ja kävelyä. Pyöräily jäi huimauksen vuoksi.

Vierailija
106/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on hyvä juttu. Nuorena joidenkin on ollut pakko myös kävellä, vaivojen vuoksi, koska muuten pahenee. Ellei kotona tee muita liikkeitä. Jos on terve ihminen, eikö tule mieleen muiden vaivat ollenkaan ja leikkauspolitiikka. Ja kaiken vaikutus ihmisiin.

Vierailija
107/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistystä. Viiskymppiset juoksee kympin 35-36 minuuttiin, kuinka moni nuorista pystyy samaan? Ehkä prosentti koko nuorten  ikäluokasta.

Vierailija
108/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki liikunta, mistä saa iloa, on hyväksi. Riippumatta iästä.

Joku luistelee, joku pelaa palloa, joku kävelee jne.

Väkisin liikkumista harrastava vain kärsii.

Vierailija
109/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yleistystä. Viiskymppiset juoksee kympin 35-36 minuuttiin, kuinka moni nuorista pystyy samaan? Ehkä prosentti koko nuorten  ikäluokasta.

Kuinka moni viisikymppisistä, puoli prosenttia?

Vierailija
110/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, 50-64-vuotiaat ovat vielä työelämässäkin ja osassa töistä täytyy olla sellaisessa fyysisessä kunnossa, mitä ei millään pelkällä kävelyllä ylläpidetä.

Vierailija
111/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just kävin juoksemassa 8 km lenkin. Tanssin, käyn kuntosalilla ja välipäivinä teen pitkän, reippaan kävelylenkin. Kroppa on paremmassa kunnossa kun monen alle kolmekymppisen. Ei kolota mikään paikka, tosin juoksulenkkejä on täytynyt lyhentää.

Terveisin isoäiti vm 1964.

Vierailija
112/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luistellut viimeksi lapsena, laskettelemassa käynyt kerran teini-ikäisenä enkä koskaan pelannut muistaakseni jalkapalloa. Miksi tekisin näitä yli 50-vuotiaana, kun ei ole aiemminkaan kiinnostanut? 

Lenkkeilen kyllä mielelläni ja käyn kuntosalilla.

Vierailija
113/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää loppuvan harrastukset ennenku alkaneetkaan nykyään.

Vierailija
114/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet!

Vierailija
115/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan viiskymppinen, mutta melkein. Liikun vuodessa satoja tunteja, mm. 30-40km juoksulenkit ja 50km hiihdot on ihan perussettiä. Kuitenkin kontaktilajeihin (esim. jääkiekko, jalkapallo yms.) on jonkinlainen itsesuojeluvaisto tullut iän myötä. Pelkää, että paikat ei kestä äkillisiä käännöksiä, kaatumisia, kontaktia yms.

Vierailija
116/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin omasta puolesta 55v voin sanoa, että koko elämän harrastettu liikunta on kuluttanut rustot polvista varsin tehokkaasti. Mikään liikunta, jossa tärähdyksiä tai rasitusta polviin, aiheuttaa parin päivän helvetin ja mahdollisesti kortisoonipiikin polveen. Kävely ja uiminen on enää sopivia juttuja mulle.

Vierailija
117/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tässä kävelyn lisäksi tulee uitua, soudeltua, pyöräiltyä ja pelattua golfia.

Vierailija
118/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä yleistää. Itselle käynyt taas päinvastoin. 20- ja 30-vuotiaana maistui vaan se kävely mut nyt 41-vuotiaana mukaan tullut pyöräily, kuntosali ja uiminen. Muitakin lajeja mielessä joita varmasti tulen kokeilemaan.

Vierailija
119/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika kävelyssä on? Se on helvetin hyvä helppo ja halpa liikkumis ja kuntoilu muoto joka ei juurikaan rasita polvia eikä selkää. Kuitenkin tarpeeksi rivakka kävely kehittää hyvin peruskuntoa. Suosittelen kävelyä kaikille.

Vierailija
120/184 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut päälle viisikymppisenä luopumaan kuntosalista ja hölkkäämisestä, kun paikat ei yksinkertasesti kestä niitä enää. Olen suorastaan kateellinen niille mua paljonkin vanhemmille, jotka pystyy. Onneksi kykenen yhä tekemään kunnon kävelylenkkejä ja ajamaan kuntopyörällä kotona, se on mulle todella tärkeä henkireikä. En tahdo edes ajatella sitä mahdollisuutta, että jalat tekisivät tenän kokonaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä