Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
661/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni tuntuu olevan sitä mieltä, että kumppanin puhelimen kuuluu olla "vapaata riistaa". Peukutuksista päätellen noin 20% on sitä mieltä, että se kumppanin puhelin on kuin omakin, että pitää saada katsoa.

En todellakaan näytä kumppanille puhelintani, eikä kiinnosta nähdä hänenkään luuriaan. Jos sinulla on tarve vakoilla kumppanin puhelimen sisältöä, niin olet valinnut kumppaniksi väärän henkilön. Hitto, että olis raskasta elää tuollaista elämää, jossa kumppanin luurin kyttääminen on osa parisuhdetta.

Eihän puhelinta pidä saada katsoa. Se että tietää toisen koodin ei tarkoita sitä että sitä pitää saada katsoa. Ei mekään katsella toisen puhelimia, ja koska kummankaan ei PIDÄ saada katsoa, niin ei haittaa vaikka koodi on toisenntiedossa.

En minä ainakaan halua tietää yhtään ylimääräistä koodia. Hyvä kun omat koodit muistaa.

Vierailija
662/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta on jäänyt käteen itselle ennen kaikkea se, etten tästä lähin lähetä kavereilleni yhtään viestiä enkä myöskään kerro suusanallisesti mitään olennaista, koska asiani hyvin todennäköisesti päätyy myös hänen puolisonsa tietoon. Niin en ole halunnut enkä halua jatkossakaan käyvän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri- ja pariskuntaryhmiä varten on omat whatsappi-ryhmät kun halutaan viestiä asiaa koko porukalle. Kun lähetän viestin ystävälleni henkilökohtaisesti, se on tarkoitettu vain hänelle. Jos haluaisin kaikkien tietävän, että viime öisellä tinder-vieraalla oli muuten iso ja hyvät kyydit muutenkin, niin laittaisin sen tiedoksi koko porukan ryhmään. 

Kaveri/pariskunta whatsapp ryhmät kuulostavat sen verran raskailta, että tuo viestisi voisi virkistää ryhmää ja nopeuttaa sen sulkemista takaisin henkilöviestintään 😇

Vierailija
664/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden miehiin sitten en luota, koska en heitä tunne ja toisaalta en odota muiden luottavan minun mieheeni, koska he eivät häntä tunne. Ihan normaalia mielestäni, että en pakota ihmisiä etenkään selän takana, salaa, paljastamaan itsestään kenellekään asioita, joita ei tälle ihmselle halua paljastaa.

Tässähän se tuli, etenkin tuo boldattu. Kunnioittaa pitää muitakin ihmisiä kuin sitä omaa puolisoa. On törkeitä nämä ihmiset, jotka ovat minäminä ja minun parisuhde. Näiden ei pitäisi teeskennellä olevansa kenenkään ystäviä, kun eivät ole. Näkevät vain oman parisuhdenapansa, eivät ole luottamuksen arvoisia, jota ystävyys vaatii.

Sen ystävyyden todellisen tason näkee sitten eron yhteydessä, kun ex puolison ystävät katoavat omasta ystäväpiiristä. 

Monesti pettäjän tai helposti eroavan osalta käy noin.

Vierailija
665/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän moni tuntuu olevan sitä mieltä, että kumppanin puhelimen kuuluu olla "vapaata riistaa". Peukutuksista päätellen noin 20% on sitä mieltä, että se kumppanin puhelin on kuin omakin, että pitää saada katsoa.

En todellakaan näytä kumppanille puhelintani, eikä kiinnosta nähdä hänenkään luuriaan. Jos sinulla on tarve vakoilla kumppanin puhelimen sisältöä, niin olet valinnut kumppaniksi väärän henkilön. Hitto, että olis raskasta elää tuollaista elämää, jossa kumppanin luurin kyttääminen on osa parisuhdetta.

Sulla on selvästi joku ongelma. Miksi et vain ohittanut ketjua kun kerran se triggeroi sinua?

Vierailija
666/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulla on selvästi joku ongelma. Miksi et vain ohittanut ketjua kun kerran se triggeroi sinua?"

Miksei hän olisi saanut kommentoida ketjuun? Miksi hänellä on jokin ongelma mielestäsi?

Vierailija
667/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sulla on selvästi joku ongelma. Miksi et vain ohittanut ketjua kun kerran se triggeroi sinua?"

Miksei hän olisi saanut kommentoida ketjuun? Miksi hänellä on jokin ongelma mielestäsi?

Näyttäisi että hänellä menee itselleen tuntemattomien kommentit ihon alle. Miksi?

Vierailija
668/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla tilanne, että odottaa viestiä asiasta, joka pitää hoitaa nopeasti, saapuvaa lähetystä tai vaikka tietoa sairaalassa olevasta läheisestä.

Jännä ettei ne viestit olekaan sulle nyt kovin tärkeitä, vaikka hirmuisia salaisuuksia siellä aina onkin.

Meillä puhalin on puhelin, ei salaisuuksien kammi

"Eri. Silloin ei mennä peuhaamaan kompostiläjään. Tai muuallekaan vaan odotetaan sitä tärkeää viestiä."

Ai vaikket tiedä, tuleeko se tänään, huomenna vai viikon päästä?

Haloo nyt taas näitä aivopieruja. 

Mikä tärkeä puhelu ei tule tiettyä päivänä? VOisitko kertoa? lääkäritkin ilmoittavat että soittavat tiettynä päivänä. Jos puhelua pitää odottaa viikon ajan, niin onko se tärkeä puhelu?

Teinillä vaikkapa kesätyöhakemukset. Vaikka sinn kirjoittaisi mitä, puhelu tulee jus silloin kun istuu tunnilla ja uudelleen ne ei soita.

No teini ei jätä puhelintaa vanhempien löydettäväksi :) Mutta tämä esimerkkinä tärkeästä puhelusta jonka ajankohtaa et tiedä.

Vierailija
669/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi että hänellä menee itselleen tuntemattomien kommentit ihon alle. Miksi?

Varmaan niitä jotka alkavat rääkymään hallitsemattomasti jos sanotaan että ihmiset eroavat nykyään niin helposti.

Vierailija
670/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla puolison suvun kanssa viestittely kesken koskien vaikkapa pekkaeinarin 90v juhlia. Puoliso on pyytänyt minua vastaamaan asiaan ja antanut luurinsa. Kesken vastauksen näpyttelyn ruutuun lävähtää ilmoitus viestistäsi ja jo ekalla rivillä, itse viestiä avaamatta, selviää joku suuri salaisuus. Salaisuutesi olisi turvassa jos olisit lähettänyt sen minuutin aiemmin.

Miksi sinulla on asetukset noin? Miksi viestisi eka rivit näkyvät puhelimessasi kun ne tulevat? Typerää.

No mulla on tuttu, jonka kanssa on oltava tekemisissä, joka soittaa heti kun huomaa mun lukeneen viestinsä. Parempi tsekata ilmoitusnäkymästä onko aiheena jotain että luen viestin nyt vai puoliltaöin kun lähettäjä nukkuu. Joo, voisin jo laittaa koko eukon estoon, veljentyttö on jo täysikäinen ja muutti isälleen.

Vierailija
671/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En piilottele puhelinta puolisoltasi. Voin käyttää sitä, kun hän istuu vierelläni. Siellä ei ole mitään salaisuuksia. Marketplaceen on kumppanini mennyt selailemaan ilmoituksia, koska hänellä ei ole facebookkia. 

Vierailija
672/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omilla vanhemmillani kaikki on yhteistä, kun eivät ole niin digiaikaan kasvaneet. Meillä viisikymppisillä on jo erilainen ymmärrys siitä, mikä netin rooli nykyään on. Oma luuri ja läppäri on tiukasti henkilökohtainen, niin työssä kuin vapaalla.

Äitini otti tavakseen eläkeikäisenä vastailla isäni puhelimeen. Äidillä oli toki omakin puhelin. Oli äärimmäisen ärsyttävää, kun oli isälle asiaa ja puhelimessa kiekaisikin äitini. Myöhemmin ilmeni, että äidillä oli harhaluuloisuushäiriö ihan lääkärin diagnosoimana, äärimmäisen raskaita luulotteluja milloin mistäkin. 

Meilläkin on tapana vastata toisen puhelimeen tilanteessa, jossa toinen pyytää, kun ei itse pysty juuri sillä hetkellä vastaamaan. Vastataan esim. Matin puhelimessa Maija. 

Vierailija
673/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat arkaluontoiset viestit joita lähetellään ja vastaanotetaan? Itse en muista koko elämäni aikana lähettäneeni puhelimella sellaisia arkaluonteisia viestejä, joita puolisoni ei saisi nähdä. En myöskään ole vastaanottanut näin arkaluontoisia viestejä. 

Vierailija
674/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat arkaluontoiset viestit joita lähetellään ja vastaanotetaan? Itse en muista koko elämäni aikana lähettäneeni puhelimella sellaisia arkaluonteisia viestejä, joita puolisoni ei saisi nähdä. En myöskään ole vastaanottanut näin arkaluontoisia viestejä. 

Esim. jos puit kaverisi parisuhdeasioita. Ne ei kuulu sun miehelles. Ainakaan ne yksityiskohdat.

Vierailija
675/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omilla vanhemmillani kaikki on yhteistä, kun eivät ole niin digiaikaan kasvaneet. Meillä viisikymppisillä on jo erilainen ymmärrys siitä, mikä netin rooli nykyään on. Oma luuri ja läppäri on tiukasti henkilökohtainen, niin työssä kuin vapaalla.

Äitini otti tavakseen eläkeikäisenä vastailla isäni puhelimeen. Äidillä oli toki omakin puhelin. Oli äärimmäisen ärsyttävää, kun oli isälle asiaa ja puhelimessa kiekaisikin äitini. Myöhemmin ilmeni, että äidillä oli harhaluuloisuushäiriö ihan lääkärin diagnosoimana, äärimmäisen raskaita luulotteluja milloin mistäkin. 

Meilläkin on tapana vastata toisen puhelimeen tilanteessa, jossa toinen pyytää, kun ei itse pysty juuri sillä hetkellä vastaamaan. Vastataan esim. Matin puhelimessa Maija. 

Tuo on ärsyttytävää. Soitin Matille enkä halua puhua Maijan kanssa. 

Vierailija
676/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävien henkilökohtaiset asiat eivät kuulu miehelleni

Hilloatko ystäviesi asioita puhelimessasi? Tuosta syystä en kerro asioitani viestitse

En poistele viestejä, en

Vierailija
677/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos sieltä soittaa vaikka se tyyppi jonka luokse ollaan just matkalla yhdessä tms., eli on oletettavaa että asia koskee meitä molempia. Jos joku miehen kaveri soittaa muuten vaan niin ei vastata toisen puolesta tietenkään, koska tuskin on niin akuutti homma eikä asia todennäköisesti kuulu minulle millään lailla. 

Vierailija
678/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävän keskenmeno ja pyyntö tulla käymään viimeisin. Tuskin haluaa että joku vakoilijamies näkee viestin ensimmäisenä

Vierailija
679/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun ystävilläkään ole salaisuuksia, kaiken mitä kertoisi sinulle niin kertoisi myös miehellesi? Oletko niitä ihmisiä, jotka lavertelevat kaiken puolisolleen. Kun uskoutuu sinulle, uskoutuu samalla puolisollesi

Vierailija
680/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla puolison suvun kanssa viestittely kesken koskien vaikkapa pekkaeinarin 90v juhlia. Puoliso on pyytänyt minua vastaamaan asiaan ja antanut luurinsa. Kesken vastauksen näpyttelyn ruutuun lävähtää ilmoitus viestistäsi ja jo ekalla rivillä, itse viestiä avaamatta, selviää joku suuri salaisuus. Salaisuutesi olisi turvassa jos olisit lähettänyt sen minuutin aiemmin.

Puoliso toki itse hoitaa pekkaeinarin 90 v. juhlat eikä pistä puolisoaan niihin vastaamaan. 

Jep, jos pekkaeinarin juhlien järjestelyyn tarvitaan minuakin, minut liitetään siihen suunnitteluryhmään jotta voin ihan omalla kännykälläni osallistua. Puhelin ja sen sisältö on täysin henkilökohtaista omaa omaisuuttani. Kuten vaikka hammasharja tai alusvaatteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän