Lähin kauppa 1,5 km:n päässä. Uskaltaako ilman autoa muuttaa?
Olen kyllä tottunut liikkumaan ja asunto muuten vaikuttaa täydelliseltä. Mutta alkaako tuo lähipalvelujen puute jossain vaiheessa rassaamaan, jos vaikka sairastuu?
Miten pitkä matka teillä muilla yksinäisillä autottomilla on lähimpään kauppaan?
Kommentit (146)
Eikä tämän päivän terveys takaa sitä, että jaksaa flunssassa/mahataudissa/missä tahansa taudissa lähteä tarpomaan. Minä ainakin menetän voimani aivan täysin kipeänä. Särkylääkkeen voimalla saatan jaksaa mennä parin sadan metrin päähän kauppaan, mutta en sen kauemmas.
Kukaan täysipäinen ei lähde kauppaan mahataudissa, vaikka kauppa olisi oman asunnon alakerrassa. Sen verran pitää aikuisen ihmisen osata varautua, että pärjää ilman kotona sairastamassa eikä mene tartuttamaan koko lähitienoota. Vai meinasitko, että laattailet ja ripuloit siellä hyllyjen välissä, jos tuleekin oksuhätä/vesipaskahätä siellä kaupassa olessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap ei kysy tosissaan. On nimittäin hiton huolestuttavaa, jos ihminen on niin rapakunnossa, ettei kestä 1,5km kauppamatkaa. Ja voihan ne ostokset vaikka tilata kotiovelle, jos käveleminen on ylivoimaista.
Tuskinpa tuo itse matkan kulkeminen on ongelma. Vaan se, että kauppareissuja täytyy suunnitella paremmin ja niihin menee aikaa enemmän. Eikä unohtunutta tuotetta kipaista hakemaan tuosta noin vaan.
Lisäksi maailmassa on sairaita ja vanhenevia ihmisiä, jolle tuokin matka voi olla liian pitkä.
Niin tärkeää tuotetta ei olekaan, että sitä varten lähtisin uudelleen kauppaan. Ei, vaikka lähikauppani on 500m päässä. Kotivara on siitä kiva, että ikinä ei ole mikään olennainen kokonaan loppu eikä tarvitse sen takia jatkuvasti rampata kaupassa.
Oletpa laiska. Minä olen lukuisat kerrat rampannut lähikaupassa unohtuneiden tuotteiden takia. Esim. Jos aamupalaleipä unohtuu, tai siteet, tai mikä tahansa vastaava. En sentään unohtunutta paristoa lähde hakemaan uudestaan, tai mehua, tai vaikka hammastahnaa, jos tuubista on jäljellä vielä vaikka 1/10.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ap ei kysy tosissaan. On nimittäin hiton huolestuttavaa, jos ihminen on niin rapakunnossa, ettei kestä 1,5km kauppamatkaa. Ja voihan ne ostokset vaikka tilata kotiovelle, jos käveleminen on ylivoimaista.
Tuskinpa tuo itse matkan kulkeminen on ongelma. Vaan se, että kauppareissuja täytyy suunnitella paremmin ja niihin menee aikaa enemmän. Eikä unohtunutta tuotetta kipaista hakemaan tuosta noin vaan.
Lisäksi maailmassa on sairaita ja vanhenevia ihmisiä, jolle tuokin matka voi olla liian pitkä.
Niin tärkeää tuotetta ei olekaan, että sitä varten lähtisin uudelleen kauppaan. Ei, vaikka lähikauppani on 500m päässä. Kotivara on siitä kiva, että ikinä ei ole mikään olennainen kokonaan loppu eikä tarvitse sen takia jatkuva
Ei se ole laiskuutta, ettei ravaa jatkuvasti kaupassa. Se on fiksuutta. Toki, jos on työtön eikä påivissä ole mitään sisältöä niin voihan sen ajan vaikka kaupassa ravaamallakin kuluttaa. Suurimmalla osalla on sen verran paljon muutakin tekemistä, ettei ole järkeävää jokaisen leipäpalan takia mennä uudestaan kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikä tämän päivän terveys takaa sitä, että jaksaa flunssassa/mahataudissa/missä tahansa taudissa lähteä tarpomaan. Minä ainakin menetän voimani aivan täysin kipeänä. Särkylääkkeen voimalla saatan jaksaa mennä parin sadan metrin päähän kauppaan, mutta en sen kauemmas.
Kukaan täysipäinen ei lähde kauppaan mahataudissa, vaikka kauppa olisi oman asunnon alakerrassa. Sen verran pitää aikuisen ihmisen osata varautua, että pärjää ilman kotona sairastamassa eikä mene tartuttamaan koko lähitienoota. Vai meinasitko, että laattailet ja ripuloit siellä hyllyjen välissä, jos tuleekin oksuhätä/vesipaskahätä siellä kaupassa olessa?
Kun kaikki eivät tahdo täyttää kaappejaan jollain mitä ei lähes ikinä tule syötyä ja juotua :) eikä minulla ole ikinä mitään mahatautia, joten ihan turhaan minulle keuhkoat, idiootti. Flunssassa olen kerran vuoteen, jos sitäkään. Migreenissä useammin, mutta aika hyvin osaan hoitaa kohtauksen nykyään. Ja ehkäistä myös.
Oletpa laiska. Minä olen lukuisat kerrat rampannut lähikaupassa unohtuneiden tuotteiden takia. Esim. Jos aamupalaleipä unohtuu, tai siteet, tai mikä tahansa vastaava. En sentään unohtunutta paristoa lähde hakemaan uudestaan, tai mehua, tai vaikka hammastahnaa, jos tuubista on jäljellä vielä vaikka 1/10.
--
Oletpa tyhmä, kun et osaa pitää kotona siteitä jatkuvasti sen verran, ettei joka vuodon jälkeen tarvitse tehdä uutta kauppareissua. Normaalisti ihmisillä on elämässän sen verran paljon sisältöä, että kaupassa ei yksinkertaisesti ehdi käydä 10 kertaa päivässä. Eikä ihan hirveän vaikeaa ole kirjoittaa kännykän muisiinpanoihin ostoslista, jonka käy läpi ennen kaupasta poistumista niin ei tule mitään unohduksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tärkeää tuotetta ei olekaan, että sitä varten lähtisin uudelleen kauppaan. Ei, vaikka lähikauppani on 500m päässä. Kotivara on siitä kiva, että ikinä ei ole mikään olenna
Minä taivaan leipäpalan takia kaupassa, vaikka käyn töissä. Tarvitsen sattumoisin aamupalani. Jos sinä et tarvitse, niin onnea vaan. Ei liity minuun mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki eivät tahdo täyttää kaappejaan jollain mitä ei lähes ikinä tule syötyä ja juotua :) eikä minulla ole ikinä mitään mahatautia, joten ihan turhaan minulle keuhkoat, idiootti. Flunssassa olen kerran vu
Kukaan täysipäinen ei täytä kaappejaan tuotteilla, joita ei ikinä tule syötyä tai juotua. Jokainen täysipäinen osaa sen verran käyttää aivojaan, että ostaa sinne kotivaraan tasan niitä tuotteita, joita muutenkin käyttää. Idi ootti on sellainen, joka ei näin yksinkertaista asiaa ymmärrä, vaan ostelee varastoon tonnikalaa, vaikka on allerginen kalalle jne. jne. Sinä varmaan toimit juuri noin jutuistasi päätellen.
Jos olet tottunut lähellä oleviin palveluihin niin voi olla että voi olla vähän hankalaa soputua. Riippu tietenkin monesta asiasta ja minkä ikäinen olet ja työ, lapset ja muut asiat.
Vierailija kirjoitti:
--
Oletpa tyhmä, kun et osaa pitää kotona siteitä jatkuvasti sen verran, ettei joka vuodon jälkeen tarvitse tehdä uutta kauppareissua. Normaalisti ihmisillä on elämässän sen verran paljon sisältöä, että kaupassa ei yksinkertaisesti ehdi käydä 10 kertaa päivässä. Eikä ihan hirveän vaikeaa ole kirjoittaa kännykän muisiinpanoihin ostoslista, jonka käy läpi ennen kaupasta poistumista niin ei tule mitään unohduksia.
Minä en osta kamalaa sidevarastoa hapertumaan kotiin. Ostan pari pakettia kerralla ja ne riittävät niin kauan kuin riittävät.
Minä en täytä päiviäni hirveällä määrällä asioita. Se ei ole sinun asiasi. Eikä se ole muutenkaan mikään "normaalisti"-asia. Ei ole mitään normaalin ja epänormaalin elämän määritelmää🙄 Minulla ei ole ketään holhouksen alaista, joten kaikki vapaa-aikani on vapaata aikaa. Yritä ymmärtää.
Kun kaikki eivät tahdo täyttää kaappejaan jollain mitä ei lähes ikinä tule syötyä ja juotua :) eikä minulla ole ikinä mitään mahatautia, joten ihan turhaan minulle keuhkoat, idiootti. Flunssassa olen kerran vuoteen, jos sitäkään. Migreenissä useammin, mutta aika hyvin osaan hoitaa kohtauksen nykyään. Ja ehkäistä myös.
Sinä olet ainut, joka täällä keuhkoaa. Rauhoitu vähän niin happi pääsee aivoihin asti :) Sitten ehkä hoksaat, että kaappeihin ei osteta mitään turhaa, vaan sellaista, mitä ihminen käyttää normaalissa arjessaan. Vai onko sinulla varastossa kuukautissuojia, vaikka olet mies ja partakoneen teriä, vaikka partasi ei ole vielä edes alkanut kasvaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki eivät tahdo täyttää kaappejaan jollain mitä ei lähes ikinä tule syötyä ja juotua :) eikä minulla ole ikinä mitään mahatautia, joten ihan turhaan m
Voi v... sinä olet t yh mä. Minä sattumoisin käytän maitotuotteita, ja ainoa pitkään säilyvä maito on UHT. Josta minä en edes tykkää. I d i oo tti. Voit lopettaa minulle kommentoimisen, kun et kykene ymmärtämään yhtään mitään etkä osaa muuta kuin aukoa päätäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Minä en osta kamalaa sidevarastoa hapertumaan kotiin. Ostan pari pakettia kerralla ja ne riittävät niin kauan kuin riittävät.&
En minäkään osta kamalaa sidevarastoa hapertumaan kotiin. Ostan ihan tavallisia siteitä muutaman paketin ja ne säilyvät oikein hyvinä siihen asti, kunnes tulevat käytetyiksi. Sun kannattaa tarkistuttaa kotisi terveystarkastajan avulla, jos siellä on niin paskalaatuinen ilman, että umpinaisessa paketissakin siteet hapertuvat käyttökelvottomiksi parissa kuukaudessa
Jos on nuori, tuo matka ei ole este.
Jos haetaan omistusasuntoa eläkepäivien varalle, silloin olisi hyvä kaikkien palvelujen olla suunnilleen näköetäisyydellä. Lisäksi hissitalo tai alin kerros. Silloin voisi asua omassa kodissa mahdollisimman pitkään.
Voi v... sinä olet t yh mä. Minä sattumoisin käytän maitotuotteita, ja ainoa pitkään säilyvä maito on UHT. Josta minä en edes tykkää. I d i oo tti. Voit lopettaa minulle kommentoimisen, kun et kykene ymmärtämään yhtään mitään etkä osaa muuta kuin aukoa päätäsi.
Ja ihan varmana KUOLET jos olet mahataudin ajan juomatta maitoa :D
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet ainut, joka täällä keuhkoaa. Rauhoitu vähän niin happi pääsee aivoihin asti :) Sitten ehkä hoksaat, että kaappeihin ei osteta mitään turhaa, vaan sellaista, mitä ihminen käyttää normaalissa arjessaan. Vai onko sinulla varastossa kuukautissuojia, vaikka olet mies ja partakoneen teriä, vaikka partasi ei ole vielä edes alkanut kasvaa? :D
Mikä hel....vetin mies?! Etkö sinä nyt j u M a l a u t a tyh.mä ymmärrä, että MINÄ EN KÄYTÄ NIITÄ KUIVA-AINEKAAPIN TUOTTEITA MIHINKÄÄN. SIKSI EN NIITÄ HAMSTRAA.
Minä en yhtäkkiä kipeänä keitä riisiä ja syö sitä jonkun pakasteparsakaalin kanssa. En ala yhtäkkiä keittämään makaronia ja syö sitä ketsupin kanssa. En tee pinaattilettuja veteen, enkä pidä UHT-maidosta. Toki puolet menee lettuihin eikä mausta huomaa, että on käytetty UHT-maitoa, mutta loppu pitääkin sitten heittää menemään. En tuhlaa rahojani niihin minimaalisiin purnukoihin, jotka ovat kalliimpia kuin isot. MIKÄ tässä on ongelma sinulle?! Minun elämäni ei ole sinun.
Jos tää eioo trolli nii mitä hvettiä .DD
Vietävän laiskiainen. Jos ois 5-10km per suunta, niin sit pitäisi vakavasti harkita varmaan jotain, mis ois lähempänä
joku 3km viel menee helposti suuntaan kävellessä, jos omaa terveet jalat. Ja takasin vielä, vaikka olisi 2 painavaa kauppakassia. Tuo on vain täysin laiskuudesta ja asenteesta kiinni. Ja tuohon 3km tottuisi varsin hyvin. Hyötyliikuntaa siinä tulisi. Voivoi jos olet joku saakelin ylipainonen laiska sohvaperuna joka on tottunut liian hyvään. niin nyt ryhdistäydyt. ymmärrän muuten, jos jollain tapaa sairas/vammainen
Vierailija kirjoitti:
Jos on nuori, tuo matka ei ole este.
Jos haetaan omistusasuntoa eläkepäivien varalle, silloin olisi hyvä kaikkien palvelujen olla suunnilleen näköetäisyydellä. Lisäksi hissitalo tai alin kerros. Silloin voisi asua omassa kodissa mahdollisimman pitkään.
Aika harvassa ovat kämpät, joissa on näköetäisyydellä sairaala, terveyskeskus, hammashoitola, kirjasto, apteekki, ruokauppa, vaatekauppa, kenkäkauppa jne. jne. Jopa tässä suurehkon kaupungin keskustassa asuessa täytyy kävellä useampi kortteli ennen kuin pääsee esim. kirjastoon tai lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Minä en osta kamalaa sidevarastoa hapertumaan kotiin. Ostan pari pakettia kerr
Ja kuten hienosti osaat lukea: MINÄ OSTAN KERRALLA PARI PAKETTIA SITEITÄ JA NE RIITTÄVÄT NIIN KAUAN KUIN RIITTÄVÄT. EN OSTA VUODEN VARASTOA KOTIIN HAPERTUMAAN. YRITÄ NYT YMMÄRTÄÄ JO VIHDOIN JA VIIMEIN ETTEI MINUN ELÄMÄNI OLE SINUN ASIASI MILLÄÄN TAVALLA.
2 km ,mutta verkkokaupoista saa kaiken ja ensi vuonna alkotkin kotiovelle