Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen tyttö/poikaystävän asuminen

Vierailija
06.06.2022 |

. Teidän taloudessa. Minkälaisia käytäntöjä teillä on asian suhteen?
17 v tytön samanikäinen poikaystävä voi sanoa asuu meillä, on ollut puoli vuotta. Ehkä 6 yötä ollut kotonaan joulun jälkeen. Voisivat kuulemma olla pojankin kotona mutta ilmeisesti kun siellä pienempiä sisaruksia, eivät halua. Ihmetyttää pojan vanhemmat kun ei kysellä mitään tarvisiko kuluihin osallistua tai edes kahvipakettia laita pojan mukana. Luultiin aluksi että muuttavat pian omaan kämppään mutta eipä siltä nyt oikein näytä.

Perittekö jotain vuokraa ylimääräisiltä asukkailta vai saavatko asua siinä kuin omatkin lapset?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat asua siinä missä omatkin lapset. 

Vierailija
2/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ikään kuin kuuluu meidän perheeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en perisi mitään, mutta tietysti jos tekee tiukkaa rahasta, kun on ylimääräinen suu ruokittavana, voihan asiasta puhua pojan vanhempien kanssa, että voisivat jollain summalla osallistua jälkeläisensä ravitsemukseen.

Vierailija
4/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa puheeksi, että seuraavat puoli vuotta siellä toisessa osoitteessa. Edes ruoka-ajat.

Vierailija
5/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuvatko nuoret kotitöihin edes?

Vierailija
6/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu perheeseen. Tokihan ne poika-tai tyttöystävän vanhemmat yleensä tarjoutuu maksamaan kuluja, mutta itse en ota vastaan. Jokusen kerran on meidän tyttären poikaystävä käynyt kaupassa oma-aloitteisesti ja kysyy kyllä lähtiessään, että tuonko maitoa tms. tullessani ja mäkin saatan huokata ovella, että tuotko vessapaperia sit kans töistä tullessasi.

Vierailija
7/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vähän ihmettelisin, jos tuon ikäinen pääsääntöisesti asuisi meillä. Itse asiassa en oikein hyvällä katsoisi sitä, että yökyläiltäisiin koko ajan. Ovatko nämä nuoret siis koko ajan yhdessä, eikö heillä ole esim. muita kavereita, joiden kanssa viettävät aikaa? Vai onko vain niin, että poika ilmaantuu teille yöksi.

Ja tuon ikäiset eivät oikein voi ilman vanhempien rahoitusta edes muuttaa omaan kotiin. Eiväthän he saa asumiseensa edes riittävästi tukia, ja toisen asteen opintotukikin on alaikäisellä aika pieni. Oletan siis, että kumpainenkin on lukiossa / amiksessa, kun kerran ovat alle 18v (mahdollisesti vielä pidennetyn oppivelvollisuuden piirissä).

Vierailija
8/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai osallistuvat. Miksei osallistuisi?

Vierailija
9/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä sitten on ongelmasi?

Sulla on nyt lapsesi lisäksi uusi elätettävä perheessäsi joten kestä se, tai heitä poika pihalle

Vierailija
10/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotiaan ei tarvitse vielä asua avoliitossa. Teinin kaverilla on ilmeisesti tuon tyyppinen tilanne, ei siinä paljon olla muiden ystävien kanssa. Jää helposti nuoruusvaihe elämättä, jota sitten keski-iän kriiseissä yritetään elää uudelleen.

Vierailija
11/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kyselemään lapsenlapsien perään. Eivätköhän keksi muuta asumispaikkaa.

Vierailija
12/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä sitten on ongelmasi?

Sulla on nyt lapsesi lisäksi uusi elätettävä perheessäsi joten kestä se, tai heitä poika pihalle

En ole ap. Mulla ole ongelmaa.

Vierailija
13/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä vähän ihmettelisin, jos tuon ikäinen pääsääntöisesti asuisi meillä. Itse asiassa en oikein hyvällä katsoisi sitä, että yökyläiltäisiin koko ajan. Ovatko nämä nuoret siis koko ajan yhdessä, eikö heillä ole esim. muita kavereita, joiden kanssa viettävät aikaa? Vai onko vain niin, että poika ilmaantuu teille yöksi.

Ja tuon ikäiset eivät oikein voi ilman vanhempien rahoitusta edes muuttaa omaan kotiin. Eiväthän he saa asumiseensa edes riittävästi tukia, ja toisen asteen opintotukikin on alaikäisellä aika pieni. Oletan siis, että kumpainenkin on lukiossa / amiksessa, kun kerran ovat alle 18v (mahdollisesti vielä pidennetyn oppivelvollisuuden piirissä).

Siis miksei olisi muita kavereita tai harrastuksia? Käyhän he koulussakin. Mun nykyinen mies lähestulkoon asui meillä siitä lähtien kun täytti 17. Oltiin seurusteltu jo kaksi vuotta siinä vaiheessa. Meillä oli tosi laaja yhteinen kaveripiiri, mutta myös omia kavereita ja harrastuksia. Sitä tultiin kotiin ihan niinkuin myöhemmin yhteiseenkin kotiin yöksi. Paljon tehtiin yhdessä, viihdyttiin yhdessä, mutta kumpikaan sitonut toista. 20 vuotta yhteiselämää takana, kolme lasta. Edelleen omat elämät ja ystävät perhe-elämän lisäksi.

Ja mitä tulee tohon kotoa muuttoon, niin ekaan kämppään muutettiin miehen intin aikana (18v.), valtio maksoi vuokran.

Vierailija
14/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17-vuotiaan ei tarvitse vielä asua avoliitossa. Teinin kaverilla on ilmeisesti tuon tyyppinen tilanne, ei siinä paljon olla muiden ystävien kanssa. Jää helposti nuoruusvaihe elämättä, jota sitten keski-iän kriiseissä yritetään elää uudelleen.

Miksi jäisi? Estääkö jokin yhdessä kokemasta nuoruutta?

Vierailija
15/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis käytännössä vieras ihminen kulkee teillä miten lystää omilla avaimilla? Joo, ei tulis tapahtumaan mun kotona.

Vierailija
16/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis käytännössä vieras ihminen kulkee teillä miten lystää omilla avaimilla? Joo, ei tulis tapahtumaan mun kotona.

Tuleva unelma-anoppi siellä

Vierailija
17/17 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleva unelma-anoppi siellä

Olen eri. Mutta en minäkään olisi suostunut, jos joku 16-17 vuotias sälli olisi muuttanut meille. Eli tullut koulusta, tyhjentänyt jääkaapin ja häipynyt kavereilleen ja pöröyttänyt mopolla iltayöstä pihalle ja kömpinyt tytön sänkyyn nukkumaan. Ja aamulla ilmestynyt aamupalapöytään odottamaan aamiaista ennen koulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi