Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi 700/kk vuokra on ihan törkeen kallista, mutta saman suuruiset lainakorot ja remppakulut on järkevää oman varallisuuden kerryttämistä?

Vierailija
29.12.2024 |

Oli aika mielenkiintoinen keskustelu lainakorkojen ja suurten remppojen keskellä kamppailevan kaverin kanssa. Ihmetteli aivan silmät pyörien vuokra-asumisen törkeää kalleutta ja miten järjetöntä on heittää rahaa kaivoon.

Kommentit (717)

Vierailija
241/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa asuu läävässä paska alueella missä on häiriköiviä naapureita. 

Minä asun vuokralla uudessa kerrostalossa. Sauna asunnossa. 

Ei ole pihatöitä. 

Vierailija
242/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jankuttaja tykkää maksaa muitten lainoja ja taloyhtiön lainoja vuokran muodossa.mahtaa vituttaaaaa.

no tyhmä on tyhmä.

Sä käyt töissä, minä olen kotona. 

Menetkö huomenna töihin.

Minä en. Keitän kahvia ja nukun ja kohta on uusivuosi. 

sama mulla mut vuokra nyt kusipää sinne tilille tai pakkaseen.uutenavuotena voit harrastaa vuokra luukun ikkunasta ulos katselua kun muuhun ei varaa.mä lähen mökille minkä vuokrasin vaimon kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo moisten asioiden kanssa tarvinnut painia. Asun vaatimattomasti vuokrarivarissa 50 neliöö, vuokra 387e. Siihen sitte sähkö ja sähkönsiirto päälle, joten asumiskulut tosi pienet. Miksi teen näin? No näillä kuluilla olen säästänyt nyt reilu 10 v rahaa ja tontin olen jo ostanut. Vajaan 6 000 e päässä olen omakotitalon rakennuttamisesta joka aloitetaan kesäkuussa 2025. Ei lainoja, ei korkoja. "Nuukasti" elämällä paljon töitä tehneenä, karsastamatta edes ns paskaduuneja, kaikki on kelvannut. Päätyön palkastakin olen säästöön saanut ja kaikkien lisätöiden ja keikkojen palkat kokonaisuudessaan olen säästänyt. Olen saanut säästämällä mahdollistettua tämän jotta kolmekymppisenä on talo ja tontti velattomana. 

Kyllä, rahat on sijoitettu hyvin.

Vierailija
244/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska maksamastasi vuokrasta et saa pennin jeniä koskaan takaisin, oman asunnon voit myydä milloin vain ja saada isotkin kasat rahaa, markkinatilanteesta riippuen toki. Se on sijoitus, jonka arvo nousee. Ja kun laina on maksettu, asumiskulut romahtavat pelkkään vastikkeeseen. Vuokralla asumisessa ei ole mitään vikaa eikä väärää, se on vaan toisenlainen valinta ja sopii johonkin elämäntilanteeseen loistavasti.

Minulle asunto ei ole mikään sijoitus vaan minulle asunto on paikka missä asun. On harmillista että nykyään asunto ja auto on ihmisille vain sijoitus eli asioita joilla on tarkoitus tehdä voittoa. 

Kun ajat uuden auton liikkeestä ulos, alkaa hinnan romahdus. Autoa ja asuntoa ei voi verrata sijoitusmielessä. 

Vierailija
245/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pihatöitä. 

ei ole eikä pihalla girllailua eikä mitään muutakaan.hieno saavutus asua vuokralla kerrostalo luukussa hyi helvetti.

Vierailija
246/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jankuttaja tykkää maksaa muitten lainoja ja taloyhtiön lainoja vuokran muodossa.mahtaa vituttaaaaa.

no tyhmä on tyhmä.

Menetkö huomenna töihin.

sama mulla mut vuokra nyt kusipää sinne tilille tai pakkaseen.uutenavuotena voit harrastaa vuokra luukun ikkunasta ulos katselua kun muuhun ei varaa.mä lähen mökille minkä vuokrasin vaimon kanssa.

Mun miesystävällä on uusi mökki. Mennään sinne uutena vuonna. Se on komea mies, sillä on univormu töissä. 

Vierailija
247/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas maksatte katseita vuokria mädistä asunnoista, mä asun rivarikolmiossa yksin, vuokra 650€ ja kaukolämpö, ihana asunto isolla suojaisella pihalla, ikinä en tule lainaa ottamaan ja itseäni stressaamaan onko töitä jatkossa, tuleeko sairauksia jolloin tulot voivat romahtaa ym. Stressitöntä hyvää elämää vuokralla pohjois-pohjanmaalla :)

Vierailija
248/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pihatöitä. 

ei ole eikä pihalla girllailua eikä mitään muutakaan.hieno saavutus asua vuokralla kerrostalo luukussa hyi helvetti.

Punkki puree sua pihalla ja sulla on borrelioosi. 

Vierailija
249/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no tyhmä on tyhmä.

Menetkö huomenna töihin.

Mun miesystävällä on uusi mökki. Mennään sinne uutena vuonna. Se on komea mies, sillä on univormu töissä. 

älä jauha paskaa sä jankutat yksiö läävässä.ja maksat vuokran sen jälkeen sulla ei rahaa enää ole.mutta sille kenelle maksat vuokran niin on rahaa .vituttaakoooo?

Vierailija
250/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntovelkainen lapsiperhe ei saa toimeentulotukea lasten ruokiin. 

Ja potkulaki tulee voimaan keväällä. 

Me ei ikinä olla saatu toimeentulotukea lasten ruokiin vaikka ollaan välillä asuttu vuokralla. Katsopas kun sitä saa vain varattomat. 

Potkulaki tulee keväällä voimaan ja työmarkkinatuki  on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen vanhemmalle.

Jos et maksa laskuja niin asunto menee ulosottovirastolle. 

Miten tämä liittyy yhtään mihinkään? Edelleen, ei saataisi yhtään sen enempää mitään tukia vaikka asuttaisiin vuokralla ja molemmilta menisi työt alta, koska meillä on niin paljon varallisuutta! Lapsia asuu kotona kaksi kpl ja molemmat täysi-ikäisiä. Toinen heistä valmistuu nyt ja voi mennä töihin tai sitten hän voi hakea sen työmarkkinatuen itselleen. 

Vierailija
251/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pihatöitä. 

Punkki puree sua pihalla ja sulla on borrelioosi. 

voisin panna sua perseeseen saat 10 euroa ja pärjäät taas hetken.olisko ok?

Vierailija
252/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ku sä saat sen talon itteles 20 vuodessa. Jos asut vuokralla 20 tai 200 vuotta, niin se talo ei siltikään ole sinun. Onko vähän rankkaa elää vxmmaisena, mitä? Toivottavasti sulla on kaikki terävät kulmat pehmustettu ja suojattu.

Vierailija
253/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ei ikinä olla saatu toimeentulotukea lasten ruokiin vaikka ollaan välillä asuttu vuokralla. Katsopas kun sitä saa vain varattomat. 

Potkulaki tulee keväällä voimaan ja työmarkkinatuki  on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen vanhemmalle.

Miten tämä liittyy yhtään mihinkään? Edelleen, ei saataisi yhtään sen enempää mitään tukia vaikka asuttaisiin vuokralla ja molemmilta menisi työt alta, koska meillä on niin paljon varallisuutta! Lapsia asuu kotona kaksi kpl ja molemmat täysi-i

tämä tyyppi on palsta hullu jankuttaja.

Vierailija
254/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pihatöitä. 

Kyllä meidän kerrostalossa on pihagrilli sekä suojaisa ja aidattu piha. 

Vierailija
255/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, me asutaan miehen kanssa eri osoitteissa. Mä omistan molemmat okt:t. Ovat maalla, toinen maksoi 90 000, toinen 65 000. Mies asuu lasten kanssa ja on mulla vuokralla, mä maksan myös sähkölaskun. Näin voin vähentää sen kuluna verotuksessa, kun tukisin heitä sen maksulla joka tapauksessa ja kela maksaa miehelle asumistukea noin 600 e/kk ja mies maksaa mulle 880e vuokraa kuukaudessa! Kela siis käytännössä maksaa sen, kun mulla on asunnosta laina. 

Toki järjestely hankaloituu lasten muuttaessa pois kotoa, mutta ei taida ihan hetkeen tapahtua. 

Että ei ne sähkölämmitteiset talot niin huonoja oo :D

Kyllä minä mieluummin maksan lainaa okt:sta 700€/kk+ muut kulut yhdessä mieheni kanssa. Lapsilla on yksi koti, jossa molemmat vanhemmat. Näin mielestämme opetamme tärkeän arvon: rakkaus on rikkaus, jota et voi rahalla ostaa. 

Vierailija
256/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa asuu läävässä paska alueella missä on häiriköiviä naapureita. Minä asun vuokralla uudessa kerrostalossa. Sauna asunnossa. Ei ole pihatöitä. 

Asut Kelan maksamassa pikkukopperossa ainoana suomalaisena rapussasi. Pihatöitä et jaksaisikaan tehdä, sillä olet rapakuntoinen alkoholista ja sinulla on ylipainoa. Hiki tulee syödessä ja pulssi nousee paskalla käydessä.

Vierailija
257/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pihatöitä. 

Miksi olet hyyryläinen?

Vierailija
258/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy yhtään mihinkään? Edelleen, ei saataisi yhtään sen enempää mitään tukia vaikka asuttaisiin vuokralla ja molemmilta menisi työt alta, koska meillä on niin paljon varallisuutta! Lapsia asuu kotona kaksi kpl ja molemmat täysi-i

Niin, työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa ja omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa.

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.

Eli jos olet karavaanari niin joudut myymään asuntovaunun, jotta saat ostettua lapsille ruokaa. 

Lisäksi kun haet toimeentulotukea niin kela vaatii tiliotteet koko perheeltä edeltävältä 2 kuukaudelta. 

Vierailija
259/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.

https://www.tyj.fi/lakimuutokset

Vierailija
260/717 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen eli pitäisi olla joka vuosi 6 kuukautta töitä tai joka toinen vuosi 12 kuukautta kokoaikatyötä, jotta saat leikattus ansiosidonnaista. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea enää tammikuussa. 

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän