Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Lapsikadon syy on lyhyet suhteet

Vierailija
25.12.2024 |

Suhteet eivät kestä nykyisin, koska nettipalveluista on jatkuvasti tarjolla uusia parisuhdetarjokkaita. Suhteet eivät ehdi lastenhankintaan ennen kuin ne jo loppuvat. Ennen parisuhdetarjokjaita tuli vastaan niin harvoin, että Suhteet ehtivät syventyä perheenperustamiseen asti. 

Kommentit (952)

Vierailija
721/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun perusteella nsiset kokivat 1-10% tinder-miehistä mielenkiintoisiksi.

Samalla naiset sanovat etteivät ole nirsoja.

Hahhah. Näiden kohdalla syy yksinoloon on jossain ihan muualla.

Vierailija
722/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä lyhyet työsuhteet? Kuinka teet lapsia kun talous ei ole kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, ettei suomimiehen muna enää kelpaa? Suomipoikahan on tottunut äitinsä mielestä olemaan niin täydellinen? Ja nyt ei kelpaakaan!

Vierailija
724/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei minusta olisi enää lähtemään deittailukulttuuriin. En osaa. Ja sitä paitsi jännitän uusissa suhteissa. Tuleeko se varmasti treffeille, onko luotettava, onko sen kanssa hauskaa yhdessä, miten kerron, jos en tykkää hänestä, mitäs jos se salaa jotain tärkeää yms.

Nyt olen onneksi ollut vuosikymmenen yhdessä nykyisen mieheni kanssa, mutta sitä ennen oli tuota deittailurumbaa pitkään. Muistan yhden tyypin, joka jaaritteli omasta isästään tuntikausia, tai siltä se tuntui. Ei kiinnostanut ja vahingossa haukottelin. Se alkoi haastaa riitaa, siis suuttui siitä, kun pääsi haukotuksia. Onko sun elämäntarinasi muka jotenkin ihmeellinen, minä sä pidät itseäsi, taidat olla niitä naisia, jotka puhuu vaan itsestään. Just joo, minä sanoin. Eiköhän tämä ollut tässä. Otin taksin kilometrin matkalle, kun en uskaltanut kävellä, jos lähtee seuraamaan. Sama tyyppi oli laittanut minun tuttavalle viestiä, että hänelle naisessa tärkeintä on empatiankyky ja halu kuunnella toista ihmistä sekä keskustelutaidot. Vähänkö nauroin: keskustelutaidot naisessa tärkeää, kun tyyppi itse jaarittelee suvustaan ja isästään tuntikausia.

Vierailija
725/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se täyttä faktaa, että erityisesti tinderin takia "suhteiden" etsimisestä on tullut käytännössä leikkiä ja "suhteesta" toiseen hyppiminen on erittäin helppoa. Samalla se on tehnyt ihmisistä sosiaalisesti erittäin kömpelöitä.

Vierailija
726/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisen saa raskaaksi vaikka olisi työtön tai opiskelija. Niin on aina tehty tässä maailmassa! Suomessa ei yksikään lapsiperhe joudu katuojaan, koska meillä on asia nimeltä sosiaaliturva.

Vierailija
727/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin joo ennen muinoin ei syntynyt lapsia. Suhteet oli lyhyitä kun miehet kaatui sodassa, naiset kuoli synnytyksissä ja joka nurkan takana vaani maksullinen nainen.

Kyllä se syy lapsettomuuteen piilee ihan jossain muussa kuin suhteen kestossa. Vaikka olisi 50 v yhdessä niin todennäköisyys saada lapsia suhteen viimeset 25 v on lähes olemattomat. 

Ei tuossa vertailtu 50 vuotta kestävää suhdetta ja 25 vuotta kestävää, vaan pointti artikkelissa on se, ettei suhde kestä niin kauan, että lasten hankinta tulisi ajankohtaiseksi. Kukaan normaalijärkinen ei ala tehdä lapsia 3 kk deittailun jälkeen, ja jos suhde loppuu jo alle vuodessa, sen elinkaari oli niin lyhyt, ettei lasten hankinta mahdollistunut. Siirrytään seuraavaan suhteeseen, ja sitten taas seuraavaan. Oma kokemus on osoittanut, että on myös ihmisiä, jotka samaan aikaan pitävät yllä suhteita moneen suuntaan. En minä ainakaan ole sellaisesta kiinnostunut, että maanantaina Lissun kanssa friends with benefits- tapaaminen, keskiviikkona Jonnan kanssa ensitreffeille ja perjantaina minun kanssa leffaan ja syömään. Ja seuraavalla viikolla Jonna ei ehkä ole kuvioissa, mutta Emma laittaa viestiä, että voidaanko nähdä. Minulla on traumoja lapsuudesta, kun oma isä pyöritti monta naista samaan aikaan, joten minä en sellaiseen peliin mukaan lähde.

Vierailija
728/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin joo ennen muinoin ei syntynyt lapsia. Suhteet oli lyhyitä kun miehet kaatui sodassa, naiset kuoli synnytyksissä ja joka nurkan takana vaani maksullinen nainen.

Kyllä se syy lapsettomuuteen piilee ihan jossain muussa kuin suhteen kestossa. Vaikka olisi 50 v yhdessä niin todennäköisyys saada lapsia suhteen viimeset 25 v on lähes olemattomat. 

Logiikkasi ei toimi lainkaan. "Muinoin" suhteet todellakin olivat pitempiä vaikka kuinka väittäisit vastaan. Mitä pitempi suhde, sitä todennäköisemmin myös lapsia. PISTE. Pitkä suhde kertoo sen, että kumpikin osapuoli on luottamuksen arvoinen.

Vierailija
729/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa vertailtu 50 vuotta kestävää suhdetta ja 25 vuotta kestävää, vaan pointti artikkelissa on se, ettei suhde kestä niin kauan, että lasten hankinta tulisi ajankohtaiseksi. Kukaan normaalijärkinen ei ala tehdä lapsia 3 kk deittailun jälkeen, ja jos suhde loppuu jo alle vuodessa, sen elinkaari oli niin lyhyt, ettei lasten hankinta mahdollistunut. Siirrytään seuraavaan suhteeseen, ja sitten taas seuraavaan. Oma kokemus on osoittanut, että on myös ihmisiä, jotka samaan aikaan pitävät yllä suhteita moneen suuntaan. En minä ainakaan ole sellaisesta kiinnostunut, että maanantaina Lissun kanssa friends with benefits- tapaaminen, keskiviikkona Jonnan kanssa ensitreffeille ja perjantaina minun kanssa leffaan ja syömään. Ja seuraavalla viikolla Jonna ei ehkä ole kuvioissa, mutta Emma laittaa viestiä, että voidaanko nähdä. Minulla on traumoja lapsuudesta, kun oma isä pyöritti monta naista samaan aikaan, joten minä en sellaiseen peliin mukaan lähde.

Ex-naisystäväni oli tuollainen. Tosin sain tietää asiasta vasta jälkikäteen vaikka varoitusmerkkejä oli mutta enhän minä niitä tajunnut silloin koska olin niin ihastunut. Hän esimerkiksi saattoi viestitellä jonkun toisen kanssa keskellä yötä. Hän osasi miellyttämisen taidon mutta ikään kuin vastapainoksi hän oli välillä myös todella ailahteleva.

Vierailija
730/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et teidä siis miten lapsia tehdään? Heh heh!

Suomessa kuka tahansa voi hankkia lapsia. Raha ei ole este kellekään vaikka ahneet niin väittävätkin.

Vierailija
731/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naisen saa raskaaksi vaikka olisi työtön tai opiskelija. Niin on aina tehty tässä maailmassa! Suomessa ei yksikään lapsiperhe joudu katuojaan, koska meillä on asia nimeltä sosiaaliturva.

Työttömille kateelliset haluavat viedä sosiaaliturvan kokonaan pois. He eivät ymmärrä sitä, että se aiheuttaisi merkittävän rikollisuuden ja kodittomuuden kasvun. Lisäksi se olisi kova kolaus Suomen taloudelle mutta tämänkään ymmärtämiseen läheskään kaikkien äly ei riitä.

Onneksi sosiaaliturva ei ole katoamassa mihinkään vaikka kuinka joku itkupotkuraivoaisi.

Vierailija
732/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että ihmiset lukee vähän liikaa iltapäivälehtiä ja internetin keskustelupalstoja jos syy siihen että lapsia ei hankita on ilmastonmuutos, demarit, kokoomus tai hallitus. Vapaan maan kansalaista ei pitäisi kiinnostaa kuka siellä milloinkin on johdossa ja korottelemassa veroja. 

Vierailija
733/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuako vingutte koko ajan kun ette halua MISSÄÄN parantaa naisen asemaa? Miehet ovat kaksinaamaisia paskoja. Vinkuvat syntyvyyttä, mutta heti kun naiset avautuvat perheen ongelmista, synnytyksestä, miesten passiivisuudeta, väkivallasta, pettämisestä niin miesten ainoa panos on kiljua MITÄS LÄKSIT, mitäs MENIT, LÄLLÄLLÄÄ.

Miehet pilasivat perhearvot itsekkyydellään. Tässä näette, että eivät naiset niitä lapsia oikeasti halua ;) pelottaako, kun luontoargumenttinne musertuvat?

Vierailija
734/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi merkittävä syy on se että naiset yliarvioi oman tasonsa ja tämän takia tavalliset miehet ei meinaa saada naista jonka kanssa lisääntyä. 

Eikös se taso ole se, minkä tasoisen kumppanin löytää? Tää tasoteoria on kyl sekopäinen juttu. 

Vierailija
735/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten, jos tarvitsee sitä sosiaaliturvaa, niin huudetaan, ettei olisi pitänyt tehdä lapsia, jos ei ole varaa.

Vierailija
736/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vittuako vingutte koko ajan kun ette halua MISSÄÄN parantaa naisen asemaa? Miehet ovat kaksinaamaisia paskoja. Vinkuvat syntyvyyttä, mutta heti kun naiset avautuvat perheen ongelmista, synnytyksestä, miesten passiivisuudeta, väkivallasta, pettämisestä niin miesten ainoa panos on kiljua MITÄS LÄKSIT, mitäs MENIT, LÄLLÄLLÄÄ.

Miehet pilasivat perhearvot itsekkyydellään. Tässä näette, että eivät naiset niitä lapsia oikeasti halua ;) pelottaako, kun luontoargumenttinne musertuvat?

Hienoa, että uskalsit purkaa pahaa oloasi tänne. Me emme kuitenkaan mahda sille mitään, että raivostuttavan luonteesi takia yksikään mies ei sinua halua :)

Vierailija
737/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi merkittävä syy on se että naiset yliarvioi oman tasonsa ja tämän takia tavalliset miehet ei meinaa saada naista jonka kanssa lisääntyä. 

Eikös se taso ole se, minkä tasoisen kumppanin löytää? Tää tasoteoria on kyl sekopäinen juttu. 

Näinhän se ensisilmäyksellä näyttäisi olevan, mutta sitten kun tasoteoreetikkoja kuuntelee vähän pidempään niin osoittautuu, että taso on sitä, että tasoteoreetikon pitäisi saada juuri sellainen nainen, kuin hän haluaa. (Tai mies. Kaipa naispuolisiakin tasoteoreetikkoja on.)

Vierailija
738/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se ensisilmäyksellä näyttäisi olevan, mutta sitten kun tasoteoreetikkoja kuuntelee vähän pidempään niin osoittautuu, että taso on sitä, että tasoteoreetikon pitäisi saada juuri sellainen nainen, kuin hän haluaa. (Tai mies. Kaipa naispuolisiakin tasoteoreetikkoja on.)

Tältä palstalta olen oppinut yhden asian: naiset ovat äärettömän kateellisia miehille.

Vierailija
739/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tältä palstalta olen oppinut yhden asian: naiset ovat äärettömän kateellisia miehille.

Mistä?

Vierailija
740/952 |
01.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiser luulevat olevansa eläkuvatähtiä. Eivät ole. Miehet luulevat olevansa elokuvatähtiä. Ei. Ovat kummatkin marketin asiakkaita ostamassa ruokaa. Toinen makkaraa ja toinen papuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme