Pankaas kertoen... Olen altistunut homeelle vuosikausia paikassa, jossa en ole voinut asiaan vaikuttaa
Pienikin viima aiheuttaa minulle hirveän kurkkukivun ja olon, kuin olisin saamassa flunssan. Pahempi viima aiheuttaa sitten pahemman olon. Menen aivan puolikuntoiseksi. KYLMYYS itsessään ei aiheuta mitään, vaan nimenomaan VIIMA.
No tietysti esim. työelämässä ja opinnoissa kukaan ei usko tällaista, koska se kuulostaa siltä että en vain jaksa ja viitsi. Kysymys kuuluu: MILLÄ TESTILLÄ voin ottaa selvää, johtuuko herkistymiseni voimalle homealtistuksesta?
Olen ajanut autoa KESKELLÄ KESÄÄ, pitäen ilmastointia päällä, ja seuraavana päivänä ollut kurkku kipeä ja ihan sellainen olo kuin olisin tulossa flunssaiseksi.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti siinä on niin vaikeaa uskoa ja ymmärtää, että homeelle altistuminen on ihan aito asia? 🙄 että homerakennukset ovat ihan aito asia🙄 minä. olen. ollut. vuosikausia. homerakennuksessa. voimatta. asiaan. vaikuttaa. mitenkään. home. on. todettu. rakennus. purettu. homeen. takia.
Niin on varmaan muutkin siellä olleet altistuneet homeelle silloin. Joillakin se SAATTAA altistaa astmoille yms, joillakin ei, mutta altistusoireet kyllä tulevat suht nopeasti, ei vuosikausien jälkeen.
Missä kohdassa sanoin, että oireet ovat tulleet vuosikausien jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplla on nyt tienhaarassa; hän voi alkaa homehysteerikoksi ja rakentaa identiteettinsä sen varaan että kerran altistui hometalolle ja voivotella sitä lopun ikäänsä jokaista hajua joka vastaan tulee.
Tai sitten hän voi todeta että niin kävi ja tällä mennään ja parhaani yritän, haen astmalääkkeet ja elän elämääni.
Jos olisin apn omainen niin kannattaisin jälkimmäistä.
Miten et kykene ymmärtämään selkeää tekstiä?! Kirjoitin selkeästi, että minulle tulee pienimmästäkin voimasta todella heikko olo, ääni lähtee ja olen aivan puolikuntoinen. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Samoin minulla rohisee ja vinkuu uloshengitys, vaikka viimeisimmästä flunssasta on jo aikaa. Mikä tässä ei mene ymmärrykseesi?
Ap ei kukaan ole tuota kiistänyt, vaan sen, kun tivasit jotain
Haluan testin, joka todistaa hengitystieongelmani. Osaan kyllä itse kertoa että olen altistunut homeelle vuosikausia ja siitä voi sitten tehdä päätelmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti siinä on niin vaikeaa uskoa ja ymmärtää, että homeelle altistuminen on ihan aito asia? 🙄 että homerakennukset ovat ihan aito asia🙄 minä. olen. ollut. vuosikausia. homerakennuksessa. voimatta. asiaan. vaikuttaa. mitenkään. home. on. todettu. rakennus. purettu. homeen. takia.
Niin on varmaan muutkin siellä olleet altistuneet homeelle silloin. Joillakin se SAATTAA altistaa astmoille yms, joillakin ei, mutta altistusoireet kyllä tulevat suht nopeasti, ei vuosikausien jälkeen.
Voi luoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja!
Niin missä kohdassa sanoin näin? En näe vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplla on nyt tienhaarassa; hän voi alkaa homehysteerikoksi ja rakentaa identiteettinsä sen varaan että kerran altistui hometalolle ja voivotella sitä lopun ikäänsä jokaista hajua joka vastaan tulee.
Tai sitten hän voi todeta että niin kävi ja tällä mennään ja parhaani yritän, haen astmalääkkeet ja elän elämääni.
Miten et kykene ymmärtämään selkeää tekstiä?! Kirjoitin selkeästi, että minulle tulee pienimmästäkin voimasta todella heikko olo, ääni lähtee ja olen aivan puolikuntoinen. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Samoin minulla rohisee ja vinkuu uloshengitys, vaikka viimeisimmästä flunssasta on jo aikaa. Mikä tässä ei mene ymmärrykseesi?
Mikä noista estää työnteon? Ja mitä teet parantaaksesi oloasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kukaan
No kun ei voi tehdä päätelmiä siitä. Testit hengitysteistäsi saat lääkäristä. Pyydä häntä myös testaamaan psyyke, psyyken vauriot voivat todellakin myös aiheuttaa fyysisiä oireita.
Joillain ihmisillä on joskus tyyliin infektio kerran kuussa. Minulla on ollut näin vuosia, tosin nyt jo vähän harvemmin ja kesäisin jolloin lapsi ollut poissa päiväkodista. Flunssia tulee ja menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä noista estää työnteon? Ja mitä teet parantaaksesi oloa
Varmaankin tuo heikko olo estää työnteon.
En näe mitään keinoa parantaakseni oloani, kun en sattumoisin voi vaikuttaa säähän. Sehän se ongelma tässä onkin🙄 Kun oloni normalisoituu, kun saan olla tarpeeksi lämpimässä ilman kasvoihin paiskautuvaa viimaa. Sitten kun menen ulos taas, niin sama toistuu. Viimeistään seuraavana päivänä olen taas työkyvytön oloni takia. Jotenkin jaksan ehkä sinnitellä sen kyseisen päivän, mutta seuraavana päivänä en pysty enää edes sinnittelemään.
Jää kotiin makaamaan perse homeessa, senhän sinä halusit kuulla 😩 Nämä "homeallergiset" ovat hoitajien ja lääkäreiden keskuudessa klassinen kahvipöytäkeskustelun aihe. Kerrohan ap, miten esimerkiksi hometaloissa pääsääntöisesti elävät britit selviävät viimasta hEngItyStIeoIreIstA jA hOmEAltIstUkseSta huolimatta? :D Huutista homeperseelle
-työterveyshoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten et kykene ymmärtämään selkeää tekstiä?! Kirjoitin selkeästi, että minulle tulee pienimmästäkin voimasta todella heikko olo, ääni lähtee ja olen aivan puolikuntoinen. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Samoin minulla rohisee ja vinkuu uloshengitys, vaikka viimeisimmästä flunssasta on jo aikaa. Mikä tässä ei mene y
Minulla on stressiä ja univajetta. Minulla on MYÖS fyysistä oiretta. On erittäin omituista, että fyysiset oireet pitää ihan väen vängällä yrittää kääntää psyykkisiksi asioiksi. Tämä onkin valtavan suuri ongelma minulla, joka näytän ulospäin oikein terveeltä. Eihän kukaan koskaan ota vakavasti mitään fyysisiä oireitani. Kaikki täytyy aina todistaa jotenkin. Täällä ette edes näe minua, ja silti yritätte jatkuvasti kääntää fyysiset oireeni ei-fyysisiksi, vaikka ette voi mitenkään tietää millainen fyysinen oloni milloinkin on. 🙄
Taitaa olla lorvikatarria hengitysteissä ap-raukalla. Näin on valitettavan monella niin kutsutulla homeallergisella.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla lorvikatarria hengitysteissä ap-raukalla. Näin on valitettavan monella niin kutsutulla homeallergisella.
Missä helvetin kohdassa olen sanonut jotain homeallergiasta?! Miten helvetissä kylmä viima tarkoittaa homeallergiaa???? Mene hoitoon. Olet aivan sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten et kykene ymmärtämään selkeää tekstiä?! Kirjoitin selkeästi, että minulle tulee pienimmästäkin voimasta todella heikko olo, ääni lähtee ja olen aivan puolikuntoinen. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Samoin minulla rohisee ja vinkuu uloshengitys, vaikka viimeisimmä
usein toiset näkevät psyykkisen oireilun paremmin kuin henkilö itse. Esimerkiksi tapa millä vastaat ja luet muiden viestejä voi kertoa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastan astmaa ja minulla on keuhkoputkien limakalvot ärtyneet. Tokihan silloin kylmä ärsyttää niitä. Viimeisimmän keuhkoputkien tähystyksen jälkeen lääkäri sanoi, että keuhkoputkien limakalvot oli punaiset, turvonneet ja verestävät. Siihen auttoi kortisonitablettikuuri.
Pitäisi varmaan minunkin mennä astmatutkimuksiin. Sen sairastaminen selittäisi paljon, mutta mieluiten en ottaisi astmadiagnoosia. Toki se on sieltä lievimmästä päästä vaivoja.
Astmaan ei saa lääkkeitä ilman diagnoosia. Oma astmani on vaikea, joten en sanoisi tätä lieväksi. Astmakohtaukseen voi kuolla ja vaikkei kuolisi, ne tekee sairaaksi pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten et kykene ymmärtämään selkeää tekstiä?! Kirjoitin selkeästi, että minulle tulee pienimmästäkin voimasta todella heikko olo, ääni lähtee ja olen aivan puolikuntoinen. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Samoin minulla rohisee ja vinkuu uloshengitys, vaikka viimeisimmä
Mitä jos korjaisit asennevammasi tuon jatkuvan ruikuttamisen sijaan?Oletraivostuttava jankuttaja.Toivottavasti saatpsykologista apuatyöterveydestä mielikuvitusröhääsi.
Ettekö te nyt jumalauta kykene oikeasti ymmärtämään, että homeen hengittely vuosikausia voi vaikuttaa hengitysteihin🙄 TÄMÄ KETJU KOSKEE SITÄ, ETTÄ MENEN AIVAN PUOLIKUNTOISEKSI KYLMÄSTÄ VIIMASTA. KYLMÄ VIIMA KÄY HENGITYSTEIHIN. Niihin samoihin, joihin se home on aikoinaan käynyt. 🙄 Ihminen voi SAIRASTUA ASTMAAN (hengitystiesairaus) homealtistuksen takia. 🙄 Mikä vttu tässä ei mene ymmärrykseenne?
TÄMÄ KETJU KOSKEE SITÄ, ETTÄ MENEN AIVAN PUOLIKUNTOISEKSI PIENESTÄKIN KYLMÄSTÄ VIIMASTA, JOKA KÄY HENGITYSTEIHINI.
Ettekö te nyt jumalauta kykene oikeasti ymmärtämään, että homeen hengittely vuosikausia voi vaikuttaa hengitysteihin🙄 TÄMÄ KETJU KOSKEE SITÄ, ETTÄ MENEN AIVAN PUOLIKUNTOISEKSI KYLMÄSTÄ VIIMASTA. KYLMÄ VIIMA KÄY HENGITYSTEIHIN. Niihin samoihin, joihin se home on aikoinaan käynyt. 🙄 Ihminen voi SAIRASTUA ASTMAAN (hengitystiesairaus) homealtistuksen takia. 🙄 Mikä vttu tässä ei mene ymmärrykseenne?
TÄMÄ KETJU KOSKEE SITÄ, ETTÄ MENEN AIVAN PUOLIKUNTOISEKSI PIENESTÄKIN KYLMÄSTÄ VIIMASTA, JOKA KÄY HENGITYSTEIHINI.
Miten helvetissä saatte keskustelun aiheen käännettyä tukkoiseen nenään ja rohisevaan hengitykseen, kun olen kirjaimellisesti hyvin selkeästi kirjoittanut, että aiheena on puolikuntoinen olo, jonka saan pienimmästäkin viimasta?!