Mitä ajattelet naisesta, joka synnyttää 4,5kg/56cm vauvan?
Ajatteletko, että onpa mamma syönyt tukevasti raskauden aikana/ on sairastanut raskausdiabeteksen ja se jäänyt hoitamatta/kun on iso äiti on myös iso vauva/ äiti herkutellut vähän turhan paljon odottaessaan/hienot mitat lapsella/ vau, onpa iso lapsi/ kauheeta, miten toi on saatu ulos/...vai mitä?
Kommentit (27)
Olikohan äidillä sokeriaineenvaihdunnan häiriö joka ei jäänyt perustesteissä kiinni. En mitään negatiivista kyllä ajattelisi henkilöstä itsestään sen kummemmin. Eipä sitä tiedä minkäkokoinen taapero tuolta omasta navasta poksahtaa muutaman viikon kuluttua :/
Jos äiti itse on iso, tyyliin 180 ajattelen että ei ihme että isolle vanhemmalle syntyy iso lapsi. Jos tiedän äidin kärsineen raskausdiabeteksestä ajattelen että varmaan lapsi on siksi iso. Jos en äitiä tunne lainkaan niin ajattelen vain että aika iso lapsi.
Mitä pitäisi ajatella?
Näin jälkeenpäin ajatellen olen ihmetellyt, että mitenköhän se mahtu musta ulos.
että miksi se vauva on NOIN iso..heti automaattisesti ajattelee negatiivisesti, vaikkei syytä oliskaan
t. ihanan pienen kirpun äiti (2,8kg/47cm) :)
Ystäväni on synnyttänyt neljä ' isoa' vauvaa. Kaikki ovat olleet yli 4 kg ja pituudet ovat vaihdelleet 53-56 cm:n.
Ystäväni on pitkä, yli 180cm (muistaakseni 185cm) ja hänen mies on melkein kaksi metrinen. Oletan siis heidän vauvojenkin olevan isompia kuin meidän, minä 158cm, mieheni 178cm. Lapsemme oli 47cm. Ystäväni mielestä nuken kokoinen ;)
Vierailija:
että miksi se vauva on NOIN iso..heti automaattisesti ajattelee negatiivisesti, vaikkei syytä oliskaan
t. ihanan pienen kirpun äiti (2,8kg/47cm) :)
isoveljeäni, joka oli syntyessään 55cm ja 4,3kg. Äitini oli 18-vuotias, eikä lihonut raskauden aikana paljoakaan, alta 60kg painoi mennessään synnyttämään. Lapsi syntyi nopeasti, eikä aiheuttanut repeämiä tms.
poltin raskauden aikana ja olin itse kirppu
mitä tällaisen kohdalla ajattelisitte?
mitäköhän vauva olisi painanut jos en olisi tupakoinut
toisen vauvan kohdalla en polttanut ja vauva painoi 3850g ja tällöin en itse ollut enää mikään kirppu
en tupakoinut raskauden aikana, en juonut edes kahvia muista päihteistä puhumattakaan! olen normaalipainoinen ja terve ollut aina, sain raskauskiloja 15. tyttö syntyi rv 39+1 ja oli todella terhakka ja terve tapaus. 10 pisteen vauva.
kaikki ei vaan kasva isoiksi ja hyvä niin. mieluummin tälläinen suloinen pikkuneiti kuin iso paivava mähkäle. jos nyt siis valita pitäisi.
ja tosiaan se raskaus meni mässytellessä... Neuvolasta varoteltiin useaan otteeseen, mutta mässyttelin vaan.
Synnytys oli kuitenkin helppo enkä edes repeytynyt. Mutta silti jälkikäteen mietin, että miksi ihmeessä en syönyt oikein raskauden aikana :(
Mutta terve tyttö onneksi syntyi. En todellakaan suosittele muille mässäilyä raskauden aikana!
kyllä se vaan on pieni vauva se isokokoinenkin. mulla monta lasta, kaikki yli 4 kilosia, yksi yli viisi kiloinen, mutta ei yhtään sokerivauvaa. nehän testaa isot vauvat automaattisesti syntymän jälkeen
huomattavasti helpompi hoitaa, syö kun on nälkä ei tartte herätellä tai muutenkaan huolestua jos paino laskisi
Vierailija:
ei saa kokea vauvaa, tottahan se on.. ei tuollainen jytky ole vauva
4050g/ 55cm
Kun olin laitoksella niin osastolla oli nainen jonka lapsi painoi yli 5 kg ja oli kyllä jysäkän näköinen tapaus. Kuitenkin vauva siinä missä pienemmätkin.
Omat ovat olleet 3,5 - 3,9 kg.
Ihan pienistä vauvoista ajattelen että äiti tupakoi tai istukka ei toiminut yms. Yli viiskiloisista ajattelen skerivauvaa.
" pehmeä" vähän plösö, karvoitusta korvanlehdissä ja muitakin merkkejä. Erottaa kyllä jo ulkonäöllisestikin. Eli ei isot vauvat ole automaattisesti sokerivauvoja, itseasiassa sokerivauvoja näkee aika harvoin.
ja toisaalta nykyaikana ei tuo enään iso ole!!
Itselläni ekassa diabetes ja poika oli 50cm ja 3460g, tokassa ei ollut ja poika oli 50cm ja 3500g, että aina kannata ajatella diabetestä!!!