Teini haukkuu meitä vanhempia tauotta siitä, että olemme liian köyhiä ja vaatii että meidän täytyisi tehdä enemmän töitä
Koko pojan ajatusmaailma pyörii rahan ympärillä. Hän sanoo, että kuulemma hävettää miten surkeassa asunnossa asutaan ja miten täysin paskaa ja halpaa kaikki on ja syyttää minua että miten kehtasin edes synnyttää hänet tällaiseen köyhyyteen. Olen purskahtanut monta kertaa itkuun näiden raivokohtausten edessä ja isänsä ei sano oikeastaan mitään. Olemme molemmat työssäkäyviä ns. duunariammateissa ja tienataan sellaiset 2500 euroa kuussa kumpikin. Meidän mielestämme elintaso on ihan tyydyttävä, mutta pojan mielestä tämä kaikki on täysin luokatonta.
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Teini on aivan oikeassa.
Taidat itse olla samanlainen minäminä. Kaikki tänne ja heti. Ja itsessä ei koskaan mitään vikaa, aina muissa. Yritä edes!
Kasvatus mennyt pieleen,meillä ei lapset koskaan kiukutelleet mistään raha-asioista,myös duunariperhe,jossa ei kaikkea voinut saada.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta lasta joista yksi tuli aina illalla kymmenen jälkeen huoneestaan kritisoimaan kaikkea. Se alkoi olla liian rasittavaa joten lupasin hänelle satasen jos on kuukauden hiljaa epäkohdista illalla kymmenen jälkeen. Ei jatkanut kuukauden jälkeen joten satanen oli halpa hinta iltarauhasta.
😂💆
Tuollainen räkänokka ansaitsee saada selkäsaunan! Tuollaisista paskahousu kakaroista kasvaa kusisia vassupaskoja!
Munkin teini valittaa rahan vähyyttä, huvittavinta että säästää kaiken, tilillään on tonneja. Teen lyhennettyä työpäivää, sillä historiassa on jaksamisongelmaa ja paitsi riittävän leveä, leivän pitäisi olla pitkäkin, enkä halua ottaa riskejä uuden sairastumisen kanssa. Se vasta tulot tuhoaa, pitäisi eläkkeelle asti jaksaa. Rahankäytössä tarkka olen minäkin, joten ei ole koettu hätää tai pulaa mistään.
Olen sanonut että niin kauan kuin hänellä on oma huone, harrastus, hyvää terveellistä ruokaa, vaatteet ja kamppeet ja välillä joku reissukin tehdään, en aio ottaa valituksista kuuleviin korviini. Voi opiskella itselleen rahakkaamman tulevaisuuden jos kokee tärkeäksi. Ja sitten kun siirtyy itse työelämään niin oikeasti vasta tajuaa rahan ja ajan arvon, ei ne eurot ilmaiseksi kilahda tilille.
Kavereissaan on useampi todella varakas, tämä varmasti aiheuttaa osaltaan vertailua. Mutta me nyt ei olla ja se on elämää, ja ihan ok kun ei suoraa köyhyyttäkään ole.
Mikäli olette pakanoita, ettekä seuraa Herraamme Jeesusta Kristusta, on tietysti todennäköistä että ette myöskään ole kasvattaneet lastenne kymmenen käskyä mielessä jossa 4. käsky lukee: Kunnioita isääsi ja äitiäsi on ensimmäinen käsky, johon liittyy lupaus: jotta menestyisit ja eläisit kauan maan päällä.
Kerro tämä pojalle, koska tuolla menolla hän tuskin tulee menestymään yhtä hyvin kuin te.
Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna.
Luukas 18:20,21
PS. Jos mahd. ohjatkaa pois lukemasta vauvasivustoa johon antikristilliset vihapostaa päivittäin solvauksia köyhiä ja kipeitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit purkaa mieltään, ilman suodattimia. Yritä ymmärtää, häntä ottaa päähän se, ettei saa kaikkea parasta mitä jolllain toisella on. Se menee ohi, kun ikää tulee lisää. Tai kun alkaa itse tienata kesähessurahoja tms.
Käyttäytyä pitää osata. Sen ymmärtää jo moni parivuotiaskin.
Ei osaa låhes kaikki aikuisetkaan, valitettavasti
Minuakin harmitti teininä, että mihinkään ei ollut varaa. En tosin sanonut mitään, koska se oli itsestään selvää. Kyllä kodin varattomuus vaikuttaa paljon nuoren elämään. Ei ole varaa harrastaa ja opiskelutkin kannattaa valita niin, että pääsee nopeasti töihin. Lisäksi jää kaveripiirin ulkopuolelle, kun ei ole rahaa mihinkään. Teini on siis oikeassa. Surullista, mutta totta.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin harmitti teininä, että mihinkään ei ollut varaa. En tosin sanonut mitään, koska se oli itsestään selvää. Kyllä kodin varattomuus vaikuttaa paljon nuoren elämään. Ei ole varaa harrastaa ja opiskelutkin kannattaa valita niin, että pääsee nopeasti töihin. Lisäksi jää kaveripiirin ulkopuolelle, kun ei ole rahaa mihinkään. Teini on siis oikeassa. Surullista, mutta totta.
"Ei mihinkään" on hyvin subjektiivinen näkemys. Teini voi valittaa, vaikka olisi hyvinkin harrastuksia ja omaa rahaa ja matkoja, mutta kavereilla on enemmän.
Aina jollain on enemmän jotain.
Vierailija kirjoitti:
Teinit purkaa mieltään, ilman suodattimia. Yritä ymmärtää, häntä ottaa päähän se, ettei saa kaikkea parasta mitä jolllain toisella on. Se menee ohi, kun ikää tulee lisää. Tai kun alkaa itse tienata kesähessurahoja tms.
Eihän tuollaiset sankarit mitään kesähessuduuneja kelpuuta koska paskaduuneja ja palkka sen myötäinen heidän mielestään. Vinkuvat vain kotona ja vaativat vastikkeetonta rahaa.
Naisystävän tytär on ihan samanlainen. Valittaa ja haukkuu miten köyhää heidän elämänsä on. Oikeasti äitinsä on hyväpalkkaisessa asiantuntijatyössä, on asunto hyvällä alueella, varaa tytön harrastuksiin, matkoihin jne. Mutta mikään ei riitä teinille. Tiedän, että on haukkunut minuakin köyhäksi, päin naamaa ei uskalla sanoa. Tyttö ei kyllä tiedä minun omaisuudesta mitään... Vaikka teinin kasvatus ei minulle kuulu, olen sanonut pari kertaa, että kannattaisi alkaa puhua tytön kanssa vakavasti rahasta. Tytön asenne on nimittäin sellainen, että käy vielä huonosti kun alkaa vähän vanhemapana tavoitella itselleen rahaa ja rikkauksia.
"... ja isänsä ei sano oikeastaan mitään".
Mitä ihmettä? Nyt hieman auktoriteettia kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa ettei ap:n perheessä olisi varaa mihinkään.
Tyypillisistä teiniangstia. Kuuluu ikäkauteen. Teidän on aika laittaa rajat teinipuheille. Ehkä hän voisi jo ensi kesänä päästä kesätöihin.
Sun poika tulee olemaan painajainen kiusaajana myös muille ellei se ala muuttamaan käsityksiään.
Jos hän on teini, hän ilmeisesti on siinä iässä että voi tehdä jotain palkkatyötä osa-aikaisena. Laittakaa se hakemaan töitä!
Minä kyllä puhuttelisin poikaa tiukasti ja sanoisin että saa olla kiitollinen siitä että on ruokaa, vaatetta ja katto pään päällä.
Sanoisin että jokainen on oman onnensa seppä, ja poika voi halutessaan kouluttautua ja hankkia paremman elintason. Se on ihan hänestä kiinni.
Mutta tekisin selväksi että tuollaista vanhempien haukkumista ei suvaita. Muuten tulee seuraamuksia, esim. puhelin pois tietyksi aikaa.
Me ollaan pienituloisia, on 2 tytärtä. Priorisoidaan menot niin että me vanhemmat pihistellään omissa ostoksissa, mutta tytöillemme ostsmme riittävästi laadukasta vaatetta ja tavaraa, mitä he tarvitsevat. Kuunnellaan lastemme ruokatoiveita. Molemmat tytöt kunnioittavat meitä vanhempia ja osoittavat kiitollisuutta meitä kohtaan, siitä että teemme parhaamme vanhempina. Meidän perheessä on sääntö että ketään ei saa arvostella, ei lapsia eikä aikuisia. Aikuiset saavat tiukasti komentaa lapsia jos on jotain tärkeää tehtävää, kuten oman huoneen siivous. Mutta siinäpä se.
Toivottavasti saatte puhuttua järkeä pojallenne, ja hän rupeaisi miettimään omaa käytöstään.
Pennut hyppii silmille koska paljon ap;n kaltaisia vanhempia jotka ei halua eivätkä pysty pitämään kuria. Luultavasti ollut lapsenakin estoton kakara joka pyörittää vanhempiaan ihan 1000-0. Ja pentu nauttii kun saa äidin itkemään ja isänsä ei sano mitään. Oppii halveksimaan naisia.
Pistä poika tienaamaan omat viikkorahansa. Töihin töihin! Minulle jos noin räsytettiin ( 2 poikaa on, nyt aikuisia) niin ilmoitin, että saavat ostaa vessapaperinsa itse.
Teinit kyllä osaavat räksyttää, mutta jos haluavat sillä pahoittaa sinun mielesi niin suutu, älä itke, määrää siivousvuorot.
Jos isänsä ei välitä, sano pojalleen kuten isän pitää eli puolustaa äitiä eli sinua ja kieltää rumasti puhumasta, niin sano pojallesi että valita isälles älä minulle, tämä kaikki on hänen syytä... Kerro että tästä lähtien isä ottaa vastuun hänestä, ostaa vaatteet, ja hoitaa kouluasiat jne... pyyhi sinä kätesi tuollaisen rumasuisen pojan asioista. Isä hoitaa. Kerro että rakastat häntä mutta käytöksestä et tykkää. Lähde kotoa enemmän pois, älä paapo, älä ole valmis passaa, katoa yhtäkkiä ja anna pojan huomata kuinka kylmää se on kun ei ole äiti kotosalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on monta lasta joista yksi tuli aina illalla kymmenen jälkeen huoneestaan kritisoimaan kaikkea. Se alkoi olla liian rasittavaa joten lupasin hänelle satasen jos on kuukauden hiljaa epäkohdista illalla kymmenen jälkeen. Ei jatkanut kuukauden jälkeen joten satanen oli halpa hinta iltarauhasta.
😂💆
Kyllä noi pikku psykot tietää miten saada aliatettua vanhemmat. Nauraisin kans ellei olisi jopa traagisen surullista.
Teinit on järjettömiä, koska oikeasti siellä aivoissa on asiat sekaisin ja niitä pitää sietää, mutta kasvattaa samalla. Meidän teini valitti mm siitä, että asunnossamme (arvokas vanha talo) on parkettilattia, kun olisi hänen makuun pitänyt olla laminaatti, minkä hän oli jonkun sisällöntuottajan kodissa nähnyt. Näin viisaita ne teinit ovat.
Itse sallin tuota urputusta paljon vähemmän ja pidän aika tiukkaa linjaa, mutta toki tunteiden näyttäminen on sekä teiniltä, että äidiltä sallittua, mutta tosiaan haukkua ei saa ja siitä tulee aina seuraamus.