Jos tulisi yhtäkkiä poikkeustilanne
Jossa sähköt, vesi ja netti yhtäkkiä katkeaisivat, niin lähtisivätkö ihmiset kerrostaloissa pihalle ihmettelemään tilannetta, jos jollakin olisi asiasta parempaa tietoa? Vai jäisivätkö ihmiset vain kotiin käkkimään ja odottamaan, että sähköt palautuisivat?
Kommentit (15)
Aggregaatti päälle ja kas sähköt toimii.
Ihmettelemällä ne asiat korjaantuu. Ja vanha viisauskin sanoo, että joukossa älykkyys tiivistyy, vai miten se meni.
Laittaisin peiton päälle ja menisin nukkumaan.
Ensin kunntelisin patteriradiosta, mistä tilanne johtuu ja kauanko sen odotetaan jatkuvan. Jos se jatkuisi pitkään, lähtisin kesämökille, jossa voi elää omavaraistaloudessa ympäri vuoden. Sadevettä juotavaksi, puut metsästä lämmitykseen, sekä kalaa, riistaa ja vihanneksia olisi tarjolla ravinnoksi.
Kerrostalossa elämä tietysti muuttuisi mahdottomaksi, jos valtio ei jotenkin järjestäisi esimerkiksi ruokahuoltoa. Talvivaatteita on toki sen verran, ettei paleltuisi kuoliaaksi ilman lämmitystäkään.
Varmaan joku jotain ilmoittaisi mitä on tapahtunut ja miten toimitaan jos tilanne jatkuisi pidempään. Mitä pihalla ihmettely hyödyttäisi? Sitten pitäisi vain sopeutua tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tulisi nopeasti vieroitusoireita kun ei pääsisi nettiin.
Maalla ei onneksi tarvitsisi ihmetellä. Tuo sama on koettu moneen kertaan, joten aggregaatti päälle ja elämä jatkuu.
Patteriradio, kuten aiempi sanoi. Hankkikaa kaikki sellainen, se on olennainen osa varautumista. Kerrostalossa tosin voi aina mennä naapurin radiosta kuuntelemaan.
Ei siitä kauaa ole kuin meiltä lähti sähköt. Oli ulkona sellainen keli ettei tullut mieleenkään mennä ulos. Kai tiedät, että vedentulo lakkaa samalla hetkellä kun sähköt katkeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tulisi nopeasti vieroitusoireita kun ei pääsisi nettiin.
Olen enemmän koukussa nukkumiseen.
Luotatteko tosiaan, että sinne patteriradioon, joku infoa jäisi lykkimään? Kriisitilanteessa eliitti oli lipetissä eikä kukaan jäisi uutisia jakamaan.
Autoon voi mennä kuuntelemaan radiota
Vierailija kirjoitti:
Luotatteko tosiaan, että sinne patteriradioon, joku infoa jäisi lykkimään? Kriisitilanteessa eliitti oli lipetissä eikä kukaan jäisi uutisia jakamaan.
Ai jos sähköt pätkii ja netti ei toimi? 😁
llman nettiä on pärjätty 30 vuotta sitten niin minä ainakin pärjäsin. Ruokaa voi tehdä piihagriilliissä. Minulla on retkikeitin ja välineitä ulkona elämiseen. Kamina jokaisen kannattaa hommata ja iso armeija teltta. Klapeja minulla on 30 kuutiota.
Kyllä minä jäisin kotiin kökkimään. Mitä minä siellä pihalla tekisin? Yleensä ne sähköt palautuu ennemmin tai myöhemmin ja meillä varautuneilla on kuitenkin valoja jos jonkinmoisia kynttilöistä otsalamppuihin.