Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritimme mennä pariterapiaan

Vierailija
24.05.2024 |

Olemme aivan eron partaalla, mutta ajattelimme kokeilla vielä pariterapiaa. Vastaanotolla mies raivostui täysin ja huusi, nimitteli, kiroili, ei antanut minun puhua ja syytti jatkuvasti valehtelusta, vaikka kerroin kiistattomia faktoja hänen toiminnastaan. Itse pysyin koko tapaamisen ajan rauhallisena ja asiallisena. Ei tainnut olla siitä käynnistä apua.. Olisin kyllä toivonut, että terapeuttikin olisi vahvemmin sanonut miehelleni, että pitäisi kielenkäyttönsä asiallisena ja antaisi myös minun kertoa näkemykseni asioihin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ennen nähnyt, että joku käyttäytyisi noin epäasiallisesti tuntemattomien edessä.. Hänellä ei siis ollut mitään suodatinta mitä hän suustaan päästeli ja lisäksi hän oli aivan raivona.

ap

Vierailija
2/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremman avioliiton perheleiri sopi meille. 

Pariterapia oli juuri tuota ja terapeutti juuri tuollainen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi se liitto olla sitten siinä.  

Vierailija
4/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vaiheessa ajatettelin että pariterapia voisi ehkä olla jotain vaikka en usko mihinkään terapiohin. Olisi ainakin kolmas henkilö johdattelemassa keskustelua. Enää en näe mitään pariterapiaa minään mahdollisuutena. Hirvittää ihan.

Sen sijaan luulen, että jos vain pystyy niin kirjoittaa mitä rehellisemmän elämänkerran jossa mukana kaikenlaista tapahtumaa ja ajatuksia, tunteita sun muuta ja antaa sitten parnerin lukea koko juttu... ja vaikka kirjoitusprosessinkin aikana.. TÄHÄN MINÄ USKON... ja tämmöiseen ryhtyisin. Oman tarinani olenkin kirjoittanut jo tulevaisuutta varten... Jos tatpaan jonkun uuden ihmisen niin ehkä antaisin hänenkin se lukea. Tietäisi mitä saa - eli minkälainen ihminen minä olen. Jos suhde sitten kestää niin ok... jos kaatuu tähän niin sitten kaatuu... 

Vierailija
5/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita että mies on väärässä jos sillä on tunteet

Vierailija
6/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä jokin itsekontrollin häiriö?

Vierailija
7/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otatko ahteriin?

Vierailija
8/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille aromisuolaa ja grillimaustetta niin rauhoittuu.

Vierailija
9/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä raivostui? Ei kyllä kuulosta kovin hyvältä terspeutilta, jos ei millään tavalla puutu tuollaiseen. Mitä se terapia auttaa, jos siellä tapellaan samoin kuin kotona.

Vierailija
10/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nyt raivoaa kun vaimo kontrolloi miehen sanomia parisuhde terapiassa.

Vierailija
11/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen pariterapiakin erilaista. 

Vierailija
12/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdekursseilla/leirillä asiat varmaan palastellaan niin, että se verbaalisesti heikompi ei joudu nurkkaan ajetuksi ja primitiivireaktion valtaan. Toki voisi luulla että terapeuttikin osaisi tehdä niin, mutta monilta olen kyllä kuullut pariterapasta samaa että mies ei onnistu ollenkaan lähtemään mukaan rakentavaan vuoropuheluun.

Vierailija
13/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä raivostui? Ei kyllä kuulosta kovin hyvältä terspeutilta, jos ei millään tavalla puutu tuollaiseen. Mitä se terapia auttaa, jos siellä tapellaan samoin kuin kotona.

Hän siis aina raivostuu jo siitä, jos kerron, etten hyväksy jotain hänen väärää tapaansa toimia. Kaikkien ihmisten mielestä väärää siis. Ja saatikka, jos siitä tulee ns. julkista, etten siedä sitä vain hiljaa, vaan puhun myös muille, niin se saa hänet aivan raivon valtaan.

ap

Vierailija
14/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis vielä itse ehdotin, että mies olisi aloittanut puhumisen, koska hänellä on mielestäni haasteita kommunikoinnissa. Niin hän ei suostunut vaan käski minua kertomaan näkemykseni ja siitä tuo sitten lähti.

ap

Vierailija
15/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas kummaa, mies toimi pariterapiassakin "väärin". Outoa ettei terapeutti tätä ymmärtänyt🤷

Vierailija
16/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä oli silmät pyöreänä ja totesi, ettei edellytyksiä jatkolle taida olla, jos molemmat eivät ole rakentamassa yhteistä hyvää.

ap

Vierailija
17/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otatko ahteriin?

Otan mutta vain oikeilta miehiltä, kaltaisesi paskakasa saa jatkaa nyrkkikyllikin kanssa. Vedäpäs itsesi kiikkuun minimulkku, tee kaikille palvelus ja kuole pois. 

Vierailija
18/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän siis aina raivostuu jo siitä, jos kerron, etten hyväksy jotain hänen väärää tapaansa toimia. Kaikkien ihmisten mielestä väärää siis. Ja saatikka, jos siitä tulee ns. julkista, etten siedä sitä vain hiljaa, vaan puhun myös muille, niin se saa hänet aivan raivon valtaan.

ap

Naisten mielestä kaikki on väärin. Miehelle ei anneta aikaa kyseenalaistaa vaan torjutaan jo ennakolta valmiiksi se että he(naiset) ovat oikeassa.

Vierailija
19/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Nöyryytät miestäsi siis julkisesti. Voihan siihen olla vaikea suhtautua, varsinkin jos se on toistuvaa, kuten kommenttisi antaa ymmärtää. 

Näetkö muuten itse omassa toiminnassasi mitään korjattavaa? 

Vierailija
20/40 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...syytti jatkuvasti valehtelusta, vaikka kerroin kiistattomia faktoja hänen toiminnastaan." 

Tämä kiinnitti huomiota. Koetko olevasi ainut totuuden kertoja vaikka miehesi on selvästi kanssasi eri mieltä? Ihmiset voivat kokea samat tapahtumat eri tavoin. Kannattaa kuunnella mitä  mies sanoo, kokee ja tuntee. Moni turhautuu, hermostuu tai suuttuu, jos kokee ettei tule kuulluksi ja ymmärretyksi. Tai ettei omilla mielipiteillä ole merkitystä tai arvoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi