Uskovat kristityt: Miten suhtaudutte eri uskontoa edustaviin uskoviin?
Tunnetteko minkäänlaista yhteenkuuluvuuden tunnetta esim. hartaan Jehovan todistajan, juutalaisen tai muslimin kanssa, joka etsii jumalan tahtoa ja uskoo löytäneensä jumalan oman uskontonsa avulla? Voisitteko rukoilla heidän kanssaan jonkun lyhyen rukouksen jonka sanat sopii kummankin uskontoon?
Kommentit (443)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityt suhtautuu ylimielisesti kaikkiin jotka eivät kumartele samaa satuolentoa kuin he.
Se jolla on ylivoima, sitä kannattaa seurata.
Ja niin ihmiset seurasivat Hitleriäkin.
Niinpä ja äänestää Trumpia. Ei se, että jos jonkun kannatus on suuri, tarkoita sitä, että se olisi paras mahdollinen vaihtoehto tai edes välttävä vaihtoehto.
Niin kuin aiemmalla sivulla oli kirjoitettu kristityistä: "Heidän kaltaiset sokeat seuraajat ovat johtaneet moniin inhimillisiin tragedioihin historiamme aikana, kun seuraamisen palkkiona he itse ovat välttyneet ikävältä kohtalolta, mutta samalla se on johtanut muiden ihmisten kärsimykseen."
Kristinuskossa aina paha saa palkkansa
Kuulostaa lasten saduilta, mitä Raamattu ei tosiaan ole. Pahempia julmuuksia kuin Grimmin veljesten saduissa ja moni niistä lähtöisin Jumalasta itsestään.
Meillä on tänään uskonto ,joka haluaa hävittää koko kansakunnan maan päältä.
Isä meidän, joka olet taivaassa, pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Jeesus sanoi myös: Olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen sen vastakin.
Mikä tämä Jlan persoonanimi on?
Vierailija kirjoitti:
Isä meidän, joka olet taivaassa, pyhitetty olkoon sinun nimesi.
Jeesus sanoi myös: Olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen sen vastakin.Mikä tämä Jlan persoonanimi on?
Minä olen.
3:13 Mooses sanoi Jumalalle: "Katso, kun minä menen israelilaisten luo ja sanon heille: 'Teidän isienne Jumala on lähettänyt minut teidän luoksenne', ja kun he kysyvät minulta: 'Mikä hänen nimensä on?' niin mitä minä heille vastaan?"
3:14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muslimien vale.
Jos olisit lukenut koraanin niin tietäisit että islam on pakanauskonto missä opetetaan vihaa, kostoa ja tappamista.
Raamatussa opetetaan rakkautta, anteeksipyyntöä ja anteeksiantamista.
Oletko sinä lukenut koko Koraanin vai vain valittuja kohtia siitä?
Tiedät varmaan, että myös Raamatusta löytyy sellaisia kohtia joissa "opetetaan" vihaa, kostoa ja tappamista. Voiko sellaisista kohdista päätellä, mikä Raamatun kokonaisilmoitus on? Jos ei, miksi Koraanin kohdalla olisi toisin?
Olen eri kirjoittaja.osin huvittuneena seuraan ilmeisesti 2. ei ateistin mutta jotenkin MONIMUTKAISESTI uskovan henkilön kamppailua kirjoituksin. Te kumpikin olette väärässä. Te kumpikin voitte olla oikeassa. Ei kukaan k
Kyllä eräät kertovat uskosta ainakin minulle hyvin monimutkaisesti, tapa ja miten pitää tehdä ja mitä ei saa tehdä ja se vain karkoittaa ihmiset uskostaan jos ovat heikkoja sen suhteen. Uskomisesta ei pidä tehdä liian hankalaa, ns.monimutkaista. Kirjoitit yksinkertaisesta uskomisesta ettei raamatussa lue sitä ja tätä. En niin väitäkkään. Unohtakaa hetkeksi se kirja. Uskokaa kuin lapsi. Silloin olette lähempänä taivasten valtakuntaa.Synnitöntä ei olekkaan, joten yhtä ainoaa tapaa tai tietä ei ole Isän luo. Tutkimattomat ovat Herran tiet.
Johannes 20:37 Mutta että kuolleet nousevat ylös, sen Mooseskin on osoittanut kertomuksessa orjantappurapensaasta, kun hän sanoo Herraa Aabrahamin Jumalaksi ja Iisakin Jumalaksi ja Jaakobin Jumalaksi.
20:38 Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät."
2 Mooses 3:6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala".
Otsikko on sikäli virheellinen, että VT alkaa luomiskertomuksella. Raamattu= raamatun uskonto.
Luomiskertomuksessa ei ole mainintaa mistään muista uskonnoista tai harhaopeista joita muut ovat.
Raamattu kertoo että lopun aikoina kristittyjä vainotaan. En keksi muuta motiivia kuin ääretön kateus ja pelko kristittyjä, raamatun uskontoa, Jeesusta ja Kaikkivaltiastamme Luojaamme kohtaan. Heidän pelätään olevan oikeassa ja synnissä on mukava elää ja kadotuksesta ei saisi puhua ja nykyään ei enää koko uskosta ( Kristinuskosta).
Ateistien pelko. pelkäävät olevansa väärässä ja kovaa, siitä kumpuaa se kaikki viha Joulua ja kaikkea mitä usko edustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin tapaa, miten rukoillaan. Jeesus ei rukoillut kädet ristissä. Muslimit rukoilevat kumartumalla pää maahan kuten Jeesuskin rukoili.
Luuletko kaikkien kristittyjen laittavan kätensä ristiin rukoillessaan? Mene joskus vaikka ortodoksiseen kirkkoon hämmästymään: Kukaan siellä ei laita rukoillessaan käsiä ristiin. Ortodoksit tekee välillä ristinmerkkejä joihin sisältyy kumarrus, kumartuu välillä seisaallaan (tai istuallaan) ja tekee välillä kunnon maahankumarruksia, joissa päälaki koskettaa kirkon lattiaa. Suurimman osan ajasta ortodoksit kuitenkin rukoilee niin, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä heidän rukoilevan.
Kuvitteletko muuten, että Jeesus oli aina rukoillessaan kumartunut pää maahan asti?
En kuvittele, sillä alkuperäiset kristityt rukoilivat kumartumalla pää maahan ja osa toimii niin edelleen. Mutta suuriosa ei seuraa tätä esimerkkiä, miksi?
Jeesus rukoili nimenomaan niin heittäytymällä kasvot maahan, eikä islamissa ole muuta tapaa kuin Jeesuksen (ja muiden profeettojen) esimerkin seuraaminen.
Toinen tapa on laittaa kämmenet ylös pyyntörukouksessa -kuten muslimit tekevät. Jeesus ei pitänyt käsiään yhdessä tai ristissä tai tehnyt ristinmerkkiä. Jeesus ei ollut jumala vaan profeetta.
Islamissa on siis sekä rituaalirukous (5krt päivässä pakollinen) sekä pyyntörukous doaa, joka on keskustelua, kiittämistä ja ylistämistä missä ja milloin vain omin sanoin.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt tällaisia havaintoja palstan uskovaisista.
Yllätyin siitä kuinka kaksinaismoralistista ajattelua he ilmentävät. Esimerkiksi he itse loukkaantuvat, jos heidän toivottamaansa Jumalan siunaukseen suhtaudutaan nuivasti, mutta tekevät itse samaa, jos toisen uskonnon edustaja toivottaa Jumalan siunausta heille. He ovat äärimmäisen epäsuvaitsevaisia, epäkunnioittavia ja vähätteleviä toisten uskontojen edustajia kohtaan ja hokevat taukoamatta, että on vain yksi jumala. Eivät hyväksy omastaan poikkeavaa maailman katsomusta ja ovat ilkeitä poikkeavia näkemyksiä kannattavia kohtaan, mutta vaativat aggressiivisesti muita hyväksymään ja suvaitsemaan omaa uskoaan.
He eivät voi näyttää minkäänlaista "heikkoutta" uskossaan, vaan asiasta ei voi keskustella millään tasolla, eivätkä he suostu ymmärtämään, että kaikki ihmiset eivät jaa heidän uskomuksiaan. He kokevat, että muiden ihmi
Helpottiko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityt suhtautuu ylimielisesti kaikkiin jotka eivät kumartele samaa satuolentoa kuin he.
Niinpä ja äänestää Trumpia. Ei se, että jos jonkun kannatus on suuri, tarkoita sitä, että se olisi paras mahdollinen vaihtoehto tai edes välttävä vaihtoehto.
Niin kuin aiemmalla sivulla oli kirjoitettu kristityistä: "Heidän kaltaiset sokeat seuraajat ovat johtaneet moniin inhimillisiin tragedioihin historiamme aikana, kun seuraamisen palkkiona he itse ovat välttyneet ikävältä kohtalolta, mutta samalla se on johtanut muiden ihmisten kärsimykseen."
Siksipä Raamatun tunteminen on ensiarvoisen tärkeää, ettei seuraa sokeasti kaikkia humppa ukkoja :-)
SK kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskovalle usko ei ole teoria. Sitä ei toki voi käsittää ennen kuin se itse kokee sen. Ja jos ei koe, niin viimeistään tuomiopäivänä totuuden saa nähdä jokainen. Nykyään minua kauhistuttaa se ajatus miten välinpitämättömästi ja ylpeästi suhtauduin asiaan ennen. Onneksi nöyrryin ja Herra armossaan pelasti.
Tuollaisilla tieteellisillä todistusvaatimuksilla et löydä Herraa. Mutta ilmeisesti et edes halua? Siihen Herra antaa sinulle vapauden jos asia on näin. Hän kuitenkin rakastaa sinua ja toivoisi sinunkin pelastuvan. Hän kuoli sinunkin syntiesi vuoksi.
En ihan ymmärrä, miten tämä todenperäisyysjuttu liittyy mainitsemaani oikeuttamisen ongelmaan, jos sen on tarkoitus kommentoida sitä.
Kuitenkin huomaa, että islaminuskoinen voisi sanoa tuntevansa ihan samalla tavalla omasta uskostaan. Kuitenkaan oletettavasti molemmat teistä eivät voisi olla samanaika
Ei kannata tuhlata aikaa tuon "SK"n kanssa kinasteluun. Se on sama kuin yrittäisit vakuuttaa litteän maan teoreetikko siitä että maa todellakin on pallo. Usko pois, sellaista todistetta ei maan päältä löydä joka sen pään kääntää.
Ihmisille on annettu vapaa tahto valita myös ikuinen kadotus, ja näin se tapahtuu käytännössä.
"Jeesus rukoili nimenomaan niin heittäytymällä kasvot maahan, eikä islamissa ole muuta tapaa kuin Jeesuksen (ja muiden profeettojen) esimerkin seuraaminen.
Toinen tapa on laittaa kämmenet ylös pyyntörukouksessa -kuten muslimit tekevät. Jeesus ei pitänyt käsiään yhdessä tai ristissä tai tehnyt ristinmerkkiä. Jeesus ei ollut jumala vaan profeetta."
Olen nähnyt katolisessa messussa tyyppejä, jotka tekevät tuon kämnenet ylöspäin jutun jossain kohtaa messua. Mikään normi se ei ole, mutta jotkut sitä harrastaa. He tekevät sen jossain kohdin messua, missä ollaan seisaallaan. En ole vakikävijä, joten en muista kohtaa eikä tätä joka messussa muutenkaan näe. Muuten messussa on aika paljon kohtia, joissa ollaan polvistuneena.
"En ole tuo kirjoittaja, mutta hänhän puhuu siis Raamatusta, ei Jeesuksesta. Kirjaa verrataan toi
Jeesus on Sana. Eli Raamattu.
eri"
No nyt on kyllä puurot ja vellit pahasti sekaisin. Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, pyhä teksti ja Pyhän Hengen vaikutuksesta syntynyt kyllä, mutta ei yhtä kuin Jeesus. Jeesus on Logos, "sana" ja ihmiseksi syntymällä hän toi ihmisille hyvän sanoman. Raamattuun on tuo sanoma kirjattu ylös. Raamattu on kirja, ei Jumala. Sen sijaan Jeesus on Jumala, yksi kolmiyhteisen Jumalan persoonista (joita ovat siis Isä, Poika ja Pyhä Henki).
Koraani ja Raamattu ovat vertailukelpoisia, jos uskontoja haluaa asiallisesti vertailla. Vaikka muslimit pitävät Koraania suorana Jumalan sanana (eivätkä ihmisten kirjoittamana kuten kristityt Raamattua), niin eivät hekään usko Koraanin olevan yhtä kuin Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko on sikäli virheellinen, että VT alkaa luomiskertomuksella. Raamattu= raamatun uskonto.
Luomiskertomuksessa ei ole mainintaa mistään muista uskonnoista tai harhaopeista joita muut ovat.
Raamattu kertoo että lopun aikoina kristittyjä vainotaan. En keksi muuta motiivia kuin ääretön kateus ja pelko kristittyjä, raamatun uskontoa, Jeesusta ja Kaikkivaltiastamme Luojaamme kohtaan. Heidän pelätään olevan oikeassa ja synnissä on mukava elää ja kadotuksesta ei saisi puhua ja nykyään ei enää koko uskosta ( Kristinuskosta).Ateistien pelko. pelkäävät olevansa väärässä ja kovaa, siitä kumpuaa se kaikki viha Joulua ja kaikkea mitä usko edustaa.
Sinulla on aivan väärä kuva ateisteista. Peilaat oman vihasi eri tavalla ajattelevia kohtaan ateisteihin. Tiesithän, että joulua voi viettää ilman uskomuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu kertoo että lopun aikoina kristittyjä vainotaan. En keksi muuta motiivia kuin ääretön kateus ja pelko kristittyjä, raamatun uskontoa, Jeesusta ja Kaikkivaltiastamme Luojaamme kohtaan. Heidän pelätään olevan oikeassa ja synnissä on mukava elää ja kadotuksesta ei saisi puhua ja nykyään ei enää koko uskosta ( Kristinuskosta).Ateistien pelko. pelkäävät olevansa väärässä ja kovaa, siitä kumpuaa se kaikki viha Joulua ja kaikkea mitä usko edustaa.
Sinulla on aivan väärä kuva ateisteista. Peilaat oman vihasi eri tavalla ajattelevia kohtaan ateisteihin. Tiesithän, että joulua voi viettää ilman uskomuksia?
Offtopic.
Tiesithän-tyyppinen passiivisagressiivinen laudahdus vie uskottavuuden koko kommentilta - ja siten antaa kirjoittajastaan tyhmän kuvan. Jos haluaa antaa itsestään ja/tai kommentistaan fiksun kuvan ja toivoo sillä olevan jonkinlainen vaikutus kannattaa välttää ivailua. Toki se vetoaa sellaiseen ihmisjoukkoon jolla ei itselläänkään ole kovin paljoa tunneälykkyyttä, mutta voin luvata, että itsellesikin jää palstailusta mukavampi olo kun pyrit välttämään epäasiallista ilkeilyä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
"En ole tuo kirjoittaja, mutta hänhän puhuu siis Raamatusta, ei Jeesuksesta. Kirjaa verrataan toi
Jeesus on Sana. Eli Raamattu.
eri"
No nyt on kyllä puurot ja vellit pahasti sekaisin. Raamattu on ihmisten kirjoittama kirja, pyhä teksti ja Pyhän Hengen vaikutuksesta syntynyt kyllä, mutta ei yhtä kuin Jeesus. Jeesus on Logos, "sana" ja ihmiseksi syntymällä hän toi ihmisille hyvän sanoman. Raamattuun on tuo sanoma kirjattu ylös. Raamattu on kirja, ei Jumala. Sen sijaan Jeesus on Jumala, yksi kolmiyhteisen Jumalan persoonista (joita ovat siis Isä, Poika ja Pyhä Henki).
Koraani ja Raamattu ovat vertailukelpoisia, jos uskontoja haluaa asiallisesti vertailla. Vaikka muslimit pitävät Koraania suorana Jumalan sanana (eivätkä ihmisten kirjoittamana kuten kristityt Raamattua), niin eivät hekään usko Koraanin olevan yhtä kuin Jumala.
Oletko uskossa? Pystytkö näkemään tämän asian hengellisestä näkökulmasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trumpin arvot on aika paljon terveemmät kuin vastustajansa. Suomi toki tykkää woke-atteesta ainakin median mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tuhlata aikaa tuon "SK"n kanssa kinasteluun. Se on sama kuin yrittäisit vakuuttaa litteän maan teoreetikko siitä että maa todellakin on pallo. Usko pois, sellaista todistetta ei maan päältä löydä joka sen pään kääntää.
Ihmisille on annettu vapaa tahto valita myös ikuinen kadotus, ja näin se tapahtuu käytännössä.
Keskusteluissani ei ole kyse omasta vakaumuksestani tai minun vakuuttamisestani, vaan yleisluontoisiin argumentteihin vastaamisesta.
On myös älyllisesti hieman riskialtista leimata minut välttämättä kohtuuttomaksi. Oletko tullut ajatelleeksi, että saattaisit itse olla se litteän maan teoreetikko, joka pidättäytyy uskomuksissaan todistusaineistosta huolimatta?
Kristinuskossa aina paha saa palkkansa.