Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SPR:n leipäjonoissa käy jopa lapsia

Vierailija
10.12.2024 |

ja ovat silmin nähden nälässä. Sosiaaliturvan leikkaukset vaikuttavat.

Mutta mites... kun se Orpo sitä lasten itsenäisyyspäiväjuhlaa isännöi, niin olikohan siellä yhtäkään sellaista lasta, joka tuli perheestä, jossa tätä nälkää nähdään?

Mites oli kouluissa lapset valittu!

Juhlassa otetut lehtikuvat näyttävät Orpon hymyilevän punaposkisena isäntänä.

"Kaik on hyvin!"

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap näköjään lainasi minun yhteen avaukseen vastauksena kirjoittamaani viestiä. Ja teki siitä viestistäni ihan uuden aloituksen.

Vierailija
2/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missähän vanhemmat? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset= läskikasajuoppoja

Vierailija
4/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkuntuhruisin silmin siellä jonottavat armopaloja.🥺

Vierailija
5/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap näköjään lainasi minun yhteen avaukseen vastauksena kirjoittamaani viestiä. Ja teki siitä viestistäni ihan uuden aloituksen.

En ole lukenut tätä palstaa nyt muutamaan päivään, enkä yleensäkään selaa kaikkia viestejä läpi.

Sitä paitsi, olen kyllä itse tuon Orpo osuuden kirjoittanut jo viime viikolla, kun tuosta juhlasta oli lehdissä juttua. Kirjoitin, mutta voi olla, että sensuuri sen tekstin poisti heti kättelyssä.

Että en ole sinulta siteerannut yhtään mitään!

SPR:n jonoissa olevista lapsista kertoi tämän päivän netti-TS.

Vierailija
6/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missähän vanhemmat? 

Niin, ehkä lapset tietävät näistä jonoista, ja osaavat itsekin mennä sinne.

Vierailija
7/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kommentoijilla kalseita tekstejä!

Taidatte olle turkulaisia kaikki! Niillä on hävyttömiä herjoja, itse kun ovat olevinaan jotain erinomaisen hyvää sakkia.

Vierailija
8/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempi on palkattomissa työkokeiluissa. 

Ei saa palkkaa. 

Vierailija
9/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun paikka jos vanhemmat eivät saa pidettyä lapsistaan huolta.

Vierailija
10/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän vanhemmat? 

Se on hyvä että mukulat käy hakemassa safkat niin vanhemmat voivat keskittyä pirkkakaljan kittaamiseen.

Hei, kakara,

Sinä et tiedä ihmisten elämästä mitään, joten voitko olla hiljaa ja lopettaa tuollaisten idioottimaisuuksien kirjoittamisen.

Sullehan spurguja ovat kaikki, jotka eivät kulje merkkivaatteissa ja bling blingissä.

tiiätkö, jopa lääkärit voivat kulke sun silmiin ryysyiltä vaikuttavissa vaatteissa.

Jotkut sanovat, että vaatteilla koreilevat rumat, mut taitaa olla ennemminkin niin että vaatteilla ja tavaroilla koreilevat tyhmät ja idiootit!

Vierailija
11/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi menee sinne leipäjonoon, ei se välttämättä tarkoita, ettei vanhempi pidä hänestä huolta.

Lapsi vain yrittää saada jotain syötävää, ehkä enemmän kuin mitä kotona on tarjolla. Se vähä mitä kotona on, ei riitä...

Se on lasun paikka, kun sinä kirjoittelet tänne!

Vierailija
12/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai lapsia.? Minä olen kuullut, että siellä käy jopa nälkäisiä. Törkeetä. 😏

Vierailija
13/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko leipäjonossa halvempaa kuin punalaputetut tuotteet kaupoissa?

Vierailija
14/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, nythän oli juuri pari päivää sitten uutinen myös siitä, että punalaputettuja menee kuin kuumille kiville. Siis niitä rohmuavat nekin, jotka aiemmin ovat niitä halveksineet.

Eli parempituloisillakin alkaa mennä huonommin....

Ja nämä punalaputettujen rohmuamiset, ne vaikuttavat myös leipäjonojen tarjontaan... Kauppa myy ylijäämän ja vanhentumassa olleet pois, on vähemmän annettavaa leipäjonoihin.

Se siitä!

Vierailija
15/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On on, ja kun lähettää sinne kaksi tenavaa, niin tulee tuplasti kamaa.

Vierailija
16/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän vanhemmat? 

Se on hyvä että mukulat käy hakemassa safkat niin vanhemmat voivat keskittyä pirkkakaljan kittaamiseen.

Hei, kakara,

Sinä et tiedä ihmisten elämästä mitään, joten voitko olla hiljaa ja lopettaa tuollaisten idioottimaisuuksien kirjoittamisen.

Sullehan spurguja ovat kaikki, jotka eivät kulje merkkivaatteissa ja bling blingissä.

tiiätkö, jopa lääkärit voivat kulke sun silmiin ryysyiltä vaikuttavissa vaatteissa.

Jotkut sanovat, että vaatteilla koreilevat rumat, mut taitaa olla ennemminkin niin että vaatteilla ja tavaroilla koreilevat tyhmät

Se on jo tänne kirjoitettu, että lapset voivat ihan itse oma-aloitteisesti hakeutua sinne, vaikka vanhemmat olisivatkin jo jotain hakeneet, mutta se mitä on haettu, ei riitä...

Että semmosta!

Sä et näköjään ymmärrä.... köyhyys ei tarkoita sitä, etteikö lapsista pidettäisi huolta, ei tarkoita sitä automaattisesti. Ja kuten sanottu: voivat itse oma-aloitteisesti hakeutua hakemaan lisää... sillä se mitä on, ei riitä.

Vierailija
17/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi menee sinne leipäjonoon, ei se välttämättä tarkoita, ettei vanhempi pidä hänestä huolta.

Lapsi vain yrittää saada jotain syötävää, ehkä enemmän kuin mitä kotona on tarjolla. Se vähä mitä kotona on, ei riitä...

Se on lasun paikka, kun sinä kirjoittelet tänne!

Hei, kakara, se on vanhempien tehtävä hankkia sitä ruokaa. Jos et kykene mukuloitasi ruokkimaan niin hae edes ne ruokapaketit sieltä jonosta itse.

Onko ymmärryksessä vikaa.... Johan se on tänne sanottu, että voivat itse mennä sinne hakemaan lisää... 

IDIOOTTI!

Ai, kato sä varmaan menetkin nyt kyttäämään jos siellä jonossa on joku sun koulukaveris, ja rupeat sitä sitte kiusaamaan...

Sä olet sellainen, joka nauttii toisten ahdingosta! Sinä, joka et ymmärrä elämästä mitään. Sinä joka kuvittelet olevasi jokin kaikkivoipa ja hyvin pärjäävä ihminen, eli kakara!

Vierailija
18/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missähän vanhemmat? 

Hei, kakara,

Jotkut sanovat, että vaatteilla koreilevat rumat, mut taitaa olla ennemminkin niin että vaatteilla ja tavaroilla koreilevat tyhmät

Sinuun vai!

Enpä tiedä, mitä järkeä on tuollaisten "keskustelijoiden" kanssa aikaansa tuhlata!

Vierailija
19/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ollut pitkään enkä ole koskaan käynyt leipäjonossa. Kysyn vaan että miksei 595 työttömyysrahasta  saa ostettua kuukaudeksi ruokaa koska minä saan ainakin. Kymmenet tuhannet perheelliset saa tukia kelasta paljon enemmän kun minä mutta ruokaa niillä ei rahat riitä. Pitääkö asua keskustan luxus asunnossa ja maksaa vuokraa tonni kuukaudessa.

Vierailija
20/27 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla on vastuu lapsistaan. Jos vahempi ei saa edes ruokittua lastaan, on aika luopua lapsesta.