Tytön poikakaveri toi 50 euroa ruokarahaa
Vähän outo homma mielestäni. Poika siis oleilee meillä paljon ja se on aivan ookoo. Tuntui vähän hassulta kun tänään tarjosi minulle 50 euroa, sanoi että äiti lähettänyt kun poika aina meillä syö. En tosiaan ole ajatellut että vaikka syökin meillä siitä pitäisi maksaa, aina lasten kavereille ruoka tarjottu Ilman muuta jos ruoka-aikaan ovat, eikö se ole itsestään selvää.
Kommentit (66)
Ihan järkevää pojan vanhemmilta. Ota vain vastaan, vaikka teillä olisikin varaa ruokkia. Nuorille on hyvä näyttää ettei ne ateriat ilmesty "tyhjästä".
Ihan kohteliasta. Hyvin ajateltu pojan äidiltä.
Voi että miten sulonen :) ei ole outoa. Ehkä hänen äitinsä on vähävarainen ja potee huonoa omatuntoa, ei hän voi mitenkään tietää että tämä ele on mielestäsi ”tarpeeton” (enkä menisi mainostamaan, että sinun ei tarvitse yhtään miettiä raha-asioita).
Mutta ihanasti ajateltu pojan äidiltä,
Ei mielestäni tarvitse toki tuoda rahaa mutta kuvastaa sitä että ei pidä itsestäänselvänä sitä että poika syö teillä.
Vaikka teille onkin ihan ok syöttää vieraita. Niin yleisesti muitakin kohtaan reilua, ettei viljellä politiikkaa, että jokapaikassa kaikki on ilmaista. Moni kuitenkin joutuu tekemään raskastakin työtä niiden eurojen eteen, jolla ruoka hankitaan.
Miksi pitää puida täällä perheasioita, aika inhoa sille pojallekkin tai hänen perheelleen jos lukee sun ihmettelyjä täällä, kun reilumpaa olisi ihan ottaa aikuismaisesti yhteyttä pojan vanhempiin tai poikaan, ja sanoa suoraan heille että on ihan ok että tytön poikakaveri syö teillä. Varmasti ihan asiallisinta hoitaa juttu henkilökohtaisesti.
Ja asiasta toiseen, muuten ihmetyttää miksi AV:lla vanhemmat rääpii lastensa/ teiniensä asioita? Ei tulisi mieleenkään tänne kirjoitella omista teineistäni yhtään mitään, ainakaan mitään heitä arvostelevaa. Saati heidän kavereistaan. Lojaalius, sitä on hyvä osoittaa lapsilleen niin hekin osaavat olla lojaaleja muille.
Hienosti toimittu. Ota raha vastaan. Summa on kohtuullinen ja osoittaa nuorillekin ruuan arvoa.
No kyllä minun mielestä on ihan kohtuullista lapsen vanhemmilta edes tarjota jotain jos oma lapsi paljon vierailee ja syö kaverin perheessä.
Tietty eri asia jos ovat puolin ja toisin vuorotellen syömässä toistensa luona.
Mikä on ongelma. Haluatko nyt julistautua varakkaaksi ja hyväksi äidiksi, joka kummastelee ruokarahaa. Ei se ruoka teillekään ilmaiseksi tule. Jos se 50€ on sulle ihan turha niin laita hyväntekeväisyyteen, ilman sen kummempaa päivittelyä.
Onko oikeesti ihan ookoo, en ole ajatellut asiaa toisinpäin, jos meillä lapsi olisi lähes aina toisten eväissä, ehkä se nolottaskin ja haluaisi jotenkin osallistua. Mutta on kumminkin outoa, mitä maksaa lautasellinen makaronilaatikkoa, entä kun iltapalaksi on pitsaa, ja kahviakin juo, pitääkö nyt enempi ruokapuoleen panostaa jos siitä maksetaan, en ota viiskymppistä.
Hienosti tehty mielestäni. Itse olen vuosikausia ruokkinut lasten kavereita niin kotonamme kuin mökkireissuilla eikä edes kiitoksen sanaa kuulu.
Harva lapsi osaa edes pöydästä noustessaan sanoa kiitos.
Huomiokyvytön moukka kun äitinsä laittaa rahallisen korvauksen hyyryläisen hoivaamisesta.
Mun mielestä tossa ei oo mitään outoa. Ei siinä varmaan ollut tarkoitus alkaa hiuksia halkoa ja laskea mitä on maksanut mikäkin lautasellinen. Vaan osallistua kuluihin. Ja näkee nuoretkin, ettei se oleminen missään suju lopulta ilman niitä euroja taustalla. Ihan turhaa hienostelua, ettei se saisi mitenkään "näkyä" että kaikki lopulta maksaa aina jotakin ja jonkun pussista.
On kyllä outo ajatus hinnoitella kotiruokaa, todellakin. Jos niin alkaa, ei 50 kovin monen päivän ruokarahaksi riitä.
Heiman loukkaavaa tyrkyttää rahaa. Itse en olisi missään nimessä ottanut vastaan jotain 50 euroa vaan antanut pojan pitää rahan ja sanonut että niin kauan kuin syöt meillä sinä et siitä maksa. Vai pyydetäänkö lapsilta rahallinen korvaus?
Mä tiedän joitakin tämmöisiä "hienoja" ihmisiä, joille olevinaan hirveän rahvasta puhua rahasta. Silti todellisuudessa oman edun tavoittelu on häikäilemätöntä ja saatetaan jutellessa huomata, että innostutaan silmin nähden kun kuullaan jotakin saatavan jostakin edullisemmalla.
Se on lukenu vauvapalstaa ja kauhistunu kun kaikki kyläily on nykyään lokkeilua ja hyvä syy pistää välit poikki. Halusi varmuudenvuoksi maksaa ruokkimisesta, ettei sen pojasta vaan ilmestyis anoppikokelaan tekemää aloitusta tänne, mutta vituikshan sekin meni.
Ihan ajattelevaista <3 Hyvä sulhasehdokas!