Kela kannustaa menettämään luottotiedot jotta saa täyden perustoimeentulotuen...Mulla ei taida olla muuta vaihtoehtoa enää
Oikaisuvaatimuksen sain takaisin hylättynä, ja siinä luki näin:
"Hakijalla on velvollisuus osoittaa, että hän on käyttänyt kaikki käytettävissään olevat keinot edullisemman asunnon saamiseksi. Määräaikaa ei ole tarkoitettu pidennettäväksi määräämättömäksi ajaksi, vaan Kela voi arvioida millainen lisäaika olisi kohtuullista antaa.
Kelan ratkaisukäytännön mukaan erityisiä vaikeuksia löytää edullisempi asunto ovat esimerkiksi kunnan heikko asuntotilanne, tai se, että toimeentulotuen hakijalla ei ole luottotietoja."
Eli jos ei oo luottotietoja, niin se vertautuu samaan kuin että jos kunnassa ei olisi asuntoja tarjolla. Olen hakenut aktiivisesti asuntoja ja todistanut sen kelalle heidän ohjeistuksensa mukaisesti, mutta silti he ovat tukea leikanneet 180e/kk, ja se on mudostanut täysin kestämättömän tilanteen.
Luottotietojen menetys näyttää olevan mun ainoa vaihtoehto saada täysi toimeentulotuki.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Tähän maahan tarvitaan toimivia parakkikyliä yhteisasumiseen.
Niitähän löytyy jo, mm. ruduksella on komennusmiehille parakkikylä ainakin ämmässuon tienoilla, ja on niitä muuallakin. Siis matkatyöläisille jotka tulevat jostainpäin suomea työkohteeseen, näin olen ymmärtänyt.
Jotkut maksaa puolet veroja palkastaan jotta puoli miljoona suomalaista Kelan suojeluksessa oleva kultakorttilaista voivat elää tekemättä mitään. Siihen päälle melkein puolitoista miljoonaa eläkeläistä niin eipä tarvitse ihmetellä kun palkansaajalla on sama olo kuin ryöstetyllä. Siitä huolimatta köyhät vinkuvat koko ajan rahaa aivan kuin siat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksuhäiriömerkinnän tahallinen hankkiminen on äärimmäisen typerää. Sillä nimittäin on paljon enemmän ikäviä seurauksia kuin osataan kuvitella. Jopa loppuelämäksi.
Kerropa miten se on typerää jos sillä saa aikaan sen että saa täyden toimeentulotuen perusosan, eikä 30% vähennettyä?
Nimittäin vähennetyllä tuella joudun joka tapauksessa velkaantumaan käteisellä tutuille.
apElämässä tapahtuu kaikenlaista sellaista, mitä ei ennalta osaa odottaa. Sinunkin tilanteesi tai Kelan säännöt voivat muuttua siten, että et saa edes sitä vähennettyä toimeentulotukea tai asumistukea tai muutakaan.
Minulle kävi noin konkurssin ja loukkaantumisen jälkeen. Olin pitkään kaikkien suojaverkkojen ja tukien ulkopuolella, ja sinä aikana aivan tavalliset asumiseen liittyvät laskut a
Eipä tässä muuta keinoa taida olla, ja Kela itse kannustaa luottotietojen menettämiseen
ap
Luottotietojen menettäminen tarkoittaa muutakin kuin asuntoasiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman Ukrainan sotaa Suomi ei olisi tässä jamassa, että kaikki rahat on loppu. Tuonne sotakentille on mennyt rahaa tolkuttomat määrät. Ja ihan turhaan. Että kiiteltää Puttea tästä paskasta vaan.
ei mulla ainakaan ole rahat loppu 2vk välein tulee palkka.vai keneltä rahat loppu?
Suomessa niin moni valittaa rahattomuuttaan, että heiltä nyt on ainakin rahat loppu. Ja tukia leikataan ja kaikesta säästetään, että onhan se viesti rahojen loppumisesta. Saan minäkin palkan 2 viikon välein, mutta katsotaan nyt, kauanko tämä onni kestää.
Lähtökohtaisestihan riittäväksi näytöksi pitäisi riittää se, että on pyytänyt nykyistä vuokranantajaa laskemaan / kohtuullistamaan vuokraa. Kelallahan ei ole oikeutta vaatia ketään muuttamaan tai hakemaan toista edullisempaa asuntoa, koska jokaisen perusoikeuksiin kuuluu asuinpaikan valinta, eikä Kela voi tähän ketään painostaa syyllistymättä yhdenvertaisuuslain mukaan kiellettyyn häirintään.
"Henkilön ihmisarvoa tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukkaava käyttäytyminen on häirintää, jos loukkaava käyttäytyminen liittyy 8:n 1 momentissa tarkoitettuun syyhyn ja käyttäytymisellä luodaan mainitun syyn vuoksi henkilöä halventava tai nöyryyttävä taikka häntä kohtaan uhkaava, vihamielinen tai hyökkäävä ilmapiiri."
"Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa."
Lähtökohtaisestihan hakijan asuinpaikan valinta, muodostaa silloin esim. mielipiteeseen rinnastettavan "muun henkilöön liittyvän syyn" syrjiä. Jos nykyinen vuokranantaja ei laske pyynnöstä vuokraa, on hakija silloin käyttänyt kaikki käytettävissään olevat keinot asuinkustannusten laskemiseksi, koska Kelalla ei ole oikeutta vaatia ketään muuttamaan.
Mikäli Kela taas vaatii muuta näyttöä, niin silloin Kelan ratkaisukäytäntö muodostaa yhdenvertaisuuslaissa tarkoitettun ohjeen syrjiä muun henkilöön liittyvän syyn perusteella, koska silloinhan hakija on käyttänyt kaikki ne keinot, joihin hänellä on valtaa. Kukaanhan ei voi tehdä sopimuksia vuokranantajan puolesta, joten on kohtuutonta vaatia hakijaa esittämään halvemman asunnon hakemisesta näyttöä.
Halvempien vuokra-asuntojen hakeminenhan ei todenna mitään, koska hakeminen ei laske asumiskuntannuksia, eikä se ole vielä vuokrasopimus. Mikäli taas Kela painostaa hakijaa tekemään sopimuksen halvemmasta vuokra-asunnosta, syyllistyy Kela silloin häirinnän lisäksi nähdäkseni myös petoksen yritykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksuhäiriömerkinnän tahallinen hankkiminen on äärimmäisen typerää. Sillä nimittäin on paljon enemmän ikäviä seurauksia kuin osataan kuvitella. Jopa loppuelämäksi.
Kerropa miten se on typerää jos sillä saa aikaan sen että saa täyden toimeentulotuen perusosan, eikä 30% vähennettyä?
Nimittäin vähennetyllä tuella joudun joka tapauksessa velkaantumaan käteisellä tutuille.
apElämässä tapahtuu kaikenlaista sellaista, mitä ei ennalta osaa odottaa. Sinunkin tilanteesi tai Kelan säännöt voivat muuttua siten, että et saa edes sitä vähennettyä toimeentulotukea tai asumistukea tai muutakaan.
Minulle kävi noin konkurssin ja loukkaantumisen jälkeen. Olin pitkään kaikkien suojaverkkojen ja tukien ulkopuolella, ja sinä a
"Eipä tässä muuta keinoa taida olla, ja Kela itse kannustaa luottotietojen menettämiseen."
Ei kannusta. Kelan sivuilla kerrotaan myös, että kohtuullisuusharkinnassa kiinnitetään huomiota esimerkiksi siihen, voiko pidempiaikainen perusosan alentaminen vaarantaa terveyden tai elinkyvyn säilyttämisen kannalta välttmättömän ravinnon saamisen. Tämä ei tarkoita sitä, että Kela kannustaisi sinua lopettamaan syömisen kokonaan.
Järki käteen nyt. Älä anna tyhmän itsepäisyytesi pilata sinulta luottotietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin autella. Maksan suikkelista 10/kerta.
Tämä viesti kertoo kyllä hyvin selvästi, miksi et saa edes maksullista seksiä.
Sähän tarjoat kaksi suikkaria tuohon hintaan takakujalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota pikavippejä ja jätä maksamatta
tai mitä jos aikuistuis ja menisi töihin???
Minäkin luen tätä keskustelua monttu auki. Tilanne on mennyt siihen, että jengi on ottanut työkseen kelan ja sossun kanssa tappelun. Mikään työnteko ei ole vaihtoehto. Ap voisi nyt ilmoittautua vaikka henkilökohtaiseksi avustajaksi niin saisi ne vuokrarahat sillä kasaan.
No, mitä ammattia ehdottaisit työttömälle?
Feministien mukaan huoraam... prostituut... siis seksityö on upea ja voimauttava uravalinta kenelle tahansa. Jos et ole ihan susiruma, niin kyllä sieltä voi irrota juuri tuo vuokran erotus. Siitä vain reippaasti poskihoitoja tarjoamaan pulsuille!
Ajattelit että luottotietojen menetys auttaisi sinua saamaan vuokra-asunnon? Hiukan nyt tohdin epäillä.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelit että luottotietojen menetys auttaisi sinua saamaan vuokra-asunnon? Hiukan nyt tohdin epäillä.
tai jotain muuta elämän varrella.
Vierailija kirjoitti:
Ilman Ukrainan sotaa Suomi ei olisi tässä jamassa, että kaikki rahat on loppu. Tuonne sotakentille on mennyt rahaa tolkuttomat määrät. Ja ihan turhaan. Että kiiteltää Puttea tästä paskasta vaan.
Suomessa on aina ollut vallassa ääliöliberaalit poliititkot vaikka ne itse muuta väittäisi ja oam työvoima ollut arvotonta paskaa mitä voi potkia mielinmäärin päähän ja ihan avoimesti tuoda ja suosia ulkomaista työvoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisestihan riittäväksi näytöksi pitäisi riittää se, että on pyytänyt nykyistä vuokranantajaa laskemaan / kohtuullistamaan vuokraa. Kelallahan ei ole oikeutta vaatia ketään muuttamaan tai hakemaan toista edullisempaa asuntoa, koska jokaisen perusoikeuksiin kuuluu asuinpaikan valinta, eikä Kela voi tähän ketään painostaa syyllistymättä yhdenvertaisuuslain mukaan kiellettyyn häirintään.
"Henkilön ihmisarvoa tarkoituksellisesti tai tosiasiallisesti loukkaava käyttäytyminen on häirintää, jos loukkaava käyttäytyminen liittyy 8:n 1 momentissa tarkoitettuun syyhyn ja käyttäytymisellä luodaan mainitun syyn vuoksi henkilöä halventava tai nöyryyttävä taikka häntä kohtaan uhkaava, vihamielinen tai hyökkäävä ilmapiiri."
"Suomen kansalaisella ja maassa laillisesti oleskelevalla ulkomaalaisella on vapaus liikkua maassa ja valita asuinpaikkansa."
Lähtökohtaisestihan hakijan asuinpaikan valinta, m
Mikset vaan muuta halvempaan? Etkö ymmärrä ei ole mitään merkitystä oletko oikeassa tai edes mitä laissa sanotaan. Virkanaiset tekee mitä lystää ja eduskunta määrää.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa tosiaan. Minulla vain 37000 euroa säästössä ja saan toimeentulotukea.
Itsekin saan toimeentulotukea ja piilossa 65 000€. Missä piilottelet rahojasi? Itselläni 50 000€ käteisenä ja loput PayPallilla ja Skrillillä.
Vierailija kirjoitti:
Kela sen ihan päätöksellään kirjoittaa. Lue lainaus aloituksestani.
Olin aiemmin virkailijoilta sen epävirallisesti kuullut, mutta nyt vasta ekaa kertaa oli mustaa valkoisella.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela sen ihan päätöksellään kirjoittaa. Lue lainaus aloituksestani.
Olin aiemmin virkailijoilta sen epävirallisesti kuullut, mutta nyt vasta ekaa kertaa oli mustaa valkoisella.
Ap
MENE TÖIHIN PERKELEEN MULKKU JA LOPETA TOI ITKEMINEN.
Minä väittelen ja tappelen täällä kaikkien kanssa niin pitkään kuin elän! Minä muutan maailmaa kyllä vielä jollain tavalla! Kelan sossun byrokratiaa!
Toivoo vaaän välillä että taivaalta putoaisi kerralla joku isompi asteroidi, loppuu elämä meiltä kaikilta kerralla, loppuu ainakin vaan rahan ajattelu!
Oletko miettinyt loppuun asti, mitä luottotietojen menetyksestä seuraa? Jäätkö voitolle, vaikka saisitkin jatkaa nykyisellä asumistuella?
ei mulla ainakaan ole rahat loppu 2vk välein tulee palkka.vai keneltä rahat loppu?