Pankaas kertoen... Olen altistunut homeelle vuosikausia paikassa, jossa en ole voinut asiaan vaikuttaa
Pienikin viima aiheuttaa minulle hirveän kurkkukivun ja olon, kuin olisin saamassa flunssan. Pahempi viima aiheuttaa sitten pahemman olon. Menen aivan puolikuntoiseksi. KYLMYYS itsessään ei aiheuta mitään, vaan nimenomaan VIIMA.
No tietysti esim. työelämässä ja opinnoissa kukaan ei usko tällaista, koska se kuulostaa siltä että en vain jaksa ja viitsi. Kysymys kuuluu: MILLÄ TESTILLÄ voin ottaa selvää, johtuuko herkistymiseni voimalle homealtistuksesta?
Olen ajanut autoa KESKELLÄ KESÄÄ, pitäen ilmastointia päällä, ja seuraavana päivänä ollut kurkku kipeä ja ihan sellainen olo kuin olisin tulossa flunssaiseksi.
Kommentit (111)
Kun tehdään nenäleikkauksia niin nenästä tulee sellainen millin tarkasti suora. Minulla on sellainen luonnollisen suora nenä.
Käsi ylös kuka EI ole aikanaan lapsena ollut peruskoulussa rakennuksessa, joka on myöhemmin purettu homeiden takia? Tai kasarmilla armeijassa?
Hollolasta tai Nastolasta ainakaan yhtäkään 30-50 vuotiasta, joka ikinen koulu oli homekoulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo viiman vaikutus liittyy homealtistukseen?
Siten, että hengitystieni ovat äärimmäisen herkät. En ole koskaan kuullut kenenkään muun menevän puolikuntoiseksi kylmälle viimalle altistumisesta.
En ole koskaan altistunut homeelle, mutta jos laitan autossa kesähelteellä ilmastoinnin täysille, niin seuraavana päivänä on ääni käheä. Oletan, että kyse ei ole homeesta lainkaan, ainoastaan tyhmyydestä.
Minä. Olen. Joutunut. Olemaan. Homerakennuksessa. Vuosikausia. Iät. Ja. Ajat. Sitten. Voimatta. Asiaan. Itse. Vaikuttaa. Rakennus. On. Purettu. Homeen. Takia.
Toivottavasti saat apua tyhmyyteesi.
Me kaikki olemme olleet vuosia homerakennuksissa, niitä on kaikkialla. Hometta on kaikkialla. Sinä et enää ole siinä homerakennuksessa, joka on purettu, joten se ei enää ole syyllinen tukkoiseen nenääsi
Vierailija kirjoitti:
Aplla on nyt tienhaarassa; hän voi alkaa homehysteerikoksi ja rakentaa identiteettinsä sen varaan että kerran altistui hometalolle ja voivotella sitä lopun ikäänsä jokaista hajua joka vastaan tulee.
Tai sitten hän voi todeta että niin kävi ja tällä mennään ja parhaani yritän, haen astmalääkkeet ja elän elämääni.
Jos olisin apn omainen niin kannattaisin jälkimmäistä.
Miten et kykene ymmärtämään selkeää tekstiä?! Kirjoitin selkeästi, että minulle tulee pienimmästäkin voimasta todella heikko olo, ääni lähtee ja olen aivan puolikuntoinen. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Samoin minulla rohisee ja vinkuu uloshengitys, vaikka viimeisimmästä flunssasta on jo aikaa. Mikä tässä ei mene ymmärrykseesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki altistumme homeille päivittäin. Se kuuluu elämään. Suosittelen siis jättämään homealtistusteoriat sikseen, ne ovst syntynee,t kun on haluttu levittä hysteriaa ihmisissä, joilla on luulotaudin piirteitä. Kyllähän homeillekin voi altistua, itse olen siitepölyallerginen ja myös todettu homeallergiaa, joten niiskutan hyvin aikaisesta keväästä hyvin myöhäiseen syksyyn.
Jos sinulla on nenä tukossa koko ajan, niin on syytä käydä lääkärissä selvittämässä. Itselläni syynä oli nenän vino väliseinä, joka sitten leikattiin. Tuolla reissulla joku lääkäri sanoi, että joskus polyypit voivat myös aiheuttaa nenän tukkoisuutta. Nenän tukkoisuus taas voi aiheuttaa jatkuvia hengitysteiden tulehduksia.
Mutta älä nyt turhaan ala keksimään oireillesi mitään syytä. Lääkärit on sitä varten, ovat kouluttautuneet diagnosointiin, tuhlaat vain
Entä sitten? Me KAIKKI olemme kosketuksissa homeisiin päivittäin. Me KAIKKI olemme olleet homerakennuksissa. Me KAIKKI olemme altistuneet homeille. Homeita on ollut aina olemassa tällä pallolla jo ennen ihmisten olemassaoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aplla on nyt tienhaarassa; hän voi alkaa homehysteerikoksi ja rakentaa identiteettinsä sen varaan että kerran altistui hometalolle ja voivotella sitä lopun ikäänsä jokaista hajua joka vastaan tulee.
Tai sitten hän voi todeta että niin kävi ja tällä mennään ja parhaani yritän, haen astmalääkkeet ja elän elämääni.
Miten et kykene ymmärtämään selkeää tekstiä?! Kirjoitin selkeästi, että minulle tulee pienimmästäkin voimasta todella heikko olo, ääni lähtee ja olen aivan puolikuntoinen. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa ymmärtää? Samoin minulla rohisee ja vinkuu uloshengitys, vaikka viimeisimmästä flunssasta on jo aikaa. Mikä tässä ei mene ymmärrykseesi?
Varmaan se että muita ihmisiä ei oikeastaan ollenkaan kiinnosta homehorisijan terveysjutut. Ei livenä sukulaisilta, eikä varsinkaan netissä missä voit ihan hyvin olla vaikka vaan provoileva trolli. Koska emme tiedä niin ei oikeastaan kiinnosta mitä. Yrität. Tavata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siten, että hengitystieni ovat äärimmäisen herkät. En ole koskaan kuullut kenenkään muun menevän puolikuntoiseksi kylmälle viimalle altistumisesta.
No tota... kyllä esim. Reumataudeissa säätila vaikuttaa. Voi myös olla rakenteellista ja joillain vastustuskyky voi olla romahtanut. Onko pieniä lapsia? Univelkaa? Stressiä? Ravinto ok? Sivusta
Reumaa en usko sairastavani. Ei ole pieniä eikä isoja lapsia. Stressiä on. Univelkaa on. Ravinto on mielestäni ok, mutta ainahan voi parantaa. Kasviksia syön kyllä, mutten tarpeeksi. Vähensin salaatteja roimasti silloin, kun hinnat nousivat aivan naurettaviksi. Ei salaatti itsessään pidä nälkää, ja siihen päälle vielä kalliit proteiinit. M
Osta salaatin tilalle kaalia. Siitä saa salaattejakin sekä ruokaa. Niin me muutkin vähävaraiset tehdään. Itse en ole salaatteja muutamaan vuosikymmeneen, pelkkää rahastusta hötöstä, mieluummin kasvatan niitä itse jos sattuu huvittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene. Lääkäriin. Hän antaa sinulle lääkkeet rohisevaan hengitykseesi ja tukkoiseen nenääsi ja tutkii sinut.
"joten se ei enää ole syyllinen tukkoiseen nenääsi"
Missä helvetin kohdassa olen sanonut, että tukkoinen nenä on pointtina tässä??? Olen kirjoittanut hyvin selkeästi, että minulle tulee PUOLIKUNTOINEN JA HEIKKO OLO PIENIMMÄSTÄKIN VIIMASTA. Miten helvetissä saat tuon käännettyä niin, että kyse on TUKKOISESTA NENÄSTÄ? 🙄 Mitä v...a oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin menen. Ulkomailla tropiikissa vilustuin yhdessä yössä tuulettimen vedosta. Jos en peitä korvia kylmällä, alkaa korvakipu. Ilman kaulaliinaa en tule toimeen elokuun jälkeen.
Kaali on ravintorikkaimpia kasveja puolukan ohella Suomessa. C-vitamiinia huimasti. Kannattaa tehdä kastike jossa oliiviöljyä ja omenaviinietikkaa plus mausteita.
Minä en ole vähävarainen (typerä sana.) Minulla on kymmeniä tuhansia asunnossani, jota yritän myydä. Kyse on siitä mihin HALUAN rahani käyttää. Kaaliin en ainakaan, koska raakana se aiheuttaa hirveät ilmavaivat. Osaan kyllä syödä kunnolla, ruokavalioni ei ole ongelma. Osaan tehdä muutokset, kun huomaan että muutokset ovat tarpeen syystä tai toisesta.
Kymmenillä tuhansilla tarkoitan tietysti velatonta hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaali on ravintorikkaimpia kasveja puolukan ohella Suomessa. C-vitamiinia huimasti. Kannattaa tehdä kastike jossa oliiviöljyä ja omenaviinietikkaa plus mausteita.
Kaalilaatikko on ihan hyvää, ja keitto. Raakana ei kiitos, ilmavaivojen takia. Ap
Vierailija kirjoitti:
"joten se ei enää ole syyllinen tukkoiseen nenääsi"
Missä helvetin kohdassa olen sanonut, että tukkoinen nenä on pointtina tässä??? Olen kirjoittanut hyvin selkeästi, että minulle tulee PUOLIKUNTOINEN JA HEIKKO OLO PIENIMMÄSTÄKIN VIIMASTA. Miten helvetissä saat tuon käännettyä niin, että kyse on TUKKOISESTA NENÄSTÄ? 🙄 Mitä v...a oikeasti.
Kuule, kun en jaksanut alkaa toistaa kaikkia luettelemiasi oireita, joten kirjoitin vain yhden. Nyt alan epäillä, että oireidesi syy on psyykessä. Sen verran aggressiota sinulta tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin menen. Ulkomailla tropiikissa vilustuin yhdessä yössä tuulettimen vedosta. Jos en peitä korvia kylmällä, alkaa korvakipu. Ilman kaulaliinaa en tule toimeen elokuun jälkeen.
Joo, kaulahuivi pitäisi olla joskus jopa kesällä kaulassa. Olen miettinyt vakavasti että ostaisin yhden noin 50 € maksavan puuvillaisen huivin. 50 € ei ole iso raha, mutta mielestäni se on yhdestä huivista aika paljon. Samalla hinnalla saisi housut tai kengät, jotka laitan hieman ylemmäs tärkeysjärjestyksessä. Tosin tuo 50 euroakin on vain alennushinta, joka muuttuu vähän väliä yhdellä sivustolla. Kaipa sitä pitäisi kokeilla panostaa, jos se vaikka auttaisi sitten pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti siinä on niin vaikeaa uskoa ja ymmärtää, että homeelle altistuminen on ihan aito asia? 🙄 että homerakennukset ovat ihan aito asia🙄 minä. olen. ollut. vuosikausia. homerakennuksessa. voimatta. asiaan. vaikuttaa. mitenkään. home. on. todettu. rakennus. purettu. homeen. takia.
Niin on varmaan muutkin siellä olleet altistuneet homeelle silloin. Joillakin se SAATTAA altistaa astmoille yms, joillakin ei, mutta altistusoireet kyllä tulevat suht nopeasti, ei vuosikausien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kukaan ole tuota kiistänyt, vaan sen, kun tivasit jotain testiä, jolla todistaa, että tuo johtuu homealtistuksesta. Sellaista testiä ei ole. Jos hengitys vinkuu ja rohisee ja olo on huono, niin lääkäri se on joka tutkii keuhkot, mitä me täällä voidaan tehdä ja mitä kummaa meiltä oikein haluat ja tivaat?
Polyyppi voisi olla mahdollinen, samoin lievästi vino väliseinä nenässä. Nenäni on kyllä normaalin suora, mutta väliseinä saattaa olla lievästi vino.