Kela on leikannut perustoimeentulotuen perusosaa 30% joka kuukausia jo 4kk ajana minulta...Ei ole rahaa ruokaan, kesäkengät rikki, joulua ei
Tämä on aivan kamala tilanne elämässäni. Kela on leikannut toimeentulotuen perusosastani 30% jo 4kk ajan, eli yhteensä minulla on tullut noin 700 euron edestä vajetta tänä aikana niihin VIIMESIJAISIIN TULOIHIN. Tämä on johtanut siihen että minulla ei ole rahaa ruokaan, ei ole varaa ostaa kenkiä. Kesäkengät rikki, reikäiset ja tulee vesi läpi nyt märällä kelillä...Liukkaatkin ovat kun sileä pohja. Nyt on 4e tilillä, eikä ruokaa loppukuuksi...Mitä teen? Tunne tässä sitten joulumieltä...Muut ympärillä hehkuttavat joulua samalla kun itselläni ei ole varaa edes perusruokaan...
Mulla on "liian kallis asunto", mutta mulla on lääkärintodistus siitä että en ole kykenevä muutamaan...SILTI kela on leikannut tukeani ekä hyväksynyt lääkärintodistusta?? MItä hemmettiä? Kela toimii lainvastaisesti, ja vien asian hallinto-oikeuteen kyllä, mutta miten elän ja selviän tässä välissä? Olen jo alipainon rajalla, painoni on laskenut 8kg tässä 4kk aikana....Mikä taho auttaa tässä kestämättömässä tilanteessa...?
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Te saatte ap siellä ryhmäkodissa ruuat nenän eteen tuotuna monta kertaa päivässä.
Te kehitysvammaiset senkun istuskelette mitään tekemättöminä.
En asu missään ryhmäkodissa...
ap
"Minä en tiedä mitä muut tekee, itsestäni kannan vastuun. En muista!
En polta, en juo, ei ole lemmikkejä. Aina olen asunut esimerkillisesti, ja minut on jopa palkittu sen johdosta vuokranantajan toimesta!!
ap"
_______
Puhut täyttä sontaa. Et ole kantanut vastuuta.
Veronmaksajien elätti oot ollut ikäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kirjoittaa tänne, kun täällä ihmisiltä puuttuu empatiakyky. Tiedän miltä susta tuntuu, olen samassa tilanteessa. Suosittelen sua viemään tätä asiaa eteenpäin, sillä se on ainut asia mikä voi lopulta auttaa. Jos kaikki samassa tilanteessa olevat tekisi saman niin tilanne muuttuisi lopulta.
Siinä on empatiat kaukana kun aamulla lähtee töihin ja lukee kun sama tyyppi itkee kun saa liijan vähän ilmaista rahaa.
Ymmärrätkö että mä olen hakenut töitä monta vuotta, mutta ei työnantajat palkkaa?!
apSinussa on jotain vikaa.
Eli työnantajat eivät halua palkata? Miksi sitten hoetaan että "mene töihin!" ??
ap
no mitä helvettiä itket?.vai pitäisikö meidän työtätekevien maksaa vielä enemmän sulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kirjoittaa tänne, kun täällä ihmisiltä puuttuu empatiakyky. Tiedän miltä susta tuntuu, olen samassa tilanteessa. Suosittelen sua viemään tätä asiaa eteenpäin, sillä se on ainut asia mikä voi lopulta auttaa. Jos kaikki samassa tilanteessa olevat tekisi saman niin tilanne muuttuisi lopulta.
Siinä on empatiat kaukana kun aamulla lähtee töihin ja lukee kun sama tyyppi itkee kun saa liijan vähän ilmaista rahaa.
Ymmärrätkö että mä olen hakenut töitä monta vuotta, mutta ei työnantajat palkkaa?!
Eli työnantajat eivät halua palkata? Miksi sitten hoetaan että "mene töihin!" ??
ap
Jos työhakemukses on ku juosten kustu josta näkee jo kilometrien päähän ettei sua vois työnteko vähempää kiinnostaa vaan haet koska on pakko niin mitä luultavimmin et ole palkattavien kärkijoukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Se ei koske jälkeen jääneitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työnantajat eivät halua palkata? Miksi sitten hoetaan ett
No jos LAISSA määritellystä MINIMIturvasta viedään 30%, niin EI se mene oikein!! Se on laskellainen MINIMI jolla tulee toimeen...Ja nyt EN TULE!!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli työnan
kiva kuulla että olet perseauki.mä lähen kohta syömään ja sitten katsomaan lätkäpeliä ja rahaa menee mut onhan sitä.
"No jos LAISSA määritellystä MINIMIturvasta viedään 30%, niin EI se mene oikein!! Se on laskellainen MINIMI jolla tulee toimeen...Ja nyt EN TULE!!
ap "
Ei kuules määritellä enää. Asiat on muuttuneet. Sinäkin olet säästötalkoissa kuten muutkin tukien saajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Koska sinun kuuluu elättää itsesi, eikä rasittaa muiden lompakkoa.
Vai oikein palkittu asukas. Oot siis tukiasunnossa.
Ps. Sun sanoin: olemme vastuussa itsestämme, emme muista, joka sinä olet. Olet se muu eli tyhmälehmä.
Vierailija kirjoitti:
Ps. Sun sanoin: olemme vastuussa itsestämme, emme muista, joka sinä olet. Olet se muu eli tyhmälehmä.
Ihan itsenäisesti asun, ja maksan tuilla itse vuokrani.
ap
Kommentoijissa on kokkareiden puoluetoimiston jäseniä, jotka yrittävät heikentää ap:n uskottavuutta ja sitä, että maassamme yhä useampi on vastaavassa tilanteessa HALLITUKSEN takia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eli toisinsanoen veronmaksajat maksavat sinun vuokrasi, et sinä.
ap jatkaa:
Puppa👴🏻🧡 on paras ou jee! 👴🏻💙💚💜💛🤍🖤🤎
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apEli toisinsanoen veronmaksajat maksavat sinun vuokrasi, et sinä.
Niin? Mitä sitten? Niin tämä systeemi toimii. Jos hakee töitä mutta ei niitä saa, niin sitten turvataan toimeentulo. Tämä on sivistyneen maan tapa, emme elä kehitysmaassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Et sinä vuokraa maksa. Vuokrasi maksetaan verorahoilla. Ne tuet on toisten maksamista verorahoista jaettu sinunlaisille, jotka ikänsä on elänyt muitten rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoijissa on kokkareiden puoluetoimiston jäseniä, jotka yrittävät heikentää ap:n uskottavuutta ja sitä, että maassamme yhä useampi on vastaavassa tilanteessa HALLITUKSEN takia
Ap on TROLLI. PROVO. Ap EI OLE todellakaan minkäänlaisessa hädässä ja kaikki tämä pitkään jatkunut toistuva jankkaus/spämmäys sen on osoittanut. Ap:n uskottavuus siis jo tänä päivänä pyöreä NOLLA.
ap