Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaatteko puolison kanssa kaiken? Onko puolisollasi pääsyä puhelimellesi?

Vierailija
26.12.2024 |

Mitä mieltä.

Kommentit (1036)

Vierailija
581/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tehty jo, mutta tässä mistään pankkiasioista ole kyse, vaan elämän muista sitoutumuksista, kuten töistä, harrastuksista, kavereista ja sukulaisista.

Vaikka vakava sairastuminen on hyvä syy jäädä tulematta esim. työkeikalle tai harrastustapaamiseen, en kyllä mielelläni jää ilmoittamatta pois. Nyt puoliso pääsee hoitamaan ilmoittamiset tarpeen tullen. Sairaus kun on sitä sorttia, että mun pitää mahdollisten huonompien kausien jälkeen vielä palata normaalielämään. Se käy helpommin, kun ei ole sairastuttuaan jättänyt mitään ihan hirveää epätietoisuutta jälkeensä."

Meillä nuo tärkeät numerot ovat muistissa ylhäällä ettei erikseen tarvitse alkaa toisen puhelinta selata. 

Vierailija
582/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luuletko sä että sua harrastuspiireissä kaivataan niin paljon ettei yhtäkään kertaa voi olla ilmoittamatta pois etteikö alettaisi partion kanssa etsimään missä olet? Sairaalasta myös ilmoitetaan niille läheisille ja omaisille joiden kuuluukin tietää, siksi siellä on myös oma sossu töissä joka kyllä selvittää asioita sinun puolestasi jos koomaan vaivut."

Sinähän sen tiedät, kun elät mun elämääni ja tiedät siitä kaiken. Eiku hetkinen, ei sittenkään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole salattavaa, mutta jonkinlainen yksityisyys kumminkin. Sen verran arvostan ja kunnioitan muita ihmisiä, ettei heidän minulle lähettämiensä viestien sisältö kuulu puolisolleni ellei asia ole jotenkin myös hänelle kuuluva.

Vierailija
584/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä mitään varsinaisia salaisuuksia ole, mutta en yleensä puhu ystävieni asioista enkä toki omista työasioista. Niiden suhteen olen vaitiolovelvollinen. 

Mieheni ei koskaan katso ilman lupaa puhelintani enkä minä hänen, mutta saatan huutaa esim suihkusta, että vastaa puhelimeen tai katsoo keneltä viesti tuli.

"katsoo keneltä viesti tuli" Monta tuntia siellä suihkussa lotrailet? 🤣🤣🤣🤣🤣 

No aivan! Miten ei pärjää edes sitä aikaa ilman tuollaista tietoa. Eikö viestin voi lukea itse kun tulee suihkusta?

Eri. Ette ymmärrä. Me yhteensitoutuneet parit emme ole minä ja sinä vaan me. Olemme yksikkö joka elää ja hengittää samassa tahdissa. Meille ei tule viestejä sinulle tai minulle vaan meille. Ei ole kahta vaan yksi kokonaisuus.

Vierailija
585/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä mitään varsinaisia salaisuuksia ole, mutta en yleensä puhu ystävieni asioista enkä toki omista työasioista. Niiden suhteen olen vaitiolovelvollinen. 

Mieheni ei koskaan katso ilman lupaa puhelintani enkä minä hänen, mutta saatan huutaa esim suihkusta, että vastaa puhelimeen tai katsoo keneltä viesti tuli.

No aivan! Miten ei pärjää edes sitä aikaa ilman tuollaista tietoa. Eikö viestin voi lukea itse kun tulee suihkusta?

Eri. Ette ymmärrä. Me yhteensitoutuneet parit emme ole minä ja sinä vaan me. Olemme yksikkö joka elää ja hengittää samassa tahdissa. Meille ei

Apua.... 

Vierailija
586/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tehty jo, mutta tässä mistään pankkiasioista ole kyse, vaan elämän muista sitoutumuksista, kuten töistä, harrastuksista, kavereista ja sukulaisista.

Vaikka vakava sairastuminen on hyvä syy jäädä tulematta esim. työkeikalle tai harrastustapaamiseen, en kyllä mielelläni jää ilmoittamatta pois. Nyt puoliso pääsee hoitamaan ilmoittamiset tarpeen tullen. Sairaus kun on sitä sorttia, että mun pitää mahdollisten huonompien kausien jälkeen vielä palata normaalielämään. Se käy helpommin, kun ei ole sairastuttuaan jättänyt mitään ihan hirveää epätietoisuutta jälkeensä."

Meillä nuo tärkeät numerot ovat muistissa ylhäällä ettei erikseen tarvitse alkaa toisen puhelinta selata. 

Muistilapulla jääkaapin ovessa vai 😄

Vierailija
587/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri. Ette ymmärrä. Me yhteensitoutuneet parit emme ole minä ja sinä vaan me. Olemme yksikkö joka elää ja hengittää samassa tahdissa. Meille ei

Muistakaa sitten kertoa kaikille ympärillänne oleville ihmisille etteivät vahingossakaan laittele sellaisia viestejä tai sähköposteja mitä toinen teistä ei saisi nähdä. Kuulostaa läheisriippuvuudelta enemmän kuin normaalilta ja tasapainoiselta parisuhteelta. Kukin tietysti taplaa tyylillään. Jälkeenpäin on vain sitten turha vuodatella niitä krokotiilinkyyneleitä jos jostain syystä ei ole enää toista osapuolta minnekään ystävien kesken kutsuttu tai ei muuten vain viitsitä kertoa kaikkia luottamuksellisen piikkiin meneviä asioita. 

Vierailija
588/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä omat puhelimet ovat omia, mutta saa niitä toinenkin koskea. Tarvittaessa voi tietenkin käyttää toisen puhelinta.

Vierailija
589/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No se viestin lähettäjähän näkyy siinä näytöllä avaamatta lukitustakin, joten puoliso voi ilman koodin tietämistä kertoa milloin se paketti tuli."

Ai näkeekö sulla milloin ja minne paketti tuli tai moneltako se on tulossa ovelle. 

Mulla ei. 

Tätä se sitten on kun siirretään kaikki vastuu kännykän käytöstä puolisolle eikä itse vaivauduta edes opettelemaan sen käyttöä. Kyllä, viestin saa näytölle näkymään avaamatta erikseen viestiä. Miksi teillä ylipäätään on erillinen kännykkä puolison kanssa jos kuitenkin molemmat toistensa puhelimia käyttää? 

Olen eri, mutta meillä on omat puhelimet, koska tykätään viestitellä toistemme kanssa esim. töistä. Jos oltaisiin 24/7 yhdessä niin hyvin riittäisikin se yksi puhelin.

Vierailija
590/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri. Ette ymmärrä. Me yhteensitoutuneet parit emme ole minä ja sinä vaan me. Olemme yksikkö jo

Muistakaa sitten kertoa kaikille ympärillänne oleville ihmisille etteivät vahingossakaan laittele sellaisia viestejä tai sähköposteja mitä toinen teistä ei saisi nähdä. Kuulostaa läheisriippuvuudelta enemmän kuin normaalilta ja tasapainoiselta parisuhteelta. Kukin tietysti taplaa tyylillään. Jälkeenpäin on vain sitten turha vuodatella niitä krokotiilinkyyneleitä jos jostain syystä ei ole enää toista osapuolta minnekään ystävien kesken kutsuttu tai ei muuten vain viitsitä kertoa kaikkia luottamuksellisen piikkiin meneviä asioita. 

Ystäväpiirimme koostuu samanhenkisistä ihmisistä.

Vierailija
591/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Muistakaa sitten kertoa kaikille ympärillänne oleville ihmisille etteivät vahingossakaan laittele sellaisia viestejä tai sähköposteja mitä toinen teistä ei saisi nähdä."

Ei ole mitään velvollisuutta kertoa. Jokainen lähettelee viestejään ja postejaan ihan omalla vastuullaan. 

Vierailija
592/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ylipäätään vuodattaa suurimmat salaisuutensa johonkin viestiin?

Kyllä ihmisillä voi olla pieniäkin asioita joita ei halua kaikkien tietävän. Ja toisaalta, miksi ei viestiin? Joskus on helpompi kirjoittaa asia kuin kertoa se kasvotusten. 

Näin juuri. Viestiä voi muokata ja miettiä tarvittavia sanoja pitempään kuin puhuessa. Keskeytyksiä ei tule. Osalle kirjoittaminen on parempi tapa kertoa asioita kuin puhuminen.

Vierailija
593/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimoni tietää että puhelimeni saa auki joko sormenjäljellä tai tietysti koodilla jonka tietää. Eipä olisi mitään sellaista mitä ei saisi nähdä jos haluaisi mutta tuskin haluaa. Yhtään sellaista suvunkaan suurta salaisuutta ei löydy luurista mitä ei saisi nähdä. Viimeisin viesti koski lapsen harrastuksia. Vaimoni tietää kyllä vaikkapa vanhempieni asiat hyvinkin tarkkaan koska he juttelevat keskenäänkin. Jonkun sukulaisen asioita taas ei koska en itsekään missään yhteydessä välttämättä ja saatan tietää asiansa vain omien vanhempieni kertomana kun olemme kylässä. Siis vaikka että Esko-setä täyttää pian 60v jne. Vanhempani ovat soittajia eivät viestittelijöitä niinkään. Myöskin anoppi ja appi nähdään varmaan viikoittain ja kertovat myöskin asioistaan. 

Omat ja vaimoni ystävät ovat hyvin pitkälti sama ryhmä joten kun toinen tietää niin toinenkin tietää. 

Lisäyksenä vielä: ylläolevasta huolimatta en usko vaimoni koskaan vilkaisseen puhelintani. En minäkään ole katsonut hänen omaansa koska ei ole minun puhelin. 

Vierailija
594/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisillä voi olla pieniäkin asioita joita ei halua kaikkien tietävän. Ja toisaalta, miksi ei viestiin? Joskus on helpompi kirjoittaa asia kuin kertoa se kasvotusten. 

Jos sen tekee, ottaa tietoisen riskin. Itsekin voi mokata lähetysvaiheessa ja viesti voi mennä väärälle henkilölle.

Ei pidä olla tyhmä. 

Voi mennä, mutta jos asian saa kerrottua paremmin viestillä kuin puhuessa, niin riski kannattaa silloin.

Vierailija
595/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sen tekee, ottaa tietoisen riskin. Itsekin voi mokata lähetysvaiheessa ja viesti voi mennä väärälle henkilölle.

Ei pidä olla tyhmä. 

Itse voi mokata lähetysvaiheessa ja se on oma moka, mutta ystäväni eivät ole tyhmiä, jos luottavat siihen, että minun puhelimestani tai muista laitteista ei kukaan heidän viestejään lue. Koska näin ei tapahdu. Salaisuuksien ei tarvitse olla suurimpia, eikä tarvitse olla edes salaisuuksia, jotta voi luottaa, että minun

Näin juuri. Jos ystäväni lähettää viestin eteenpäin tai antaa muiden lukea ne, niin hän on entinen ystävä. Mutta sama voi tapahtua myös siinä että hän puhuu asiat eteenpäin.

Vierailija
596/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaamme jopa saman hengitysilman ja vuoteen sekä jakolaskun.

Vierailija
597/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luuletko sä että sua harrastuspiireissä kaivataan niin paljon ettei yhtäkään kertaa voi olla ilmoittamatta pois etteikö alettaisi partion kanssa etsimään missä olet? Sairaalasta myös ilmoitetaan niille läheisille ja omaisille joiden kuuluukin tietää, siksi siellä on myös oma sossu töissä joka kyllä selvittää asioita sinun puolestasi jos koomaan vaivut."

Sinähän sen tiedät, kun elät mun elämääni ja tiedät siitä kaiken. Eiku hetkinen, ei sittenkään :D

Mutta että mikä nyt sitten on kätevämpää: mun puolisoni laittaa harrastuspiirin WhatsApp-ryhmään viestin, että mä en pääse paikalle, vai että antaa ryhmän kokoontua lukitun oven taakse ihmettelemään, miksei ovet avaudu. Mä kun olen sen ryhmän ohjaaja ja mulle on annettu ainoana avaimet siihen oveen. Mut ei, satunnainen Vauva-kirjoittaja tietää paremmin ja sossu hoitaa...

Vierailija
598/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla puolison suvun kanssa viestittely kesken koskien vaikkapa pekkaeinarin 90v juhlia. Puoliso on pyytänyt minua vastaamaan asiaan ja antanut luurinsa. Kesken vastauksen näpyttelyn ruutuun lävähtää ilmoitus viestistäsi ja jo ekalla rivillä, itse viestiä avaamatta, selviää joku suuri salaisuus. Salaisuutesi olisi turvassa jos olisit lähettänyt sen minuutin aiemmin.

Miksi sinulla on asetukset noin? Miksi viestisi eka rivit näkyvät puhelimessasi kun ne tulevat? Typerää.

Vierailija
599/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi ihmeessä se viesti pitäisi välittömästi lukea eikä sitten kun pystyy itse lukemaan? Ei meinaan arkielämässä ole koskaan tullut vastaan tilannetta että tarvitsisin miehen puhelimen koodia."

No meillä on esimerkiksi ollut tilanteita, että toinen ajaa ja odottaa samalla tärkeää viestiä. Ajaessa ei saa viestiä lukea, joten kun se tulee, niin toinen lukee sen kuskille ääneen. 

Tai kädet on jossain kompostiläjässä, maalissa tai taikinassa eikä voi itse avata puhelintaan, johon joku just laittoi viestin. Kyllä meillä toinen voi katsoa, keneltä se tuli ja mitä asiaa.

Miksi ihmeessä ei voisi? 

Eikö toinen voi ajaa? Miksi tärkeä asia pitää laittaa viestillä? Itse ainakin soittaisin. Jos odotat tärkeää viestiä/puhelua, niin miksi yleensäkin lähdet jonnekin. Voihan olla ettei kuuluvuus tai kentät ole kunnossa kun se toinen yrittää ottaa yhteyttä. Tai et pysty puhumaan kun ympärillä on muita.

Vierailija
600/1036 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Viestiä voi muokata ja miettiä tarvittavia sanoja pitempään kuin puhuessa. Keskeytyksiä ei tule. Osalle kirjoittaminen on parempi tapa kertoa asioita kuin puhuminen.

Ei kukaan ole kieltänyt kirjoittamasta. Mutta täytyy ymmärtää, mitä viestin kirjoittaminen ja lähettäminen tarkoittaa. Nyt pitää ihan itse ottaa vastuu siitä.