Miten jotkut onnistuvatkin ostamaan täysin epäsopivia lahjoja??
Esim. Mummo ostaa mustiin huppareihin pukeutuvalle lapsenlapselle vaaleanpunaiset kimalletossut.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Olen mummo ja jo vuosia laittanut lasteni perheille rahat suoraan tilille 100 eur/nökö, joka tekee 300-500 e per talous. Kehottanut sillä ostamaan mitä tarvitsee. Hyvin on kelvannut ja helppoa kaikille.
Kuulostaa toimivalta ratkaisulta 👍🏻
Joku mummo ei välttämättä tajua nykymuodista mitään. Muutenkin tämä älytön lahjahärdelli pitäisi lopettaa, vanhemmat ostakoon mukuloilleen lahjat. Kummilastenkin lahjomisen lopetin, ei ole varaa enkä jaksa miettiä että loukkaantuuko joku nyt ostamastani lahjasta.
lahjojen ostaminen on kauppiaiden keksimä salajuoni
Jotkut ihmiset osaa ostaa lahjoja, jotkut taas ei. Mä olen aika huono, mun sisko taas ihan nero keksimään. Mun miehen ex-vaimolta saadaan aina parhaat lahjat, tosi ihania ideoita ja sopii just meidän perheen eri henkilöille. Jotkut vaan osaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku mummo ei välttämättä tajua nykymuodista mitään. Muutenkin tämä älytön lahjahärdelli pitäisi lopettaa, vanhemmat ostakoon mukuloilleen lahjat. Kummilastenkin lahjomisen lopetin, ei ole varaa enkä jaksa miettiä että loukkaantuuko joku nyt ostamastani lahjasta.
Jokainen voi sopia itse lahjoista lähipiirinsä kanssa. Ei nuo mitään pakollisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitä rajattomuutta. Tiedetään paremmin mikä sinulle sopii kuin lahjansaaja itse. Osoitetaan että ei sinun toiveilla ole väliä (eikä sinulla muutenkaan) kävelen kaikessa sinun yli koska minä osaan ostaa paremmin sinulle lahjan. Pätee kaikkeen muuhunkin kun lahjojen antamiseen. Tiedetään muka paremmin vaikka sanoisi mitä. Kuvottavaa.
Kyllä! Ei nyt liity lahjoihin, mutta rajattomuuteen. Anoppi ja lasteni täti tuli käymään. Radiosta tuli musiikkia, täti pisti kummipoikansa (1 v) kanssa tanssiksi. Anoppi siihen tuli välittömästi opastamaan, että tämä täti tanssii väärin, kun lapsi "panoo nuan". Mä siinä jäin suu auki ihmettelemään, että mitä ihmettä nyt tapahtui. No, sai kaikkitietävä tuonKIN tilanteen pilattua muilta.
Meillä samanlaista. Anopilla on kummallinen tarve tuppautua lasten leikkeihin ja mennä sinne päsmäröimään. Juuri jouluna sain kolmesti hakea hänet jollakin verukkeella pois lastenhuoneesta serkusten leikkejä häiritsemästä. Hän ei anna lasten leikkiä itse, vaan koko ajan koittaa ohjata heidän leikkiään. No neljännen kerran tuli pois kun lapset hääsivät.
Lahjojen annon hän suorittaa siten, että kaivaa muovipussista nurkistaan ja kirppikseltä löytyneitä tavaroita. Lapset sai tänä vuonna mm. miesten talvihanskat, vauvojen villasukat, perunamaustetta ja suklaata. Suklaa upposi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sitä rajattomuutta. Tiedetään paremmin mikä sinulle sopii kuin lahjansaaja itse. Osoitetaan että ei sinun toiveilla ole väliä (eikä sinulla muutenkaan) kävelen kaikessa sinun yli koska minä osaan ostaa paremmin sinulle lahjan. Pätee kaikkeen muuhunkin kun lahjojen antamiseen. Tiedetään muka paremmin vaikka sanoisi mitä. Kuvottavaa.
Kyllä! Ei nyt liity lahjoihin, mutta rajattomuuteen. Anoppi ja lasteni täti tuli käymään. Radiosta tuli musiikkia, täti pisti kummipoikansa (1 v) kanssa tanssiksi. Anoppi siihen tuli välittömästi opastamaan, että tämä täti tanssii väärin, kun lapsi "panoo nuan". Mä siinä jäin suu auki ihmettelemään, että mitä ihmettä nyt tapahtui. No, sai kaikkitietävä tuonKIN tilanteen pilattua muilta.
Meillä samanlaista. Anopilla on kummallinen tarve tuppautua lasten le
Hah. Tulipa mieleen. Kun lapset olivat pieniä, anoppi määräsi paikalla ollessaan, millä lelulla lapset saavat leikkiä. Ainoat hyväksytyt oli anopin tuomat. Anoppi jopa piilotti näitä ei-hyväksyttyjä, ettei vahingossakaan saa haluamaansa. Ihan kipeetä toimintaa. Nykyään voi jo nauraa tuolle, mutta aikoinaan ei huvittanut yhtään, kun joka asian kanssa oli yhtä mahdotonta. No, on kyllä vieläkin. Siis silloin harvoin, kun ollaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en osta vaatteita lahjaksi edes omille lapsille. Korkeintaan sukkia. Ei tarvitse tietää nykymuodista mitään, kun pistää käteistä kuoreen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mummo, en saanut lapsenlapsilta yhtään lahjaa, kaikki saivat minulta kaksi lahjaa kukin. Ensi jouluna en osta ja rahani testamenttaan hyväntekeväisyyteen, aika pankkiin on jo varattu testametin muuttamiseksi.
Marttyyyyyyyr!
Ja kiittämättömät lahjojen saavatko eivät ole?
Eivät ole. Kukin reagoi tavallaan, mutta tahallaan vittuilulahjoja ostelevat kilahtavat täysin, kun eivät saa toivomaansa kiittelyä ja suitsutusta.
Vien Fidaan kaikki tänä jouluna saadut lahjat, toivottavasti joku saa niistä iloa. Ystäväni ei suostu uýhteen lahjaan/joulu, vaan tuo aina monta kassillista joululahjoja, jotka lähinnä ahdistaa,
Miehesi on selvästi kyllästynyt katselemaan mustia, synkkiä vaatteitasi.