Lähin kauppa 1,5 km:n päässä. Uskaltaako ilman autoa muuttaa?
Olen kyllä tottunut liikkumaan ja asunto muuten vaikuttaa täydelliseltä. Mutta alkaako tuo lähipalvelujen puute jossain vaiheessa rassaamaan, jos vaikka sairastuu?
Miten pitkä matka teillä muilla yksinäisillä autottomilla on lähimpään kauppaan?
Kommentit (146)
Ei välttämättä. Roadmann kulttuuri on leviämässä kulovalkean tavoin. Suosittelen panssaroitua autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku meni psykoosiin niinkin tavallisesta asiasta kuin kaupassa käyminen. On tämä sairas palsta. Ja vielä sairaammat kirjoittelijat.
Te psykoosipotilaat v*ttuilette minulle valinnoistani, joilla olen elämässäni pärjännyt vuosikausia. Enköhän tiedä mikä minulle toimii ja mikä ei. Mitä hemmettiä hyökkäätte jatkuvasti kimppuuni???
Sinusta tuossa puhuttiin. Melkoiset psykoosit on sinulla tulilla. Normaali ihminen ei kuvittele, että keskustelupalstalla hyökätään kenenkään kimppuun. Se on ihan oman harhaisen mielesi tuottama mielikuva, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi v... sinä olet t yh mä. Minä sattumoisin käytän maitotuotteita, ja ainoa pitkään säilyvä maito on UHT. Josta minä en edes tykkää. I d i oo tti. Voit lopettaa minulle kommentoimisen, kun et kykene ymmärtämään yhtään mitään etkä osaa muuta kuin aukoa päätäsi.
Ja ihan varmana KUOLET jos olet mahataudin ajan juomatta maitoa :D
Missä helvetin kohdassa sanoin, että J U O N sitä? 🙄
Eikä minulla e d e l l e e n k ä ä n ole ikinä mahatautia.
Maito auttaa minulla esimerkiksi NÄRÄSTYKSEEN. Siitä saa PROTEIINIA. Jos ei vaikka jaksa SYÖDÄ. En missään vaiheessa SANONUT, että JUON maitoa juomalla. Mutta minä KÄYTÄN maitotuotteita, piditte asiasta tai ette. Esimerkiksi PINAATTILETTUJA en tee mihinkään hel-ve-tin veteen tai kaurajuomaan. KOITTAKAA KESTÄÄ.&
Miten sä sen maidon saat alas suustasi, jos et juomalla? :D
Vierailija kirjoitti:
Kiitoksia vastauksista. Ehkäpä uskallan muuttaa 😊
Uskallat kyllä. En tiedä ikääsi,luin ehkä aloituksen huonosti . Muutimme kerrostaloon jossa ei ole hissiä,en kerro mikä kerros mutta ei eka, lähin kauppa vartin kävelymatkan ,toinen vähän pitemmällä ja ne loput on "kaukana" kolmen kilometrin päässä. Kaikkiin olen kävellyt, tietysti, aina silloin tällöin. Pyörä ja autokin käytössä mutta hyötykävely on mukavaa. Olen 65+. Minun mielestä ei kannata miettiä tulevia selviytymisiä kuin vasta sitten kun pitää.
.
Vierailija kirjoitti:
Kärsitkö peräsuolen laskeumasta vai miksi noin lyhyt matka tuottaa vaikeuksia?
Ikä, olen syntynyt 1940- luvulla.
Totisinta totta! Tuota kannattaa ajatella ennen kuin ostaa asunnon. Vuokra-asuntoa on helpompi vaihtaa.
T. Kotiavustaja vanhustyöstä