Olitko pettynyt joululahjaan ja mitä sait? - salainen keskustelu epämieluisista joululahjoista
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Mieheltä tuli ruskean/munakoison väriset väärän kokoiset alusvaatteet ja samaa epämääräistä väriä oleva mummoyöpaita. Yritin pitää pokkaa ja kommentoida, että enpä olekaan aiemmin koskaan tämänväristä vaatetta omistanut. Näytän ihan karmealta nämä päällä. Äidillensä olisi kyllä nämä sopineet, että ehkä ajatteli häntä kaupassa.
Hoitanut kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja ostanut sulle ja äidilleen samat setit
Sain äitiltä perinteisen 200 e joka tuli todella tarpeeseen ja mummolta pöytäliinan en edes omista pöytää Ja vaikka joskus omistaisinkin, en ole tippaakaan pöytäliinaihmisiä. Kaverille vein tuon liinan.
Vierailija kirjoitti:
Sain äitiltä perinteisen 200 e joka tuli todella tarpeeseen ja mummolta pöytäliinan en edes omista pöytää Ja vaikka joskus omistaisinkin, en ole tippaakaan pöytäliinaihmisiä. Kaverille vein tuon liinan.
Et ymmärrä vihjettä. No, perintöä on turha odotella.
Sain vanutyynyjä. Sain myös alkoholia tölkkeinä vaikka juon harvoin. Avasin kuitenkin sitten tölkin. Lahjan antaja suuttui tästä, että juon vaikka hänellä itsellään ei ole alkoholia missään. Terveisiä vaan puolisolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut lahjaa.
Voi ei😞😞. Toivottavasti joulusi oli muuten mukava
Ei meilläkään aikuisille anneta lahjoja. Jokainen hankkii lahjat omille lapsilleen, ja mummo lapsen lapsille jotain. Mutta aikuisten kesken ei lahjoja vaihdeta, ja näin pienituloisena se on ihan hyvä juttu
Olen siis yh, mutten minä mitään pakkolahjimista ole parisuhteessakaan kaivannut, lähinnä siksi, etten edes keksi, mitä tarvitsisin lahjaksi. Edes teineillä ei oikein ollut enää lahjatoiveita, toki he paketit saivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteen ketjuun tämän jo kommentoin mutta Temusta tilatut suihkusandaalit mieheltä :( hehkutti että nää on hyvät kun käydään alhaalla saunassa ja jos käyt parvekkeella tms. Olin tosi pettynyt ja olen edelleen.
Sun mieshän on fiksu. Miten voi olla ettei kelpaa?
Minulle ei kelpaisi siksi että on temusta. Olisi ne Suomen kaupoistakin löytynyt, ja ehkä jotkut aamutossu tyyliset mielummin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut lahjaa.
Ei meilläkään aikuisille anneta lahjoja. Jokainen hankkii lahjat omille lapsilleen, ja mummo lapsen lapsille jotain. Mutta aikuisten kesken ei lahjoja vaihdeta, ja näin pienituloisena se on ihan hyvä juttu
Olen siis yh, mutten minä mitään pakkolahjimista ole parisuhteessakaan kaivannut, lähinnä siksi, etten edes keksi, mitä tarvitsisin lahjaksi. Edes teineillä ei oikein ollut enää lahjatoiveita, toki he paketit saivat.
Mutta minä annoin lahjan miehelleni.
T. Lahjaton
Vierailija kirjoitti:
Ei pety kun ei saa lahjaa.
Onhan se pettymys kun tajuaa olleensa tuhma
Sain pleikka 5 sen. Ripustin sen variksenpelättimeksi tuonne kuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Kihartimen, minulle joka on käkkyrä tukka. En ymmärrä mitä sukulainen ajatteli. Varmaan että kihartaisin eri tavalla vai mitä ihmettä?
Nää on hyviä esimerkkejä täysin mielivaltaisesta Kiinan talouden tukemisesta ja yleisestä saastuttamisesta.
T Viisaus ei asu meissä
Vierailija kirjoitti:
Isälläni on joku tarve ostaa erilaisia sisäkäyttöön sopivia koristevaloja yms. jouluvaloja, varsinkin jos ovat tarjouksessa. Muutama vuosi sitten osti sellaisen ison ikea kassin verran jouluvaloja ja tottakai ne päättivät meille. Niitä sitten lahjoitin ja myin kauan. Hänelle annettiin kielto ostaa yhtään mitään valoja kenellekään ja muutama vuosi meni ilman valojen ostoa. Nyt sitten tämä oli unohtunut ja saatiin lasten kanssa 13kpl erilaisia valoja. Yhtään emme olisi näitä tarvinneet ja eivät mahdu mihinkään.
😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut lahjaa.
Mutta minä annoin lahjan miehelleni.
T. Lahjaton
Minäkin ostin exälleni, kun oltiin yhdessä, aina joululahjan. Koskaan en saanut mitään. Kerran sitten pakettien joukossa oli yksi minullekin! Olin todella hyvilläni, katselin kun lapset avasivat lahjojaan, ja hipelöin omaa pakettiani. Pehmeä paketti, yöpaita ehkä? Ei se mitään, oli ihanaa että mies oli minua muistanut, koska hän oli yleensä hyvin ilkeä ja välinpitämätön minua kohtaan. Ehkä hän välitti sittenkin.
Lopulta lahjat oli avattu, ja aloin avaamaan omaa pakettiani. Sieltä paljastui mustavalkokirjava karvalakki, sellainen tekokuituinen, järjettömän ruma.
Todella hämmentyneenä pyöritteli sitä käsissäni ja kakistelin kiitoksen. Mutta miksi karvalakki?
Se tuli kaupan päälle, kun ostin mönkijän! Sanoi mies. Minun ihmetykseni, paha mieleni ja loukkantuneisuuteni siitä, ettei hän tästäkään ollut kanssani puhunut, peittyi lasten ilonkiljaisuihini.
En todella ollut hänelle edes lahjan arvoinen.
Se jäi viimeiseksi jouluksemme, ymmärsin lopultakin erota, ja se oli elämäni paras päätös
Mutta ehkä niistä vuosista kuitenkin jäi hieman pelkoa siitä, etten lahjoja saisi, keneltäkään joten olen helpottunut siitä, että on sovittu, ettei niitä ostella. En koskaan enää halua tulla kohdelluksi siten, miten siinä suhteessa minua kohdeltiin
En pystynyt ostamaan niitä lahjoja, joita vaimo ja lapsi toivoivat. Rahat loppu ja laskuja pino maksamatta. Ei paljon joulumieltä ollut. No jospa ensivuonna taas asiat olisivat paremmin. Sain itsekin vain sellaisia pieniä, mutta hyviä lahjoja. Siksi harmittaa vieläkin enemmän, ettei ollut varaa kunnon lahjoihin muille.
Halppis kosmetiikkaa, vaikka en käytä kosmetiikkaa ylipäätään koska aineisiin herkistynyt. Lisäksi karkkia, vaikka en ole syönyt periaatteesta sitä yli 10v. Molemmat siis eteenpäin lahjoitin..
Tänä jouluna en mitääm pahempaa, mutta eksältä sain kerran susiruman design-maljakon. Se oli kerrassaan karsea.
Hyviä lahjoja sain, juuri niitä mitä pyysinkin. Tähän ikään varttuneena kaikkea tarpeellista ja tarpeetontakin on kertynyt, joten ne kaikki herkut, joita sain, tulevat kyllä syötyä. Tavaraa en yksineläjänä ja parantumatonta tautia sairastavana tarvitse, on jo tiedossani, etten täällä kauaa enää elele, joten nautinpa nyt hyvällä omallatunnolla herkuista. Oikein mieleisiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö aikuiset ihmiset ostaa toisilleen lahjoja? Meillä lopetettiin jo yli 20v sitten. Jokainen ostaa itse itselleen mitä haluaa. Ei kerry nurkkiin tavaraa jota ei tarvitse eikä halua. Eikä tule sitä vaivannäköä miten ja minne se eitoivottu lahja hävitetään.
Periaatteessa sama mieltä, mutta kirjat kelpaavat aina. :)
Annoin muijalle lahjaksi selluliittivoidetta, ei ainakaan kovasti hymyillyt.
Isälläni on joku tarve ostaa erilaisia sisäkäyttöön sopivia koristevaloja yms. jouluvaloja, varsinkin jos ovat tarjouksessa. Muutama vuosi sitten osti sellaisen ison ikea kassin verran jouluvaloja ja tottakai ne päättivät meille. Niitä sitten lahjoitin ja myin kauan. Hänelle annettiin kielto ostaa yhtään mitään valoja kenellekään ja muutama vuosi meni ilman valojen ostoa. Nyt sitten tämä oli unohtunut ja saatiin lasten kanssa 13kpl erilaisia valoja. Yhtään emme olisi näitä tarvinneet ja eivät mahdu mihinkään.