Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoren poikaystävä ja suuret ruokakustannukset

Vierailija
14.04.2021 |

Enpä osannut tällaiseen varautua. 17 v tyttären poikaystävä viettää meillä paljon aikaa ja toki ruokaa tarjotaan ja jääkaapilla saa vapaasti käydä. Sama käytäntö myös silloin, kun ovat pojan kotona. Poika on kova syömään ja jatkuvasti nälkä, tämän ymmärrän kyllä, kun on kasvava nuori. Välillä vaan tekee tiukkaa, kun ruokailut on niin suuret. Onko muilla tällaista ongelmaa?

Kommentit (226)

Vierailija
1/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä on varaa ostaa ruokaa.

Vierailija
2/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta jotakin halpaa, terveellistä ja täyttävää, jota voi syödä vapaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisäksi joskus käy niin, että tytär pyytää vanhemmiltaan isoja summia rahaa ostaakseen poikaystävälle synttäri-/joululahjoja, niin kiva vanhempien käyttää omia rahojaan johonkin satunnaiseen poikaystävään.

Esimerkiksi kun minun serkun tyttö alkoi 15-vuotiaana seurustella samanikäisen pojan kanssa, pyysi tyttö äidiltään 80€ ostaakseen rannekorun poikaystävälleen rippilahjaksi.

4/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ! Vaikea tilanne. 

Eihän sitä voi kieltääkään. 

5/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto ja muita keittopurkkeja. makkaraa tarjouksesta.

On se nyt hemmetti että täytyy suunnitella ruokaostokset käenpojan takia. 

Vierailija
6/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako tytär kuinka paljon teillä menee rahaa? Onko hän ollut mukana kaupassa, raahannut ostossäkkejä himaan ja tehnyt ruokaa säännöllisesti itse?

Meillä on kolme teiniä ja ruokaa menee ihan tolkuttomasti. Meillä ei ole hätää rahan kanssa, mutta kauppaan menee pari kertaa viikossa reipas satanen ja jos ostaa hiemankin kaappeihin täytettä, kalaa fileenä tai johinkin ruokareseptiin erikoispurkkeja, niin hinta on heti yli 150 e. En siis todellakaan lähtisi mielelläni syöttämään jotain vieraita teinejä. En ainakaan säännöllisesti ja en haluaisi alkaa ostoslistaa miettiessäni varautumaan myös jonkun kaverin sapuskaa. Silloin tällöin se menisi, mutta vieraat ovat vieraita, oli sitten ihan mitä vain.

Juttelisin siis tytön kanssa vakavasti ja ainakin hän saisi katsoa, että eivät hengaa teillä koko aikaa. Hän saisi myös osallistua ruokien miettimisiin ja varsinkin tekemisiin. Itseä jatkuva ruuanlaittaminen tympii, mutta onneksi teinit ottavat siitä vastuun ainakin pari kertaa viikossa, esimerkiksi eilen 19 vuotias teki koko perheelle nuudeliwokkia ja hyvää tuli.

Vierailija
7/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä aikoinaan poika- ja tyttöystävät, kaverit sun muut söivät kotonansa. Ei toisten kakaroita tarvitse ruokkia jatkuvasti. Hulluahan se on.

Vierailija
8/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2108 kirjoitti:

Hernekeitto ja muita keittopurkkeja. makkaraa tarjouksesta.

On se nyt hemmetti että täytyy suunnitella ruokaostokset käenpojan takia. 

Makkaraa? Itse menisin mielummin puurolinjalla, kaura- tai jotain neljänviljanpuuroa kattilallinen eteen, ruisleipää, juustoa ja olkaa hyvä vain.

Muuten kyllä hyvä tuo käenpoika vertaus.

Vierailija
9/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta jotakin halpaa, terveellistä ja täyttävää, jota voi syödä vapaasti.

Lapsukaiset voivat hankkia oman asunnon ja alkaa leikkimään siellä kotia. Ostaa ja tehdä omat sapuskansa, miettiä ruokalistansa ihan itse ja nusata niin paljon kuin ehtivät.

Vierailija
10/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Niin ja lisäksi joskus käy niin, että tytär pyytää vanhemmiltaan isoja summia rahaa ostaakseen poikaystävälle synttäri-/joululahjoja, niin kiva vanhempien käyttää omia rahojaan johonkin satunnaiseen poikaystävään.

Esimerkiksi kun minun serkun tyttö alkoi 15-vuotiaana seurustella samanikäisen pojan kanssa, pyysi tyttö äidiltään 80€ ostaakseen rannekorun poikaystävälleen rippilahjaksi.

Ei se ole tyhmä joka kysyy vaan se joka antaa.

Itse sanoisin että ei tipu.

Vierailija
11/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun aikoinaan veljeni tyttöystävä käytännössä asui meillä. 3kk jälkeen äitini pyysi ruokarahaa. Iso riita tuli. Menivät sitten molemmat tyttöystävän kotiin loisimaan.

Vierailija
12/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ite tuonikäisenä luuhannut tyttöystävän vanhempien luona saati sitten syönyt safkojaan.

näköjään on tavat muuttuneet

Vierailija
13/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöä ja (oletettavasti) poika ovat jo sen ikäisiä että kuuluisi ostaa jo omat ruokansa ja maksaa asumisesta.

Vierailija
14/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ite tuonikäisenä luuhannut tyttöystävän vanhempien luona saati sitten syönyt safkojaan.

80-luvulla ihan yleistä, ihan asuakin toisten nurkissa

Vierailija
15/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano tytölle aina silloin tällöin että voivat itse tulla kaupan kautta ja hakea heille ruokaa, siis niin että itse myös maksavat. Tällöin huomaavat mitä ruoka maksaa. Anna heidän myös valmistaa ruoka itse, älä totuta valmiiseen pöytään jatkuvasti. Lihat, leikkeleet, juustot ovat kalliita. Osta heille jotain perusruokaa, leivän päälle vaikka kananmunia, välipalaksi banaaneja ja tarjoushedelmiä. Reissumiestä ja arkijugurttia. Ruoka on kallista mutta tietenkään hyvätuloisille sillä ei ole merkitystä.

Vierailija
16/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuori kokee olevansa niin aikuinen että voi asua tyttöystävän kanssa käytännössä "avoliitossa", täytyy hänen pystyä puhumaan aikuisten asioista joista yksi on raha. Istu nuorten kanssa pöydän ääreen ja laskekaa kuiteista minkä verran ruokaostokset maksaa. Joko poika nolostuu eikä vietä teillä enää niin paljon aikaa tai sitten jopa kantaa vastuuta?

Vierailija
17/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No milläpä ne lukiolaiset ruokia kustantaisivat, rahat tulee vanhemmilta. Lähinnä vaan yllätti tämä tilanne ja tietty syödään koko perhe samaa ruokaa, en sen takia ala puurolinjalle. Nuoret kokkailevat välillä myös itse, mutta ostokset maksetaan me. Onneksi ovat osan ajasta pojan perheessä. Ei kyllä kävis mulle, että sanoisin pojalle, että syö kotonas, enemmin tingin jostain muusta. Ap

Vierailija
18/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut kirjoittaa itse tuon aloituksen 12 vuotta sitten. Tytön poikaystävä oli meillä joskus viikonkin (asui eri kaupungissa ja kesällä ei ollut koulua) ja oli ihan hirveä syömään. Kaappi tyhjeni tuosta noin vaan ja sitten jo kerran tuli riitakin tytön kanssa asiasta.

Yritin parhaani mukaan ostella ja tehdä halpoja ja täyttäviä ruokia. Harmitti sekin.

Vierailija
19/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla ihan yleistä, ihan asuakin toisten nurkissa

Olen ollut nuori -80-luvulla mutten koskaan ole loisinut muitten nurkissa tai ruokapöydissä.

Vierailija
20/226 |
14.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syönyt toisten ruokia nuorena, ja viimeiset vuosikymmenet ruokkinut toisten nuoria sitäkin enemmän.

Kiinnitä enemmän huomioita siihen että ruokaa on tarjolla riittävästi sillä hinnalla mihin on varaa. Tee kunnolliset ateriat, laadusta tinkimättä mutta ikään kuin suurperheellinen. Varaa poikaystävän varallekin jotain edullista syötävää , leipää, leikkeleitä, juureksiä, hedelmiä ... 

Ei tuo ole edes vaikeaa, kun kuvittelet talouteen pari ylimääräistä perheenjäsentä, jotka on ruokittava samalla rahalla kuin nykyiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan