Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankaas kertoen... Olen altistunut homeelle vuosikausia paikassa, jossa en ole voinut asiaan vaikuttaa

Vierailija
18.12.2024 |

Pienikin viima aiheuttaa minulle hirveän kurkkukivun ja olon, kuin olisin saamassa flunssan. Pahempi viima aiheuttaa sitten pahemman olon. Menen aivan puolikuntoiseksi. KYLMYYS itsessään ei aiheuta mitään, vaan nimenomaan VIIMA.

No tietysti esim. työelämässä ja opinnoissa kukaan ei usko tällaista, koska se kuulostaa siltä että en vain jaksa ja viitsi. Kysymys kuuluu: MILLÄ TESTILLÄ voin ottaa selvää, johtuuko herkistymiseni voimalle homealtistuksesta?

Olen ajanut autoa KESKELLÄ KESÄÄ, pitäen ilmastointia päällä, ja seuraavana päivänä ollut kurkku kipeä ja ihan sellainen olo kuin olisin tulossa flunssaiseksi. 

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista testiä ole.

Mutta mitä väliä sillä on, että mistä tuo johtuu? Eikö pikemminkin olisi syytä yrittää löytää keinoja, joilla pysyy työkykyisenä vaikka ulkona tuulisikin?

No kun en pysy. Etkö oikeasti osaa lukea sitä rivien välistä? 

Vierailija
22/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nuo kasvisjutut olivat esimerkkejä. En jaksa nyt selittää kaikkea kasvisten syömisestäni. Mutta tosiaan ruokavalioni on mielestäni ihan ok, ei toki täydellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: varoitan sua, älä lähde tuolle tielle. Lääkärikielellä sanotaan somaattiseksi sairastumiseksi. Sä tunnet että olet kipeä kun kuvittelet olevasi kipeä. Voisit kuvitella myös olevasi terve. Sillä on iso merkitys myös sun oikealle terveydelle ja jaksamiselle, juoksetko ensin lääkäriin vai juot kupin inkivääriteetä ja katsot mitä käy.

No kun ei edelleenkään ole somaattista. Tunnen ihan fyysisesti kuinka poikki olen. Ääni kuin flunssaisella. Nenä tukossa, ulkona vuotaa. Jaksaminen aivan nollissa. En vain pysty tekemään mitään. 

Vierailija
24/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärissä käyn hyvin harvoin muutenkin. Mutta yrittäkää nyt jo ymmärtää, että tunnen fyysisesti että kaikki ei ole kunnossa. Valtava ero normaaliin olooni.

Vierailija
25/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan altistuin työpaikalla homeelle. Hankala saada tutkittua koska vaatii fiksun lääkärin. Lääkäri tutki ennen home tilaan menoa Korkka, nenä, korvat ja kuunteli keuhkot. Sama ku menty ongelma tilaan. Kurkku punainen, ääni käheä ja korvissa turvotusta. En pysty juurikaan kauaa olla hometiloissa ilman oireita ja sain "whiskibasson" ilman whiskiä. Tosi ikävä vaiva koska kosteusvauriot todella yleisiä. Tsemppiä!

Vierailija
26/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan astmaa ja minulla on keuhkoputkien limakalvot ärtyneet. Tokihan silloin kylmä ärsyttää niitä. Viimeisimmän keuhkoputkien tähystyksen jälkeen lääkäri sanoi, että keuhkoputkien limakalvot oli punaiset, turvonneet ja verestävät. Siihen auttoi kortisonitablettikuuri.

Vierailija
27/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään testillä ei saa selville homealtistusta. Jos epäilet, että altistuksesta on sinulle haittaa, lopeta se mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
28/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan altistuin työpaikalla homeelle. Hankala saada tutkittua koska vaatii fiksun lääkärin. Lääkäri tutki ennen home tilaan menoa Korkka, nenä, korvat ja kuunteli keuhkot. Sama ku menty ongelma tilaan. Kurkku punainen, ääni käheä ja korvissa turvotusta. En pysty juurikaan kauaa olla hometiloissa ilman oireita ja sain "whiskibasson" ilman whiskiä. Tosi ikävä vaiva koska kosteusvauriot todella yleisiä. Tsemppiä!

Minulla ei ole enää mahdollisuutta mennä sinne hometilaan. Ei ole ollut enää ikuisuuteen. Eli samalla tyylillä minua ei pysty tutkimaan. Kommenteista kyllä huomaa, että valtaosa ei tajua mistään mitään. Homeelle altistuminen, varsinkin vuosien ajan VAIKUTTAA USEIN terveyteen ihan oikeasti. Luulisi sen olevan ihan päivänselvää aikuisille ihmisille. Mutta kun edes palstalla minua ei uskota, niin kukapa minua töissäkään tai missään muuallakaan ottaisi vakavasti.

Vierailija
29/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastan astmaa ja minulla on keuhkoputkien limakalvot ärtyneet. Tokihan silloin kylmä ärsyttää niitä. Viimeisimmän keuhkoputkien tähystyksen jälkeen lääkäri sanoi, että keuhkoputkien limakalvot oli punaiset, turvonneet ja verestävät. Siihen auttoi kortisonitablettikuuri.

Pitäisi varmaan minunkin mennä astmatutkimuksiin. Sen sairastaminen selittäisi paljon, mutta mieluiten en ottaisi astmadiagnoosia. Toki se on sieltä lievimmästä päästä vaivoja.

Vierailija
30/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millään testillä ei saa selville homealtistusta. Jos epäilet, että altistuksesta on sinulle haittaa, lopeta se mahdollisimman nopeasti.

Voi luoja. LUE OTSIKKO. Ap

Vierailija
31/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin asiasta ystävältäni joka toimii yleislääkärinä Mehiläisessä, hänen neuvonsa oli olla välittömästi yhteydessä vauvapalstan asiantuntijoihin.

Vierailija
32/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kaikki altistumme homeille päivittäin. Se kuuluu elämään. Suosittelen siis jättämään homealtistusteoriat sikseen, ne ovst syntynee,t kun on haluttu levittä hysteriaa ihmisissä, joilla on luulotaudin piirteitä. Kyllähän homeillekin voi altistua, itse olen siitepölyallerginen ja myös todettu homeallergiaa, joten niiskutan hyvin aikaisesta keväästä hyvin myöhäiseen syksyyn.

Jos sinulla on nenä tukossa koko ajan, niin on syytä käydä lääkärissä selvittämässä. Itselläni syynä oli nenän vino väliseinä, joka sitten leikattiin. Tuolla reissulla joku lääkäri sanoi, että joskus polyypit voivat myös aiheuttaa nenän tukkoisuutta. Nenän tukkoisuus taas voi aiheuttaa jatkuvia hengitysteiden tulehduksia.

Mutta älä nyt turhaan ala keksimään oireillesi mitään syytä. Lääkärit on sitä varten, ovat kouluttautuneet diagnosointiin, tuhlaat vain aikaasi yrittämällä itse keksiä mikä on diagnoosi.

Auton ilmastointilaitteet taas usein ovat likaisia, joten kun hengität autossa, niin hengität kaikkea sitä likaa, joka siellä uumenissa on. Raitisilmasuodatin myös kannattaa pitää autossa puhtaana, eli vaihtaa riittävän usein.

Viimakipu taas voi olla oire vaikka hampaistossa olevassa tulehduksesta. Nimimerkillä kokemusta on. Ja miten laajalle tulehdus on levinnyt, niin tietenkin sitä enemmän oireita.

Mene siis lääkäriin selvittämään miksi nenäsi on tukossa ja voiko sille tehdä mitään. Sitä ennen siivoa kotisi, puhdista lattiakaivot ja keittiön lavuaarit kunnolla. Pese myös tyynyt, patjanpäällsiet ja peitot: tyynyistä on usein löydetty hometta, kun ihmisten tyynyjä on tutkittu. Ihminen kun hikoilee yön aikana runsaasti ja jos sängyn petaa liian aikaisin, niin tyynyt ei ehdi kuivua yön jäljiltä ja näin sitten syntyy sinne homeita, joita hengitetään sisään seuraavan yön aikana.

Vierailija
33/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka sanoit, ettei homeelle altistumista voi testata: oletko tyhmä? Kirjaimellisesti SANOIN ALTISTUNEENI HOMEELLE vuosikausia. Minä en tarvitse siihen mitään todisteita, kun tiedän tasan tarkasti totuuden. 🙄

Vierailija
34/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me kaikki altistumme homeille päivittäin. Se kuuluu elämään. Suosittelen siis jättämään homealtistusteoriat sikseen, ne ovst syntynee,t kun on haluttu levittä hysteriaa ihmisissä, joilla on luulotaudin piirteitä. Kyllähän homeillekin voi altistua, itse olen siitepölyallerginen ja myös todettu homeallergiaa, joten niiskutan hyvin aikaisesta keväästä hyvin myöhäiseen syksyyn.

Jos sinulla on nenä tukossa koko ajan, niin on syytä käydä lääkärissä selvittämässä. Itselläni syynä oli nenän vino väliseinä, joka sitten leikattiin. Tuolla reissulla joku lääkäri sanoi, että joskus polyypit voivat myös aiheuttaa nenän tukkoisuutta. Nenän tukkoisuus taas voi aiheuttaa jatkuvia hengitysteiden tulehduksia.

Mutta älä nyt turhaan ala keksimään oireillesi mitään syytä. Lääkärit on sitä varten, ovat kouluttautuneet diagnosointiin, tuhlaat vain aikaasi yrittämällä itse keksiä mikä on diagno

Minä T I E D Ä N olleeni homerakennuksessa vuosikausia. T I E D Ä N todistetusti. 🙄 Rakennus on p u r e t t u k i n homeen takia.

Vierailija
35/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo viiman vaikutus liittyy homealtistukseen?

Siten, että hengitystieni ovat äärimmäisen herkät. En ole koskaan kuullut kenenkään muun menevän puolikuntoiseksi kylmälle viimalle altistumisesta.

En ole koskaan altistunut homeelle, mutta jos laitan autossa kesähelteellä ilmastoinnin täysille, niin seuraavana päivänä on ääni käheä. Oletan, että kyse ei ole homeesta lainkaan, ainoastaan tyhmyydestä.

Vierailija
36/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetti siinä on niin vaikeaa uskoa ja ymmärtää, että homeelle altistuminen on ihan aito asia? 🙄 että homerakennukset ovat ihan aito asia🙄 minä. olen. ollut. vuosikausia. homerakennuksessa. voimatta. asiaan. vaikuttaa. mitenkään. home. on. todettu. rakennus. purettu. homeen. takia.

Vierailija
37/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo viiman vaikutus liittyy homealtistukseen?

Siten, että hengitystieni ovat äärimmäisen herkät. En ole koskaan kuullut kenenkään muun menevän puolikuntoiseksi kylmälle viimalle altistumisesta.

En ole koskaan altistunut homeelle, mutta jos laitan autossa kesähelteellä ilmastoinnin täysille, niin seuraavana päivänä on ääni käheä. Oletan, että kyse ei ole homeesta lainkaan, ainoastaan tyhmyydestä.

Minä. Olen. Joutunut. Olemaan. Homerakennuksessa. Vuosikausia. Iät. Ja. Ajat. Sitten. Voimatta. Asiaan. Itse. Vaikuttaa. Rakennus. On. Purettu. Homeen. Takia.

Toivottavasti saat apua tyhmyyteesi.

Vierailija
38/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka sanoit, ettei homeelle altistumista voi testata: oletko tyhmä? Kirjaimellisesti SANOIN ALTISTUNEENI HOMEELLE vuosikausia. Minä en tarvitse siihen mitään todisteita, kun tiedän tasan tarkasti totuuden. 🙄

Altistut homeille ihan jatkuvasti, joka vuosi. Samoja vaarallisimpia puuta lahottavia homeita on syksyllä ulkoilmassa niin paljon, että jos sellaisen sisäilman homeindikaattoritestin veisi vaan ovesta ulos aukinaisena, se näyttäisi ääretöntä määriä homeitiöitä. Kylpyhuoneen ja keittiön viemärissä ja jääkaapin lauhdutusaltaassa kasvaa sellainen määrä homeita että pyörtyisit jos tietäisit. Ihollasi kasvaa hometta. Tyynysi sisällä ja patjassasi kasvaa hometta. Sun navassa kasvaa tuhansia homeita.

Tämän vaikutus sinun pitäisi pystyä erittelemään siitä aiemmasta altistuksesta, että voisit sanoa olevasi altistunut ja sairastunut juuri sen yhden talon homeista.

Et pysty todistamaan sitä mitenkään, ellei kyseessä ole joku todella harvinainen Madagaskarilta Suomeen lennähtänyt home jota ei ole täällä missään muualla.

t: homekorjauksia työkseen tekevä

Vierailija
39/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Altistut homeille ihan jatkuvasti, joka vuosi. Samoja vaarallisimpia puuta lahottavia homeita on syksyllä ulkoilmassa niin paljon, että jos sellaisen sisäilman homeindikaattoritestin veisi vaan ovesta ulos aukinaisena, se näyttäisi ääretöntä määriä homeitiöitä. Kylpyhuoneen ja keittiön viemärissä ja jääkaapin lauhdutusaltaassa kasvaa sellainen määrä homeita että pyörtyisit jos tietäisit. Ihollasi kasvaa hometta. Tyynysi sisällä ja patjassasi kasvaa hometta. Sun navassa kasvaa tuhansia homeita.

Tämän vaikutus sinun pitäisi pystyä erittelemään siitä aiemmasta altistuksesta, että voisit sanoa olevasi altistunut ja sairastunut juuri sen yhden talon

Minun. Ei. Tarvitse. Todistaa. Kenellekään. Että. Olen. Sairastunut. Kyseisestä. Homerakennuksesta.

Minun. Ei. Tarvitse. Todistaa. Kenellekään. Mitään.

Minä. Haluan. Todistaa. Että. En. Ole. Pois. Esimerkiksi. Töistä. Siksi. Että. En. Vain. Viitsi. Vaivautua. Menemään. Vaan. Koska. Minulla. On. Toistuvia. Hengitystieongelmia. Ja. Puolikuntoinen. Olo. En. Kykene. Mihinkään.

Vierailija
40/111 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aplla on nyt tienhaarassa; hän voi alkaa homehysteerikoksi ja rakentaa identiteettinsä sen varaan että kerran altistui hometalolle ja voivotella sitä lopun ikäänsä jokaista hajua joka vastaan tulee.

Tai sitten hän voi todeta että niin kävi ja tällä mennään ja parhaani yritän, haen astmalääkkeet ja elän elämääni.

Jos olisin apn omainen niin kannattaisin jälkimmäistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi