Te, jotka olette eronneet muuten hyvästä suhteesta toimimattoman seksielämän vuoksi
Miten teillä nykyään menee? Olisiko suhteeseen kuitenkin kannattanut jäädä vai oliko ero oikea päätös? Tuli toisesta ketjusta tämä asia mieleen, tyydyttämätön seksielämä koskettaa varmasti monia pariskuntia.
Kommentit (272)
Meillä seksi loppui lähes kokonaan, koska meillä oli sängyssä tiettyjä vaikeuksia ja olimme liian ujoja puhumaan niistä suoraan tai varsinkaan jonkun ulkopuolisen kanssa, mikä olisi ollut tarpeen.
Minulle kävi niin että paineet kasvoivat ylitsepääsemättömiksi ja aloin vältellä seksiä (alkoi tuntua että epäonnistun joka kerta), vaikka rakastin ja halusin puolisoani. Hän hankki sitten sivusuhteen ja jätti minut. Hän uskoi etten rakastanut häntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut ja yleensä siinä taustalla on muutakin, mikä sitten johtaa toimimattomaan. seksielämään. Hyvin menee nykyään, kun on oikean ihmisen kanssa yhdessä.
Samaa mieltä ja sama kokemus itsellä. Toimimaton seksielämä on yleensä pikemminkin oire jostakin syvemmällä piilevästä ongelmasta kuten erilleen kasvamisesta, huonosta kommunikaatiosta, erilaisista arvoista ja tulevaisuuden toiveista tai kolmannesta osapuolesta. Tai sitten ihan vaan siitä, että on alun perinkin menty kimppaan itselle sopimattoman kumppanin kanssa.
Nykyisen kumppanin kanssa olen monesti ihmetellyt, miten helppoa, vaivatonta ja antoisaa voi parisuhde olla, kun rinnalla on oikeanlainen ihminen.
Voi että minä olen kateellinen ihmisille, jolla on ollut voimaa lähteä huonosta suhteesta. Itse olen oivaltanut jo vuosikymmeniä sitten, että tuli nuorena valittua väärin. Ensimmäinen suhde ja niin tynnytissä kasvanut, etten ymmärtänyt mistään mitään. Olen myöhemmin tajunnut, että oikeasti on olemassa ihmisiä, jotka ymmärtää puolesta sanasta minua, eikä aina ole sitä yhtä ja samaa vääntöä joka asiasta.
Me ei miehen kanssa ymmärretä toisiaamme yhtään. Suhde on ollut pelkkää valtataistelua ja seksi huonoa, kun taustalla on käsittelemättömiä ongelmia. Mies kai on ollut tyytyväinen, mutta minä olen saanut ehkä 10 orgasmia tämän 40 vuoden aikana ja seksi on ollut pelkkää pakkopullaa, kunnes lopetin sen kokonaan muutama vuosi sitten. Miehelle sanoin, että saa vapaasti hakea sänkyseuransa muualta. Ei ole hakenut.
Kadun tätä suhdetta ja tajuan, että olen tyrinyt elämäni tässä suhteessa, mutta toisaalta, en haluaisi muita lapsia, kuin nämä mitkä minulla nyt on. Toki tiedostan, että jonkun toisen kanssa minulla olisi ehkä toiset lapsia, enkä osaisia kaivata näitä jotka nyt minulla on, mutta lasten tak en voi kokonaan katua tätäkään suhdetta. Seksiä en enää kaipaa, nuorena se tietenkin oli aika tärkeätä, vaikka en silloinkaan koskaan saanut orgasmia.
Ihan pelkästään huonon seksin takia en olisi jaksanut erota, kun en jaksanut nytkään, vaikka koko suhde oli huono. Toki kerran laitoin eron vireille, mutta sekin jäi , kun mies sitten petrasi vähäksi aikaa....
Vierailija kirjoitti:
"Kaikilla ei ole samanlaista libidoa. Ei se välttämättä tarkoita sitä etteikö haluaisi sitä rakastaan mutta että heille ei tule sellaista spontaania halua. Ei sellaista voi toiselta alkaa sitten vaatiakaan. Pakko sanoa että aika erikoisin perustein olet luopunut sielunkumppanistasi mutta toivotaan tosiaan että et koskaan joudu sitä katumaan. Ja toisaalta voit olla onnellinen siitä että olet sellaisen ihmisen kerran elämässäsi kohdannut. Ei niitä nimittäin kaikille tule vastaan koskaan."
No enhän minä nimenomaan alkanut mitään vaatimaan. Asian kyllä otin useasti puheeksi ja kerroin miten se minuun vaikuttaa. Silloin toinen voi itse päättää mitä asialle tekee vai tekeekö mitään. Jos tilanne olisi ollut toisinpäin ja kyseessä olisi vaikka ollut se että minä vihaan siivoamista ja toiselle se olisi joku kynnyskysymys niin kyllä minä olisin voinut esittää että yhtäkkiä siivoaminen olisi alkanut kiinnostamaan jos mielestäni tuo toinen ih
Sin
Nähään sen tiedät,oliko ratkaisu oikea.
En kuitenkaan pidä seksiä ja siivousta vertailukelpoisina asioina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin menee. Nyt on seksiä haluava mies.
Aivan. Kun tietää miehen haluavan, voi hinnoitella seksin reilummin. Voi myös kiristää ja nauttia toisen kärsimyksestä koko rahalla.
Mistä sä puhut? 😦
Minun mielestäni tuossa viitataan parisuhteessa seksin panttaamiseen. Myös on siihen liittyvä, kun joku kirjoitti, että kumppani valitsee jostain syystä selibaatin.
Parisuhteessa, kun ollaan, niin onhan se läheisyys yksi olennainen asia.
Minä en usko noihin miesten hormoniongelmiin tai haluttomuuteen enää ollenkaan. Alussa uskoin, mutta näin kolme suhdetta kokeneena niin aina mies alkoi etsiä kiihokkeita suhteen ulkopuolelta. Ja ovat todella taitavia peittämään jälkensä. Vilkaiskaa joskus haluttomien miestenne puhelimia ja selailuhistoriaa niin saatatte yllättyä miestenne viriiliydestä. Viimeisin katseli alaikäisiä tyttöjä netistä, joten onko ihme ettei vaimo 40+ enää kiinnostanut. Ja selityksenä hormonit, jotka mittauksessa olivat normaalilla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut vaikka ja kestä, mutta en muistaakseni kenestäkään minkään seksin takia. Hyvät on suhteet kaikkiin eksiini, seksiä emme harrasta. Tykkään heistä. Eihän me muuten varmaan oltais oltukaan. Upeita tyyppejä kaikki.
Jotenkin vaikea kuvitella, mikä sellainen seksiasi olisi, minkä takia pitäisi erota. Seksihän on sopimusasia.
Vaikea kuvitella?
Sulla on hyvät sosiaaliset taidot.
Kovin monelle se seksittömyys on ongelma. Ei ole puhetta. On seiniä. Voisihan sitä toista ilahduttaa vaikka leikkisästi leluilla. Vaikka mitä on. Monelle se seksi vaan on niin jäykkää ja jotain tiettyä olettamusta.
Voisi olla tuo mainitsemasi sopimus ja leikkisyyttä. Menisi monella suhteessaan paremmin.
Meillä yleeiseti pyhutaan liian vähän. Oletetaan paljon. Ollaan sitten jäykkiä, kun oletetaan ja pelätään jotain. Monella näin. Monella toisin.
Yrtiä kuvitella se, että kaikki muut ei Ile yhtä sosiaalisesti notkeita kuin sinä.
Mun nuoruuden ( n 20v) poikaystävä ei halunnut oikein edes halailla tai pussailla ja seksiä oli harvoin. Kaikki romantiikka puuttui, käsi kädessä käveleminenkään ei käynyt. Muutoin hän oli ihana tyyppi ja meillä oli hauskaa. Kun suunniteltiin häitä, mua alkoi ahdistaa, että eläisin loppuelämäni lähes olemattomalla fyysisellä kosketuksella vähän kuin sisarussuhteessa. Erosin.
En löytänyt muutoin yhtä mukavaa ja mulle sopivaa miestä, pelkkiä mustapekkoja jäi käteen. Silti en ole katunut, olisin riutunut tuon miehen kanssa. En tiedä oliko hän aseksuaali, kaapissa vai ei vain tarpeeksi rakastunut minuun, koska hän ei halunnut keskustella asiasta.
Olen lukenut täältä, Hesarista ja pitkin nettiä, että seksi miehen kanssa on täysin turhaa. Paljon parempaa seksi on yksin, lelun tai toisen naisen kanssa. Jos on ihan pakko olla miehen kanssa, yhdyntä ainakin on aivan turhaa ja vanhanaikaista eikä sitä pitäisi harrastaa.
Että mitä tämä keskustelu oikein on?
Vaimo säännösteli ensimmäiset 15 vuotta, sitten aloin itse kieltäytyä sääliseksistä muutaman vuoden ajan ja nyt se itkee kun ei enää kelpaa minulle.
No, sillä on oikeus lähteä kävelee.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole katunut. Seksi on yksi tärkeimpiä parisuhteen elementtejä mulle, kaiken muun saan kavereiltakin. Ilman (hyvää!) seksiä puuttuu tietty intiimiys sen toisen henkilön kanssa, mikä johtaa siihen, että lopulta tunne koko parisuhteesta puuttuu.
Mitään lapsia mulla ei ole eikä tule, joten onneksi ei tarvitse miettiä miltään muulta kannalta asiaa. Ja sitä paremmalla syyllä niitä lapsia ei tulekaan, koska en halua niiden jumittavan mua huonoon suhteeseen. Parisuhde on siis vain kahden kauppa ja todellakin siihen kauppaan kuuluu rakastelu.
Ja ennen kuin kukaan tulee tähän mitään neuvomaan, niin en edellä yleistä mitään vaan puhun ainoastaan omalta kohdaltani. Sulla sun mielipiteet, mulla mun.
Idiootti. Ketään ei kiinnosta teidän ero kun ei ollut lapsia siinä. Senkun eroat vaikka kerran viikossa, ihan sama evvk ääliö
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut täältä, Hesarista ja pitkin nettiä, että seksi miehen kanssa on täysin turhaa. Paljon parempaa seksi on yksin, lelun tai toisen naisen kanssa. Jos on ihan pakko olla miehen kanssa, yhdyntä ainakin on aivan turhaa ja vanhanaikaista eikä sitä pitäisi harrastaa.
Olisko eri ihmiset, hmm. Vaikee dilemma kyllä.
Erosin ns. hyvästä liitosta, jossa seksi loppui koska en halunnut puolisoani. Miksi en sitten halunnut? Parisuhdetunteita ei enää ollut, oltiin vaan vanhempia lapsille ja asuttiin samassa talossa. En osannut sitä näytelmää elää. Tottakai toivoisin että olisimme eläneet yhdessä loppuun asti, mutta elämä on valintoja, jotkut omia ja jotkut toisten.
En kadu, menee mukavasti. Ei uutta suhdetta.
-@
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin varaan ei kannata rakentaa. Se hiipuu aikanaan uudessakin suhteessa. Erosin, ei olisi kannattanut ja saan katua ratkaisua lopun elämääni.
Ei seksi hiivu yhtään mihinkään, jos suhde on kunnossa, se PARANEE vaan. Toki ne alkuaikojen 3 kertaa päivässä sessiot hiipuu, mutta se on normaalia elämää. Tulee työt, vastuut ja lapset sekä ikää, niin ei enää itsekään jaksa mitään kolme kertaa päivässä kuten teininä.
Ei seksi lopu, jos suhde toimii. Kukaan ei halua paneskella ääliön kanssa.
10 vuotta on lyhyt aika. Minä olen ollut saman ihmisen kanssa parisuhteessa 36 vuotta ja nyt kipuilen puolison halut
Olen ollut yli 50 v suhteessa saman miehen kanssa, eikä intohimo ole kadonnut ja toivon, ettei katoakaan. Olemme hyvin seksimyönteisiä ihmisiä😻
Ei kommentoitavaa tähän ketjuun.
[Varmasti kipeä teema kelle tahansa,
jos eron syynä puolison kylmyys]. n 40+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä feministinen uho siitä kuinka naiset eivät tarvitse miehiä ei perustunutkaan totuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa kertoa mm. siitä, ettei seksistä osata puhua tarpeeksi heterosuhteissa. Itselläkin ehti olla noita ajatuksia exän jälkeen ennen kuin tapasin miehen, joka ei arastellut seksistä puhumista.
Ex tyttöystävä oli oman kertoman mukaan joskus rskattu. Seksi oli vähäistä ja lopulta loppui parisuhde siihen. Vaikka tultiin muuten hyvin toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ehkä feministinen uho siitä kuinka naiset eivät tarvitse miehiä ei perustunutkaan totuuteen.
Mihin nainen sitten miestä tarvii? Ilman parisuhdettakin voi elää ja oikeastaan se on syy miksi kannattaa lähteä suhteesta jossa ei ole edes seksiä. Ilman sitä voi hyvin elää ilman parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei useimmat naiset varmaan tarvitsekaan tänä päivänä miestä mihinkään, mutta moni meistä kuitenkin haluaa miehen. Miehen ja rakastavan, arvostavan, kunnioittavan, huomioivan parisuhteen, puolin ja toisin. Ja jos se mies sitten aikanaan menettää kaikki halunsa naistaan kohtaan, joskus se vaan sattuu. Kaikki eivät ole teflonia.