Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurin osa kouluaineista on pakollisia. Miksi juuri ruotsin kohdalla siitä on tehty ongelma?

Vierailija
21.12.2024 |

En vain kykene ymmärtämään.

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on alistamisen väline.

Vierailija
22/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on Ruotsin siirtomaa.

Pakkoruotsi ja kaksikielisyys.

Suomi on tytärtalous jossa yritykset omistetaan Ruotsista.

Jokainen Suomen presidentti aateloidaan Ruotsissa ja saa oman ruotsalaisen vaakunan Ruotsin kuninkaanlinnaan linnaan.

Kts. Serafiiniritarit Wikipedia 

++++++++

Wikipedia

Serafiiniritarikunta

Suomen presidenteille on aina heidän virkaanastumisensa jälkeen laadittu Serafim-ritarikuntaa varten vaakuna ja tunnuslause. Aatelistaustaisilla Mannerheimilla ja Svinhufvudilla nämä olivat kuitenkin olemassa jo ennen presidenttiyttä. Suomalainen kreivi Gustaf Mauritz Armfelt lyötiin Serafim-ritariksi vuonna 1789.

++++++

Tästä ei ikinä kerrota julkisuudessa. Jokainen Suomen presidentti tekee aina ensimmäisen ulkomaanmatkan Ruotsiin, jolla osoitetaan alemmuutta ja alamaisuutta kuninkaalle. Presidentti käy hakemassa valtuutuksen presidentin valtakirjalleen kuninkaalta.

++++++++

Ruotsi kohteli suomalaisia aina alamaisinaan kun se lähetti Ruotsista kansalaisia miehittämään rannikkoa Suomessa. Näille miehittäjille Ruotsi antoi verovapauden, kun suomalaiset joutuivat kovemman verokohtelun alaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista aineista on jotain hyötyä.

Minulle on ollut hyötyä kouluruotsista. Olen elättänyt sillä itseni ja perheeni yli 30 vuotta.

Vierailija
24/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityy ajatukseen, että jokaisella suomalaisella täytyy olla avaimet oman maamme historiaan. Nämä lähteet on pääosin ruotsiksi. Myös osa kansalliskirjallisuudesta on aluksi kirjoitettu ruotsiksi.

Osin liittyy kylmän sodan ajan haluun näyttää, että Suomi on Pohjoismaa ja meidän kouluissa opitaan Skandinavian kieltä, meidän lait ja virkakäsitys pohjautuu Ruotsin-aikaan. Kuulumme länteen, emmekä oleikään harmaa alue Ven ä j än etupiirissä.

Vierailija
25/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sillä meidät pidetään toisen luokan kansalaisina.

Vierailija
26/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ongelma muille kuin niille joilla ei ole kykyä oppia. Lähinnä vähä-älyiset kärsivät siitä että heidät pakotetaan sellaiseen jota he eivät kykene oppimaan.

Minä opiskelin koulussa A-ruotsin, valitsin sen jo ennenkuin se olisi ollut pakollista. Olin ihan hyvä ja sain hyviä numeroita. Minulle siitä on ollut hyötyä, mutta olen silti sitä mieltä, että ruotsi voisi olla vapaaehtoinen ja sen tilalla voisi opetella jotain toistakin kieltä.

RKP vaati pakkoruotsin ala-asteelle. Tämän seurauksena moni kunta on luopunut A-ruotsista, koska sehän tulee joka tapauksessa kaikille ala-asteella.

Olen aidosti vahingoniloinen, että RKP:läisten narsististen vaatimusten seurauksena edes ne, joita ruotsi oikeasti kiinnostaisi, eivät voi sitä enää opiskella omassa ryhmässään, vaan ovat samassa EVVK-porukassa kaikki.

Vierailija
27/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsista tuli pakollista vasta peruskoulun mukana. Esim.oma lukion ruotsinopettajani ei lukenut ennen yliopistoa ruotsia pätkääkään.

Aiemmin kouluissa opetettiin venäjää ja saksaa.

Vierailija
28/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ollut hyötyä kouluruotsista. Olen elättänyt sillä itseni ja perheeni yli 30 vuotta.

Sä olet sitten ainoa. 

Vierailija
29/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on 99,9% joille siitä ei ole hyötyä. 

Vierailija
30/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin kielellä ei tee yhtään mitään. En ole ikinä tarvinnut 

Vierailija
31/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oletkin selvästi thymä.

Vierailija
32/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on täysin turha kieli, jota mainostetaan sillä, että suomenkieliset voisivat palvella ruotsalaisia.

Kunpa tulisi joskus tilanne, että halituksessa olisivat persut ja kokoomus ilman RKP:tä. Silloin olisi paikka lopettaa koko pakkoruotsi, virkamiesruotsi ja tehdä suomesta yksikielinen maa virallisesti.

Vierailija
33/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikka on pakollista varmaan kaikissa sivistysmaiden kouluissa, ruotsi ei.

Islannissa, Färsaarilla ja Grönlannissa opetetaan tanskaa.

Färsaarilla ja Grönlannissa on niin vähän opiskelu mahdollisuuksia, että iso osa lähtee Tanskaan opiskelemaan, joten siitä on ihan hyötyä. Suomessa ei ole vastaavaa tilannetta. Islannissa taas pakkotanska on yhtä suosittua kuin pakkoruotsi Suomessa, koska ei sillä suurin osa mitään tee. 

Vierailija
34/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matematiikka on pakollista varmaan kaikissa sivistysmaiden kouluissa, ruotsi ei.

Islannissa, Färsaarilla ja Grönlannissa opetetaan tanskaa.

Färsaaret ja Grönlanti ovat osa Tanskaa, joten aika loogista...

Islannissa ei ole pakollista tanskaa. He opiskelevat jotain skandikieltä, mutta ei narsistisen kielivähemmistön vuoksi, kuten Suomessa, vaan siksi, että pienenä maana heillä ei ole monipuolisia opiskelumahdollisuuksia, joten he lähtevät usein muihin skandimaihin opiskelemaan.

Vierailija
35/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi on täysin turha kieli, jota mainostetaan sillä, että suomenkieliset voisivat palvella ruotsalaisia.

Kunpa tulisi joskus tilanne, että halituksessa olisivat persut ja kokoomus ilman RKP:tä. Silloin olisi paikka lopettaa koko pakkoruotsi, virkamiesruotsi ja tehdä suomesta yksikielinen maa virallisesti.

No onhan sellainen jo ollut, nimittäin Sipilän hallitus. Eivät kuitenkaan pahemmin huudelleet asiasta silloinkaan.

Vierailija
36/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liityy ajatukseen, että jokaisella suomalaisella täytyy olla avaimet oman maamme historiaan. Nämä lähteet on pääosin ruotsiksi. Myös osa kansalliskirjallisuudesta on aluksi kirjoitettu ruotsiksi.

Osin liittyy kylmän sodan ajan haluun näyttää, että Suomi on Pohjoismaa ja meidän kouluissa opitaan Skandinavian kieltä, meidän lait ja virkakäsitys pohjautuu Ruotsin-aikaan. Kuulumme länteen, emmekä oleikään harmaa alue Ven ä j än etupiirissä.

Ei liity. Ruotsin kieli ei ole meidän historiaa. Se on meidän alistamisen historiaa. Me olemme olleet aina suomenkielisiä ja ruotsin kielellä meitä on sorrettu. 

Sorronhistoria ei tee ruotsin kielestä meidän historiaa. 

Vierailija
37/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin opetukseen tullut yksi viikkotunti lisää. Lapset on uupuneita, eivät osaa riittävän hyvin suomen kieltä ja matematiikkaa. Niihin se viikkotunti olisi pitänyt lisätä. Ruotsi valinnaiseksi ja joka kuntaan vuosittain stipendi muutamalle jotka sen lisäruotsin ottaa.

Vierailija
38/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ongelma muille kuin niille joilla ei ole kykyä oppia. Lähinnä vähä-älyiset kärsivät siitä että heidät pakotetaan sellaiseen jota he eivät kykene oppimaan.

Minä opiskelin koulussa A-ruotsin, valitsin sen jo ennenkuin se olisi ollut pakollista. Olin ihan hyvä ja sain hyviä numeroita. Minulle siitä on ollut hyötyä, mutta olen silti sitä mieltä, että ruotsi voisi olla vapaaehtoinen ja sen tilalla voisi opetella jotain toistakin kieltä.

RKP vaati pakkoruotsin ala-asteelle. Tämän seurauksena moni kunta on luopunut A-ruotsista, koska sehän tulee joka tapauksessa kaikille ala-asteella.

Olen aidosti vahingoniloinen, että RKP:läisten narsististen vaatimusten seurauksena edes ne, joita ruotsi oikeasti kiinnostaisi, eivät voi sitä enää opiskella omassa ryhmässään, vaan ovat samassa EVVK-por

Jos näin on, olen siitä hyvin iloinen.

Vierailija
39/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksesi osoittaa oikein hyvin että ruotsin pakollisuus on huonosti perusteltu tähän päivään. 

Vierailija
40/170 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kieltä ei ole sadan vuoden päästä kuin museossa. Nopeasti häviävä jäänne, johon on yhtä turha laittaa resursseja kuin ruotsiinkin. Pelkkä englanti riittäisi hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän