Kultainen 60-luku viikko 9
Kommentit (68)
Piti tulla nostamaan tämä meidän pino, ettei ihan sivulta pudota :)
Emmi: toivottavasti sait asiasi kelan kanssa hoidettua. Kyllä niiden kanssa käämi palaa jos toinenkin, mutta jospa asiasi olisi nyt kunnossa. Mites pikku-tiina voi? " Eräpäivä" alkaa lähestyä pikkuhiljaa, joten liikkeet alkavat olla varmaanin lähinnä tuuppimisia ja venyttelyjä. Ne ei välttämättä aina tunnu niin kivoilta, kivuliailta kylläkin.
Elsamarja: vi miten tuttua ajattelua!! JOS olenkin raskaana, niin otan päänsärkyyn vain panadolia; JOS olen raskaana, otankin saunajuomaksi vain limsaa en olutta; JOS olenkin raskaana, niin teen sitä enkä tätä.... Miksi ihminen (=nainen) ei voi elää _normaalisti_, ennenkuin se JOS-raskaus varmistuu?? Luulenpa, että ikä tekee tehtäväsä tässä(kin) asiassa: kun hedelmällistä ikää on enemmän takana kuin edessä, niin asioihin suhtautuu... hmm... sanotaanko neuroottisemmin kuin nuorempana. Koskas meinaat testata uudelleen??
Senniina: kuulumisia odottelen :) Jospa työnlomassa ehtisit jotain laittaa.. tietty niin ettei työt kärsi :) Toivottavasti saat kotikoneesi pian käyttöön.
Pietu: sinullakin pukkaa alakuloa tähän kevään tuloon. Vuosipäivät ja tietyt etapit nostavat varmaankin km:n helpommin pintaan. Voimia ja valoa sinulle ja Vm:lle ((((halaa))))
Omasta navasta en edes kirjoita.. olette tainneet saada tarpeeksenne.. kuten itsekin. Sen vaan sanon, että kummallinen on toiminta tässä kierrossa.. tosiaan!!!
Mukavaa helmikuun viimeistä päivää teille kaikille!!
ANI
Täällä sitä vielä ollaan :-)) Hih eilen jo luulin illalla, että lähtö tuli, oli sen verran napakoita ja kivuliaita supistuksia ja kestikin sellaiset kolmisen tuntia, ja sen jälkeen olin aivna naatti. Tänä aamuna jalat, varsinkin pakarat ja reidet kuin olisin eilen jumpannut oikein ekstrasti .. Liittyyköhän tuo kipuilu ja jäykkyys suppareihin, ja takapuolessa sellainen tunnelma kuin olisin istunut jonkin todella kovan päällä tuntikausia :-?? Eilen illalla tuli laitettua sairaalakassikin kuntoon .. ja vauvanvaatteet on jo valmiina siis sairaalavaatteet .. Joten jos lähtö tulee niin kaikki hanskassa :-)) Mutta eilisilta oli k a m a l a. Mieskin ehdotti Pelaamista :-(( Sanoi, että josko se aukaisisi paikat paremmin, voi helkutti, vielä niissä tuskissa olisi pitänyt pelata .. Haistakoon huilut, mutta tänään voisi kokeilla, jos siitä apua olisi ;-))
Tintura liikkuu juuri niin kuin Ani kuvailikin hiljaa mutta varmasti, eli pyllyä työntää ylös ja venyttelee ja aiaiai jai kun tekeekin kipeää mokomat liikeet tai häijyä ... Välillä tuntuu, että vatsanahka repeää. Eilen myös lorahti housuihin jotakin nestemäistä, ei valkovuotoa tai ei ainakaan ollut valkoista, ja aattelin oisko lapsivettä jo tihutellut, laitoin sidoksen ja aattelin, että tarkkailen tilannetta, mutta sitten ei tietysti tullut mitään .. Mulla niiden suppareiden aikana tuli alaselkä aivan mielettömän kipeäksi, sellaista selkäsärkyä ei ole koskaan ollut ja se meni niiden supistuksienkin edelle, mies hieroi kiltisti :-)) Liittyykö selkäkipu supistuksiin ?? Ja samalla tuo alaosatokin alkoi nikottelemaan, kävely oli hankalaa ja inhottava kipu ' siellä'
Masukin on alkanut pudottautumaan alas, ja kohta se roikkuu maata myöten .. Paino laskenut ' taas' 3.5kg, mutta ruokahalukin ollut kehnoa, kun oksettaa iltaisin .. No onneksi on neuvola perjantaina, jos ei neiti synny ennen sitä, ei kait vielä ..
Ja KELASTA: Nyt olen todella vihainen ja olen miettinyt ihan ' lakitupaan' vetämistä, koska käytös ollut todella ala-arvoista kelan virkailijalla, ja eilen mm. soitti mulle kotiin, ja alkoi suoraan sanottuna Vttuilemaan, ei siis ollut mitään sen kummempaa asiaa, vaan alkoi haastamaan RIITAA, voitteko uskoa todeksi, en onneksi ollut yksin kotosalla vaan yksi tuttuni oli käymässä, ja laitoin kaiuttimen päälle, joten hän kuuli melkein koko keskustelun, ja oli aivan järkyttynyt puolestani. Otin jo eilen yhteyttä Kelan aluetoimistoon ja siellä vaikutti olevan ihan asiallinen henkilö luurin toisessa päädyssä, mutta Kelan henkilökuntaahan hänkin on .. Tänään soittaa puolilta päivin mulle päin .. Tämä eilinen virkaililja sanoi mm. että eikö sinulle riitä mikään raha, ole tyytyväinen tuohon ..(hui) eikö kaikki pidä omista oikeuksistaan kiinni ja rahoistaan. Muakin rupesi hatuttamaan ja sanoin hänelle kyllä aika suorat sävelet. Tuttavani sanoi, että nyt painelet pollariasemalle tekemään rikosilmoituksen, sen verran herjaavaa ja kiristämisentunnetta oli ko. virkailijan käytöksessä. Noh arvatkaapa jaksaisiko tässä tilassa, vaikka mieleni tekisi kun sen verran pahoitin mieleni, ja heidän osaltaan tämä onkin ollut yhtä sotkua, milloinkohan asia ratkeaa. Sori tämä pitkä raportointi ..
Teti: Kiitos aivan ihanasta synnytystarinasta :-)) Kaikki meni kuitenkin ihan hyvin. Saiko miehesi tulla sektioon mukaan, olen ymmärtänyt, että mies saa olla mukana, saas nähdä miten meidän miehen kanssa käy, jos sektioon joutuisin.
Vm: Haleja ja lohdutusta täältäkin, todella pahamieli tuli, kun aattelin miltä susta juuri nyt tuntuu .. Voi kun voisi jotenkin auttaa ja lohduttaa.. Koita jaksaa ystävä !!!!
Minealle, pietulle, trattikselle ja anille kaikille peukutusta .. !!!
Trattis: Kiva oli kuulla sustakin piiiitkästä aikaa.. Ja hyvä, että on piinattavaa .. Käy antamassa meille aina välillä uutisia, että missä mennään.
Ankkis: Miten mä oikein muistelisin, että sielläkin oli piina käynnissä, miten on, vieläkö piinataan ??
Miten sonjaemma jakselee ?
Isotikrun perheessä olikin onni myötä, ettei pikkuiselle käynnyt kuinkaan !!! Hui kurjia tuollaiset läheltä piti tilanteet ..
Kaikkien pikkuisille paljon parantumissäteitä !!! Kurjia nuo taudit ..yök yök ...
Elsamarja: Milloin meinaat testata uudestaan ?
Ani, kyllä mä voisin mieshaaremin ottaa :-)) Vitsivitsivitsi, en varmaan ottaisi, välillä tuntuu, että tuo yksikin mies jakautuu turhan moneksi. Noh onneksi on kiltti ja kultainen muuten en katselisikaan ..
No josko siirtyisi kyökkiin. Tänään pataatti sosekeittoa, kermaa ja kasvisliemikuutio sekaan(sairaan hyvää ja helppo tehdä) Sain ohjeen maaliksista .. Miehelle eri ruokaa, kalaa ala uuni, ja paistettuja pottuja.
Palailen myöhemmin. T. emmi rv-36+3
(johan sen pinomme nimi kertoo)
Kiitos kauniista sanoistanne ja haleista jne.
Töissä... kiirettä... ja kokous alkamassa. Hyvä sinänsä, pysyy ajatukset pois " omista asioista" ..
vm69
veeammalle taaltakin isot halaukset ja rutistukset paalle, rankka paiva...
Meikalaisen eka LA oli tammikuussa , toinen odottelee tuloaan toukokuussa! Mutta myonnan ja kumarran, etta nyt raskaana ollessa nuokin paivat otan paremmalla mielella vastaan, todella toivon, etta vm saat pian plussan ruutuun ja rauhallisen mielen!
Olo on vasynyt tanaan, rehkin liikaa eilen ja tanaankin piti menna patjatkin kaantamaan tyttojen huoneesta, nivusia koskee nyt tallakin hetkella! Siihen auttaa vaan lepo, joten pakko taa koko masiina on sulkea ja menna pitkalleen: Emmille toivottelen sitten jo piiitkia suppareita, kun alkaa polttelemaan menehan suihkuun, auttaa avautumiseen todella!!
Voikaa hyvin
-levinia ja hope rv 11+4 -
oisko kp8 menossa.
VM:lle pahoittelut ja halaus.
Emmillä on lupaavia vaivoja ja kyllä supistukset voivat sattua selässä, mulla sattui kyllä vaan vatsassa, mutta ihan riittävästi kumminkin. Mulla on sellainen tunne, että synnytykset alkaa aina yöllä, oletteko samaa mieltä?
Ihan ekaksi VM:lle voimarutistus. Toivon että surusta huolimatta jaksat katsoa ja uskoa tulevaan.
Ihanaa Elsamarja että vielä piinailet. Tuttua tuo pähkäily oireiden, nippailujen ja pelkojen kanssa. Totta taitaa olla se, että kun tuota ikää tulee ja kokemusta ja ennenkaikkea tietoa, niin se lisää tuskaa. En minä ensimmäisen kerran osannut mitään pelätä. Kolmanneltakin jotenkin luotin vielä että kaikki menee hienosti. Ajattelin että maaliman sivu on lapsia saatu ja niin edelleen... Nyt käy pelkojaan läpi vaikka ei ole edes plussaa saanut tikkuun. Vaikka pitäisi ehdottomasti vain luottaa siihen että kyllä kaikki hyvin menee. Ja murehtisi vasta sitten jos aihetta ilmaantuu. Helppo sanoa!
Voi, Emmillä alkaa olla lupaavia merkkejä h-hetken lähestymisestä. Perjantainakos se neuvola oli? Peukutan täältä molemmilla sormilla.
Mukava kuulla Trattis että pääset meidän piinailuporukkaan mukaan;) Pietulla oliko se kohtalonhetki ensi Keskiviikko, mulla se osuu Tiistaille.
Flunssan kourissa taas täällä kärvistelen. Vastahan tässä pari viikkoa sitten toivuin edellisestä. Kuumetta ei ole mutta paleltaa koko ajan. Neesu vuotaa ja olen hukkua nenäliinatuppoihin tässä sohvalla. Että puolikuntoinen piinailija taas.
Ei vaan, nyt lapset haluaa jo iltapalaa, palaan paremmalla ajalla.
-minea-
Kohta menen sohvalle makaamaan. Olen ollut ihan zombiena väsymyksestä tänään. Eilen en saanut mentyä ajoissa nukkumaan. Näin se kostautuu. Tänään en kyllä valvo.
Jos ei tätsyä näy, teen taas testin viikonloppuna. On tämä rankkaa. Ekan kanssa asenne oli, että tulee jos on tullakseen. Nyt on ihan eri juttu. Kauheeta kun pitää koko ajan olla syömässä. Ihan kuin siinä eilisessä 4D-dokumentissa, jos joku sattui katsomaan. Toivottavasti en liho ihan saman näköiseksi.
Jaksakaa kaikki ja huomenna jatketaan.
Rankka aika sinulla. Onneksi kuitenkin ollaan kevättä kohti menossa. Valon lisääntyminen toivottavasti piristää. Ja pidetään peukkuja, että sinulla tärppäisi pian uudestaan. Eihän se menetettyä takaisin tuo, mutta antaisi kuitenkin toivoa tulevaan.
Minä omaan napaani tuijottaja tässä taas pahemman jälkeen. Kävin äsken bodystepissä enkä uskaltanut tehdä juuri mitään siltä varalta että oikeesti olen raskaana. Viime vuonna yksi vetäjä jäi tosi aikaisessa vaiheessa raskautta pois kun siinä touhussa kuulemma saa helposti keskenmenon. Ja minä kun en tiedä vielä edes olenko raskaana vai en!!! Ja tuijottaminen jatkuu: tänään on mahassa ja selässä nipistellyt. Mietin, onko se oiretta tädin tulosta vai jostain mieluisammasta. Miten minusta tällainen on tullut? Esikoista odottaessa en edes takaraivossa ottanut huomioon keskenmenon tai minkään muun pieleenmenemisen mahdollisuutta. Silloin tällöin lähetin vain ajatuksen yläkertaan, että lapsi olisi terve. Nyt pohdin kaikkea mahdollista ikävää koko ajan. Onkohan se ikääntymisen merkki...
Silloin esikoista odottaessa ihmettelin tuolla odottajien palstalla kun siellä porukat kuuntelivat hysteerisinä kehonsa jokaista pientäkin risahdusta ja olivat huolissaan kaikesta. Ja nyt olen jo tässä vaiheessa itse ihan samanlainen. HEI HALOO!!!