Jouluinen mysteeri: Miksi lähikaupan myyjä vaikuttaa vihaavan minua?
Kassajonossa palvelee muita hymyssä suin ja kun on minun vuoroni maksaa, kääntyy naama nurinpäin. Joskus hän on täysin mykkä koko kassatapahtuman ajan eikä sano edes ostosten loppusummaa. Kerran kokeilin tervehtiä häntä, hän ei tervehtinyt takaisin.
Ainakaan tietääkseni en tunne tätä henkilöä eikä hän minua, eli en ole tehnyt mitään häntä loukatakseen. En ole myöskään koskaan häiriökäyttäytynyt, tai varastanut kaupasta. Ostan ihan tavallisia juttuja, hedelmiä, maitoa, leipää ym. Yritän jatkossa vältellä häntä, koska selvästi hän ei minua halua palvella enkä itsekään tykkää asioida enää, koska paha mieli siitä tulee vain.
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Joskus vuosia sitten tein valituksen eräästä nuoresta kassaneidistä. Hän oli töykeä ja vihamielinen. Kerrankin kun palautin postipaketin, niin hän viskasi sen lattialle olkansa yli. Kun huomautin asiasta, niin katsoi murhaavalla ilmeellä. Jonkin ajan kuluttua häntä ei enää näkynyt. Ja kuulin muidenkin valittaneen hänen käytöksestään.
Tuollainen epävakaa ihmisvihaaja voisi pysyä kaukana muista ihmisistä. Ainakin asiakaspalvelutyöstä. Nuo on niitä naisia, jotka repii poikaystäviltään silmät päästä.
Mutta ku aina sanotaan "mee töihin" 😭😭😭
On rakastunut sinuun ja ei-vapaa kassa?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ettei suuremmin tykkää, mutta ei varmasti vihaa koska ette tunne. Mistä syystä hän voisi sinua vihata?
Sehän se tässä onkin? Vaikka ei tykkää, niin luulisi silti pystyvän palvelemaan liukuhihnalta ihan normaalisti. Tuskin kaikki myyjät aina tykkää kaikista asiakkaista ja onko se asiakaspalvelun kriteeri, että myyjän täytyy tykätä, tai muuten ollaan tympeitä? Ap
Minä olen ihmetellyt kohdallani samaa lähikaupassa. Siellä eräs myyjä kohtelee ainakin minun nähteni muita asiakkaita hyvin, tervehtii, puhuu heidän kanssa, sanoo ostosten hinnan ja on muutenkin ystävällinen. Minulle ei sano mitään vaikka minä esimerkiksi tervehdin ja kiitän lähtiessäni kaupasta. Tuijottaa vain happamasti, ei edes ostosten hintaa sano.
Kiinnität myyjiin liikaa huomiota. Mä en edes huomaa tuollaisia. Ehkä sitä pelottaa sun kyyläys ja tuijottaminen?
Mä en edes koskaa seuraa enkä huomaa miten myyjät palvelee mua edeltäviä asiakkaita. Olen kiinnostunut vain omien ostoksieni maksamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnität myyjiin liikaa huomiota. Mä en edes huomaa tuollaisia. Ehkä sitä pelottaa sun kyyläys ja tuijottaminen?
Mä en edes koskaa seuraa enkä huomaa miten myyjät palvelee mua edeltäviä asiakkaita. Olen kiinnostunut vain omien ostoksieni maksamisesta.
No eihän sitä kiinnitäkään huomiota ennen kuin toinen on täysin mykkä eikä sano mitään. Kyllä siinä vähän ihmettelee. Yleensä kumminkin saan ihan normaalia palvelua. Ap
Taas sama virsi sulla ap. Pata jumissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet.
Ekan kerran jälkeen, joo noin ajattelin. Hän ei sanonut minulle mitään. Seuraavalla kerralla tervehdin häntä, ei sanonut mitään. Minua edeltävää asiakasta kumminkin palveli vimpan päälle ja kiitteli hymyissä suin. Minulle ei sanonut mitään, ei yhtään mitään. Ap
Yleensä niitä vaikeimpia asiakkaita palvellaan korostuneesti vimpan päälle. Tavallisia helppoja normiasiakkaita ei tarvitse palvella niin ylitsevuotavasti ja korostuneesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän sitä kiinnitäkään huomiota ennen kuin toinen on täysin mykkä eikä sano mitään. Kyllä siinä vähän ihmettelee. Yleensä kumminkin saan ihan normaalia palvelua. Ap
Mä en edes huomais vaikka myyjä ei sanois mitään :)
Minä en jouda kaupassa edes funtsimaan kassojen käytöstä.
Lappaan tavarat hihnalle, pakkaan samalla sen minkä ehdin,maksan ja pakkaan loput.
Ap oot outo hiippari.
Vierailija kirjoitti:
Taas sama virsi sulla ap. Pata jumissa?
Häh? Eka kerta kun tein aloituksen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edes huomais vaikka myyjä ei sanois mitään :)
Aaah olet siis niitä asiakkaita, jotka puolestaan ei edes katso myyjiä päinkään eikä edes vastaa tervehdykseen. Eihän silloin huomaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä en jouda kaupassa edes funtsimaan kassojen käytöstä.
Lappaan tavarat hihnalle, pakkaan samalla sen minkä ehdin,maksan ja pakkaan loput.
Ap oot outo hiippari.
Ootas kun sinulle alkaa sattua outoja asioita, joita et voikaan sivuuttaa.
Meidän lähikaupassa oli joskus myyjä, jolla oli joitain "suosikkiasiakkaita", ja muille oli kuvailemallasi tavalla tyly. Saattoi tosiaan lirkutella iloisesti kaikille jonossa oleville, mutta kun tuli minun vuoroni, hymy muuttui murhaavaksi tuijotukseksi eikä tosiaan puhunut kuin korkeintaan loppusumman töksäyttäen.
Ensin luulin sen olevan jotain henkilökohtaista, mutta koska asioin tuossa kaupassa niin usein monen vuoden ajan, eikä myyjiä ollut monta, huomasin lopulta, etten ollut suinkaan ainoa, jota tylytettiin. Näin monta kertaa saman toistuvan muidenkin asiakkaiden kohdalla.
Eikä meillä "inhokkiasiakkailla" ollut mitään yhteistäkään.
Ehkä näytät hänen ex-kaverilta, ja pahat muistot tulvivat mieleen, kun hän näkee sinut?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sulla on tahmaiset kädet?
Okei, vielä kerran: ollaan molemmat naisia, en ole koskaan kosketellut häntä, yrittänyt pokata tai mitään muutakaan semmoista. Nyt useampia kommentteja tästä asiasta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sulla on tahmaiset kädet?
Okei, vielä kerran: ollaan molemmat naisia, en ole koskaan kosketellut häntä, yrittänyt pokata tai mitään muutakaan semmoista. Nyt useampia kommentteja tästä asiasta. Ap
Ne tuotteet. Onko ne tahmaisia?
Jep. Jotain on puhuttu, on helppoa pilata maine.