Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon miehet tietävät kuukautiskierrosta?

Vierailija
14.12.2024 |

Oman kokemukseni mukaan tietämys on aika heikkoa. Itse olen kolmelle aikuiselle miehelle joutunut selittämään, mitä ovulaatio tarkoittaa ja mitä se kuukautisvuoto itse asiassa on. 

Kahdella näistä miehistä oli omia lapsia. Yksi oli hoitoalalla. 

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisaat ihmiset pitävät ruumiimeritteensä omana tietonaan. 

Vain lapsia kehutaan eritteiden tekemisestä pottaan opetteluvaiheessa. 

Haluaako ap kertoa koko maailmalle myös muista eritteistään? 

Eli parisuhteessa ei saa miehelle kertoa koskaan, että nyt on kuukautiset ja siksi vaikka vatsakipuja tai migreeni, tai vaikka vatsatauti jolloin ei voi syödä tänään, kun herkkä mies ei kestä vaan pökrää pyörtyä? Menettää kenties halunsa lopullisesti, kun nainen ei olekaan nukke ilman hikeä, paskaa, verta ja oksennusta?

Hmm en kyllä kutsuisi nyt kovin hyväksi suhteeksi tuollaista ja itse vaihtaisin miestä normaaliin.

Vierailija
82/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan, miksi pitäisi tietää? Ei toisaalta ole tullut mieleen pitää asiasta kuulustelua seurustelukumppaneille, eli ei ole hajuakaan mitä mahdollisesti ovat tienneet. Eikä ole ollut tapana nostaa asiaa esiin ruokapöytäkeskusteluissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikeaa niitä on parisuhteessa pitää omana tietonaan. Jos mies haluaa vaikka että mennään uimaan, pitääkö naisen keksiä joku tekosyy? Ja seksin harrastamisesta kieltäytymiseen myös?

Jos mies ei kestä näitä asioita, on varmaan parempi unohtaa kokonaan naiset. 

Vierailija
84/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä minä sillä tiedolla teen. Akkojen vaivoja  minun ei tarvi tietää niistä mitään.

M

Jos olet parisuhteessa naisen kanssa tai jos sellaista haluat, on kyllä omaksi parhaaksesi jos tiedät miten hormonit vaikuttavat kokonaisvaltaisesti ja rajustikin naisen elämään ja mielialaan. 

Pojille pitäisi opettaa jo peruskoulussa että "rajustikin mielialaan vaikuttavien" naisten lisäksi on olemassa myös naisten vähemmistö joilla homma ja käytös pysyy hanskassa.

Pitäisi jo oman elämänlaatunsa ja mielenterveytensä kannalta pistää rajuilijat suoraan hylkyyn. Ei ole syytä haaskata ainokaista elämäänsä hormonihumppaajien paskaämpärinä.

The Exä oli varsin taivaallinen ovispaneskelija, mutta aivan helvetillinen pms-pelsepuupitar. 

Sen takia hän onkin exä, vaikka muistelenkin erittäin kaihoisasti noita kierron keskipäiviä - ennätys oli 18 rundia viikonlopun aikana. Mitä sitä nukkua kun voi nusailla?

Vierailija
85/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä minä sillä tiedolla teen. Akkojen vaivoja  minun ei tarvi tietää niistä mitään.

M

Jos olet parisuhteessa naisen kanssa tai jos sellaista haluat, on kyllä omaksi parhaaksesi jos tiedät miten hormonit vaikuttavat kokonaisvaltaisesti ja rajustikin naisen elämään ja mielialaan. 

Pojille pitäisi opettaa jo peruskoulussa että "rajustikin mielialaan vaikuttavien" naisten lisäksi on olemassa myös naisten vähemmistö joilla homma ja käytös pysyy hanskassa.

Pitäisi jo oman elämänlaatunsa ja mielenterveytensä kannalta pistää rajuilijat suoraan hylkyyn. Ei ole syytä haaskata ainokaista elämäänsä hormonihumppaajien paskaämpärinä.

Pakko sanoa etten ole oikein koskaan ymmärtänyt tota että joka vitutuksesta, itkupotkuraivarista ja muusta perseilystä voidaan aina kätevästi syyttää koko naisen iän hormoneja. Uhmaikä, murkkuikä, pms, kuukautiset, vauvakuume, ovulaatio, raskaus, baby blues, vaihdevuodet... 

Vierailija
86/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä siellä kouluissa nykyään opetetaan, mutta kyllä meille opetettiin jo koulussa, ihan pojillekin, kaikki mitä asiasta pitää tietää olematta lääkäri. Joko nää naisten käsitykset siitä mitä miehet asiasta tietää on ihan huttua tai sitten olette viettäneet aikaa todella typerien yksilöiden kanssa.

Vierailija
87/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikeaa niitä on parisuhteessa pitää omana tietonaan. Jos mies haluaa vaikka että mennään uimaan, pitääkö naisen keksiä joku tekosyy? Ja seksin harrastamisesta kieltäytymiseen myös?

No tää oli mulle, kuuskymppiselle naiselle, uutta tietoa - kuukautisten aikana ei voi uida. 

Vierailija
88/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos muuten teillä naisilla ikinä käynyt mielessä, että kun monille (ei kaikille) tuo hormonaalinen toiminta aiheuttaa paskamaista käytöstä ja se on ihan ok, mutta myös testosteroni on hormonaalista toimintaa joka vaikuttaa käytökseen niin miksi hormonaalisesta toiminnasta aiheutuva huono käytös on ok vain naisen kohdalla?

Vierailija
89/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tää oli mulle, kuuskymppiselle naiselle, uutta tietoa - kuukautisten aikana ei voi uida. 

No ei sullakaan hyvin mene sitten. Eihän se mahdottomuus tietenkään ole, mutta vaatii tamponin. Kaikki naiset eivät käytä tamponeita. Itsekään en ole koskaan edes kokeillut sellaista.

Kai me pian saadaan se kuukuppihullukin tänne? Vai nukkuuko se yleensä pitkään?

Vierailija
90/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen aikaan on kulli veressä panemisen jälkeen. Mitä muuta pitäisi muka tietää?

Vierailija
91/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miehen pitäisi kuukautisista tietää, ja miksi? Itsekin jo parikymmentä vuotta ollut onnellisesti naimisissa, eikä puolisoni ole koskaan kokenut tarvetta, että meidän pitäisi yhdessä keskustella hänen kuukautisistaan. Epäselvää on myös se, miksi joku nainen haluaisi valistaa puolisoaan/miespuolisia tuttaviaan kuukautisista?

Vierailija
92/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sullakaan hyvin mene sitten. Eihän se mahdottomuus tieten

Mielestäni mulla on mennyt ihan hyvin kun kuukautiset ei ole olleet mikään elämää rajoittava ja tekemisiä määrittävä asia. Siksi niistä ei ole tarvinnut puolelle maailmalle toitottaa ja luennoidakaan. 

Vierailija
93/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä miehen pitäisi kuukautisista tietää, ja miksi? Itsekin jo parikymmentä vuotta ollut onnellisesti naimisissa, eikä puolisoni ole koskaan kokenut tarvetta, että meidän pitäisi yhdessä keskustella hänen kuukautisistaan. Epäselvää on myös se, miksi joku nainen haluaisi valistaa puolisoaan/miespuolisia tuttaviaan kuukautisista?

No minä valistin asiasta alussa sen takia, kun miehen mielestä se kaikki oli niin kamalaa ja pelottavaa. En todellakaan olisi halunnut joutua keskustelemaan näistä asioista, mutta pakko oli. Kyllähän se vähän oli kuin lapselle olisi asiaa selittänyt. 

Vierailija
94/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

92, mikä ihmeen puoli maailmaa? Jos omalle miehelle kertoo, että on menkat, se on puoli maailmalle luennointia? 

Vierailija
95/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä haluaisin tietää jos kumppanilla olisi jotain terveydellisiä huolia tai juttuja jotka vaikuttaa arkeen ja yhteiseloon. Kumppanin murheet ovat myös mun murheita ja yhdessä ne selätetään 💪💪

N32

Vierailija
96/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Tämä on siis opetettu jo koulussa ja tiedän tasatarkkaan biologian sen taustalla. Mutta kysyn edelleen miksi minun sinkkumiehen pitäisi tällaisesta pikkuasiasta välittää, eihän se kosketa minua millään tavalla.

Koska yleistietoon kuuluu tietää myös asioita, jotka eivät nimenomaan juuri sinua kosketa millään tavalla. 

Vierailija
97/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikaystävä tietää yllättävön paljon kuukautisista, vielä siihen nähden että hän on psykologin toteamana heikkolahjainen eikä todellakaan mikään laaja yleissivistys.

Hän tietää pimppiäni kokeilemalla, että "kohta sulla alkaa kuukautiset". Ei sieltä siinä vaiheessa tule mitään verentuhrua. Se vain muuttuu erituntuiseksi. Itsekin sen huomaa, että emättimen tunto vähenee vähän ennen menkkoja. Saattaa haluttaa seksi, mutta yhdyntä ei sitten tunnu samalta kuin ovulaation lähellä.

Oon ollu aivan ihmeissäni tämän miehen kanssa, kun aina oon luullu älykkyyden olevan hyvän seksin edellytys. Mies ei oo penaalin terävin kynä todellakaan, mutta osaa koskettaa ja tekee mulle orgasmeja melkein väkisellä. Vai teeskenteleekö hän tyhmää jostain syystä?

Vierailija
98/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitään. Kerran kuukaudessa ja kestää viikon? Jos joku selittää niin olen valmis kuuntelemaan mutta ikisinkkuna ei kuukautisista kauheasti kokemuksia.

M38

Onko sinulla mitään käsitystä siitä, miksi kuukautiset tulevat tai mitä se vuoto on? Uteliaisuudesta kysyn.

- ap

Nainen ei tee työtään - kanna lasta.

Vierailija
99/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun poikaystävä tietää yllättävön paljon kuukautisista, vielä siihen nähden että hän on psykologin toteamana heikkolahjainen eikä todellakaan mikään laaja yleissivistys.

Hän tietää pimppiäni kokeilemalla, että "kohta sulla alkaa kuukautiset". Ei sieltä siinä vaiheessa tule mitään verentuhrua. Se vain muuttuu erituntuiseksi. Itsekin sen huomaa, että emättimen tunto vähenee vähän ennen menkkoja. Saattaa haluttaa seksi, mutta yhdyntä ei sitten tunnu samalta kuin ovulaation lähellä.

Oon ollu aivan ihmeissäni tämän miehen kanssa, kun aina oon luullu älykkyyden olevan hyvän seksin edellytys. Mies ei oo penaalin terävin kynä todellakaan, mutta osaa koskettaa ja tekee mulle orgasmeja melkein väkisellä. Vai teeskenteleekö hän tyhmää jostain syystä?

No mun ex mies oli ihan toope näissä asioissa ja seksissäkään ei loistanut, vaikka yritti kaikkensa. Ja hän oli korkeakoulutettu. 

Että ei se siitä älykkyydestä ole kiinni, ennemminkin siitä, että osaa asettua toisen asemaan ja lukea toisen tunnetiloja. Eikä vaan runno menemään ja oleta tekevänsä kaiken oikein. 

Sun mies selvästi näkee ja kuulee sua, eikä oleta omiaan. 

Vierailija
100/105 |
15.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kuukautiskierto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi