Kela kannustaa menettämään luottotiedot jotta saa täyden perustoimeentulotuen...Mulla ei taida olla muuta vaihtoehtoa enää
Oikaisuvaatimuksen sain takaisin hylättynä, ja siinä luki näin:
"Hakijalla on velvollisuus osoittaa, että hän on käyttänyt kaikki käytettävissään olevat keinot edullisemman asunnon saamiseksi. Määräaikaa ei ole tarkoitettu pidennettäväksi määräämättömäksi ajaksi, vaan Kela voi arvioida millainen lisäaika olisi kohtuullista antaa.
Kelan ratkaisukäytännön mukaan erityisiä vaikeuksia löytää edullisempi asunto ovat esimerkiksi kunnan heikko asuntotilanne, tai se, että toimeentulotuen hakijalla ei ole luottotietoja."
Eli jos ei oo luottotietoja, niin se vertautuu samaan kuin että jos kunnassa ei olisi asuntoja tarjolla. Olen hakenut aktiivisesti asuntoja ja todistanut sen kelalle heidän ohjeistuksensa mukaisesti, mutta silti he ovat tukea leikanneet 180e/kk, ja se on mudostanut täysin kestämättömän tilanteen.
Luottotietojen menetys näyttää olevan mun ainoa vaihtoehto saada täysi toimeentulotuki.
Kommentit (212)
Itse jättäydyin töistä 9 vuotta sitten. Realisoin omaisuuteni ja piilotin sen viranomaisilta. Luottotietonikin on nykyään mennyt, kun olen jäänyt näpistyksistä kiinni. Sopii hyvin minulle, että yhteiskunta maksaa menoni. Vielä on piilossakin 135 000€, noin 7000 € vuodessa on keskimäärin mennyt näiden 9 vuoden aikana. Taitaa riittää loppuelämäksi, sillä se olen jo 54-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kun säädettäisiin laki että työttömyysturvan saadakseen on käytettävä kaikki mahdolliset keinot löytää työpaikka. Jos hän ei sitä löydä niin hän menettää työttömyysturvansa. Lieneeköhän seuraavana hallituksen ohjelmassa??? Asuntojen vuokratason piti laskea mutta joopa joo....nousi. Kyllä tämä hallitus osaa hoitaa asiansa.
Niin, tämä on vähän sama asia kuin että jos työnhakijalta evättäisiin työttömyystuki sillä perusteella jos mol.fi:ssä olisi edes yksi avoin työpaikka.
apEi ole vaan Kela haluaa sinulta näytön siitä että olet hakenut halvempaa asuntoa. Ihan kohtuullista.
MONTAKO KERTAA pitää sanoa että olen sen näytön kelalle antanut
ap
Mikset muuta vaan halvempaan? Ainakin Hesassa se raja on jotain 700e ja sen hintaisia löytyy ja kalliimmista asunnoista voi yrittää tinkiä. Ylitarjonta on massiivista.
Vierailija kirjoitti:
Itse jättäydyin töistä 9 vuotta sitten. Realisoin omaisuuteni ja piilotin sen viranomaisilta. Luottotietonikin on nykyään mennyt, kun olen jäänyt näpistyksistä kiinni. Sopii hyvin minulle, että yhteiskunta maksaa menoni. Vielä on piilossakin 135 000€, noin 7000 € vuodessa on keskimäärin mennyt näiden 9 vuoden aikana. Taitaa riittää loppuelämäksi, sillä se olen jo 54-vuotias.
joo ja mulla on 40 senttine kulli ja 100 miljoonaa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
toivotaan ensi vuodeksi tukien leikkauksia lisää ja hintojen nousua kun tukien indeksit jäädytetty.
tekkee hyvää näille tapa loisille.
Toivotaan työllisille oikeen tuulista kevättä potkulain tullessa voimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kun säädettäisiin laki että työttömyysturvan saadakseen on käytettävä kaikki mahdolliset keinot löytää työpaikka. Jos hän ei sitä löydä niin hän menettää työttömyysturvansa. Lieneeköhän seuraavana hallituksen ohjelmassa??? Asuntojen vuokratason piti laskea mutta joopa joo....nousi. Kyllä tämä hallitus osaa hoitaa asiansa.
Niin, tämä on vähän sama asia kuin että jos työnhakijalta evättäisiin työttömyystuki sillä perusteella jos mol.fi:ssä olisi edes yksi avoin työpaikka.
apEi ole vaan Kela haluaa sinulta näytön siitä että olet hakenut halvempaa asuntoa. Ihan kohtuullista.
tai lopeta toi perseily ja mene töihin niinkuin aikuiset yleensä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole mahdollista "vain muuttaa". Pitää hakea asuntoa ja tulla valituksi asukkaaksi. Mutta se taitaa olla sulle liian vaikeeta ymmärtää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs vaihtoehto että tekisi vaikka TÖITÄ sen verran että yienaisi esim. 500€? Poimisi kesällä marjoja, keväällä kuusen kerkkiä ja syksyllä vaikka sieniä. Ihan hirveetä ponnistelua ei tarvita 6000€:n vuosi tienesteihin ja tuo on ihan verotonta tuloa.
Jollain 25 h viikkotyöllä saat jo tonnin käteen kk.
mut tyhmä ja laiska paska ei mene töihin vaan elää muitten rahoilla.
No eihän se tyhmä ole, joka toisten rahoilla elää. Nero pikemminkin. Toiset paiskii duunia hiki päässä ja toinen nauttii hedelmistä.
mistä helvetin hedelmistä????? tarkoitatko kerrostalo luukussa asumista minimi toimeentulolla ja jatkuvaa rahattomuu
En minä nyt kerrostaloluukussa asumista tarkoittanut. En nyt ala selittämään, mitä tarkoitin, kun sulle se pitäisi kirjoittaa niin hirveän pitkästi. Lyhyesti kun kirjoitin, niin sinä menit siitä ihan sekaisin ja ymmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela kohtuullistaa ne asumiskulut kuitenkin, vaikka menettäisit luottotiedotkin. Kelalle riittää, että kunnassa on edes yksi halvempi asunto tarjolla, niin silloin asumiskulut kohtuullistetaan.
Eli hae mieluummin sitä asuntoa ja soittele yksityisille vuokranantajille. Asuntojonoissa sun on turha roikkua, kun saat asunnon yksityiseltäkin.
Ei se näin ole, koska Kela päätöksellään selvästi rinnastaa luottotiedottomuuden samaan kuin että asuntoja ei olisi tarjolla.
""Hakijalla on velvollisuus osoittaa, että hän on käyttänyt kaikki käytettävissään olevat keinot edullisemman asunnon saamiseksi. Määräaikaa ei ole tarkoitettu pidennettäväksi määräämättömäksi ajaksi, vaan Kela voi arvioida millainen lisäaika olisi kohtuullista antaa.
Kelan ratkaisukäytännön mukaan erityisiä vaikeuksia löytää edullisempi asunto ovat esimerkiksi ku
Jos menetät luottotietosi vasta nyt päätöksen saatuasi niin tajuavathan ne Kelassa heti tuon ketkuilusi. Varsinkin jos menetät ne jotain älyttömyyksiä kuten lehtiä tilaamalla. Ja silloin luottotietojen menetys katsotaan tahalliseksi ja kevytmieliseksi. Ei auta sinua mitenkään.
ai mä tulin just töistä äsken hanki muuten 400e yhestä 8 tunnin päivästä kun 200% tuli palkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksuhäiriömerkinnän tahallinen hankkiminen on äärimmäisen typerää. Sillä nimittäin on paljon enemmän ikäviä seurauksia kuin osataan kuvitella. Jopa loppuelämäksi.
Kerropa miten se on typerää jos sillä saa aikaan sen että saa täyden toimeentulotuen perusosan, eikä 30% vähennettyä?
Nimittäin vähennetyllä tuella joudun joka tapauksessa velkaantumaan käteisellä tutuille.
ap
Elämässä tapahtuu kaikenlaista sellaista, mitä ei ennalta osaa odottaa. Sinunkin tilanteesi tai Kelan säännöt voivat muuttua siten, että et saa edes sitä vähennettyä toimeentulotukea tai asumistukea tai muutakaan.
Minulle kävi noin konkurssin ja loukkaantumisen jälkeen. Olin pitkään kaikkien suojaverkkojen ja tukien ulkopuolella, ja sinä aikana aivan tavalliset asumiseen liittyvät laskut alkoivat mennä perintään ja lopulta ulosottoon. Maksuhäiriömerkintä haittaa elämää niin monella tavalla, että jos sinulla ei ole joko elättäjää tai pian alkavaa tosi hyvää eläkettä - kuten ei näytä olevan - etsi mikä tahansa muu keino selvitä.
Jos köyhyydestä nauttii, ei ole laiska loinen, vaan idiootti masokisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ja mikä on tuo näyttö? Miksi sinun on mahdotonta löytää halvempaa asuntoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin autella. Maksan suikkelista 10/kerta.
Jos olisin tilanteessa, että pitäisi antaa suihinottoja henkensä pitimiksi, niin mitähän se olisi. Toivottavasti kenenkään ei tarvitse tuollaiseen rahaan tyytyä. -eri
Parivuotta tota ka sitten aiheesta kirja ja dokumentti ja olisit miljonääri.
Kysymys ei ole siitä miten saat asuttua suomessa ja kela maksaa neukkukuutiosi vuokran vaan kysymys on mihin maahan muuttaisi että saavuttaisi inhimillisen elämän.
Suomen paskamaassa se ei miehelle onnistu.
Kamalaa tosiaan. Minulla vain 37000 euroa säästössä ja saan toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys ei ole siitä miten saat asuttua suomessa ja kela maksaa neukkukuutiosi vuokran vaan kysymys on mihin maahan muuttaisi että saavuttaisi inhimillisen elämän.
Suomen paskamaassa se ei miehelle onnistu.
suomi paska maa kun jakaa liijan vähän ilmaista rahaa laiskalle just just!
Ilman Ukrainan sotaa Suomi ei olisi tässä jamassa, että kaikki rahat on loppu. Tuonne sotakentille on mennyt rahaa tolkuttomat määrät. Ja ihan turhaan. Että kiiteltää Puttea tästä paskasta vaan.
Vierailija kirjoitti:
Kamalaa tosiaan. Minulla vain 37000 euroa säästössä ja saan toimeentulotukea.
siinä taas yks pöljä!
Vierailija kirjoitti:
Jos köyhyydestä nauttii, ei ole laiska loinen, vaan idiootti masokisti.
Ne todelliset loiset on rahassa ja työnmäärässä mitattuna niissä kovimmissa tuloluokissa. Esim wahlroos saa kartanoonsa 350 000 maataloustukea joka vuosi. Sotejohtajista tai koko virkarälssistä puhumattakaan.
nauti köyhyydestä paska loinen.