Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähin kauppa 1,5 km:n päässä. Uskaltaako ilman autoa muuttaa?

Vierailija
15.12.2024 |

Olen kyllä tottunut liikkumaan ja asunto muuten vaikuttaa täydelliseltä. Mutta alkaako tuo lähipalvelujen puute jossain vaiheessa rassaamaan, jos vaikka sairastuu?  

Miten pitkä matka teillä muilla yksinäisillä autottomilla on lähimpään kauppaan?

Kommentit (146)

Vierailija
121/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin.

Etenkin, jos lähiseudulla on kauppoja, joista voi tilata kotiin. 

Vierailija
122/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki eivät tahdo täyttää kaappejaan jollain mitä ei lähes ikinä tule syötyä ja juotua :) eikä minulla ole ikinä mitään mahatautia, joten ihan turhaan minulle keuhkoat, idiootti. Flunssassa olen kerran vuoteen, jos sitäkään. Migreenissä useammin, mutta aika hyvin osaan hoitaa kohtauksen nykyään. Ja ehkäistä myös.

Sinä olet ainut, joka täällä keuhkoaa. Rauhoitu vähän niin happi pääsee aivoihin asti :) Sitten ehkä hoksaat, että kaappeihin ei osteta mitään turhaa, vaan sellaista, mitä ihminen käyttää normaalissa arjessaan. Vai onko sinulla varastossa kuukautissuojia, vaikka olet mies ja partakoneen teriä, vaikka partasi ei ole vielä edes alkanut kasvaa? :D

Mikä hel....vetin mies?! Etkö sinä nyt j u M a l a u t a tyh.mä ymmärrä, että MINÄ EN KÄYTÄ NIITÄ KUIVA-AINEKAAPIN TUOTTEITA MIHINKÄÄN. SIKSI EN NIITÄ HAMSTRAA. 

Min

Taasko sulta jäi lääkkeet ostamatta? No ei ihme, että olet noin sekaisin ja raivoat kuin mielipuoli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi v... sinä olet t yh mä. Minä sattumoisin käytän maitotuotteita, ja ainoa pitkään säilyvä maito on UHT. Josta minä en edes tykkää. I d i oo tti. Voit lopettaa minulle kommentoimisen, kun et kykene ymmärtämään yhtään mitään etkä osaa muuta kuin aukoa päätäsi.

Ja ihan varmana KUOLET jos olet mahataudin ajan juomatta maitoa :D 

Missä helvetin kohdassa sanoin, että J U O N sitä? 🙄

Vierailija
124/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikki eivät tahdo täyttää kaappejaan jollain mitä ei lähes ikinä tule syötyä ja juotua :) eikä minulla ole ikinä mitään mahatautia, joten ihan turhaan minulle keuhkoat, idiootti. Flunssassa olen kerran vuoteen, jos sitäkään. Migreenissä useammin, mutta aika hyvin osaan hoitaa kohtauksen nykyään. Ja ehkäistä myös.

Sinä olet ainut, joka täällä keuhkoaa. Rauhoitu vähän niin happi pääsee aivoihin asti :) Sitten ehkä hoksaat, että kaappeihin ei osteta mitään turhaa, vaan sellaista, mitä ihminen käyttää normaalissa arjessaan. Vai onko sinulla varastossa kuukautissuojia, vaikka olet mies ja partakoneen teriä, vaikka partasi ei ole vielä edes alkanut kasvaa? :D

Mikä hel....vetin mies?! Etkö sinä nyt j u M a l a u t a tyh.mä ymmärrä, että MINÄ EN KÄYTÄ NIITÄ KUIVA-AINEKAAPIN TUOTTEITA MIHINK

"Taasko", mikä helvetin taasko. Milloin olen sinun kanssasi keskustellut????? Ja mitkä lääkkeet?? En ota särkylääkettä päivittäin, joten ei, ei ole jäänyt mikään lääke ottamatta.🙄

Vierailija
125/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljän kasvavan lapsen kanssa ei ollut hauskaa kävellen, matkaa juurikin 1,5km. Ilman lapsia ei mitään ongelmaa pidemmässäkään matkassa.

Vierailija
126/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten hienosti osaat lukea: MINÄ OSTAN KERRALLA PARI PAKETTIA SITEITÄ JA NE RIITTÄVÄT NIIN KAUAN KUIN RIITTÄVÄT. EN OSTA VUODEN VARASTOA KOTIIN HAPERTUMAAN. YRITÄ NYT YMMÄRTÄÄ JO VIHDOIN JA VIIMEIN ETTEI MINUN ELÄMÄNI OLE SINUN ASIASI MILLÄÄN TAVALLA.

Rauhoitu, lapsipieni. Kukaan ei ole puhunut mistään vuoden varastosta. Ihan riitää, että on se 1-2 pakettia odottamassa käyttöä. Ei ole mitään hätää. 

Vierailija
127/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi v... sinä olet t yh mä. Minä sattumoisin käytän maitotuotteita, ja ainoa pitkään säilyvä maito on UHT. Josta minä en edes tykkää. I d i oo tti. Voit lopettaa minulle kommentoimisen, kun et kykene ymmärtämään yhtään mitään etkä osaa muuta kuin aukoa päätäsi.

No ihan sama, vaikka KYLVET siinä. Et sinä silti kuole, jos olet vaikka viikon ilman maitoa. 

Vierailija
128/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taasko", mikä helvetin taasko. Milloin olen sinun kanssasi keskustellut????? Ja mitkä lääkkeet?? En ota särkylääkettä päivittäin, joten ei, ei ole jäänyt mikään lääke ottamatta.🙄

Ei terve ihminen raivoa vauvapalstalla niin kuin sinä. Eli jotkut lääkkeet sinulta on jäänyt ottamatta. Kysypä hoitajilta, mitkä. Osaavat auttaa. Toinen vaihtoehto on lopettaa tuo idi oottimainen trollaaminen. 

Vierailija
129/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteen kauppaan on 1 km ja toiseen 800 metriä. Pääsen bussillakin jos on inhottava sää. Kyllähän tuon 1,5 km kävelee pari kertaa viikossa kauppakassien kanssa jos ei ole kovin heiveröinen vanhus, mutta voi olla kovilla talvipakkasilla vastenmielistä, tai ainakin itselleni olisi.

Miksi kassien?  Reppu selkään ja menoksi.

Tuohon vaikuttaa varmasti se, kuinka usein siellä kaupassa käy. Kovin monen päivän, tai ainakaan viikon ruokaostokset eivät mene isoimpaankaan reppuun. 

Jos tykkää ulkoilusta eikä elämä ole hektistä, niin juuri mukavaa hyötyliikuntaa. 

Vierailija
130/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä minulla e d e l l e e n k ä ä n ole ikinä mahatautia. 

Maito auttaa minulla esimerkiksi NÄRÄSTYKSEEN. Siitä saa PROTEIINIA. Jos ei vaikka jaksa SYÖDÄ. En missään vaiheessa SANONUT, että JUON maitoa juomalla. Mutta minä KÄYTÄN maitotuotteita, piditte asiasta tai ette. Esimerkiksi PINAATTILETTUJA en tee mihinkään hel-ve-tin veteen tai kaurajuomaan. KOITTAKAA KESTÄÄ. 

Minä EN syö niitä hamstrattuja makaroneja ja riisejä ja puuroja ja mitä lie. Minun on aivan TURHAA hamstrailla kaappeja täyteen, kun EN SYÖ kuitenkaan. Pakastimeen VOIN LAITTAA leipää ja lihaa. LihaaKAAN en syö sellaisenaan. Minä EN PYSTY varautumaan, kun EN TIEDÄ mitä tulen todellisuudessa syömään. Minulla ON ollut monet kerrat lihaa, riisiä ja makaronia kaapeissa (ja pakastimessa), mutta kun EN SYÖ, jos ei tee mieli. Niin simppeliä.🙄

Vierailija
131/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuten hienosti osaat lukea: MINÄ OSTAN KERRALLA PARI PAKETTIA SITEITÄ JA NE RIITTÄVÄT NIIN KAUAN KUIN RIITTÄVÄT. EN OSTA VUODEN VARASTOA KOTIIN HAPERTUMAAN. YRITÄ NYT YMMÄRTÄÄ JO VIHDOIN JA VIIMEIN ETTEI MINUN ELÄMÄNI OLE SINUN ASIASI MILLÄÄN TAVALLA.

Rauhoitu, lapsipieni. Kukaan ei ole puhunut mistään vuoden varastosta. Ihan riitää, että on se 1-2 pakettia odottamassa käyttöä. Ei ole mitään hätää. 

Ja minä h y v i n S e l k e ä s t I sanoin ostavani pari pakettia, jotka riittävät niin kauan kuin riittävät.

Vierailija
132/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap ei kysy tosissaan. On nimittäin hiton huolestuttavaa, jos ihminen on niin rapakunnossa, ettei kestä 1,5km kauppamatkaa. Ja voihan ne ostokset vaikka tilata kotiovelle, jos käveleminen on ylivoimaista. 

Käsitin niin, että ap on löytänyt mieleisen kodin ihan vanhuudenkin varalle. Jolloin saattaa tulla nivelongelmia (polvet, lonkat) ym. kremppaa. Tämän päivän kunto ei takaa loppuelämän kuntoa. Toki tuo1,5 km kauppamatka on helppo niin kauan kuin terveyttä riittää. 

Nivelongelmatkin pysyvåt kurissa, kun harrastaa aktiivisesti liikuntaa eikä vain makaa soffalla. Rollaattorin kanssa voi ihan hyvin köpötellä noin lyhyen matkan, jos ei ole täysin jalaton. Eläkkeellä on aikaa käyttää matkaan vaikka viisi tuntia. Välillä voi huilata rollan penkillä. 

Noin minäkin ajattelin ja toteutin lenkkeilyäni min. 100 km/kk. Koko kesän kävelin joka ikinen päivä. Syksyllä tuli stoppi kun sain bursiitin lonkan ulkosyrjään. Tulee kuulemma liiasta liikunnasta, määrättiin lääkkeeksi lepoa ja buranaa. Kesti pari kk parantua, eikä ihan hyvä ole vieläkään.

Vierailija
133/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteen kauppaan on 1 km ja toiseen 800 metriä. Pääsen bussillakin jos on inhottava sää. Kyllähän tuon 1,5 km kävelee pari kertaa viikossa kauppakassien kanssa jos ei ole kovin heiveröinen vanhus, mutta voi olla kovilla talvipakkasilla vastenmielistä, tai ainakin itselleni olisi.

Miksi kassien?  Reppu selkään ja menoksi.

Tuohon vaikuttaa varmasti se, kuinka usein siellä kaupassa käy. Kovin monen päivän, tai ainakaan viikon ruokaostokset eivät mene isoimpaankaan reppuun. 

Jos tykkää ulkoilusta eikä elämä ole hektistä, niin juuri mukavaa hyötyliikuntaa. 

Kyllä minulla mahtuu yksinasuvana viikon ostokset reppuun. Ei tee edes tiukkaa. Toki en ole niitä ihmisiä, jotka syövät viikossa kaapit putipuhtaaksi, vaan minulla on aina perustarpeet kaapissa valmiina tuoretuotteita lukuunottamatta. 

Vierailija
134/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä h y v i n S e l k e ä s t I sanoin ostavani pari pakettia, jotka riittävät niin kauan kuin riittävät.

No vttuako sitten mesoat? Häh?!?

Vierailija
135/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tuota mitään hel vetin ongelmaa lähteä hakemaan niitä siteitä ja aamupalaleipää toista kertaa päivän aikana. Kymmenet kerrat olen tehnyt niin. Tuhat kertaa mieluummin rasitan itseäni illalla kuin että aamulla vttuunnun nälkään. Tai että sänky on veressä, koska en viitsinyt mennä uudestaan kauppaan. MINUN OMA ASIANI.

Vierailija
136/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei tuota mitään hel vetin ongelmaa lähteä hakemaan niitä siteitä ja aamupalaleipää toista kertaa päivän aikana. Kymmenet kerrat olen tehnyt niin. Tuhat kertaa mieluummin rasitan itseäni illalla kuin että aamulla vttuunnun nälkään. Tai että sänky on veressä, koska en viitsinyt mennä uudestaan kauppaan. MINUN OMA ASIANI.

KETÄÄN EI KIINNOSTA SINUN MENKKAVERESI STANAN HOORA!!!

Vierailija
137/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan sama, vaikka KYLVET siinä. Et sinä silti kuole, jos olet vaikka viikon ilman maitoa. 

Minun ruokavalioni ei kuulu sinulle pätkän vertaa. Minä en HAMSTRAA kaappeja täyteen, koska en syö niitä tuotteita, jos ei tee mieli ja jos ne ovat pelkkää mautonta p*skaa. Minun EI KANNATA hamstrata kaikenlaista sille varalle, että olen kymmenen päivää flunssassa 1 x vuodessa. MINUN. OMA. ASIANI. EI. KUULU. SINULLE.

Vierailija
138/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei terve ihminen raivoa vauvapalstalla niin kuin sinä. Eli jotkut lääkkeet sinulta on jäänyt ottamatta. Kysypä hoitajilta, mitkä. Osaavat auttaa. Toinen vaihtoehto on lopettaa tuo idi oottimainen trollaaminen. 

Mikä hel vetin trollaaminen?! Minä vastaan, kun minulle kommentoidaan ja v*ttuillaan. Ei ole tervettä v*ttuilla toisen valinnoista.

Vierailija
139/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku meni psykoosiin niinkin tavallisesta asiasta kuin kaupassa käyminen. On tämä sairas palsta. Ja vielä sairaammat kirjoittelijat. 

Vierailija
140/146 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku meni psykoosiin niinkin tavallisesta asiasta kuin kaupassa käyminen. On tämä sairas palsta. Ja vielä sairaammat kirjoittelijat. 

Te psykoosipotilaat v*ttuilette minulle valinnoistani, joilla olen elämässäni pärjännyt vuosikausia. Enköhän tiedä mikä minulle toimii ja mikä ei. Mitä hemmettiä hyökkäätte jatkuvasti kimppuuni???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi