Kuinka paljon miehet tietävät kuukautiskierrosta?
Oman kokemukseni mukaan tietämys on aika heikkoa. Itse olen kolmelle aikuiselle miehelle joutunut selittämään, mitä ovulaatio tarkoittaa ja mitä se kuukautisvuoto itse asiassa on.
Kahdella näistä miehistä oli omia lapsia. Yksi oli hoitoalalla.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pihalla monet naisetkin tuntuu olevan miehen anatomisista toiminnoista.
Valista toki meitä!
- ap
Siemenneste ei tule kiveksistä, poislukien muutama prosentti joka on siittiöitä.
No mistä se tulee? Nyt kiinnostaa jo ihan miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Se on se viikko kun emäntä ottaa suuhun ja pyllyyn.
Eikö sulta ajo sujukaan kelillä kuin kelillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö teidän tapailla fiksumpia miehiä?
Kyllä, ehdottomasti!
- ap
Tiedätkö itse mistä kuukausi tulee? Ilman googlettamista.
Kuu kiertää maapallon ympäri.
Sen verta että rva on pahalla päällä (naama kuin norsun v....) alkupäivinä ja sitten puolessa välissä ja sitten lopussa. Tasainen luonne, sanoisin.
Ainoa mies, jolla on ollut mitään tietoa, on ollut koulutukseltaan lääkäri. Ja olipa virkistävää, kun ei tarvinnut aikuiselle ihmiselle selittää biologian perusteita!
Omaa miestä oon kouluttanut aiheesta ja on varsin perillä kuukautiskierron eri vaiheista nykyään :D 🥰
Mitä tiedän naisten menkoista on että yksi mielenkiintoinen seikka taustalla on evoluution sanelema.
Tällainen kerran kuukaudessa säännöllisesti ovuloiva on eläinkunnassa todella harvinaista, mutta sillä on biologinen tarkoitus ja evolutiivinen tausta, että se on ihmisellä näin.
Tutkimuksien mukaan vuosituhansien saatossa on ollut etua jälkikasvulle, että naaras hakee hyvät geenit alfaurokselta jälkeläisilleen, mutta muu mies on sitten kasvattamassa lasta. Tällöin jälkikasvulle on valikoitunut parhaat geenit miehen puolelta, ja yhteisön mies taas on taannut turvaa tästä eteenpäin. Siis on ollut etua siitä, ja näin ollen kaikenlaisina aikoina tämä on muotoutunut ihmisen naaraalle ovulaation sykliksi.
Tämä on uskomatonta, mutta se on biologinen tausta sille faktalle, että ihmislajin naaraan ovulointiprosessi on hyvin uniikki ja erityinen lajikunnassa.
Tiedän kaiken kun olen insirööri.
Miesystävä 35v ei tiennyt mikä on ovulaatio tai että silloin voi tulla raskaaksi kun ei ole ehkäisyä käytössä.
Älä koskaan mene sänkyyn historiaa opiskelevan naisen kanssa, niillä on kivikautiset. Teologi on vielä pahempi, niillä on iankaikkiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valista toki meitä!
- ap
Ettehän te tiedä muuta kuin että miehellä muna seisoo kun se haluaa panna.
Kyllä itse ainakin tiedän, että seisokki voi tulla muutenkin. Esimerkiksi aamulla ihan fysiologisista syistä.
- ap
Minkähän vuoksi sitten merkillisen moni nainen on tuntunut kuvittelevan, että mies hallitsee aina sitä seisokkia omalla mielellään? Tulee niinkuin täytenä ylätyksenä että sillä elimellä on aivan oma elämänsä välillä.
Ei miehen lerppakullista loukkaantuvat naiset tähän sitten keksi mitään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi minun pitäisi niistä asioista jotain tietää, eihän naisiakaan kiinnosta miesten asiat.
Kyllä minua kiinnostaa miesten asiat.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valista toki meitä!
Siemenneste ei tule kiveksistä, poislukien muutama prosentti joka on siittiöitä.
No mistä se tulee? Nyt kiinnostaa jo ihan miehenä.
65%..75% rakkularauhanen
25%..30% eturauhanen
1%...5% siittiöitä/kivekset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valista toki meitä!
- ap
"Kiveksissä (L. Testis) on satoja lohkoja, joissa siittiöt (L. Spermiot) kehittyvät pienissä tiehyissä. Siittiöt varastoituvat kivesten pinnalla sijaitseviin lisäkiveksiin. Siemensyöksyssä siittiöt purkautuvat lisäkiveksistä ja matkaavat siemenjohtimia pitkin kohti virtsaputkea. Matkalla niihin sekoittuu rakkularauhasen ja eturauhasen erittämiä nesteitä. Siittiöiden osuus siemennesteen tilavuudesta on muutama prosentti, loppu on veriplasmaa. Suurin osa tilavuudesta on rakkularauhasesta (L. Glandula vesiculosa) erittynyttä nestettä. Siittiöitä on normaalisti satoja miljoonia.
Siemenneste on vaaleaa nestettä, jonka ominaisuudet ja määrä vaihtelevat yksilöittäin ja siemensyöksyjen tiheyden mukaan. Siemenneste voi olla paksua, paakkuista ja valkoista tai se voi olla hyvin ohutta ja kirkasta, varsinkin jos edellisestä siemensyöksystä ei ole pitkää aikaa. Usein valkea, paksu siemenneste hetken ajan seisoessaan paikallaan muuttuu kirkkaaksi ja juoksevaiseksi. Siemennestettä vapautuu yleensä 35 millilitraa kerralla joillakin miehillä mahdollisesti 1115 millilitraa eli korkeintaan ruokalusikallisen verran."
Vierailija kirjoitti:
Mitä tiedän naisten menkoista on että yksi mielenkiintoinen seikka taustalla on evoluution sanelema.
Tällainen kerran kuukaudessa säännöllisesti ovuloiva on eläinkunnassa todella harvinaista, mutta sillä on biologinen tarkoitus ja evolutiivinen tausta, että se on ihmisellä näin.
Tutkimuksien mukaan vuosituhansien saatossa on ollut etua jälkikasvulle, että naaras hakee hyvät geenit alfaurokselta jälkeläisilleen, mutta muu mies on sitten kasvattamassa lasta. Tällöin jälkikasvulle on valikoitunut parhaat geenit miehen puolelta, ja yhteisön mies taas on taannut turvaa tästä eteenpäin. Siis on ollut etua siitä, ja näin ollen kaikenlaisina aikoina tämä on muotoutunut ihmisen naaraalle ovulaation sykliksi.
Tämä on uskomatonta, mutta se on biologinen tausta sille faktalle, että ihmislajin naaraan ovulointiprosessi on hyvin uniikki ja erityinen lajikunnassa.
Em. ei ny yhtään selittänyt mikä yhteys kuukauden syklillä ja alfa-/tossukkaurosten pyörittämisellä on. Tai miten kerran kuussa uuden raskauden alulle laittaminen tähän liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä minä sillä tiedolla teen. Akkojen vaivoja minun ei tarvi tietää niistä mitään.
M
Jos olet parisuhteessa naisen kanssa tai jos sellaista haluat, on kyllä omaksi parhaaksesi jos tiedät miten hormonit vaikuttavat kokonaisvaltaisesti ja rajustikin naisen elämään ja mielialaan.
Vierailija kirjoitti:
Omaa miestä oon kouluttanut aiheesta ja on varsin perillä kuukautiskierron eri vaiheista nykyään :D 🥰
Niin minäkin jouduin opettamaan. Törppö huusi "hyi" kun ekan kerran suihkussa näki mun huuhtovan alapäätä menkkavuodon aikana. Sieltä tuli pari hyytymää ja iso mies kiljui, että mitä hämähäkkejä sun värkistä tulee 🙄.
Ja esimerkiksi isäni ja veljeni ovat sellaisia, että jos mulla on vähänkin jotain lisääntymiselimiin liittyviä ongelmia, ei he halua kuulla. Esimerkiksi kun otettiin kohdustani kuva ja kerroin siitä heille, molemmat oli sormet korvissa lällättämässä. Miehet on ihan hupsuja. 😍
Miksi hengailet kehitysvammaisten kanssa?