Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?
Kommentit (1036)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla tilanne, että odottaa viestiä asiasta, joka pitää hoitaa nopeasti, saapuvaa lähetystä tai vaikka tietoa sairaalassa olevasta läheisestä.
Jännä ettei ne viestit olekaan sulle nyt kovin tärkeitä, vaikka hirmuisia salaisuuksia siellä aina onkin.
Meillä puhalin on puhelin, ei salaisuuksien kammi
"Eri. Silloin ei mennä peuhaamaan kompostiläjään. Tai muuallekaan vaan odotetaan sitä tärkeää viestiä."
Ai vaikket tiedä, tuleeko se tänään, huomenna vai viikon päästä?
Haloo nyt taas näitä aivopieruja.
Mikä tärkeä puhelu ei tule tiettyä päivänä? VOisitko kertoa? lääkäritkin ilmoittavat että soittavat tiettynä päivänä. Jos puhelua pitää odottaa viikon ajan, niin onko se tärkeä puhelu?
Esim lääkärit. Vasta odotin 2 viikkoa puhelua. Lääkäri oli laittanut vain viestin että tutustuu papereihini kunhan kerkeää ja soittaa sitten. Siihen meni 13 päivää. Kun lapseni sairasti niin lääkäri saattoi soittaa lauantai iltana klo 19. Voi miten pienet on joidenkin ympyrät ja vähäinen ymmärrys, jos tämmöset ei tule edes mieleen, että kaikkien elämä ei ole juuri samanlaista kuin se oma pieni elämä, ja jos muuta väittävät niin valehtelevat 😅
Ei ole pääsyä puhelimeeni, koska siinä on sormenjälkitunnistus. Toki puhelimen saa auki myös koodilla ja hän tietää sen. Näkee usein puhelimeni sisällön, kun yleensä sitä sohvalla selaan ollessani mieheni sylissä ja hän saattaa omaansa selata ja minä näen siitä hänen puhelimensa sisällön. Meillä ei ole sairaalloista mustasukkaisuuttaa suhteessamme, joten kummallakaan ei nyt ole mitään erityistä tarvetta lukea toisen puhelinta, sähköposteja, sometilejä tai kirjeitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Tärkeitä puheluita voi olla hyvinkin paljon. hoidan muidenkin ihmisten asioita kuin omiani, ja viikossa saattaa tulla kymmenenkin tärkeää puhelua. Sitten on aikoja kun niitä ei tule ollenkaan.
Sinä tuskin vastaat niihinkään jos et voi puhua juuri sillä hetkellä? Kaupan kassajonossa kun ei kannata toisen terveysasioita hoitaa. Soitat takaisin tai odotat että he soittavat uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä suhteessa on tilaa myös omille asioille ja omalle tilalle ja keskeinen koossa pitävä voima on luottamus. Minulla ei ole pääsyä puolisoni puhelimelle eikä hänellä minun. Jos tästä olisi syntynyt jossain vaiheessa keskustelu tai ongelma niin me emme enää olisi yhdessä, koska tuossa kyse ei ole läpinäkyvyydestä ja rehellisyydestä vaan epäluulosta ja mustasukkaisuudesta.
Tai sitten kaikki vain eivät pidä puhelintaan itsensä jatkeena, vaan se on ihan vain puhelin🤷
Vierailija kirjoitti:
Ollaan molemmat keski-ikäisiä ja meillä on 100% avoimuus. Puhelimet läppärit ja pankkitilit. Kaikkeen on vapaa pääsy ja maksaa voi mistä huvittaa, kaikki on yhteistä.
Täydellinen avoimuus on paras suoja suhteessa, kumpaakaan ei yhtään haittaa vaikka lukisi kaikki toisen puhelimesta, sähköpostista tai läppärillä.
Meidän avioliitto on kaverisuhteita tärkeämpi, se menee kaiken edelle. Mun kavereiden pitää ymmärtää jos jotain lähettää, sen saattaa vaimokin lukea ja sama vaimon kavereille.
Meidän liitto on kaiken keskipiste ja muut jutut tukevat sen jälkeen.
Sama meillä. Plus vielä lisäksi se että tärkeimmät ystävät puolisoineen ovat molempien ystäviä. On siis selvää että asiat ja kuulumiset kerrotaan myös puolisoille. Jos joskus on joku asia jota ei saa kertoa, se mainitaan ystävälle erikseen. Kuten koiran hankinta silloin, kun se on ystävän puolisolle yllätys.
Mutta päivänselvää on että esimerkiksi terveyshuolista saa tietää myös puolisot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla tilanne, että odottaa viestiä asiasta, joka pitää hoitaa nopeasti, saapuvaa lähetystä tai vaikka tietoa sairaalassa olevasta läheisestä.
Jännä ettei ne viestit olekaan sulle nyt kovin tärkeitä, vaikka hirmuisia salaisuuksia siellä aina onkin.
"Eri. Silloin ei mennä peuhaamaan kompostiläjään. Tai muuallekaan vaan odotetaan sitä tärkeää viestiä."
Mikä tärkeä puhelu ei tule tiettyä päivänä? VOisitko kertoa? lääkäritkin ilmoittavat että soittavat tiettynä päivänä. Jos puhelua pitää odottaa viikon ajan, niin onko se tärkeä puhelu?
Vaan ne lääkärit ei aina soita silloin kuin ilmoittavat. Äiti juuri odotti lääkärin soittoa kaksi viikkoa, vaikka piti soittaa tiettynä päivänä. Lopeta se jankutus, sulla jäi levy pyörimään pahasti nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeitä puheluita voi olla hyvinkin paljon. hoidan muidenkin ihmisten asioita kuin omiani, ja viikossa saattaa tulla kymmenenkin tärkeää puhelua. Sitten on aikoja kun niitä ei tule ollenkaan.
Sinä tuskin vastaat niihinkään jos et voi puhua juuri sillä hetkellä? Kaupan kassajonossa kun ei kannata toisen terveysasioita hoitaa. Soitat takaisin tai odotat että he soittavat uudestaan.
Ei vaan niihin on pakko vastata sillä hetkellä, ja todella usein juuri epäsopivassa paikassa. Ei moniin instansseihin pysty edes soittamaan takaisin, vaan koko rumba lähtee alusta jollet juuri silloin vastaa kun soitetaan. Tuo onkin hyvin veemäistä hommaa. Käytännössä luuri on mukana suihkutilassakin, ja jos joku siihen pystyy vastaamaan vaikka itse en ehtisi niin vastatkoon vaikka naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tärkeä puhelu ei tule tiettyä päivänä? VOisitko kertoa? lääkäritkin ilmoittavat että soittavat tiettynä päivänä. Jos puhelua pitää odottaa viikon ajan, niin onko se tärkeä
Esim lääkärit. Vasta odotin 2 viikkoa puhelua. Lääkäri oli laittanut vain viestin että tutustuu papereihini kunhan kerkeää ja soittaa sitten. Siihen meni 13 päivää. Kun lapseni sairasti niin lääkäri saattoi soittaa lauantai iltana klo 19. Voi miten pienet on joidenkin ympyrät ja vähäinen ymmärrys, jos tämmöset ei tule edes mieleen, että kaikkien elämä ei ole juuri samanlaista kuin se oma pieni elämä, ja jos muuta väittävät niin valehtelevat 😅
Lääkäri soittaa kyllä uudestaan ellei saa sinua kiinni. Vielä saman päivän aikana tai seuraavana aamuna. Sinun ei tarvitse vastata puheluun kauppajonossa tai auton ratissa kun ajat kaupungin ruuhkassa. Oikeasti tärkeät asiat eivät jää kiinni siitä ettei yritetä ottaa yhteyttä. Jos terveydentilasi on todella huono ja sinut on saatava pikimmiten kiinni, niin näin tapahtuu. Olen todistanut kun lääkärit, hoitajat yms. ovat soittaneet henkilölle 30 puhelua ja laittaneet useita viestejä koska oli oikeasti kiire. Potilas soitti takaisin ja sai ohjeet miten menetellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tärkeä puhelu ei tule tiettyä päivänä? VOisitko kertoa? lääkäritkin ilmoittavat että soittavat tiettynä päivänä. Jos puhelu
Tämähän on sellainen asia jota sinä et tiedäkään, joten tuuli huulia liikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tärkeä puhelu ei tule tiettyä päivänä? VOisitko kertoa? lääkäritkin ilmoitta
Tämähän on sellainen asia jota sinä et tiedäkään, joten tuuli huulia liikuttaa.
Valitetattavasti olen joutunut näkemään ja kokemaan tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan molemmat keski-ikäisiä ja meillä on 100% avoimuus. Puhelimet läppärit ja pankkitilit. Kaikkeen on vapaa pääsy ja maksaa voi mistä huvittaa, kaikki on yhteistä.
Täydellinen avoimuus on paras suoja suhteessa, kumpaakaan ei yhtään haittaa vaikka lukisi kaikki toisen puhelimesta, sähköpostista tai läppärillä.
Meidän avioliitto on kaverisuhteita tärkeämpi, se menee kaiken edelle. Mun kavereiden pitää ymmärtää jos jotain lähettää, sen saattaa vaimokin lukea ja sama vaimon kavereille.
Sama meillä. Plus vielä lisäksi se että tärkeimmät ystävät puolisoineen ovat molempien ystäviä. On siis selvää että asiat ja kuulumiset kerrotaan myös puolisoille. Jos joskus on joku asia jota ei saa kertoa, se mainitaan ystävälle erikseen. Kuten koiran hankint
En ole hyvän ystäväni puolison kanssa laisinkaan samalla aaltopituudella, joten ei meistä väkisin ystäviä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä ei ole omistusoikeutta lähettämiinne viesteihin. Ne ovat sen saajan hallussa ja hän voi päättää niiden jatkokäytöstä.
Lähettäjän luottamusta väärinkäytettäessä menettää saaja luottamuksen eikä enää sen jälkeen luottamus palaa ja sitten voikin vinkua kuinka jäi yksin ja ystävät hylkäs eikä ymmärrä yhtään miksi.
Eihän sitä ole pakko kertoa 😄
Ei ole itse asiassa koskaan tullut kenenkään kaverin kanssa edes puheeksi, näkeekö viestejä ehkä joku muukin. Ei kukaan järkevä ihminen kerro suuria salaisuuksiaan viesteissä. Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni.
Minä lähetän viestini luottamuksella ystävälleni. Jos ystävä luetuttaa niitä muillakin niin toivoisin, että hän kertoisi siitä minulle. Silloin osaisin rajoittaa viestittelyäni hänen kanssaan vain asioihin, joiden leviämisellä ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, tästä tulee ihan kylmät väreet. Meillä paras suoja kummankin hyvinvoinnille on kummankin oma yksityiselämä yhteisen lisäksi.
Omilla vanhemmillani kaikki on yhteistä, kun eivät ole niin digiaikaan kasvaneet. Meillä viisikymppisillä on jo erilainen ymmärrys siitä, mikä netin rooli nykyään on. Oma luuri ja läppäri on tiukasti henkilökohtainen, niin työssä kuin vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylipäätään vuodattaa suurimmat salaisuutensa johonkin viestiin?
Kyllä ihmisillä voi olla pieniäkin asioita joita ei halua kaikkien tietävän. Ja toisaalta, miksi ei viestiin? Joskus on helpompi kirjoittaa asia kuin kertoa se kasvotusten.
Jos sen tekee, ottaa tietoisen riskin. Itsekin voi mokata lähetysvaiheessa ja viesti voi mennä väärälle henkilölle.
Ei pidä olla tyhmä.
Itse voi mokata lähetysvaiheessa ja se on oma moka, mutta ystäväni eivät ole tyhmiä, jos luottavat siihen, että minun puhelimestani tai muista laitteista ei kukaan heidän viestejään lue. Koska näin ei tapahdu. Salaisuu
Näin juuri. Jos ystäväni lähettää viestin eteenpäin tai antaa muiden lukea ne, niin hän on entinen ystävä. Mutta sama voi tapahtua myös siinä että hän puhuu asiat eteenpäin.
Sinähän et koskaan voi olla varma etteivätkö ystäväsi nyt jo noin tekisi.
En voikaan, mutta luotan siihen, ettei hyvä ystävä niin tee. Se on luottamusta. Sitä ei tarvitse todistella millään. Mutta joka kerran rikkoo sen kanssani on jatkossa ulkokehällä.
Vierailija kirjoitti:
Uh, kuulostaa vähän creepyltä ja itseäni ahdistavalta, että on vain me, eikä mikään ole minä. Tukehtuisin tällaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tärkeä puhelu ei tule tiettyä päivänä? VOisitko kertoa? lääkäritkin ilmoittavat että soittavat tiettynä päivänä. Jos puhelu
Lääkäri soittaa kyllä uudestaan ellei saa sinua kiinni. Vielä saman päivän aikana tai seuraavana aamuna. Sinun ei tarvitse vastata puheluun kauppajonossa tai auton ratissa kun ajat kaupungin ruuhkassa
Jälleen turha yleistys. Mulla oli lääkärin soittoaika sovittuna maanantaina klo 14-16. Ei soittanut. Ei soittanut tiistaina, keskiviikkona eikä torstainakaan. Perjantaina oli soittanut kun mulla oli töissä asiakas enkä pystynyt vastaamaan. Odotin uutta soittoa, ei tullut. Kannasta sitten löytyi kirjaus ja maininta että yritetty soittaa tutkittavalle mutta ei vastannut 😂 Niin, jos olisikin soittamut silloin kun sovittiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ylipäätään vuodattaa suurimmat salaisuutensa johonkin viestiin?
Kyllä ihmisillä voi olla pieniäkin asioita joita ei halua kaikkien tietävän. Ja toisaalta, miksi ei viestiin? Joskus on helpompi kirjoittaa asia kuin kertoa se kasvotusten.
Jos sen tekee, ottaa tietoisen riskin. Itsekin voi mokata lähetysvaiheessa ja viesti voi mennä väärälle henkilölle.
Ei pidä olla tyhmä.
Itse voi mokata lähetysvaiheessa ja se on oma moka, mutta ystäväni eivät ole tyhmiä, jos luottavat siihen, että minun puhelimestani tai muista laitteista ei kukaan heidä
En voikaan, mutta luotan siihen, ettei hyvä ystävä niin tee. Se on luottamusta. Sitä ei tarvitse todistella millään. Mutta joka kerran rikkoo sen kanssani on jatkossa ulkokehällä.
Paitsi jos/kun et sen rikkomisesta mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä suhteessa on tilaa myös omille asioille ja omalle tilalle ja keskeinen koossa pitävä voima on luottamus. Minulla ei ole pääsyä puolisoni puhelimelle eikä hänellä minun. Jos tästä olisi syntynyt jossain vaiheessa keskustelu tai ongelma niin me emme enää olisi yhdessä, koska tuossa kyse ei ole läpinäkyvyydestä ja rehellisyydestä vaan epäluulosta ja mustasukkaisuudesta.
Tai sitten kaikki vain eivät pidä puhelintaan itsensä jatkeena, vaan se on ihan vain puhelin🤷
No jos on joku Doro, niin sitten varmaan se on vain puhelin.