Mitä ajattelet naisesta, joka synnyttää 4,5kg/56cm vauvan?
Ajatteletko, että onpa mamma syönyt tukevasti raskauden aikana/ on sairastanut raskausdiabeteksen ja se jäänyt hoitamatta/kun on iso äiti on myös iso vauva/ äiti herkutellut vähän turhan paljon odottaessaan/hienot mitat lapsella/ vau, onpa iso lapsi/ kauheeta, miten toi on saatu ulos/...vai mitä?
Kommentit (27)
Kaveri synnytti esikoisen. Itse on hoikka n.170cm pitkä. Tarkkaili syömisiään eikä herkutellut, koska oli ilmennyt että vauva vissiin aika iso, ettei vaan lihota vauvaa vielä lisää. Syntyi vähän yli lasketun ajan 4,5kg ja 54cm. Ei ainakaan äidin mussutukset syynä kokoon olleet. Kakkosta odottaessa aloitti heti tiukan ruokavalion (vaikka ei siis raskausdiabetestä) todettu. Paino nousi pari kiloa raskausaikana. Syntyi 4,2kg ja 54cm vauva.
olla karvoja korvalehdissä, ettei se mikään selkeä tuntomerkki ole! Mun vauva oli 52cm ja 3715g, rv 41+1 syntynyt, mulla ei koskaan sokerit koholla odotuksen aikana. Isä ulkomaalainen ja lapsi oli karvainen kuin mikä pieni peikko, selkää ja korvia myöten. :D
että mitenkähän väljät paikat jää noin ison vauvan jäljiltä. Ja jos on eka lapsi, niin ajattelen miten paljon on revennyt.
Mua ihan säälittää kaikki naiset, jotka saavat lapsia, kun alapää jää avonaiseksi ja joillakin tissit rupsahtaa. Ihailen aina synnyttämättömiä naisia ja niiden tiukkoja takamuksia.
Voin sanoa, että jos kolmas tulee, niin mielummin jytky kuin kirppu. Jytky söi alusta asti 4 h välein, osasi ja jaksoi imeä. Kirppua piti imettää 2 h välein kun oli niin pieni. Yhtä ihania ne molemmat olivat, ja samaa kokoluokkaa jo 1 v iässä.
Vierailija:
että miksi se vauva on NOIN iso..heti automaattisesti ajattelee negatiivisesti, vaikkei syytä oliskaan
t. ihanan pienen kirpun äiti (2,8kg/47cm) :)
Vieläkin ihmetyttää, miksi oli niin pieni. Istukka ja napanuora olivat kuulemma ihan ok. No, nyt lapsi on 3 v uhmaikäinen ja ihan normaalisti kasvanut & kehittynyt. Eli ei kaikki sokerivauvat isoja ole.
Raskauskiloja kaverille tuli alle kymmenen, eikä sokeriarvoissa ollut häikkää. Vauva syntyi 40+1, alakautta. Ihan yhtä timmiltä kamun perse edelleenkin näyttää ;)
Kyllä vauva oli minun mielestäni suloinen. Uskokaa tai älkää niin pieneltä se minusta tuntui ennenkuin näin osastolla muita vauvoja :)