Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä on sovitttu maksuista ja muusta, jos kotona asuvan nuoren tyttö/poikaystävä lähes asuu teillä?

Vierailija
10.12.2024 |

Suihkuttelee, saunoo, syö, tulee pyyhe- ja lakanapyykkiä, jne

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei mitenkään. Ei tällainen kuitenkaan ikuisuuksia jatku. Meillä on aina ollut muutenkin varaa esim. tarjota ruokaa lasten kavereille ja sauna lämpiää muutenkin ja pyykkikone pyörii tiheään joka tapauksessa. Sanoisin että pisara meressä.

Sen tyttiksen/poikkiksen oma perhe kiittää, on yksi suu vähempi heillä ruokittavaksi.

Mistä sinä sen tiedät? Ei valtaosalla perheistä ole raha niin tiukassa, että oltaisiin kiitollisia siitä, kun oma lapsi on jonkun toisen ruokapöydässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön poikaystävä viihtyi meillä. Ei olisi tullut mieleenkään pyytää mitään.

Auttoi myös, siivouksessa, tiskeissä, ravisti mattoja, kävi minulle kaupassa, hoisi pienempiä lapsiani jne.

Muuttivat sitten yhteen.

Samoin poikani tyttöystävä viihtyi luonamme. Teki ruokaa, tiskaili, aina kysyi voinko auttaa, tai sanoi, että minä voin tehdä sen.

Meillä on aina viihtynyt nuoret, ja vähän isommatkin. Kauniisti ja kohteliaasti käyttäytyivät. 

Vierailija
24/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isäntä antoi kirjallisena laskun pojalle käteen.

Siihen sisältyi myös kondomit ja liukuvoiteet ja pyhkeet mitä oli kulunut ja saastunut. Pyyhkeet kuulemma sai pitää itse ja piti tuoda mukanaan jos tuli uudestaan.

Laskutti aika tarkkaan viikonlopusta 500e. Sanoi että vanhemmat maksaa jos ei itse kykene. Tilinumero oli lapussa.

Olemme kokoomuslainen perhe.

Vierailija
25/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien tyttöystävät olivat parempia tekemään kotitöitä kun pojat. Ja söivät vähemmän. Kyllähän ne teinit meni mutta enää aikuisten tyttöystäviä ei voisi pitää saman katon alla.

Vierailija
26/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABC-hinnat aterioista.

Vierailija
27/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maksua, mutta turha kuvitella, että olisi meillä täysihoidossa. Ruoka on sitä, mitä minä ostan, turha selittää, että on vegaani (saa olla, mutta silloin maksaa itse ruokansa), lauantaina minä siivoan juuri silloin kun siivoan eli vaikka klo 7 aamulla, netti katkeaa juuri silloin kun minä lopetan sen käytön ja televisiosta katsotaan sitä, mitä minä haluan. Tämä on minun kotini, minun ei tarvitse ottaa kenenkään toisen aikuisen tunteita huomioon niin kauan kun maksan kulut yksin.

Vierailija
28/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. En ole kuullut ikinä kenenkään alkavan periä maksua lastensa kumppaneilta, kuulostaa kauhealta. 

Vierailija
29/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ottaisi mitään maksuja mutta kotitöihin saisivat osallistua. 

Vierailija
30/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen muksu, toisen maksu.

Vierailija
31/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä ei tätä "ongelmaa" ole kun omat eivät vielä ainakaan seurustele, mutta kuten muutkin sanoneet, olisin ihan tyytyväinen, että nuoret viihtyvät meillä, enkä perisi mitään maksua.

Toki odottaisin, että omat sotkut siivotaan ja vähän muutenkin autellaan, kuten vaikka siinä ruuan laitossa, tiskikoneen täyttämisessä ja keittiön siistimisessä, pestään ja viikataan omat pyykit jne. 

Vierailija
32/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tartte mitään maksaa. Kiva jos viihtyvät meillä. Ymmärrän, että vähävaraisessa perheessä ylimääräisen ihmisen ruokailu tuntuu kukkarossa, mutta joku suihkussa käymisestä ja pyyhepyykistä nillittäminen kuulostaa kyllä käsittämättömältä.

Taloyhtiöissäkin nillitetään helposti 25e/kk vesimaksun muodossa

Meidän taloyhtiössä pidettiin tarkasti silmällä tyttären poikaystävän liikkeitä ja kun oli pari yötä meillä, tuli nillitystä, että pitäisi alkaa vesimaksua maksamaan. Totesin siihen, että tytär on asunut poikaystävänsä luona nyt 2 kk putkeen, että saanko alennusta niiden  2 kuukauden vesimaksuista? Sen jälkeen eivät ole aiheesta halunneet keskustella.

Vierailija
33/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tilanne meni ohi, kun poika lähti armeijaan. Siihen asti tyttis majaili hänen huoneessaan. Ei kylläkään omin nokkineen,  mutta poikaa ei ollut koskaan ilman tyttistä. Poika kertoi, että tyttiksen perheellä tilanne rahallisesti huono. Siinä meni sitten siivellä, joko minun tai pojan. Eikä se raha haitannut, sitä ei yhteen pieneen tyttikseen (kai) niin paljon mennyt. 

Mutta sitä draamaa!! Sitä pieneen tyttikseen mahtui rutosti! Aina oli jostain syystä naama pitkänä ja murjotti. Ei auttanut missään hommissa. Eikä oikeastaan kommunikoinut oma-aloitteisesti kuin pojan kanssa. Joulun viettivät huoneessaan kun muut olivat yhdessä. Olisi kai pitänyt pyytää jotain rahaa ettei olisi pilannut meidän fiilistä, mutta luultavasti poika olisi maksanut omasta pussistaan.

Luojan kiitos se tyttis on vaihdettu parempaan. 

Vierailija
34/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu apteekissa tänään: "olipa kallis lääke mutta kait se on parempi kuin sydänkohtaus". Ei ollut ihan varma...En voi ymmärtää näitä ihmisiä jotka vaan ajattelevat rahaa koko ajan ja mitä joku juttu maksaa. Kuole pois sitten jos ei saa käyttää suihkua. Itse olet kuluttanut sen asentamiseen paljon rahaa joka menee täysin hukkaan jos olet niin pihi ettei saisi siellä käydä. Kalliit roposesi menevät hukkaan kun se on käyttämättä. Mietipä sitä rahan vallassa oleva. 

Vierailija
35/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä ei tätä "ongelmaa" ole kun omat eivät vielä ainakaan seurustele, mutta kuten muutkin sanoneet, olisin ihan tyytyväinen, että nuoret viihtyvät meillä, enkä perisi mitään maksua.

Toki odottaisin, että omat sotkut siivotaan ja vähän muutenkin autellaan, kuten vaikka siinä ruuan laitossa, tiskikoneen täyttämisessä ja keittiön siistimisessä, pestään ja viikataan omat pyykit jne. 

No noin minäkin ajattelin silloin kun ei ollut vielä ajankohtaista. Että saa nuoret meillä viihtyä, syödä ja viettää aikaa. Mutta annapa kun tuli 2 suursyömäri poikaystävää perheeseen niin ei enää jaksanut hymyillä kun lasagnevuoka oli tyhjä ennenkuin itse ehdimme edes pöytään. Ja kaikkea roinaa kulkeutui heidän mukanaan meille, pestävää vaatetta ym. Suihkussa venyivät puoli tuntia niin että tuntui kuin olisimme olleet  yhteisessä asuntolassa 

Pakko oli sopia säännöistä, että myös siellä toisessa päässä vietetään aikaa ja kulutetaan ruokavarastoja. Koti on kumminkin  myös meidänkin koti. 

Vierailija
36/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei mitenkään. Ei tällainen kuitenkaan ikuisuuksia jatku. Meillä on aina ollut muutenkin varaa esim. tarjota ruokaa lasten kavereille ja sauna lämpiää muutenkin ja pyykkikone pyörii tiheään joka tapauksessa. Sanoisin että pisara meressä.

Kaikilla ei ole varaa.

Vierailija
37/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kuuluu perheeseen, eli ei eri maksua.

Eli jos sulla vaikka kolme nuorta aikuista ja kaikki tuo kumppanit asumaan niin sä vaan mielelläsi ostelet kuudelle ruokaa+sinä ja ehkä kumppanisi ja peset pyykkiä? Mulla ainakin ottas kukkaron päälle, en pesis muiden pyykkejä. Kaikille kokkaus vuorot,kauppavuorot, siivousvuorot yms yms. 

Vierailija
38/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tartte mitään maksaa. Kiva jos viihtyvät meillä. Ymmärrän, että vähävaraisessa perheessä ylimääräisen ihmisen ruokailu tuntuu kukkarossa, mutta joku suihkussa käymisestä ja pyyhepyykistä nillittäminen kuulostaa kyllä käsittämättömältä.

Taloyhtiöissäkin nillitetään helposti 25e/kk vesimaksun muodossa

Taloyhtiöissä on nykyään asuntokohtaiset vesimittarit ja vesi laskutetaan sen mukaisesti.

Vierailija
39/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se yleensä kuitenkin on ainakin jonkin verran vastavuoroista ja suht lyhytaikasta, jollei jo rippikouluiässä ala. Teinit ja nuoret aikuiset tulee kyllä kalliiksi, ainakin meillä on nyt aivan valtavat menot.

Vierailija
40/48 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kuuluu perheeseen, eli ei eri maksua.

Eli jos sulla vaikka kolme nuorta aikuista ja kaikki tuo kumppanit asumaan niin sä vaan mielelläsi ostelet kuudelle ruokaa+sinä ja ehkä kumppanisi ja peset pyykkiä? Mulla ainakin ottas kukkaron päälle, en pesis muiden pyykkejä. Kaikille kokkaus vuorot,kauppavuorot, siivousvuorot yms yms. 

Ei meillä ole koskaan nuorille ollut mitään kokkaus,  pyykki ja kauppa vuoroja :D kotona asuessaan siivosivat omat huoneensa.

Kyllä ne omissa asunnossaan ovat ehtineet kokkaamaan yms kun sen aika tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme