Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkä KAHVITAUKO teillä on? Kuka pituuden määrää?

Vierailija
26.02.2007 |

Meillä on nämä työaika-asiat pinnalla ja yksi ratkaisematon seikka on, että miten pitkä kahvitauko on.

Kaupan TESissä on vain mainittu, että 2 taukoa kuuluu olla, mutta pituudesta en ole löytänyt mistään mitään mainintaa.

10-15-20 min?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta videota pyörimään tai vaihtaa kanavaa ja hakea itselle uutta kuumaa kahvia kuppiin :)

Vierailija
2/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

k-tauko pitää olla?

Pitänee lukea finnlexiä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen nykyään paikassa, jossa taukojen pituudet voi itse määrätä.

Vierailija
4/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse kävi tunnin välein tupakalla. Eli sillä oli tunti 53min kun tupakoimattomilla se tunti oli 60min!

Vierailija
5/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaipa meilläkin jotkut TESin mukaiset kahvitauot on. Käytännössä jengi ottaa kuitenkin kahvin neukkariin kokoukseen ja mä pidän itse kerran pari päivässä aivojen lepuutustauon surffaamalla netissä muutaman minuutin ja tsekkaan myös alan uutiset. Työajat vapaat, joten ihan vapaasti saa päättää.

Vierailija
6/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu työpäivän pituudesta,eli 4-6 h / 10 min,6-6,5/ 2x 10 min ja yli 7 h / 2x 10 min ja 30 min ruokatunti..

Vierailija
7/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis pidän 10 - 12 min. tauon, niin eipähän pitäisi kenelläkään olla mitään huomauttamista.

Vierailija
8/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkää päivää teette?

Meillä päivän pituus 8,5 ja puolen tunnin tauko (joudumme hakemaan ruuat kaupasta, tai syömään raflassa).

Vierailija
9/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähänkin jonoa, tai joutuu annosta odottamaan, niin aina menee yliaikaiseksi.

Vierailija
10/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita, itsepä olen työni valinnut :)

Vierailija
11/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla klo 9 ja iltapäivällä klo 14 ja näemmä sitten loppuu, kun loppuu.... Eli jotain 15-45 minuutin väliltä.

Entisessä työpaikassa saattoi olla tunninkin aamulla ja tunnin iltapäivällä. Minä yritin nousta ja mennä työpisteeseeni 15 minuutin päästä ekana päivänä, pomo (omistaja) tuumasi että mihinkäs sulla on kiire, ota nyt toinen kuppi!

Vierailija
12/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pannussa ei ole kahvia edellisten jäljiltä niin kyllä sen pannullisen keittämiseen menee jo se 10 minuuttia eli jonkun se aina tarvii keittää (meillä ei ole mitään " palvelua" joka tois kahvit tai automaattia).

Eli kirjoittamaton sääntö - kahvitauko kestää sen aikaa kun sen kahvin ehtii tehdä ja juoda, jos on kiirettä niin aina ei ole kahvitaukoa ollenkaan.

Vierailija
13/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pelataan sekunttikellolla. Asiakaspalvelu ammatti.

Muistakaa muuten hyvät ihmiset sitten kun soitatte jollekulle, sanokaa henkilön KOKO NIMI, myös se etunimi.

Katsokaa niistä laskuistanne ym. myös onko siihen laitettu asiaa käsittelevän henkilön nimi, yleensä on.

Vierailija
14/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhainkoti on työpaikka.

Vierailija
15/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. opettaja

Vierailija
16/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edellisessä työpaikassa eri alalla (kauppa) oli 2 x 15 min.

Vierailija
17/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää on, ruokataukoakaan ei ole. Mutta asialle ei voi mitään... Meidän alalla on vaikea noudattaa mitä TES sanoo, pomon sanoin.

Vierailija
18/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ruokkis puoli tuntia (yleensä jää lyhyemmäksi..)

Vierailija
19/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorempana tavaratalossa myyjänä työsk. kahvitauot piti kestää 10 min + " matkat" ja niitä oli se 2 kpl mikä siihen työaikaan kuului. Niistä ei tingitty suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
20/27 |
26.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

virallisia kahvitaukoja ei varmaan olekaan, mutta koululla työskennelleenä tiedän, että ainakin niissä kouluissa, joissa olen ollut, opettajilla on ollut kahvitauko joka välitunti (paitsi sillä raukalla, jolle on sattunut pihavalvonta). Eikä sinne tunnille lähdetä heti tasaksi, vaan sitten kun kahvikuppi on juotu - kyllä ne lapset käytävässä odottaa 5-10 minuuttia.

Ja ottaen huomioon, että se teidän ruokatauko, jolloin teette töitä, tarkoittaa sitä, että vahditte lasten syöntiä omasta pöydästänne (ei kaikissa kouluissa näin, osassa jopa opettaja syö lasten pöydässä) ja maksatte siitä valvonta-ateriastanne tällä hetkellä max 1,50 euroa (tuskin kenelläkään opettajalla on vero yli 50%) eli sama ateria, josta muut koululla työskentelevät maksavat 3,75 euroa, niin en kehtaisi edes valittaa täällä, että " teen töitä ruokatauolla" .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi