Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aina kun käsitellään miesten ulkonäköpaineita...

Vierailija
22.11.2022 |

Esimerkkinä on pitkä ja/tai roteva mies?

Aina tyyppi jota joku haukkui koulussa hujopiksi, tai mies jolla on vähän mahaa. Jos kysyt naisilta, ylivoimainen enemmistö haluaa pitkän miehen, ja mieluummin vähän mahaa kuin hintelä.

Silloin äärimmäisen harvoin kun mukaan pääsee oikeasti ulkonäöltään epäsuosittu eli lyhyt, hintelä jä sirokasvoinen - on kyseessä tyyppi joka meikkaa, kenties jopa tuntee itsensä naiseksi, tms.

Onko tässä tarkoituksena ettei vain tulisi kenellekään paha mieli, tai että kukaan tuntisi itseään pinnalliseksi? "Oi kyllä minulle tuollainen pitkä nallekarhu kelpaisi, pituuserohan on ihana hih hih eikä haittaa jos on vähän mahaa kun en ole pinnallinen".

Kommentit (21)

Vierailija
2/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena katsoin eilen Jim Arman ikä kriisissä 50v. Ihan hyvä kaikken sitä sarjaa katsoa ilmais tv kanavat.Oli kyse mies tai nainen ikän katsomatta. Tv ohjelmat netistä näkee milloin tulee,uusinat ja sarja jatkuu.Itse en miehssä katsoo muta kuin on sisit hampaat.Puhuessa mies .näkyy hapaan ,selviä myös siloin käykö hammaslääkäri. Sit saa olla kalju tai hiukset,mutta puhtaat ne.Ei mitän takatukaa vedetty takaa kaljun pälle. Mitä viellä vaatet puhtaat,Kengät tai lenkarit asianmukaisessa kunossa.Ei mitän turvakenkiä työ ajan jälkeen vapaa ajalla.En siedä tupakoitisijoita,en alkoholin käytäjiä.Joten ystäväpiirinikin elämässäni, ei juo/ei tupakoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se on.

Katsojalle ei haluta reaktiota "no auts...kieltämättä tuo mies olisi eijeijei...lyhyt ja hintelä, yök".

Toivottu reaktio on "ihan symppis miehiä, ja kyllä minulle kävisi. See? Ei me naiset olla pinnallisia. Voitaisiinko nyt keskustella naisten ulkonäköpaineista?".

Miehet kyllä tietävät millainen vartalotyyppi on hyvä tai huono.

Vierailija
4/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo linkkaamasi kuva on kuvituskuva, ei artikkeliin haastateltujen miesten kuva.

Vierailija
5/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo linkkaamasi kuva on kuvituskuva, ei artikkeliin haastateltujen miesten kuva.

Miksi kuvituskuvaan on sitten valittu komeita miehiä?

Vierailija
6/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmasti antamaan esimerkki ihanteista.

Vierailija
7/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Miesten ilmeet ja alaspäin painetut katseet antavat selkeästi kuvan että nämä ovat niitä ulkonäköpaineista kärsiviä miehiä.

Vierailija
8/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Miesten ilmeet ja alaspäin painetut katseet antavat selkeästi kuvan että nämä ovat niitä ulkonäköpaineista kärsiviä miehiä.

Ajattele sitten niin, jos haluat. 

Vierailija
9/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn heti alkuun:

Haluatteko te ylipäänsä meitä naisia tähän keskusteluun vai haluatteko keskustella miesten kesken?

Jos haluatte myös meidän naisten osallistuvan keskusteluun, niin mitä meiltä toivotte? Saammeko kertoa omia kokemuksiamme ja mielipiteitämme vai "tiedättekö" te valmiiksi, mitä me ajattelemme?

Vierailija
10/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä ihmettä? Etkö sinä ymmärrä, mitä tarkoittaa, kun kuvan alla lukee "Kuvituskuva. Kuva: Colourbox, kuvankäsittely: IS"

Vierailija
11/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on täysin hatusta heitetty teoria, mutta voisiko olla, että ne kaikkein eniten ns. alfauroksesta poikkeavat ovat pystyneet käsittelemään ulkonäkönsä siten, että asian vaikutus itsetuntoon ei korostu kuten näillä "ihan ok" miehillä? Ts. niillä miehillä, joilla se yhteiskunnallisesti tavoiteltu ulkonäkö saattaa jäädä puuttumaan vain jonkin yhden, yksittäisen asian vuoksi. En tiedä, saatteko kiinni siitä ajatuksesta, mitä haen.

Huomannut sinällään saman ilmiön, mutta ehkä maailma ei miesten kohdalla vielä ole samalla tavalla ulkonäkökeskeinen kuin naisilla (vaikkakin korostunut selvästi viime aikoina), joten heillä se paine voi olla hieman eri tyylistä.

Vierailija
12/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauniitkin voivat kärsiä ulkonäköpaineista.

Vierailija
13/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oma miesihanteeni ulkonäön puolesta on lähellä noita korealaisia näyttelijöitä kuten Lee Dong Wook, Gong Yoo tai Lee Seung Gi, ts. melko hintelä ja melko sirokasvoinen. Nuo nyt sattuvat olemaan melko pitkiä, mutta kyllä mulle kelpaisi lyhyempikin. Siinä teille paineita.

Vierailija
14/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oma miesihanteeni ulkonäön puolesta on lähellä noita korealaisia näyttelijöitä kuten Lee Dong Wook, Gong Yoo tai Lee Seung Gi, ts. melko hintelä ja melko sirokasvoinen. Nuo nyt sattuvat olemaan melko pitkiä, mutta kyllä mulle kelpaisi lyhyempikin. Siinä teille paineita.

Yes, sama, minunkin ihanne on laiha ja sirokasvoinen mies. Pituudella ei ole juuri merkitystä, kunhan mies ei olisi yli 10 cm minua lyhyempi. Itse olen 171 cm.

Vierailija
15/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
16/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olihan tuossa Areenan sarjassa ainakin nyt se siro ja homomainen ja sitten toinen joka on luiseva. Näiden perinteisten lisäksi.

Vierailija
17/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olihan tuossa Areenan sarjassa ainakin nyt se siro ja homomainen ja sitten toinen joka on luiseva. Näiden perinteisten lisäksi.

Ap:han otti kantaa tähän.

Silloin kun mukana on pieni ja hintelä mies, kyseessä on "homomainen"/naisellinen mies.

Samalla vahvistetaan stereotypiaa että pienet ja hintelät miehet ovat homomaisia/naisellisia, ja katsojat pääsevät toteamaan että luonteestahan se on kiinni eikä ruumiinrakenteesta.

Vierailija
18/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä hommaa. Jos joku sanoo, että oletpa läski niin laihduta ja mene salille. Olkaa nyt vittusoikoon parempia. Ruikuttavat äijät on ämmiä. Lopettakaa se saatanan ulina ja ottakaa itseänne niskasta kiinni. Yksikään normaalilla itsetunnolla ja itsekunnioituksella varustettu mies ulise iltalehdessä tai välitä vattuakaan mitä muut siitä sanoo. Samat ukot(ämmät) ruikuttaa millon mistäkin. Kuka söi mun munkin ja sit itketään vessassa kun tuli niin pahamieli. Saakelin amebat kukaan ei kunnioita teitä ja häpäsette itsenne lisäksi muut miehet. Aina saa hävetä.

Vierailija
19/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä hommaa. Jos joku sanoo, että oletpa läski niin laihduta ja mene salille. Olkaa nyt vittusoikoon parempia. Ruikuttavat äijät on ämmiä. Lopettakaa se saatanan ulina ja ottakaa itseänne niskasta kiinni. Yksikään normaalilla itsetunnolla ja itsekunnioituksella varustettu mies ulise iltalehdessä tai välitä vattuakaan mitä muut siitä sanoo. Samat ukot(ämmät) ruikuttaa millon mistäkin. Kuka söi mun munkin ja sit itketään vessassa kun tuli niin pahamieli. Saakelin amebat kukaan ei kunnioita teitä ja häpäsette itsenne lisäksi muut miehet. Aina saa hävetä.

Tässä se ongelma piileekin. Mies haluaa parantaa ulkonäköään ja suuntaa salille. Lihaksia tulee ja rasvaa lähtee. Mikään ei kuitenkaan muutu, koska naiset katsovat naamaa ja pituutta eikä lihaksia.

Vierailija
20/21 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

artikkelin Felix:

"Aikuisällä kommentit ovat liittyneet 178-senttisen miehen pituuteen.

– Silti olen kuullut paljon kuittailua siitä, että olen lyhyt, liian lyhyt tai etten ole miehen mitoissa.

Myös esimerkiksi Tinderissä moni nainen ilmoittaa etsivänsä pidempiä miehiä."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä