Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä joku menettänyt omaisuutensa?

Vierailija
17.12.2023 |

Syystä tai toisesta. Menettänyt esim kotinsa tai huomattavan suuren summan rahaa? 

Miten pääsitte uudelleen jaloilleen vai pääsittekö? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään? 

Vierailija
2/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni. On vihdoinnviimein velkajärjestelyssä, mutta sitä ennen elimme aivan normaalia elämää. Kaikki on vain minun nimissäni. Hyvin hänellä on elämässä käynyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo. Avioero, talon myynti valtavalla tappiolla. Homeasunto, kaikki omaisuus pois. Onneksi se oli vuokra-asunto. Nyt on kertynyt jonkin verran omaisuutta (tosin velkaakin) mutta lähemmäs nelikymppisenä kaikki alusta. 

Vierailija
4/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vasta meneillään. Olen menettänyt noin satatuhatta ja lisää tulee vielä menemään. Alkaa häämöttää pohja kassasta eli saa nähdä, mitä käy.

Ystävä menetti omaisuutensa. Sai kerättyä uuden.

Sitten tiedän muutamia, jotka ovat jatkaneet vaatimattomalla elintasolla.

Vierailija
5/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso pelasi uhkapelejä ja menetti asuntosäästömme.

Vierailija
6/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki eronneet miehet ovat menettäneet puolet omaisuudestaan

7/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Kaikki säästöt meni miehen konkurssin mukana. Yli satatonnia hävisi kuin pieru Saharaan. Onneksi mulla on muuten hyvä tilanne, hyväpalkkainen työ ja ei velkoja. Velaton asunto ja auto. Ajattelen niin, että materiaan ei pidä takertua. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
8/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen yritys meni konkurssiin ja meiltä meni omakotitalo ja miehelle jäi velkaa paljon. Toipuminen otti aikansa, mutta toisaalta uusi alku oli myös helpotus. Muutama vuosi konkurssin jälkeen ostin yksin omiin nimiini perheelle talon.

Vierailija
9/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sairastui. Hoidot maksoi ja samaan aikaan ei voinut käydä itse töissä, joten kaikki rahat meni.

Vierailija
10/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin asuntosäästöni, koska menin töihin jyväskyläläisen rakennusfirmaan, jonka toimari salakuvasi mua ja uhkaili, ja uhkasi levittää kuvia eteenpäin. 

Lähdin opiskelemaan uutta alaa. Löysin hyväpalkkaisen työn, noin 3 v kestää säästää rahat takaisin. Tapasin kivan miehen kenen kanssa olen onnellinen. 

Elämässä tapahtuu.

Vierailija
11/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkemmin taustaa kertomatta menetin huomattavan määrän omaisuutta. Siihen sisältyi myös useamman vuoden odottamista ennen kuin päätös tuli. Veloista tai tyhmistä sijoituksista ei ollut kyse, vaan suurinpiirtein muutaman ihmisen ahneudesta.

Muttajoo, pääsin jaloilleni. Alkushokin jälkeen oli yksinkertaisesti ryhdyttävä edes johonkin. KÄytin vähäiset varani talousneuvojaan, jonka kanssa pala palalta kokosimme talouteni hallittavaan kuntoon ja millaisilla kuluilla selviäisin missäkin. Olin henkisesti niin loppu, etten pystynyt ajattelemaan mitään selkeästi. 

TArinastani tulisi pitkä ja tylsä, jos kävisin läpi kaikki käytännön ratkaisuni. Tärkein, mitä useamman vuoden jälkeen siitä kaikesta opin ja vahvistuin on, etten halua enää omaisuutta. Tajusin, miten hirveästi  omaisuus sitoo meitä ja muokkaa persoonaamme. IHmiset ovat osa sitä omaisuuttaan kuin omaisuus olisi osa heitä. Raha ei ole valtaa, vaan raha valtaa ihmisen jne. 

Olen kyllä kartuttanut omaisuutta kokemani jälkeen, mutta ulkoisesti olen säälittävä toisten nurkissa alivuokralaisena kyhjöttävä ns työtön. Olen hirveän tarkka kenen seurassa olen ja mielellään yksin. Omaisuus, jota minulle on kertynyt, odottaa vielä päätöstään lähdenkö rastapääksi meditoimaan jonnekin lämpimään maahan vai punnerranko Suomessa jossakin korpimökissä. Minulla on  henkinen vapaus, jota ei ostamalla saada.Mutta tämä kaikki vaati kyllä valtavan määrän myös kärsimystä ja nöyrtymistä.

Vierailija
12/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Homeasunnossa ei voinut asua, eikä myydä ennen kuin remontti valmistui, mihin meni vuosi. Piti asua sillä völin siellä sun täällä. Myin irtaimistoni pois samalla ja aloitin alusta. Myllä siinä meni useampi vuosi päästä ns normaaliuralle taas, mutta se johtui osittain siitä, että pelkäsin sen tapahtuvan uudedtaan. En siksi uskaltanut useampaan vuoteen ostaa uutta, normaalikokoista perheasuntoa, vaan asuimme tosi ahtaasti, enkä uskaltanut laittaa rahaa kunnon huonekaluihin, kun pelkäsin menettää ne taas.

Vierailija
13/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena perustin yrityksen ja tein lyhyessä ajassa varsin mukavasti rahaa. Sitten firman toiminta loppui kuin seinään. Elin sen jälkeen pari vuotta säästöillä, ostin auton, asuin vuokralla arvo-asunnossa Helsingin keskustassa, matkustelin maailmalla, ostin luksusta, jne. vietin mukavaa vapaaherran elämää.

Eräänä päivänä hätkähdin, kun kaupassa pankkikorttimaksu ei mennyt läpi. Kotona huomasin nettipankista, että tilillä oli enää muutama kymppi. Siitä alkoi pitkä kiipeäminen takaisin kohti jaloilleen pääsemistä. Vanhempani joutuivat auttamaan ajoittain vuokrien ja ruoan kanssa, koska sain työpaikan, joka oli matalapalkkainen.

Tästä on nyt aikaa 20 vuotta. Sittemin olen päässyt taas varoihini. Omistan ok-talon, pari autoa ja mukavasti sijoitusomaisuutta. Töissä joutuu toki käymään joka päivä, mutta onneksi palkkataso on hyvä. Opin kuitenkin, ettei voi vaan elää holtittomasti vaan pitää kirjaa siitä, paljonko rahaa on ja mihin sitä oikein törsää.

Vierailija
14/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni mainetta ja terveyttä myöten. Kuusikymppisenä ei enää voi aloittaa alusta. Aion tappaa itseni, kunhan vain löytyy kivuton tapa nukahtaa pois.

Vierailija
15/15 |
17.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista