Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on sovitttu maksuista ja muusta, jos kotona asuvan nuoren tyttö/poikaystävä lähes asuu teillä?

Vierailija
10.12.2024 |

Suihkuttelee, saunoo, syö, tulee pyyhe- ja lakanapyykkiä, jne

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap näköjään lainasi minun yhteen avaukseen vastauksena kirjoittamaani viestiä. Ja teki siitä viestistäni ihan uuden aloituksen.

Vierailija
2/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap näköjään lainasi minun yhteen avaukseen vastauksena kirjoittamaani viestiä. Ja teki siitä viestistäni ihan uuden aloituksen.

Ihan mielenkiintoinen aihe. Ei koske nyt meidän perhettä, mutta kiinnostaa. 

Ei siis väliä mistä aloituksen aihe on tullut.

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun talossani ei tulisi kuuloonkaan. Käydä voi muttei asua. Koti kai silläkin on, missä saunoo ja makaa. 

Vierailija
4/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mä ainakaan mitään pyytänyt kun puoli vuotta asustelivat ennenkuin oman kämpän saivat. Itse jouduin himaan maksamaan hetken ja sit haistatin paskat.

Vierailija
5/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuuluu perheeseen, eli ei eri maksua.

Vierailija
6/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksua. Kuuluu perheeseen ja tykkään kun nuoret viihtyy meillä.

Vierailija
7/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi moiseen edes maksusta! 

Vierailija
8/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mitenkään. Ei tällainen kuitenkaan ikuisuuksia jatku. Meillä on aina ollut muutenkin varaa esim. tarjota ruokaa lasten kavereille ja sauna lämpiää muutenkin ja pyykkikone pyörii tiheään joka tapauksessa. Sanoisin että pisara meressä.

Vierailija
9/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lainannut kenekään viestiä, mutta sivusin omaa kommenttiani toisessa ketjussa

Ap

Vierailija
10/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei maksanut yhtään mitään. Kolme poikalasta omasta takaa, siinä ei yksi vähäruokainen tyttö vaikuttanut sitä eikä tätä. Ei lisännyt pyykkiäkään käytännössä mihinkään. Ainoa, mikä välillä rassasi oli kylppärin sotku. Herraisä, että ne ripsiliimat sotkee! Ja on vaikea saada irti...

Vierailija
11/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessaketjussa vähävarainen äiti tuskaili jo sitä kun omat nuoret tulee 3 viikoksi kotiin. Tuskin ilolla maksaisi tyttö/poikaystävien ruokia ja suihkutteluja

Vierailija
12/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kirjoittaa näköjään tämän saman lauseen joka toiseen keskusteluun täällä - omg.

Vierailija
13/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pyydetty maksua, oltiin iloisia että nuoret asui mielummin meillä kuin poikaystävän kotona. 

Vierailija
14/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mitenkään. Ei tällainen kuitenkaan ikuisuuksia jatku. Meillä on aina ollut muutenkin varaa esim. tarjota ruokaa lasten kavereille ja sauna lämpiää muutenkin ja pyykkikone pyörii tiheään joka tapauksessa. Sanoisin että pisara meressä.

Sen tyttiksen/poikkiksen oma perhe kiittää, on yksi suu vähempi heillä ruokittavaksi.

Vierailija
15/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en alkaisi mitään perimään. Ehkä jollakin vähävaraisella voisi tehdä tiukkaa mutta sitten asia pitäisi ottaa esille nuorten kanssa ja tyttö-/poikaystävä kävisi vain kylässä ja satunnaisesti olisi yötä. Syömiset maksaa mutta ei nyt joku pyyhe/lakanapyykki tuo niin paljoa kustannuksia että siitä pitäisi alkaa perimään maksua :D

Toisaalta kannustaisin kyllä siihen että molemmat asuu omissa kodeissa.  Alaikäisten nuorten ei ainakaan tartte olla saman katon alla 24/7. Ja yli 18v. varmaan haluaisi jo oman asunnon ja rauhaa jos seurustelu vakavaa ja pitkäaikaista.

Vierailija
16/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain ollut tilanne, että nuorille on pitänyt aiheesta sanoa, kun joku on ihan ominpäin alkanut teillä asumaan?

Vierailija
17/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei olisi rahasta kiinni, mua ärsyttäisi se lisätyö mikä ruuan kotiin kantamisesta ja tekemisestä aiheutuisi. Käyn kävellen kaupassa, joten ei kiva kannella jatkuvasti jotain vessapaperia. Nuorten pitäisi siis itse käydä kaupassa, tehdä ruuat, pestä pyykit ja siivota sotkunsa. Tämä ei ole hotelli

Vierailija
18/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tartte mitään maksaa. Kiva jos viihtyvät meillä. Ymmärrän, että vähävaraisessa perheessä ylimääräisen ihmisen ruokailu tuntuu kukkarossa, mutta joku suihkussa käymisestä ja pyyhepyykistä nillittäminen kuulostaa kyllä käsittämättömältä.

Vierailija
19/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tartte mitään maksaa. Kiva jos viihtyvät meillä. Ymmärrän, että vähävaraisessa perheessä ylimääräisen ihmisen ruokailu tuntuu kukkarossa, mutta joku suihkussa käymisestä ja pyyhepyykistä nillittäminen kuulostaa kyllä käsittämättömältä.

Taloyhtiöissäkin nillitetään helposti 25e/kk vesimaksun muodossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi