Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluinen mysteeri: Miksi lähikaupan myyjä vaikuttaa vihaavan minua?

Vierailija
25.12.2024 |

Kassajonossa palvelee muita hymyssä suin ja kun on minun vuoroni maksaa, kääntyy naama nurinpäin. Joskus hän on täysin mykkä koko kassatapahtuman ajan eikä sano edes ostosten loppusummaa. Kerran kokeilin tervehtiä häntä, hän ei tervehtinyt takaisin.

Ainakaan tietääkseni en tunne tätä henkilöä eikä hän minua, eli en ole tehnyt mitään häntä loukatakseen. En ole myöskään koskaan häiriökäyttäytynyt, tai varastanut kaupasta. Ostan ihan tavallisia juttuja, hedelmiä, maitoa, leipää ym. Yritän jatkossa vältellä häntä, koska selvästi hän ei minua halua palvella enkä itsekään tykkää asioida enää, koska paha mieli siitä tulee vain. 

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimies ei koskaan saa nättiä hymyä kaupankassalta. 🥺

Vierailija
22/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei suuremmin tykkää, mutta ei varmasti vihaa koska ette tunne. Mistä syystä hän voisi sinua vihata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lähikaupassa yksi nuori nainen, hän ei tosin hymyile kellekään ja tekee selväksi, ettei halua oikeasti palvella ketään. Katsoo muualle, ei sano loppusummaa, tervehdi vaan höpöttää korkeintaan työkaverin kanssa.

Ei sinällään haittaa, olen itsekin ollut kaupan kassalla töissä, rasittavaa työtä ja välillä ihan ihmeasiakkaita.

Joo, no tuo on melko perus, mutta huonot aspat on yleensä tympeitä kaikille tasavertaisesti. 

Totta. Ehkä jos siinä asiakkaassa on jotain itseä epämiellyttävää, esim. haisee hielle, epäsiisti pukeutuminen tai muuten ei miellytä silmää, joku hyvin ulospäinsuuntaunut voisi sen ilmaista omalla käytöksellä. Mutta olisi tosi epäammattimaista käytöstä.

Vierailija
24/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiset joka kerta ihan surströmmingille! 🤧

T: Lähikaupan myyjä

Vierailija
25/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupassa aikoinaan oli sama meininki minun suhteeni. No sitten selvisi että eksäni yritti siellä käydessään iskeä tätä kassanaista. Onneksi pääsin siitä juoppopellestä eroon. 

Vierailija
26/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sekoittaa sut johonkin toiseen?

Vierailija
27/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilee varkaaksi.

Vierailija
28/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mies vai nainen? Entä myyjä?

Ollaan molemmat naisia. Vaikea sanoa, kumpi nuorempi/vanhempi. Epäilen, että olen ehkä häntä pari vuotta vanhempi? Enkä ole todellakaan yrittänyt pokata häntä tms. Ap 

Katsooko hän nyrpeänä nenänvarttaan pitkin? Voi olla kateellinen.

Vierailija
29/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita palautetta 

Vierailija
30/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on Alpha, ja sinäkin olet?

Naisalpha+ Naisalpha on huono kombo...

Vierailija
31/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut sama kokemus ja sen verran alkoi pidemmän päälle ärsyttämään myyjän mielenosoitukset että laitoin hänestä asiakaspalautteen ihan omalla nimelläni. Sain siihen jonkin nimettömän ympäripyöreän vastauksen mutta ennen kaikkea kyseinen myyjä häipyi lähikaupastani ja voin asioida siellä normaalisti. En ikinä keksinyt mikä tuon käytöksen syy oli enkä tuntenut ko henkilöä mitenkään mutta hänen antipatiansa ei jäänyt huomaamatta. Ihme käytöstä.

Minulla kanssa tuli inhottavat tunteet eräästä myyjättärestä, nimittäin aina vastenmielinen ilme, aina ja joka kerta. Paha ihminen. On ehkä häipynyt. En tiedä, en ole siinä kaupassa enää käynyt.

Vierailija
32/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eräs myyjä tekee samaa. Molemmat ollaan naisia, liki eläkeikäisiä. Tosi vaikeaa pidättää naurua kun myyjä aloittaa teatterin. Edelläni oleva saa iloisia hymyjä ja juttelua. Minä ihan ylinäyteltyä jäätävän kylmää vihaa ja heti perässäni olevaa aivan valtavan ylitsevuotavaa iloista ilmettä ja kuulumisten kyselyä. Asiakkaitakin naurattaa. Pieni kylä jossa minusta on joku mielisairas keksinyt laittaa valheen liikkeelle. Tämä myyjä elää juoruista näköjään, uskoo kaiken mitä sanotaan. Eli mieleltään sairas hänkin. Ei kukaan osaisi näytellä edes sketsissä niin psykopaattisesti kuin hän ihan päivätyössään. Säälittävää lähinnä, huvittavaa mutta säälittävää.

Vierailija
33/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lähikaupassa yksi nuori nainen, hän ei tosin hymyile kellekään ja tekee selväksi, ettei halua oikeasti palvella ketään. Katsoo muualle, ei sano loppusummaa, tervehdi vaan höpöttää korkeintaan työkaverin kanssa.

Ei sinällään haittaa, olen itsekin ollut kaupan kassalla töissä, rasittavaa työtä ja välillä ihan ihmeasiakkaita.

Ei ole väliä jos on kaikille yhtä tympeä mutta jos kaikille muille kiva aurinkoinen ja yhdelle tyly, niin se on selkeä mielenosoitus.

Minulle tehdään noin usein, ja syynä on perusilmeeni. Hymyilenpä tai en, niin näytän synkältä.

Mielenosoituksia riittää.

Vierailija
34/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ettei suuremmin tykkää, mutta ei varmasti vihaa koska ette tunne. Mistä syystä hän voisi sinua vihata?

Sitähän ap tuossa ihmetteleekin että mistä syystä. Ei elämä ole 1+1=2. 

Vierailija
35/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli oltaisiin vähän kuin kaksi taistelukalaa samassa maljassa siellä marketissa? Ap

Vierailija
36/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuosia sitten tein valituksen eräästä nuoresta kassaneidistä. Hän oli töykeä ja vihamielinen. Kerrankin kun palautin postipaketin, niin hän viskasi sen lattialle olkansa yli. Kun huomautin asiasta, niin katsoi murhaavalla ilmeellä. Jonkin ajan kuluttua häntä ei enää näkynyt. Ja kuulin muidenkin valittaneen hänen käytöksestään.

Tuollainen epävakaa ihmisvihaaja voisi pysyä kaukana muista ihmisistä. Ainakin asiakaspalvelutyöstä. Nuo on niitä naisia, jotka repii poikaystäviltään silmät päästä.

Vierailija
37/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole väliä jos on kaikille yhtä tympeä mutta jos kaikille muille kiva aurinkoinen ja yhdelle tyly, niin se on selkeä mielenosoitus.

Minulle tehdään noin usein, ja syynä on perusilmeeni. Hymyilenpä tai en, niin näytän synkältä.

Mielenosoituksia riittää.

Samaistun. Satuttaa sielua.

Vierailija
38/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut sama kokemus ja sen verran alkoi pidemmän päälle ärsyttämään myyjän mielenosoitukset että laitoin hänestä asiakaspalautteen ihan omalla nimelläni. Sain siihen jonkin nimettömän ympäripyöreän vastauksen mutta ennen kaikkea kyseinen myyjä häipyi lähikaupastani ja voin asioida siellä normaalisti. En ikinä keksinyt mikä tuon käytöksen syy oli enkä tuntenut ko henkilöä mitenkään mutta hänen antipatiansa ei jäänyt huomaamatta. Ihme käytöstä.

Hyvä, että oli vaikutusta.

Mä laitoin nimettömänä. Nyt pidin tauon asioinnissa ja viimeks oli eri myyjä. Toivottavasti en törmää itse antipatiamyyjään enää.

Mullakin edelliselle tai seuraavalle saatetaan lirkutella ja perään huudella "kiitos, hei". 

Mua tervehditään mutisten niin hiljaa, ettei kuule (jos tervehditään), loppusummaa tai "kiitos, hei":tä en muista kuulleeni. 

Tämä myyjä jää myös usein rauhassa puuhaamaan muuta 1m päähän kassasta, vaikka näkisi mun olevan kassalla. Ei tuu hyvä fiilis ei... Ymmärtäsin vielä, jos olis ainoa myyjä/pakasteiden purku kesken.

(En ole ap)

Vierailija
39/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, eli oltaisiin vähän kuin kaksi taistelukalaa samassa maljassa siellä marketissa? Ap

Just näin!

Vierailija
40/129 |
25.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitähän tässä ketjussa mietitään, koska ap ei itse osaa antaa vastausta myyjän huonoon käytökseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän