Kanssa-autisteille kysymys: millaiset ihmiset ovat teitä kohtaan tylyimpiä?
Oletteko huomanneet jotain yhtäläisyyksiä nuivasti kohtelevissa ja kielteisesti suhtautuvissa? Entä millaisilta ihmisiltä saatte hyvää kohtelua?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Jospa te saatanan erityiset voisitte joskus edes ESITTÄÄ empatiaa. Vaikka ette kykene sitä ihmisiä kohtaan tuntemaan.
Joo, esittäkää empatiaa nimenomaan autisteja kohtaan. Tämän ketjun perusteella he eivät sitä paljon saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei autisti yleensä edes tajua, jos hänelle v1ttuillaan.
Näinkö luulet?
Autisteilta puuttuu kaiken maailman piiloilmaisujen tulkitsemisen taito. Nykyään vaan kaikki vähänkin oudot diagnosoidaan autisteiksi niin suurimmalla osalla ei enää ole näitä autismin peruspiirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Jospa te saatanan erityiset voisitte joskus edes ESITTÄÄ empatiaa. Vaikka ette kykene sitä ihmisiä kohtaan tuntemaan.
Eivät kaikki ajattele ja toimi samoin. Empatia on ihan mahdollinen autustille. Myös neurotyypillisissä on ihmisiä, joille empatia on vaikeaa. Empatia esittäminen tosin on useimmiten neurotyypillisten oire kuin autististisen, joten kysynkin, miksi haluat keinotekoisen tunteilmaisun?
Vierailija kirjoitti:
Oon kaunis ja hoikka autistinainen ja mua ainakin vihaa eniten kaikki lihavat keski-ikäiset helttakaulaiset naiset, koska kokevat ilmeisesti itsensä jollakin tavoin huonommaksi ja siksi kohtelevat törkeästi.
Sinäkö teet tänne tasaisin väliajoin avauksia tästä aiheesta korostaen omaa kauneuttasi 😅
Vaadit muilta sellaista, mihin et itse kykene?
"I am the only autistic person in the village."
Vierailija kirjoitti:
Oon kaunis ja hoikka autistinainen ja mua ainakin vihaa eniten kaikki lihavat keski-ikäiset helttakaulaiset naiset, koska kokevat ilmeisesti itsensä jollakin tavoin huonommaksi ja siksi kohtelevat törkeästi.
Ouch.
Mut tää ei mun! 😅
Ei muuta tähän lankaan.
.
OgE
Vierailija kirjoitti:
Olen teille mukava heti kun lopetatte autisti-kortin käyttämisen joka saatanan tilanteessa.
Todennäköisesti et ole mukava, vaikka et tietäisi henkilön autismista. Meitä on monia, ketkä eivät siitä puhu, koska siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki ajattele ja toimi samoin. Empatia on ihan mahdollinen autustille. Myös neurotyypillisissä on ihmisiä, joille empatia on vaikeaa. Empatia esittäminen tosin on useimmiten neurotyypillisten oire kuin autististisen, joten kysynkin, miksi haluat keinotekoisen tunteilmaisun?
Tämän ketjun perusteela ne on neurotyypillisiä jotka ei kykene empatiaan 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei autisti yleensä edes tajua, jos hänelle v1ttuillaan.
Näinkö luulet?
Autisteilta puuttuu kaiken maailman piiloilmaisujen tulkitsemisen taito. Nykyään vaan kaikki vähänkin oudot diagnosoidaan autisteiksi niin suurimmalla osalla ei enää ole näitä autismin peruspiirteitä.
Riippuu autistista
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂.
Empatia kaikkia kohtaan (ei toki rajoitu pelkästään ihmisiin, sehän olisi kauhea suppeaa) on mun päällimmäisin ja voimakkain ominaisuus.
Suosittelen suakin opettelemaan sitä. Kaunokirjallisuuden lukeminen esim. kehittää empatiakykyä. Meillä ihmisillä on oikeasti tosi hyvä kyky eläytyä toisten asemaan, mutta me ei uskalleta käyttää sitä, koska pelätään sitä, että aletaan ymmärtää toisia ihmisiä eikä sitten enää pystyttäiskään niin helposti vihaamaan niitä. Ymmärrys tappaa vihan.
No minä nyt vain olen tällainen. Perusilmeeni on tympeä, ja puheeni lähinnä töksäyttelyä. Enkä ole tällainen vain autisteja kohtaan.
Diagnoosia ei minulla ole. En jaksa tekohymyillä tai muuttaa puhettani. Se on rankkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytöstavat ovat opeteltuja. Olit sitten autisti tai et.
*En ketään kanssasisartani
'helttakaulaksi' tai rumaksi
nimittäisi, en täällä enkä IRL.
Itse erityisherkkä empaatti
ja ihmisten energioista helposti
uupuva introvertti/ambivertti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa johtua siitä kun olet töykeä muille.
Sinäkö et ole? Eri
Sanoinko nyt ilkeästi?
Ei minua kukaan kohtele huonosti. Ehkä se johtuu siitä, etten teen asiasta numeroa ja yritä paeta sen taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Empatia kaikkia kohtaan (ei toki rajoitu pelkästään ihmisiin, sehän olisi kauhea suppeaa) on mun päällimmäisin ja voimakkain ominaisuus.
Suosittelen suakin opettelemaan sitä. Kaunokirjallisuuden lukeminen esim. kehittää empatiakykyä. Meillä ihmisillä on oikeasti tosi hyvä kyky eläytyä toisten asemaan, mutta me ei uskalleta käyttää sitä, koska pelätään sitä, että aletaan ymmärtää toisia ihmisiä eikä sitten enää pystyttäiskään niin helposti vihaamaan niitä. Ymmärrys tappaa vihan.
____
5/5.
Hei tää ketjun paras,
ihana, kaunis sinä. 💙
Komppaan 100.
OgE
_____
Sellaiset naiset jotka ovat taipuvaisia kuulumaan 3+ henkisiin klikkiryhmiin. Mutta en tiedä olenko uniikki kollektiivinen haukunnan kohde, tietyille klikeille kelpaa monenmoiset ominaisuudet joita voivat yhteen ääneen arvostella ja haukkua.
Yleensä tulen hyvin toimeen kahden kesken vähän kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta istun todella huonosti klikkiryhmiin kun en osaa sopeutua kulloisenkin porukan käytösnormeihin.
Toinen porukka ovat hyvin tunteelliset ihmiset (ei empaattiset vaan tunteelliset). Olen objektiivinen tarkkailija ja voin puhua suunnilleen kaikista aiheista ottamatta asioita liian henkilökohtaisesti. Voin aivan avoimesti puhua vaikka painostani ja mitoistani, ei niissä ole mitään mikä muuttuisi numerot paljastamalla. Kaikki jotka katsovat ja kiinnittävät huomiota näkevät kyllä kroppani mallin jos se sattuu kiinnostamaan.
Kohtelen kaikkia ihmisiä samalla tavalla. Mistä edes tietäisin onko joku autisti, eikä se edes kiinnosta minua pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan että autistit on poikkeavuudestaan johtuen rehellisiä johon tyypilliset ei ole tottuneet, joten he ovat vilpillisiä, jotta sosiaaliset suhteet sujuu.
Et sinä ole ainut autisti. Muillakin on ihan samoja ongelmia ihmiskontakteissa.