Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS 14-vuotias tyttö väärensi ikänsä passiin, kun mies epäili tätä alaikäiseksi Miehelle hyväksikäyttötuomio

Vierailija
12.12.2024 |

Tuomio|Väärennökset eivät poistaneet miehen vastuuta.

https://www.hs.fi/alueet/art-2000010895040.html

Kommentit (510)

Vierailija
281/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se ongelma että meitä ihmisiä on niin moneen junaan että tiedän oikeasti 14 vuotiaita jotka näyttää 18 vuotiailta ja toisin päin. Naisilla pienen koon ja meikin vaikutuksen takia on oma ikäarviointi mennyt niin pahasti pieleen että hävettää (pidin liki kolmikymppistä naamatuttua alaikäisenä) Mitähän tän kaverin olis pitäny tehdä? On selvästi epäillyt ja lopuksi todennut että kaipa se on sitten uskottava.

Omasta mielestäni ei ole uskottavaa, että mies olisi ollut kovin huolissaan tytön alaikäisyydestä ja yrittänyt sitä ihan aidosti selvittää. Tänä päivänä ei ole yhtään ihmistä, varsinkaan alle keski-ikäistä, joka ei ymmärtäisi miten helppoa kuvanmuokkaus on. Tuntuu siltä, että todistetta on pyydetty vain suojautuakseen mahdollisilta syytöksiltä myöhemmin. Jos olisi ollut aidosti kiinnostunut välttämään alaikäiseen sekaantumista, olisi kyllä

Jaa-a. No siinä tapauksessa hän ei olisi edes pyytänyt tytöltä todisteita iästään.

Vierailija
282/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"jos sulle tulee lasta katsoessa sellanen olo että kaikki pitää sua pedofiilina, ehkä oot sellainen

koska tuo väitehän on ihan paskaa, meillä on lukuisia miehiä jotka mm työskentelee lasten kanssa"

Juurihan minä totesin olevani eri henkilö, eikä minulla tule tuo asia mieleen. Sinä se tässä tunget pedofilialeimaa muille.

Nyt menee keskustelu oudoksi. Miksi sitten hyppäsit väliin urputtamaan, kun kirjoittaja aivan aiheellisesti kysyi, voisiko johtua henkilöstä itsestään jos hänestä tuntuu että häntä pidetään pedofiilinä kun hän katsoo lapsia. Itsellänikään ei sellaista tapahdu vaan voin aivan huoletta katsoa lapsia. Jos jollakulla tulee pedofiliasta syyllinen olo katsoessaan lapsia, niin ensimmäiseksi kannattaa aloittaa asian avaaminen itsestään käsin.

-eri

Ei kenelläkään tule syyllinen olo, vaan osa naisista on niin outoja, että tyttöihin päin katsominenkin on merkki jostain perversiosta tai jopa pedofiliasta. Tosin pedofiilin seksuaalinen kiinnostus ei kohdistu teinityttöihin, vaan pikkulapsiin.

Okei, no mua ei ole koskaan syytetty pedofiliasta tai mistään vaikka ihan normaalia elämää elän miehenä ja olen myös töissä tekemisissä alaikäisten, myös tyttöjen kanssa enkä heitä katseellani mitenkään välttele. En siis tunne kontekstia josta puhut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipäs, vaan omat lapset eivät ole haluttavia ominaistuoksunsa perusteella, mutta muiden lapset ovat. 

Kun nyt edes biologia olisi hallussa.

Tämä on eri mekanismi. Sukulaisia kohtaan kehittyy yleensä seksuaalinen vastenmielisyys, mutta toiset mekanismit edesauttavat sitä ettei kiinnostu niistä jotka voisivat olla omia lapsia. En jaksa tätä nyt sinulle opettaa, mutta tämä on vain kiinnostava esimerkki siitä miten biologia ei aina ole niin yksiselitteistä, jolla voisi tuosta vaan perustella vaikkapa omia halujaan.

Vanhan viidakon sananlaskun mukaan "mitä serkumpi niin sitä herkumpi:" Monet tänne toisaalta hakeutuneet naivat vain suvustaan ja se näkyy valitettavasti silloin tällöin kehitysvammaisten lasten muodossa.

Vierailija
284/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos sulle tulee lasta katsoessa sellanen olo että kaikki pitää sua pedofiilina, ehkä oot sellainen

koska tuo väitehän on ihan paskaa, meillä on lukuisia miehiä jotka mm työskentelee lasten kanssa"

Kuka on väittänyt, että kaikki pitäisivät pedofiilina? Eikä sellainen tunne edes olisi merkki pedofiliasta, pikemminkin heikosta itsetunnosta ja omasta epävarmuudesta. Voisitteko pitää keskustelun asiallisena, vai pystyttekö edes siihen?

Vierailija
285/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on se ongelma että meitä ihmisiä on niin moneen junaan että tiedän oikeasti 14 vuotiaita jotka näyttää 18 vuotiailta ja toisin päin. Naisilla pienen koon ja meikin vaikutuksen takia on oma ikäarviointi mennyt niin pahasti pieleen että hävettää (pidin liki kolmikymppistä naamatuttua alaikäisenä) Mitähän tän kaverin olis pitäny tehdä? On selvästi epäillyt ja lopuksi todennut että kaipa se on sitten uskottava.

Omasta mielestäni ei ole uskottavaa, että mies olisi ollut kovin huolissaan tytön alaikäisyydestä ja yrittänyt sitä ihan aidosti selvittää. Tänä päivänä ei ole yhtään ihmistä, varsinkaan alle keski-ikäistä, joka ei ymmärtäisi miten helppoa kuvanmuokkaus on. Tuntuu siltä, että todistetta on pyydetty vain suojautuakseen mahdollisilta syytöksiltä myöhemmin. Jos olisi ollut aidosti kiinnostunut väl

Jaa-a. No siinä tapauksessa hän ei olisi edes pyytänyt tytöltä todisteita iästään.

Totta kai olisi. Onhan se fiksua pyytää todisteet, kun tietää että kuka tahansa voi sellaiset toimittaa ja sitten jos tulee ongelmia niin voi sanoa että ei tiennyt ja todisteitakin oli pyydetty.

Vierailija
286/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettko koskaan miettinyt kuka se oikea Käärme sielä paratiisissa oikein oli?.........nainen, ihan sama minkä ikäisen on....ei koskaan voi luottaa.

Vierailija
287/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Okei, no mua ei ole koskaan syytetty pedofiliasta tai mistään vaikka ihan normaalia elämää elän miehenä ja olen myös töissä tekemisissä alaikäisten, myös tyttöjen kanssa enkä heitä katseellani mitenkään välttele. En siis tunne kontekstia josta puhut."

Minua muuten on syytetty, tosin täysin valheellisesti ja vailla perusteita. Enkä ole ainoa.

Vierailija
288/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Okei, no mua ei ole koskaan syytetty pedofiliasta tai mistään vaikka ihan normaalia elämää elän miehenä ja olen myös töissä tekemisissä alaikäisten, myös tyttöjen kanssa enkä heitä katseellani mitenkään välttele. En siis tunne kontekstia josta puhut."

Minua muuten on syytetty, tosin täysin valheellisesti ja vailla perusteita. Enkä ole ainoa.

Okei, siis sillä perusteella että olet katsonut tyttöjä? Johtiko nuo syytökset johonkin?

Vierailija
289/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Totta kai olisi. Onhan se fiksua pyytää todisteet, kun tietää että kuka tahansa voi sellaiset toimittaa ja sitten jos tulee ongelmia niin voi sanoa että ei tiennyt ja todisteitakin oli pyydetty."

No just joo. Ajattelet kuin rikollinen. Ei kukaan voi etu-eikä jälkikäteen olettaa, että toinen väärentäisi todisteet.

Vierailija
290/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, siis sillä perusteella että olet katsonut tyttöjä? Johtiko nuo syytökset johonkin?

Uhkailuihin ja itsemurhakehotuksiin sekä siihen, että minua seurailtiin ja videokuvailtiin kylillä. Onneksi asia rauhoittui ajan kanssa, kun asia selvisi.

Vierailija
291/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni ei ole uskottavaa, että mies olisi ollut kovin huolissaan tytön alaikäisyydestä ja yrittänyt sitä ihan aidosti selvittää. Tänä päivänä ei ole yhtään ihmistä, varsinkaan alle keski-ikäistä, joka ei ymmärtäisi miten helppoa kuvanmuokkaus on. Tuntuu siltä, että todistetta on pyydetty vain suojautuakseen mahdollisilta syytöksiltä myöhemmin. Jos olisi ollut aidosti kiinnostunut välttämään alaikäiseen sekaantumista, olisi kyllä

Tuollaisilla perusteluilla ihan joka ikinen huijatuksi tullut poistuisi oikeudesta häviäjänä. 

Vierailija
292/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Totta kai olisi. Onhan se fiksua pyytää todisteet, kun tietää että kuka tahansa voi sellaiset toimittaa ja sitten jos tulee ongelmia niin voi sanoa että ei tiennyt ja todisteitakin oli pyydetty."

No just joo. Ajattelet kuin rikollinen. Ei kukaan voi etu-eikä jälkikäteen olettaa, että toinen väärentäisi todisteet.

No ei nyt noin sinisilmäinen pidä olla, ettei muka ollenkaan tiedä sellaisesta mahdollisuudesta kuin väärentäminen. Sitä on tehty iät ja ajat ja nykyään se vielä on maailman helpointa. Tuon miehenkin on ollut aivan pakko tietää se, ettei vaadi mitään tietotekniikan tai kuvankäsittelyn taitoja toimittaa digikuva passista väärällä syntymäajalla.

Vierailija
293/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhkailuihin ja itsemurhakehotuksiin sekä siihen, että minua seurailtiin ja videokuvailtiin kylillä. Onneksi asia rauhoittui ajan kanssa, kun asia selvisi.

Paskaa toimintaa, mutta hyvä että asia selvisi. Ja tämä kaikki siis oli sen takia että olit katsonut tyttöjä?

Vierailija
294/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei voi pitää mitenkään paikkaansa, että jokainen mies haluaa aina seksiä jos on mahdollisuus hedelmälliseen naiseen tai lapseen."

Kyllä se nyt vaan pitää, mutta he eivät toteuta tekoaan tai saa näiltä naisilta tai tytöiltä. Voisit siirtyä länkyttämisen sijaan katselemaan luonto-ohjelmia ja lukemaan biologiaa ja historiaa.

Vierailija
295/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskaa toimintaa, mutta hyvä että asia selvisi. Ja tämä kaikki siis oli sen takia että olit katsonut tyttöjä?

Joo, eikö ookin noloa?

Vierailija
296/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei nyt noin sinisilmäinen pidä olla, ettei muka ollenkaan tiedä sellaisesta mahdollisuudesta kuin väärentäminen. Sitä on tehty iät ja ajat ja nykyään se vielä on maailman helpointa. Tuon miehenkin on ollut aivan pakko tietää se, ettei vaadi mitään tietotekniikan tai kuvankäsittelyn taitoja toimittaa digikuva passista väärällä syntymäajalla.

En mä kyllä osaisi, eikä sellainen tulisi minulla mieleen, jos minulla olisi tyttöystävä. Ei sellaista tekoa pitäisi edes lähtökohtaista epäillä

Vierailija
297/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta mielestäni ei ole uskottavaa, että mies olisi ollut kovin huolissaan tytön alaikäisyydestä ja yrittänyt sitä ihan aidosti selvittää. Tänä päivänä ei ole yhtään ihmistä, varsinkaan alle keski-ikäistä, joka ei ymmärtäisi miten helppoa kuvanmuokkaus on. Tuntuu siltä, että todistetta on pyydetty vain suojautuakseen mahdollisilta syytöksiltä myöhemmin. Jos olisi ollut aidosti kiinnostunut väl

Tuollaisilla perusteluilla ihan joka ikinen huijatuksi tullut poistuisi oikeudesta häviäjänä. 

Siinä tapauksessa kyllä, jos ihminen ei ole aidosti yrittänyt selvittää onko tulossa huijatuksi vaan selkeästi hyväksynyt sen mahdollisuuden että tulee huijatuksi. Tässä tapauksessa vielä siirtänyt itseltään vastuun huijaavalle lapselle.

Vierailija
298/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä tapauksessa kyllä, jos ihminen ei ole aidosti yrittänyt selvittää onko tulossa huijatuksi vaan selkeästi hyväksynyt sen mahdollisuuden että tulee huijatuksi. Tässä tapauksessa vielä siirtänyt itseltään vastuun huijaavalle lapselle."

No kuka muukaan voi asian todistaa, ellei tyttö itse? Hölmökö oot? Onko se huijaus edes oikein ketään kohtaan? Onko se oikein syytettyä miestä tai oikeutta kohtaan, kenties yhteiskuntaa kohtaa. Voin vastata, ettei ole!

Vierailija
299/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei voi pitää mitenkään paikkaansa, että jokainen mies haluaa aina seksiä jos on mahdollisuus hedelmälliseen naiseen tai lapseen."

Kyllä se nyt vaan pitää, mutta he eivät toteuta tekoaan tai saa näiltä naisilta tai tytöiltä. Voisit siirtyä länkyttämisen sijaan katselemaan luonto-ohjelmia ja lukemaan biologiaa ja historiaa.

Tämä tulikin sitten heti kumottua, koska voin osoittaa sulle samantien kymmeniä, ellei satoja hedelmällisiä naisia ja lapsia joihin en tunne seksuaalista vetoa. Biologiaa ja historiaa on luettu sen verran, että sun väitteet tuntuu yksinkertaisesti lapsellisen lukiolaisen väitteiltä. 

Biologia ei muuten toimi edes niin, että mies haluaisi aina seksiä vaikka edessä olisi halukas, alaston, hedelmällinen nainen joka varmasti antaisi. Jos et lukion kurssilta tätä tietoa löydä, niin elämä tulee sen sulle opettamaan.

Vierailija
300/510 |
12.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä tapauksessa kyllä, jos ihminen ei ole aidosti yrittänyt selvittää onko tulossa huijatuksi vaan selkeästi hyväksynyt sen mahdollisuuden että tulee huijatuksi."

Tuolla perusteella meillä on kymmeniätuhansia ihmisiä, jotka ovat tulleet huijatuksi ja sinun mielestäsi se on heille aivan oikein. Ketä tahansa voidaan huijata ja jokainen ihmiskohtaaminen antaa mahdollisuuden siihen, että tulee huijatuksi. Mikä sinua oikein vaivaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi