Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairausloman jatko, kohtalotovereita?

Vierailija
08.01.2024 |

Hei kaikki,

minulla on hankala tilanne sairausloman jatkon kanssa. Sain Kelalta päätöksen sairauspäivärahasta odotettuani kolme kuukautta. Työnantajani kiusaa minua ja oli mielivaltaisesti päättänyt olla antamatta Kelalle vaadittuja tietoja. Päätös on nyt joka tapauksessa annettu ja se on myöntävä, mutta... Päätöksen lopussa lukee pienellä präntillä, että 15.1. mennessä pitää toimittaa psykiatrin erikoislausunto työkyvystä. Kela antoi minulle ruhtinaalliset seitsemän päivää aikaa hakeutua psykiatrin vastaanotolle. Sinne ei noin vain päästä, en ole tämän kolmen kuukauden saikun aikana päässyt kertakaan psykiatrille.

Terveyskekuksesta en saa ketään kiinni ja päivystykseen on tämän asian kanssa turha mennä. Onko kellää ideoita, mitä voisin tehdä?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole olemassa yksityisiä psykiatreja?

Vierailija
2/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tietoja työnantaja ei antanut? Sait kuitenkin koko ajalta palkkaa vai mihin sitä työnantajaa tarvittiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jauha paskaa. Sua kukaan kiusaa 🙄.

Vierailija
4/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tietoja työnantaja ei antanut? Sait kuitenkin koko ajalta palkkaa vai mihin sitä työnantajaa tarvittiin?

Hän ei suostunut toimittamaan Kelalle palkkatietojani ja oma ilmoitukseni ei riittänyt. Sain palkan vain ensimmäiseltä kuukaudelta.

Vierailija
5/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki sellaisia löytyy, mutta se on kallista puuhaa eikä vakuutukseni korvaa. Siksi ajattelin kysyä jos jollakulla olisi ideoita.

Vierailija
6/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei suostunut toimittamaan Kelalle palkkatietojani ja oma ilmoitukseni ei riittänyt. Sain palkan vain ensimmäiseltä kuukaudelta.

Miten niin ei "suostunut"? Työnantajalla on 2 kk aikaa sairausloman alusta ilmoittaa niitä tietoja. Ei niitä tarvitse olla sinne heti hönkimässä.

Vierailija
7/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita viestiä Kelalle ja kerro tilanne.

Vierailija
8/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä tällä on ap:n kysymyksen kannalta?

Vierailija
9/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä tällä on ap:n kysymyksen kannalta?

Onhan sillä väliä, kun ap sen otti itse puheeksi. Tottakai silloin saa asiasta kysyä.

Eri

Vierailija
10/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työterveys korvaa psykiatria? 

sitten ei auta kuin mennä yksityiselle . Se maksaa noin 200 ja Kela-korvauksen voit hakea jälkeenpäin

Vierailija
11/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin saat sairausajan palkkaa työnantaja hakee ne rahat KELAsta. 

Vierailija
12/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko kyse nyt tämän 3 kk sairaspäivärahasta vai jatkuuko sairaslomasi edelleen? Kuka lääkäri kirjoitti sairasloman ensimmäiset 3 kk? 

Vierailija
13/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut tuon 3kk saikun useilta eri lääkäreiltä, ovat kirjoittaneet vain noin 2 viikon pätkiä kukin. Tarvitsen lisää sairauslomaa, en ole työkykyinen. Tällä hetkellä kuluva sairausloma päättyy tuolloin 15.1. Minulla on vain minimi työterveys, ei kata psykiatrilla käyntiä.

Vierailija
14/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko, että on olemassa jokin nuppiasioihin suuntautunut keiju joka taikoo sinulle psykiatriajan ja vieläpä ilmaisen sellaisen?

Juu ei ole.

Toisin sanoen sinulla 2 vaihtoehtoa, olla hoitamatta asiaa tai yrittää varata yksityiseltä aika ja maksaa se mukisematta jotta saat asiasi hoidettua ja eteenpäin.

Mieti plussat ja miinukset kummassakin asiassa ja toimi sen mukaan.

Ja psst, ei kannata pahemmin asiaa vatvoa, psykiatrit ovat sen verran varattua väkeä, että ajan saaminen tuon 7pv sisällä on aikamoista tuuripeliä.

Vierailija
15/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut palkallisella s.lomalla näitä viimeisiä viikkoja lukuunottamatta, kykenet siis ihan maksamaan sen psykiatriaikasi ja kas, asia ratkaistu. Siis jos saat mieleisesi tuloksen taas uudelta lekurilta.

Vierailija
16/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei voi kolmea kuukautta pitkittää ilmoitusta kelaan, kun siltä työnantajalta jää omat saamatta siltä ekalta kuukaudelta.

Vierailija
17/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki sellaisia löytyy, mutta se on kallista puuhaa eikä vakuutukseni korvaa. Siksi ajattelin kysyä jos jollakulla olisi ideoita.

Työterveydessä on yleensä psykiatri tai psykiatreja. Ellei ole, niin sitten käyttävät toiselta firmalta ostopalveluna. Kysyhän sieltä vielä.

Vierailija
18/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ymmärtänyt, että kela lähettää kyselyn työnantajalle ja jos työnantaja ei reakoi siihen, että hakeeko korvausta itselleen, niin ratkaisevat sen työntekijän hyväksi. Tulosrekisteristä saavat tiedon, onko sulle maksettu palkkaa sairauden ajalta.

Vierailija
19/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärrä miten sen menneen sairausloman palkanmaksu liittyy siihen, että kela vaatii jonkun nuppitohtorin lausunnon. Ja yleensä kelalle soittamalla ja selvittämällä saat lisäaikaa, jos lääkäriaikoja ei vaan ole tarjolla näin lyhyellä varoitusajalla. Ja toisaalta kela on voinut päivätä kirjeen jo kaksi viikkoa sitten, mutta se tuleminen perille on vaan kestänyt ja sulle jääny siksi niin vähän aikaa hoitaa se erikoislääkärin lausunto.

Vierailija
20/43 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut tuon 3kk saikun useilta eri lääkäreiltä, ovat kirjoittaneet vain noin 2 viikon pätkiä kukin. Tarvitsen lisää sairauslomaa, en ole työkykyinen. Tällä hetkellä kuluva sairausloma päättyy tuolloin 15.1. Minulla on vain minimi työterveys, ei kata psykiatrilla käyntiä.

Ikävä kyllä tuon 3kk jälkeen pitää olla erikoislääkärin lausunto, kun on samasta sairaudesta kyse. Ihme, ettei kukaan useista lääkäreistä ole kertonut sulle, että parin viikon sairaslomia ei voi kirjoittaa loputtomiin.