Ahdistava olo. En keksi enää keinoa mikä tähän auttaisi.
Olen estänyt joka paikasta yhden vanhemman mies henkilön. Tänä aamuna taas jälleen kerran huomasin tämän taas tehneen uuden profiilin. Tekee useita eri feikkiprofiileita naisen sekä miehen nimillä. Jokaisen näistä huomaan selkeästi feikkikuvista ja sukunimesta joka viittaa hänen sukunimeensä. Olen vaihtanut jopa puhelinnumeron kyseisen tyypin takia. Olen myös käynyt poliisilla juttelemassa tästä ja saanut nää ohjeet jota olen noudattanut. Tämä kyseinen mies siitä huolimatta jatkaa pommitusta feikkiprofiileilla, ajelee perässä jos olen lenkillä, liikkuu meidän talon läheisyydessä, tekee perättömiä eläinsuojelu/lastensuojelu/rikosilmoituksia... kirjoittelee eri palstoille erilaisia rakkaus kuvitelmia vaikka olen hänelle SELKEIN SANOIN SANONUT ETTEN OLE HÄNESTÄ MILLÄÄN TAVALLA KIINNOSTUNUT. Ja milloin mitäkin sekavaa settiä , maksa velkas h jne. Kaikki noi on sen omaa pelkkää oman päänsä keksimää tarinaa.
Oma mieskin alkanut kiinnittää huomiota kyseiseen heppuun ja huomannut myöskin että tämä heppu kävelee meidän talon pihan läheisyydessä. Otin eilen oman miehenkin lenkille turvaksi mukaan kun ahdisti suoraan sanottuna mennä lenkillä yksin kun tämä vanha pappa ajelee perässä.
Ahdistaa aivan sikana. Jotenkin todella semmone lamaatunut ja ahdistunut olo kun tämä ei jätä rauhaan millään. Mielessä on käynyt jopa isku ryhmä kun poliisikaan ei tee asialle mitään. Muuta kuin antaa vaan neuvoja. Olen tuhansia kertoja sanonut että olen ollut poliisiin yhteydessä mut eipä sekään auta. Tämä mies edelleen kuvittelee harhapäissää kaikkea sairasta vaikka totuus on aivan toine.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks en oo enää yksin tämän asian kanssa. Nytkin mies alkanut huomaan asioita. Ahdistaa olla yksin kotonakin nykyisin.
Ymmärrän, toi on tukalaa, ihan liian tukalaa. Ootko kysynyt poliisia tekemään selvää tolle ukolle, että sen pitää lopettaa hulluus tai tosta voi tulla syytteitä ja ikävyyksiä, kustannuksia/korvauksia sen maksuun häirinnästä ja vainoamisesta tms? Siis onko poliisi EDES käynyt juttelemassa sille ukolle?
Toiseksi, onko seudulta muuttaminen ihan poissuljettu asia? Koska toi on vanhempi ukko ja liikkuu ilmeisesti pyörällä, niin ei se tuu seuraamaan teitä jonnekin toiselle puolen maata. Sitten laitatte kaikki tiedot salaisiksi.
Niin on😞 ei oo käyny tai ainaki näin luulen. Se ei mahollista helposti kun meillä on omistus asunto. Niin tämä pitäis saada eka
Ok. Toimintasuunnitelma on nyt se, että otat uudestaan yhteyttä poliisiin ja tavoite on saada poliisi menemään hänen luokse asioimaan. Kirjoita toi vaikka ylös lapulle, se on tavoite. Huom sanot poliisille että tekstiviesti ei riitä eikä pikku puhelu, vaan että menevät hänen luokse asioimaan kasvoista kasvoihin. Ukko on sen verran epästabiili, että asunnollaan voi olla mitä vaan - huumeita, räjähteitä, tai asuinkelvoton laiton kämppä, siitä voi tulla lisää materiaalia.
Kysyt ovatko he käyneet juttelemassa miehen luona ja tehneet selväksi että hänen väijymisensä ja seuraamisensa, ja muu hulluutensa (velan keksiminen jne) on laitonta ja se on aiheuttanut teille kärsimystä ja että sen on aika loppua HETI, nyt virkavalta sanoo näin, hänen tulee ymmärtää, muuten tapauksesta voi poikia syytteitä ja korvauksia ja rikosrekisteriä. Jos poliisi mussuttaa jotain, että ei he yleensä mene jne, niin sano että tämä on vakavaa ja autolla seuraamiset lenkillä voivat seuraavaksi muuttua esim yliajoksi tai muuksi väkivallaksi, vainontajutuissa on uhka olemassa eskaloitumisiin, että he voivat nyt stopata tämän pitkittyneen, muhivan rikostilanteen. Jos on vaikeaa eivätkä halua lähteä töihin, niin kysy on tapauksella tutkinnanjohtajaa ja kysy että saisit puhelimen päähän, sinä olet uhri ja yrität saada apua ja hommaa hoitumaan.
Poliisi pitää saada menemään ukon luokse ja tekemään asiat selviksi. Se voi tepsiä tai sitten ei. Mutta se olisi tärkeä vanhanajan keino joka saattaa tepsiä, jos miehessä on jäljellä vielä jotain tolkkua.
Hän vaikuttaa mielisairaalta mutta voi silti tajuta, että ei halua kustannuksia tai muuta ikävyyttä, joten lopettaa toimet. Jos hän käy poliisien kimppuun, niin siitähän napsahtaa kyllä heti kiinni ja säilöön ja syyte.
Aiemmalla kirjoittajalla 08:24 oli hyvä listaus toimenpiteistä. Mä (kirjoitin 08:26) keskityin yhteen asiaan, eli poliisin saanti menemään ukkoa puhuttamaan. Sait siihen nyt yksityiskohtaista vinkistöä. Yhdistele 08:24 kirjoittaneen toimenpiteet siihen mitä mä laitoin 08:26 poliisin kanssa asioimisesta ja sen tärkeydestä, että heidät tulee saada menemään ukon pakeille.
Mies ei ole vielä käsittänyt, että se mitä tekee, on laitonta ja siitä voi koitua seurauksia. Hän tarvitsee tilanne"tsekin". Toivotaan että se riittäisi, jos ei riitä niin sulla on noi toimet ja materiaalit, mitä aiemmin vinkattu, joilla sitten eteenpäin.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneks en oo enää yksin tämän asian kanssa. Nytkin mies alkanut huomaan asioita. Ahdistaa olla yksin kotonakin nykyisin.
Ymmärrän, toi on tukalaa, ihan liian tukalaa. Ootko kysynyt poliisia tekemään selvää tolle ukolle, että sen pitää lopettaa hulluus tai tosta voi tulla syytteitä ja ikävyyksiä, kustannuksia/korvauksia sen maksuun häirinnästä ja vainoamisesta tms? Siis onko poliisi EDES käynyt juttelemassa sille ukolle?
Toiseksi, onko seudulta muuttaminen ihan poissuljettu asia? Koska toi on vanhempi ukko ja liikkuu ilmeisesti pyörällä, niin ei se tuu seuraamaan teitä jonnekin toiselle puolen maata. Sitten laitatte kaikki tiedot salaisiksi.
Niin on😞 ei oo käyny tai ainaki näin luulen. Se ei mahollista helposti kun meill
Ok. Täytyy tehä noin.
Vierailija kirjoitti:
Tee virallinen rikosilmoitus. Pyydä poliisia keskustelemaan seuraajan kanssa.
Kaikki perättömät ilmoitukset ovat myös rikos.
Ota joka kerta kuva, kun seuraa sua. Ihan joka kerta ja lähetä poliisille.
Ota yhteyttä lastensuojeluun, kun teillä on myös lapsia. Voisivatko auttaa? Myös heille kuvat jatkuvasta seuraamisesta.
Tuo tahoille ilmi, että kun tämä ei ole loppunut, menee vain pahempaan suuntaan ja mitä sitten voi tapahtua?
Kun on yli 10 kuvaa seuraamisesta eri päiviltä, hae virallista lähestymiskieltoa.
Ilmoitus somen ylläpidolle. Saattaa aina käyttää samaa ip-osoitetta, että estävät kunnolla.
Tee huoli-ilmoitus vanhuksesta, joka vainoaa, jos sitä kautta hän saisi apua.
Onko henkilöllä lapsia? Heiltä voisi myös pyytää apua tilanteen selviämiseksi.
Ok. Täytyy kokeilla totakin. On sillä 3 aikuista lasta. Mutta en tiiä onko näihin tekemisissä. Siltä on joskus evätty lapsen tapaamiset.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmalla kirjoittajalla 08:24 oli hyvä listaus toimenpiteistä. Mä (kirjoitin 08:26) keskityin yhteen asiaan, eli poliisin saanti menemään ukkoa puhuttamaan. Sait siihen nyt yksityiskohtaista vinkistöä. Yhdistele 08:24 kirjoittaneen toimenpiteet siihen mitä mä laitoin 08:26 poliisin kanssa asioimisesta ja sen tärkeydestä, että heidät tulee saada menemään ukon pakeille.
Mies ei ole vielä käsittänyt, että se mitä tekee, on laitonta ja siitä voi koitua seurauksia. Hän tarvitsee tilanne"tsekin". Toivotaan että se riittäisi, jos ei riitä niin sulla on noi toimet ja materiaalit, mitä aiemmin vinkattu, joilla sitten eteenpäin.
Tsemppiä!
Ok, kiitos🌺
Pelottavan paljon tuntui silloin tietävän missä minä olen kun minulla oli kaksi asuntoa. Lähetti silloinkin uhkaavia viestejä kuinka tietää kumman asunnossa olen.
Onko sillä rikosrekisteriä? Tää ukko kuulostaa sellaiselta, että sillä voisi ollakin? Jotain petoksia, aiempaa häröilyä, uhkauksia, huume- asejuttuja? Jos on väkivallasta tuomioita, niin tapaus on hälyyttävä.
Joka tapauksessa ei ole normaalin ihmisen touhuja.
Toi on semmoinen, että sillä on pakkomielteisen aivot. Jos ei kehitä suhun pakkomiellettä, niin sitten se on johonkuhun muuhun.
Aikuiset lapset on yksi väylä, mutta se tarkoittaisi "anteeksi että vaivaan, mutta isänne.... voisitteko saada hänet lopettamaan ettei tule viranomaisasioita" -kontaktia. Läheinen voi saada sekopäisen heräämään, tai sitten ei.
Yleensä ei suositella mitään kontaktia, mutta jos tilanne on epätoivoinen, niin omainen voi yrittää saada järkiintymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että homma ratkeaa, kun miehesi käy kerran tirvaisemassa sitä turpaan. Nää on sitä porukkaa, jotka ymmärtää vain luuvitosta. Mutta voin luvata, että loppuu siihen välittömästi.
Mun mies ei oo mikää väkivaltainen tyyppi. Lähinnä semmone kiltti kotihiiri joka ei uskalla sanoa vastaa mitää. Poliisista aina sanonu mut mitäpä se auttaa. Yhtä turhan kans mennä selittämään sinne mitään.
Jotkut psykot saavat elämänenergiansa siitä, kun heidän kiusaamansa ihmiset reagoivat. Sadisti nauttii siitä, kun toinen kärsii, ja kokee saavansa tätä kautta huomiota itselleen
Tällaisissa tapauksissa ainoa järkevä vaihtoehto on alkaa elää niin, kuin tuota miestä ei olisi olemassakaan. Jokainen reaktiosi on hänelle ruokaa. Yritä olla jopa ajattelematta häntä, ja puhumatta hänestä. Mitä enemmän tuota epätervettä dynamiikkaa ruokit, sitä kiihottavampaa ja kiinnostavampaa se hullulle on
Löytyykö joku eläkeläinen, jolla on myös auto ja joka voisi seurata häntä joka paikkaan. Näkis, missä vaiheessa hoksaa ja eläkeläinen pääsee sanomaan hänelle, että "anteeks kuinka, nyt on joku väärinkäsitys".
Stalkkausta. Voi olla vaarallinenkin. Joskus uskovat kun poliisi puhuttelee.
"kirjoittelee eri palstoille erilaisia rakkaus kuvitelmia"
Missä ja miten tämä käytännössä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Ap miehen toimesta. Kiusaa ap somessa feikkiprofiileilla. Eläkeläinen on myös ap miehen uhri.
Millaisia nämä eri palstoilla olevat "rakkauskuvitelmat" ovat? Miten löydät ne?
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä rikosrekisteriä? Tää ukko kuulostaa sellaiselta, että sillä voisi ollakin? Jotain petoksia, aiempaa häröilyä, uhkauksia, huume- asejuttuja? Jos on väkivallasta tuomioita, niin tapaus on hälyyttävä.
Joka tapauksessa ei ole normaalin ihmisen touhuja.
Toi on semmoinen, että sillä on pakkomielteisen aivot. Jos ei kehitä suhun pakkomiellettä, niin sitten se on johonkuhun muuhun.
Aikuiset lapset on yksi väylä, mutta se tarkoittaisi "anteeksi että vaivaan, mutta isänne.... voisitteko saada hänet lopettamaan ettei tule viranomaisasioita" -kontaktia. Läheinen voi saada sekopäisen heräämään, tai sitten ei.
Yleensä ei suositella mitään kontaktia, mutta jos tilanne on epätoivoinen, niin omainen voi yrittää saada järkiintymään.
En tiiä onko totta mut on muille ihmisille väittänyt vaikka ja mitä. Että olisi istunut linnassa joskus ja jopa puhunut semmoista että mukamas olisi osallisena ollut sen yhen riinan katoamiseen mut tähän en usko kuitenkaan. Sen verran hölmö satu et jokainen tietää ettei oo tehny sitä. Ikä luokka täsmää kyllä yhteen uutiseen mikä siihe liitty mut tää ukko sen verran taukki ettei edes pärjäisi sille naiselle.
Ja sitte viel se et puhuu tuolla muille tosissaan et olis tehny sen. Jos olis tehny nii eipä tollee innoissaan sitä kertoilis muille koska tietäis jäävänsä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Samat neuvot tulee koko ajan. Tee näin ja noin sitten pääset eroon. Eipä auta kun tekee koko ajan uusia feikkiprofiileita.
Miksi olet somessa julkisesti feikkiprofiilien etsittävissä? Ei minua ainakaan seuraa yhtään kukaan, ketä en hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
Suomi24 ikävä palsta, suomi24 viha, esiintyy siellä toisena henkilönä, väittää Johannan häntä kiusaavan, oli tehny tästä "Johannasta oman profiilin lisännyt perään oman sukunimensä ja jonku feikkikuvan.... estin nekin kaikki.... myös vauva palstan ikävä aloitukselle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samat neuvot tulee koko ajan. Tee näin ja noin sitten pääset eroon. Eipä auta kun tekee koko ajan uusia feikkiprofiileita.
Miksi olet somessa julkisesti feikkiprofiilien etsittävissä? Ei minua ainakaan seuraa yhtään kukaan, ketä en hyväksy.
En ole enää julkinen koska poliisi sanoi että pitää laittaa yksityiselle. Kyllähän sieltä silti pyyntöjä tulee mut estänyt sitä mukaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Ota pilleri ahdistukseen niin kuin kaikki muutkin.
Sinä et ole me kaikki muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi24 ikävä palsta, suomi24 viha, esiintyy siellä toisena henkilönä, väittää Johannan häntä kiusaavan, oli tehny tästä "Johannasta oman profiilin lisännyt perään oman sukunimensä ja jonku feikkikuvan.... estin nekin kaikki.... myös vauva palstan ikävä aloitukselle...
Johanna? Onko ap Tuksu?
Tee virallinen rikosilmoitus. Pyydä poliisia keskustelemaan seuraajan kanssa.
Kaikki perättömät ilmoitukset ovat myös rikos.
Ota joka kerta kuva, kun seuraa sua. Ihan joka kerta ja lähetä poliisille.
Ota yhteyttä lastensuojeluun, kun teillä on myös lapsia. Voisivatko auttaa? Myös heille kuvat jatkuvasta seuraamisesta.
Tuo tahoille ilmi, että kun tämä ei ole loppunut, menee vain pahempaan suuntaan ja mitä sitten voi tapahtua?
Kun on yli 10 kuvaa seuraamisesta eri päiviltä, hae virallista lähestymiskieltoa.
Ilmoitus somen ylläpidolle. Saattaa aina käyttää samaa ip-osoitetta, että estävät kunnolla.
Tee huoli-ilmoitus vanhuksesta, joka vainoaa, jos sitä kautta hän saisi apua.
Onko henkilöllä lapsia? Heiltä voisi myös pyytää apua tilanteen selviämiseksi.