Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se olis asuntolaina maksettu, mitäs mää nyt teen ylimääräisellä rahalla?

Vierailija
16.01.2023 |

800€ ylimääräistä rahaa joka kuukausi, ostaisinko kissalle jotain kivaa lelua?
Talokaan ei oikeen tarvi mitään remonttia ja autokin vasta 1v vanha.
En tykkää edes matkustella.

Sinkkumiekkonen 41

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Jos haluat naisen, nyt varmaan onnistuu. Tai sijoita? Sitten sulla on vanhoille päiville turvaa, kun eläkkeitä ei enää ole.

Vierailija
2/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan käyttäminen ei ole mikään "pakkojuttu", jos ei sitä pakkoa ole.

Itsellä tuo edessä ensivuonna.

N47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sijoitusasunto.

Vierailija
4/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat sijoittaa. Saat jännitystä elämään, kun pörssikurssit sahaavat ylös alas alemmas..

Vierailija
5/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita säästötilille joka kuu ainakin puolet tuosta

Vierailija
6/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alat sijoittaa. Saat jännitystä elämään, kun pörssikurssit sahaavat ylös alas alemmas..

Ihan kuin sinkkumiekkosen muna!

Vierailija
7/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskos se elämä sitten eletty.

Vierailija
8/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitat köyhille. Vieläpä sellaisille, jotka tekevät pentuja vähintään sen 6kpl ja loisivat muiden rahoilla.

Eikös täällä yleensä näin vaadita?

Vierailija
9/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tarvitse mitään, alat säästää ja sijoittaa. Työt voi loppua huomenna tai voit vaikka kaatua ja päätyä työkyvyttömäksi. Sen jälkeen rahalle voi olla käyttöä.

Vierailija
10/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai aio asua nykyisessä kämpässä lopun ikääsi? Alat säästää isompaan, parempaan, hienompaan.... Onko sulla mökkiäkään? Tai siellä upeaa venettä?

Voi voi, noita rahanreikiä on vaikka kuinka!

Voit myös lahjoittaa ylimääräisen 800€ jollekin köyhälle joka kuukausi.

Näin saat sädekehän pääsi ympärille ja tulet kuulemaan enkelten laulua.

Vierailija
11/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala maksaa mun asuntolainaa pois jos et mitään muuta käyttöä rahoillesi keksi! Menisi hyvään tarkoitukseen kuitenkin.

Vierailija
12/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Jos et tarvitse mitään, alat säästää ja sijoittaa. Työt voi loppua huomenna tai voit vaikka kaatua ja päätyä työkyvyttömäksi. Sen jälkeen rahalle voi olla käyttöä.

Työkyvyttömyyseläkkeeseen lasketaan tulevan ajan ansiolisä. Eli eläke lasketaan niin kuin olisit tehnyt täyden työuran nykyisessä, ehkä hyväpalkkaisessa työssä.

Ei tk-eläkkeelle 'joutuminen' ole välttämättä taloudellinen katastrofi, jos on jo ehtinyt kouluttautua ja olla työelämässä.

Esim. minä jäin jo nuorena tk-eläkkeelle, mutta olen hankkinut eläkkeelläollessa useita asuntoja. Sen lisäksi matkustellut, harrastanut ym.

Vierailija
13/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuttava tuo kissalle joku kiva lelu <3

Niin ja onnea velattomuudesta!

Vierailija
14/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kai aio asua nykyisessä kämpässä lopun ikääsi? Alat säästää isompaan, parempaan, hienompaan.... Onko sulla mökkiäkään? Tai siellä upeaa venettä?

Voi voi, noita rahanreikiä on vaikka kuinka!

Voit myös lahjoittaa ylimääräisen 800€ jollekin köyhälle joka kuukausi.

Näin saat sädekehän pääsi ympärille ja tulet kuulemaan enkelten laulua.

Kyllä tässä viihtyy loppuelämänkin hyvin, asunto jo nyt liian iso. Mökistä on puolikas veljen kanssa ja ihan ok venekin rannassa.

Sinkkumiekkonen 41

Vierailija
15/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeeseen lasketaan tulevan ajan ansiolisä. Eli eläke lasketaan niin kuin olisit tehnyt täyden työuran nykyisessä, ehkä hyväpalkkaisessa työssä.

Ei tk-eläkkeelle 'joutuminen' ole välttämättä taloudellinen katastrofi, jos on jo ehtinyt kouluttautua ja olla työelämässä.

Esim. minä jäin jo nuorena tk-eläkkeelle, mutta olen hankkinut eläkkeelläollessa useita asuntoja. Sen lisäksi matkustellut, harrastanut ym.

Mä jäin yliopistosta suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle ja eläke 908€/kk. Tänä vuonna toi takuueläke on 922€/kk, niin hain sitä. Että sit saisin 922€/kk eläkettä. Ei paljon juhlita sillä summalla. Ja olin 23, kun jäin eläkkeelle.

Vierailija
16/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pointti tuolla yllä että muutamankymmenen vuoden päästä eläkejärjestelmä on jo varmaan kaatunut omaan mahdottomuuteensa.

Osta hautapaikka ja arkku valmiiksi ja ehkä joku vanhuusajan helppohoitoinen rivitaloyksiö. Loput sukanvarteen ja patjan alle odottamaan tuota elämän ehtoopuolta.

Vierailija
17/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohonko kannattaa luottaa, eikä kannata itse panostaa tulevaisuuteensa? Entä jos päätyykin työttömäksi, eikä työkyvyttömyyseläkkeelle? Jälkimmäisessäkin tapauksessa voidaan edellyttää uudelleenkouluttautumista ja siitä jos kieltäytyy, niin rahalle olisi jälleen tarvetta.

Vierailija
18/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä jäin yliopistosta suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle ja eläke 908€/kk. Tänä vuonna toi takuueläke on 922€/kk, niin hain sitä. Että sit saisin 922€/kk eläkettä. Ei paljon juhlita sillä summalla. Ja olin 23, kun jäin eläkkeelle.

Miksi olet tässä ketjussa?

Vierailija
19/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohonko kannattaa luottaa, eikä kannata itse panostaa tulevaisuuteensa? Entä jos päätyykin työttömäksi, eikä työkyvyttömyyseläkkeelle? Jälkimmäisessäkin tapauksessa voidaan edellyttää uudelleenkouluttautumista ja siitä jos kieltäytyy, niin rahalle olisi jälleen tarvetta.

Miksi olet noin nega ja tosikko? Auttaisiko raha sinua?

Vierailija
20/33 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sama tilanne ja nyt laitan 1000€/kk osakkeisiin. En kerkeä edes tuhlaamaan palkkaani kun olen nuuka poikamies 😅

M36