Kanssa-autisteille kysymys: millaiset ihmiset ovat teitä kohtaan tylyimpiä?
Oletteko huomanneet jotain yhtäläisyyksiä nuivasti kohtelevissa ja kielteisesti suhtautuvissa? Entä millaisilta ihmisiltä saatte hyvää kohtelua?
Kommentit (173)
Vierailija kirjoitti:
Se on näin ei-autistin näkökulmasta ihan perseestä että nykyään aina selitellään ja puolustellaan käytöstä ja tekoja sillä että on autisti tai nepsy.
Se on myös näin autistin näkökulmasta perseestä. Diagnoosi ei ole koskaan oikeutus sille, että käyttäytyy huonosti. Tosin täälläkin on monta ilman diagnoosia käyttäytymässä huonosti. Jotkut ihmiset ovat sitten saaneet tästä autismista kilven sille, että saisi olla töykeä tai loukkaava eikä tarvitse edes yrittää.
Mutta kyllä moni tässäkin keskustelussa haluaa vain olla ikävä. Eniten heitä käy sääliksi, koska silloin varmasti omassa elämässä ei kaikki ole hyvin. Toivoisin itse, että jokainen löytäisi sen rauhan sisältään, ettei muita olisi pakko koittaa painaa alaspäin. Paha olo ei poistu sillä, että sitä purkaa muihin
Vierailija kirjoitti:
Autistiretardit taas palstalla ulisemassa 🤣
Palstoilla on niitä. Tervetuloa palstalle.
Olen teille mukava heti kun lopetatte autisti-kortin käyttämisen joka saatanan tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kävisitte säännöllisesti suihkussa ja yrittäsitte edes hiukan pukeutua siististi? Silloin ihmiset olisivat vähemmän tylyjä.
En ole ehkä liian huolissani siitä, että sinä olisit joskus minulle mukava, mutta hyvää joulua sinullekin. Ei omaa pahaa oloa ole pakko purkaa tuntemattomiin.
Voivoi, tuntuuko se vesi suihkussa niin ikävältä ettet tykkää peseytyä?
Ei vaan minulla on tikit päässä ja niihin ei saa mennä saippuaa. Saan ne pois ensi perjantaina. Toki vartalon voi pestä. Muita kysymyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Neurotyypilliset naiset. Ei se toteamus että autistitytön pahin vihollinen on oma äiti ole täysin ilman totuuspohjaa. Ei siksi että neurotyypillinen äiti olisi tahallaan paha, mutta se kuilu kommunikoinnissa aiheuttaa niin paljon ymmärtämättömyyttä puolin ja toisin, ettei siitä hyvää seuraa. Ihan kuten jos autistiäidillä olisi neurotyypillinen tytär, niin samoin siinä äiti olisi tyttären pahin vihollinen helposti, ihan samoin siinä se toistensa ymmärtäminen on olematonta.
Toinen ryhmä on sovinsistiset miehet. Heidän mielestään naispuolisena pitäisi olla kiinnostunut kaikesta heidän mielestään tyhmästä kuten meikeistä eikä suinkaan osata sähkötöitä.
Kolmas ryhmä on kateelliset. Tosin he ovat ihan kaikkia kohtaan tylyjä, joten vähän niin ja näin voiko heitä ottaa tähän.
Hyvä kiteytys, voin allekirjoittaa tämän
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei autisti yleensä edes tajua, jos hänelle v1ttuillaan.
Autisti voi tajuta ihan ja enemmän kaiken muttei välitä samalla tavalla kuin se neuronormaali.
Näin, tätä on ollut vaikea itselläni kääntää töissä voitoksi, koska siellähän erityisesti naisporukoissa näitä sosiaalisia hierarkia pelejä tykätään pelailla. Kyllä tajuan ja huomaan sen kaiken, mutta minusta ei ole osallistumaan siihen joten konfliktit voisivat paisua kovastikin, ellen tiedostaisi tätä ominaisuuttani niin hyvin että olen tarkoituksella hakeutunut työskentelemään itsenäisesti ja käytännössä siis yksin. Käytännössä jos joku yrittää kanssani jotain alistamis- tai käskyttämisjuttua, niin käsken varmasti suksimaan kuuseen, enkä välitä vaikka se
Tässä oppikirja esimerkki autismin piirteisten kokemista sosiaalisista yhteentörmäyksistä, toisen mielestä oikeudentaju onkin toisen mielestä pick-me girl. En ole ennakolta päättänyt muista naisista yhtään mitään, ihan on työkokemuksen tuomaa rintaääntä tämä, onneksi on helmiäkin löytynyt. Siinä olet oikeassa että liittyy usein matalapalkka-aloihin mutta niinhän ne naisporukatkin liittyy usein juuri siihen.
Vierailija kirjoitti:
Olen teille mukava heti kun lopetatte autisti-kortin käyttämisen joka saatanan tilanteessa.
Mutku äiti on sanonu että sitä saa käyttää!!!
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan aloittanutkaan niin alahan käyttäytyä
Vierailija kirjoitti:
Oon kaunis ja hoikka autistinainen ja mua ainakin vihaa eniten kaikki lihavat keski-ikäiset helttakaulaiset naiset, koska kokevat ilmeisesti itsensä jollakin tavoin huonommaksi ja siksi kohtelevat törkeästi.
Taitaa johtua siitä kun olet töykeä muille.
He, keillä on tärkeää olla tietynlainen ja tukea heidän mielipiteitään oikeamielisinä.
Vaikka itse osaan olla sanomatta ääneen mielipiteitäni, ei minulla ole mitään tarvetta mielistelyyn ja tunnistan autistisen pervorehellisyydeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon kaunis ja hoikka autistinainen ja mua ainakin vihaa eniten kaikki lihavat keski-ikäiset helttakaulaiset naiset, koska kokevat ilmeisesti itsensä jollakin tavoin huonommaksi ja siksi kohtelevat törkeästi.
Taitaa johtua siitä kun olet töykeä muille.
Sinäkö et ole? Eri
Vierailija kirjoitti:
Ei autisti yleensä edes tajua, jos hänelle v1ttuillaan.
Tajuaa. Ei vain viitsitä nolata toista ja tuoda sitä ilmi millainen juntti tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kävisitte säännöllisesti suihkussa ja yrittäsitte edes hiukan pukeutua siististi? Silloin ihmiset olisivat vähemmän tylyjä.
En ole ehkä liian huolissani siitä, että sinä olisit joskus minulle mukava, mutta hyvää joulua sinullekin. Ei omaa pahaa oloa ole pakko purkaa tuntemattomiin.
Voivoi, tuntuuko se vesi suihkussa niin ikävältä ettet tykkää peseytyä?
Ei vaan minulla on tikit päässä ja niihin ei saa mennä saippuaa. Saan ne pois ensi perjantaina. Toki vartalon voi pestä. Muita kysymyksiä?
Onnistuiko lobotomia?
Kyllä se on tähän mennessä tuottanut hyviä tuloksia. Pystynhän käymään vihdoin keskustelua sinuntasoisesti :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on vasta ensi viikon keskiviikkona.
Mä taidan olla liian autistinen, koska en osaa tulkita tylyä tai kilttiä käytöstä. Luulin että se olisi todella yleistä autisteille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neurotyypilliset naiset. Ei se toteamus että autistitytön pahin vihollinen on oma äiti ole täysin ilman totuuspohjaa. Ei siksi että neurotyypillinen äiti olisi tahallaan paha, mutta se kuilu kommunikoinnissa aiheuttaa niin paljon ymmärtämättömyyttä puolin ja toisin, ettei siitä hyvää seuraa. Ihan kuten jos autistiäidillä olisi neurotyypillinen tytär, niin samoin siinä äiti olisi tyttären pahin vihollinen helposti, ihan samoin siinä se toistensa ymmärtäminen on olematonta.
Toinen ryhmä on sovinsistiset miehet. Heidän mielestään naispuolisena pitäisi olla kiinnostunut kaikesta heidän mielestään tyhmästä kuten meikeistä eikä suinkaan osata sähkötöitä.
Kolmas ryhmä on kateelliset. Tosin he ovat ihan kaikkia kohtaan tylyjä, joten vähän niin ja näin voiko heitä ottaa täh
Kuulepa retardi. Kritiikki ei ole kateuden vaan epäreiluuden ilmaus.
Tässä tapauksessahan ei ole kyse todellisista asioista. Mitään sellaista epäreiluutta ei ole, vaan kateus siitä, kun kuvittelee, että toisella olisi jotain etuoikeuksia.
Varmaan ne toiset autistit. Töksäyttelevät ja ovat kömpelöitä sosiaalisesti.
Jospa te saatanan erityiset voisitte joskus edes ESITTÄÄ empatiaa. Vaikka ette kykene sitä ihmisiä kohtaan tuntemaan.
Tuolla logiikalla se siististi pukeutuva voisi olla tyly kaikkia kohtaan ihan luvan kanssa.