Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teini haukkuu meitä vanhempia tauotta siitä, että olemme liian köyhiä ja vaatii että meidän täytyisi tehdä enemmän töitä

Vierailija
19.12.2024 |

Koko pojan ajatusmaailma pyörii rahan ympärillä. Hän sanoo, että kuulemma hävettää miten surkeassa asunnossa asutaan ja miten täysin paskaa ja halpaa kaikki on ja syyttää minua että miten kehtasin edes synnyttää hänet tällaiseen köyhyyteen. Olen purskahtanut monta kertaa itkuun näiden raivokohtausten edessä ja isänsä ei sano oikeastaan mitään. Olemme molemmat työssäkäyviä ns. duunariammateissa ja tienataan sellaiset 2500 euroa kuussa kumpikin. Meidän mielestämme elintaso on ihan tyydyttävä, mutta pojan mielestä tämä kaikki on täysin luokatonta.

Kommentit (212)

Vierailija
21/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään ihmettele, että teinejäkin vi tu t taa tää elämä tässä ajassa ja etenkin tässä maassa jossa kokoomus pitää valtaansa ja kyykyttää keskiluokkaa ja pienituloisia.

Vierailija
22/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee kyllä ohi. Jossain vaiheessa merkitsee vaan raha. Nyt poika 20-vuotias ja maksaa suosiolla ruokarahaa ja säästää rahansa. Ei enää vaadi mitään vaan taitaa jopa tykätä kodistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista kuittailla huolella, kun hän sluibailee läpi koulujen ja päätyy johonkin "paska"työhön tai kortistoon. 

Toteaisin varmaan, että siitä vaan sitten opiskelemaan ja/tai yrittämään. Näytä miten homma tehdään. 

Vierailija
24/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin pojilla aikuistuminen vie aikansa. Ehkä 23-vuotias alkaa olla järissään. Me vaan sanottiin, että jollei vähempi kelpaa ole ilman. Laitettiin jakamaan mainoksia ja tekemään töitä urheiluseurassaan. Suu meni tukkoon nopeasti. 

Vierailija
25/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistat varmaankin itse, millaista oli olla teini. Olet itse ollut teini.

Eivät läheskään kaikki teinit ole tuollaisia!

Vierailija
26/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000 euroa nettona vai bruttona?

Vierailija
27/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä vaadita lapsilta minkäänlaisia käytöstapoja?! Nyt stoppi tuollaiselle käytökselle! Ryhtiä vanhemmat!!

Vierailija
28/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinit purkaa mieltään, ilman suodattimia. Yritä ymmärtää, häntä ottaa päähän se, ettei saa kaikkea parasta mitä jolllain toisella on. Se menee ohi, kun ikää tulee lisää. Tai kun alkaa itse tienata kesähessurahoja tms.

Käyttäytyä pitää osata. Sen ymmärtää jo moni parivuotiaskin.

Vierailija
29/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo 2500 euroa kuussa on nettona eikä bruttona?

Vierailija
30/212 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lapsuudenperhe oli köyhä, koska isä joutui sairauseläkkeelle ja meitä lapsia oli kolme. Äiti oli sosiaalityöntekijä, köyhästä perheestä ja joutunut tekemään kauheasti töitä, että pystyi opiskelemaan.

Kyllä minuakin harmitti meidän tilanne, kun vertasin kavereihin, joiden vanhemmat ovat hyvätuloisia. Mutta ikinä en vanhempia haukkunut.

Ja äiti terotti minulle moneen kertaan, että köyhän pitää opiskella.

Teini voi aikuisena tienata ihan niin paljon kuin haluaa ja pystyy! 

Vierailija
31/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret pojat seuraavat somessa mm. Andrew Tatea ja muita amerikkalaisia, jotka korostavat yksilön vastuuta rikastumisessa. Sisältö on aika tyhjää, mutta yksinkertaista, joka vetoaa nuoriin. Tarkoitan siis, että poikaasi vaikutetaan ja luodaan ajatuksia. Minusta hyvä neuvo on, että opiskele, vaikka Andrew neuvoo, että kaiken voi oppia somesta. t. teinin äiti

Vierailija
32/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi fiksut teinit ymmärsivät mennä itse töihin 15v:nä koulun ohessa kun olivat rahaa paitsi. 

Pullopojiksi, hyllyttämään, lapsenhoitajiksi, kahvila-apulaisiksi ja siivoamaan mm laivoja. 

Siinäpä hyvä ohje ap:n käenpojallekin!

Jos ei muuten ymmärrä anna laskupino ja palkkakuitit käteen ja sano että saa pitää ylijäävät rahat... Eiköhän tilanne valkene. Toivottavasti motivoi myös kouluttautumasn että saa sen hyväpalkkaisen duunin!

Vierailija
33/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit on näköalattomia dorkia.

Meneeköhän tää läpi filtteristä

Vierailija
34/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköön vapaa ja rajaton kasvatus🙌🏻 Sen siitä saa kun on sen rajoja asettavan ja rakkautta antavan vanhemman sijasta kaveri joka mielistelee ja myötäilee koko ajan ja kaikessa ettei vaan pikku palleroiselle tule paha mieli ja traumoja. Onnea vaan vanhemmille tulevaisuuden toivonsa kanssa!😀

Vierailija
35/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini on aivan oikeassa. 

Vierailija
36/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi on mulkero. Sori mutta noin on jos kiusaa omia vanhempiaan toistuvasti ja saa purskahtamaan itkuun eika sekaan tuki pojan suuta. Taysin vailla empatiakykya ja kaytostapoja. Ja tulojen perusteella ette ole edes mitenkaan erityisen koyhia. Mukula on tottunut liian hyvaan ja saanut soittaa suutaan ilman seuraamuksia.

Miehesi ja sinun olisi ehka terveellista lyoda kerrankin nyrkki tiskiin etta helisee ja todeta etta herran seuraavasta veetuilukohtauksesta lahtee ne vahatkin lelut takavarikkoon ja taskurahat katkeaa siihen paikkaan. Juniori on sitten hyva ja lahtee itse tienaamaan rahaa. 

Joku roti.

Vierailija
37/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että hänellä on sitten motivaatiota opiskella hyvin palkattu ammatti.

Vierailija
38/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on tiktok täynnä näitä miehiä jotka pojille syöttää näitä "arvoja". Taitaa poika olla aika hämmentynyt sisimmässään. Nyt otatte keskustelua asiasta ja tuollainen halveksuva puhe saa riittää. Todellisuudessa poika heijastaa omaa avuttomuuttaan teihin. Älkää ottako tuota noin vakavasti vaan ymmärtäkää mistä tuo puhe låhtee

Vierailija
39/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet kehottanut keskittymään kitinän sijaan koulunkäyntiin jotta pääsee hyvään lukioon ja sen jälkeen vaikka hankenille että saa itselleen sellaisen ammatin jossa tienaa riittävästi?

Näin. Kannattaa käyttää hyväksi positiivisella tavalla teinin käytös. Itse sanoisin nuorelle, että jos haluaa parempaa elämää, nijn nyt hänellä on oikea aika toimia. Neljä- viisikymppisenä on hyvin vaikea tai jopa mahdotonta tehdä mitään isompia muutoksia.

Vierailija
40/212 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monta lasta joista yksi tuli aina illalla kymmenen jälkeen huoneestaan kritisoimaan kaikkea. Se alkoi olla liian rasittavaa joten lupasin hänelle satasen jos on kuukauden hiljaa epäkohdista illalla kymmenen jälkeen. Ei jatkanut kuukauden jälkeen joten satanen oli halpa hinta iltarauhasta.