Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
641/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävien henkilökohtaiset asiat eivät kuulu miehelleni

Vierailija
642/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omilla vanhemmillani kaikki on yhteistä, kun eivät ole niin digiaikaan kasvaneet. Meillä viisikymppisillä on jo erilainen ymmärrys siitä, mikä netin rooli nykyään on. Oma luuri ja läppäri on tiukasti henkilökohtainen, niin työssä kuin vapaalla.

Äitini otti tavakseen eläkeikäisenä vastailla isäni puhelimeen. Äidillä oli toki omakin puhelin. Oli äärimmäisen ärsyttävää, kun oli isälle asiaa ja puhelimessa kiekaisikin äitini. Myöhemmin ilmeni, että äidillä oli harhaluuloisuushäiriö ihan lääkärin diagnosoimana, äärimmäisen raskaita luulotteluja milloin mistäkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ylipäätään vuodattaa suurimmat salaisuutensa johonkin viestiin?

Kyllä ihmisillä voi olla pieniäkin asioita joita ei halua kaikkien tietävän. Ja toisaalta, miksi ei viestiin? Joskus on helpompi kirjoittaa asia kuin kertoa se kasvotusten. 

Jos sen tekee, ottaa tietoisen riskin. Itsekin voi mokata lähetysvaiheessa ja viesti voi mennä väärälle henkilölle.

Ei pidä olla tyhmä. 

Itse voi mokata lähetysvaiheessa ja se on oma moka, mutta ystäväni eivät ole tyhmiä, jos luottavat siihen, että minun

Paitsi jos/kun et sen rikkomisesta mitään tiedä.

Millään koodeilla ja vahtimisella ei voi estää itseään petettävän. 

Vierailija
644/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetään ihan ristiin, kun on iso kämppä ja luuri milloin missäkin. Näin on ollut aina.

Vierailija
645/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisillä voi olla pieniäkin asioita joita ei halua kaikkien tietävän. Ja toisaalta, miksi ei viestiin? Joskus on helpompi kirjoittaa asia kuin kertoa se kasvotusten. 

Jos sen tekee, ottaa tietoisen riskin. Itsekin voi mokata lähetysvaiheessa ja viesti voi mennä väärälle henkilölle.

Ei pidä olla tyhmä. 

Itse voi mokata lähetysvaiheessa ja se on oma moka, mutta ystäväni ei

Millään koodeilla ja vahtimisella ei voi estää itseään petettävän. 

Juuri näin. Miksi siis pitää koodeja ja kieltää pääsyä.

Vierailija
646/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toisen vanhemmista tulee kuin omia", no ei todellakaan. Ehkä jos ollaan teinistä asti yhdessä niin ehkä? Edellinen suhde kesti yli 10v, tapasin puolison äidin ehkä 5 kertaa, isää en kertaakaan. Nykyisen puolison kanssa oltu pitempään mutta silti, ei hänen vanhempiensa asiat kuulu mulle, eikä kiinnosta mua. En ole heidän kanssaan naimisissa.

No huonot välit johtunee asenteestasi. Kaikki eivät ole noin negatiivisia. Meillä mies esimerkiksi voi viedä äitini sairaalaan, ja mennä mukaan vastaanotolle. On vanhemmilleni kuin oma poika ja auttaa tottakai kaikessa missä voi. Mutta meillä on myös pitkä parisuhde.

Meillä taas ihmiset ovat päivisin töissä. 

Vierailija
647/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni tuntuu olevan sitä mieltä, että kumppanin puhelimen kuuluu olla "vapaata riistaa". Peukutuksista päätellen noin 20% on sitä mieltä, että se kumppanin puhelin on kuin omakin, että pitää saada katsoa.

En todellakaan näytä kumppanille puhelintani, eikä kiinnosta nähdä hänenkään luuriaan. Jos sinulla on tarve vakoilla kumppanin puhelimen sisältöä, niin olet valinnut kumppaniksi väärän henkilön. Hitto, että olis raskasta elää tuollaista elämää, jossa kumppanin luurin kyttääminen on osa parisuhdetta.

Vierailija
648/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla puolison suvun kanssa viestittely kesken koskien vaikkapa pekkaeinarin 90v juhlia. Puoliso on pyytänyt minua vastaamaan asiaan ja antanut luurinsa. Kesken vastauksen näpyttelyn ruutuun lävähtää ilmoitus viestistäsi ja jo ekalla rivillä, itse viestiä avaamatta, selviää joku suuri salaisuus. Salaisuutesi olisi turvassa jos olisit lähettänyt sen minuutin aiemmin.

Puoliso toki itse hoitaa pekkaeinarin 90 v. juhlat eikä pistä puolisoaan niihin vastaamaan. 

Vierailija
649/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä ei ole omistusoikeutta lähettämiinne viesteihin. Ne ovat sen saajan hallussa ja hän voi päättää niiden jatkokäytöstä. 

Lähettäjän luottamusta väärinkäytettäessä menettää saaja luottamuksen eikä enää sen jälkeen luottamus palaa ja sitten voikin vinkua kuinka jäi yksin ja ystävät hylkäs eikä ymmärrä yhtään miksi. 

Eihän sitä ole pakko kertoa 😄

Ei ole itse asiassa koskaan tullut kenenkään kaverin kanssa edes puheeksi, näkeekö viestejä ehkä joku muukin. Ei kukaan järkevä ihminen kerro suuria salaisuuksiaan viesteissä. Ei ainakaan minun tuttavapiirissäni. 

Minä lähetän viestini luottamuksella ystävälleni. Jos ystävä luetuttaa niitä muillakin niin toivoisin,

Mitä muilla luetuttamista se on että puoliso tietää puhelimen koodin? Eihän koodin tietäminen tarkoita sitä että lukee viestit.

Vierailija
650/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hilloatko ystäviesi asioita puhelimessasi? Tuosta syystä en kerro asioitani viestitse

Vierailija
651/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni tuntuu olevan sitä mieltä, että kumppanin puhelimen kuuluu olla "vapaata riistaa". Peukutuksista päätellen noin 20% on sitä mieltä, että se kumppanin puhelin on kuin omakin, että pitää saada katsoa.

En todellakaan näytä kumppanille puhelintani, eikä kiinnosta nähdä hänenkään luuriaan. Jos sinulla on tarve vakoilla kumppanin puhelimen sisältöä, niin olet valinnut kumppaniksi väärän henkilön. Hitto, että olis raskasta elää tuollaista elämää, jossa kumppanin luurin kyttääminen on osa parisuhdetta.

Eihän puhelinta pidä saada katsoa. Se että tietää toisen koodin ei tarkoita sitä että sitä pitää saada katsoa. Ei mekään katsella toisen puhelimia, ja koska kummankaan ei PIDÄ saada katsoa, niin ei haittaa vaikka koodi on toisenntiedossa.

Vierailija
652/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hilloatko ystäviesi asioita puhelimessasi? Tuosta syystä en kerro asioitani viestitse

Et varmaan ymmärrä nykypäivän puhelimista ja somealustoista yhtään mitään.

-ohis

Vierailija
653/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri- ja pariskuntaryhmiä varten on omat whatsappi-ryhmät kun halutaan viestiä asiaa koko porukalle. Kun lähetän viestin ystävälleni henkilökohtaisesti, se on tarkoitettu vain hänelle. Jos haluaisin kaikkien tietävän, että viime öisellä tinder-vieraalla oli muuten iso ja hyvät kyydit muutenkin, niin laittaisin sen tiedoksi koko porukan ryhmään. 

Vierailija
654/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän puhelinta pidä saada katsoa. Se että tietää toisen koodin ei tarkoita sitä että sitä pitää saada katsoa. Ei mekään katsella toisen puhelimia, ja koska kummankaan ei PIDÄ saada katsoa, niin ei haittaa vaikka koodi on toisenntiedossa.

Mitä tarkoitusta sillä koodilla sitten ylipäänsä on. Kaiken akuutin voi hoitaa myös omalla puhelimella.

Vierailija
655/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ihmettelen suuresti parisuhteenne laatua, jos ei tuollaisia tietoja voi puolisollesi paljastaa. Eri"

Tällaisesta kommentista käy hyvin ilmi se, että ihmiset pitävät omaa näkemystään tai kokemustaan ainoana oikeana. Kaikkea, mikä poikkeaa siitä, ihmetellään. Ja mielellään tuodaan samalla ilmi, että asiaa ihmetellään siksi, että koetaan tuon omasta poikkeavan tavan olevan huonompi.

Niinpä. Olemme olleet puolisoni kanssa yhdessä jo yli 30 vuotta ja olemme edelleen kumpikin ihan oma yksilö. Yhdessä toki muodostamme perheen, mutta jos jomman kumman kännykkä soi, niin ei siihen rynnätä vastaamaan. Saatetaan huikata toiselle, että kännykkäsi soi äsken. Meillä ei ole myöskään ryhmäsähköposteja. Kumpikaan ei tunne mitään tarvetta toisen tunnuksiin. 

-ohis

Vierailija
656/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä olla tyhmä. 

Itse voi mokata läh

Siksi pidetään koodeja, kun puolison työantaja on sitä mieltä, että työnantajan kännykkään eivät muut mene kuin puoliso itse. 

Vierailija
657/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedämme toistemme koodit, mutta tietenkään lupaa lukea toisen viestejä ei ole. Kaksi aivan eri asiaa. Koodi on tullut tarpeeseen joskus jos vaikka on oma puhelin hukassa ja täytynyt soittaa jonnekin. Aika vähän sitä tarvitsee, kun nykyään voi kuviakin ottaa ilman puhelimen avaamista.  

Vierailija
658/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toisen vanhemmista tulee kuin omia", no ei todellakaan. Ehkä jos ollaan teinistä asti yhdessä niin ehkä? Edellinen suhde kesti yli 10v, tapasin puolison äidin ehkä 5 kertaa, isää en kertaakaan. Nykyisen puolison kanssa oltu pitempään mutta silti, ei hänen vanhempiensa asiat kuulu mulle, eikä kiinnosta mua. En ole heidän kanssaan naimisissa.

No huonot välit johtunee asenteestasi. Kaikki eivät ole noin negatiivisia. Meillä mies esimerkiksi voi viedä äitini sairaalaan, ja mennä mukaan vastaanotolle. On vanhemmilleni kuin oma poika ja auttaa tottakai kaikessa missä voi. Mutta meillä on myös pitkä parisuhde.

Meillä taas ihmiset ovat päivisin töissä. 

Okei, mun vanhemmat ovat eläkeläisiä. Pääsevät lääkäriin ym. Ja meillä työssäkäyvilläkin on vapaapäiviä, lomia ja liukumia aivan normaalisti kuten kaikilla muillakin.

Vierailija
659/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et varmaan ymmärrä nykypäivän puhelimista ja somealustoista yhtään mitään.

-ohis

Tältä tosiaan vaikuttaa. Jos tätä keskustelua ei käytäisi täällä, luulisin että joidenkin käytössä on vain puhelut ja lyhyet tekstarit.

Vierailija
660/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hitto, että olis raskasta elää tuollaista elämää, jossa kumppanin luurin kyttääminen on osa parisuhdetta."

Ei meillä toisen puhelimen käyttäminen, katsominen tai siihen koskeminen ole kyttäämistä. Vai kyttäätkö sinä omaa puhelintasi? Et varmaankaan, vaan se on ihan normaalia käyttöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä