Miksi työttömyyspäivärahan suojaosuus poistettiin?
Nyt ei ole mitään järkeä tehdä osa-aikatyötä, kun palkka menee pelkkiin matkakuluihin.
Kommentit (129)
Mielenkiintoista nähdä, mitä Musk tekee virkamiesten (toimistorottien) suojatyöpaikoille Usassa.
Suojaosuus poistettu? Hyvä että olen sairaslomalla.
Oman muistin mukaan tienaamisrajaa ilman leikkauksia on pienennetty, ei poistettu. Mutta voin olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdasta veetuilua hallitukselta muutenkin köyhille!
Nykyään köyhät ei osaa muuta kuin vinkua.Ennen v.2014 ei ollut suojaosuutta ja kukaan ei vikissyt.Köyhö voi etsiä toisen osa-aikatyön eikä odottaa tukia.
Nykyään köyhät ei voi kuin vinkua. Ennen pystyi sentään tekemään sen muutaman tunnin töitäkin.
Mikä estää? Toki silloin et saa kupattua ihan yhtä paljon yhteiskunnan nisästä, kun elätät osittain myös itse itseäsi.
Voisit lopettaa siellä valtiolla työskentelyn ja mennä oikeisiin töihin, näin elättäisit itsesi etkä kuppaisi vaan valtiolta!
Sun mielestä ylipaisunutta julkista sektoria pitäisi supistaa? Kai sä ymmärrät, että Sannulin "työllisyysihme" toteutettiin tempputyöllistämällä EU:n velkarahalla.
Vierailija kirjoitti:
Oman muistin mukaan tienaamisrajaa ilman leikkauksia on pienennetty, ei poistettu. Mutta voin olla väärässä.
Olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä.
Lopeta valehtelu, sossuloinen. Jos tienaat satasen rehellisellä työllä, niin ilmaisesta rahasta vähennetään vain 50 euroa. Mutta sulle ottaa koville osallistua omaan elatukseesi edes parilla kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä.
Perustele.
Vierailija kirjoitti:
Yleistuki ei ehdi enää tälle vaalikaudelle ja haudataan toistaiseksi. Uusi vaalipeli on jo käynnistynyt, eikä enää tehdä noin rajuja päätöksiä, vaan aletaan kosimaan äänestäjiä lupaamalla kaikkea kivaa.
Tästä tulee vielä polittinen tuijotuskilpailu, se on varma.
Vierailija kirjoitti:
Kun itse olin työttömänä, niin pakko myöntää, että laskin tarkkaan, etten menettänyt sitä ilmaista suojaosaa, joka Marinin hallituksen aikana nostettiin jopa 500 euroon. Mielummin tein osa-aikaista työtä, niin sain samalla palkalla pidemmät vapaat. Vaikka kutsuja töihin tuli, niin en vastannut. Se oli leppoisaa aikaa.
Mielestäni hallitus on ihan oikeassa, kun poisti suojaosan. Ei ilmaista rahaa pidä antaa, siinä tottuu hyvälle ja myös vähän mukavuudenhaluiseksi. Jokaisen pitää tienata oman elantonsa. Tosin heille voisi maksaa 3 kk ajan 500€ suojaosaa, joka aloittaa kokoaikaisen tai osa-aikaisen ( min 25h/ viikko) vakituisen työn. Se olisi se porkkana.
Tuo on ikävä kyllä vain sinun oma kokemuksesi asiasta eikä siitä voida vetää kaikkia osa aikatyötä tekevien kohdalla mitään johtopäätöksiä.
Työnhakija ilman työnhakuvelvoitetta- statuksella (eli kiertoilmaus työkyvyttömille joilla on sairaspäivärahapäivät täynnä mutta eläkettäkään ei tipu) on tällä aikamoinen määrä ihmisiä jotka ennen olisivat ennen voineet tehdä pari kolme päivää kuussa töitä. Nyt on parempi kun ihmiset voivat syrjäytyä rauhassa kokonaan.
Minä sain suojaosalla työskentelystä monia yhteyksiä työpaikkoihin jotka on myöhemmin poikineet muutakin.
Katsokaa mitä tuo meidän hallitus touhuaa. Leikkaukset johtaa lisäleikkauksiin koska se ei riitä talouden kääntämiseen nousuun mutta nämä eivät sitä tajua vaan päättelevät vaan että keinot on oikeat mutta ne ei vaan vielä ole tarpeeksi kovia.