Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suvi saa sosiaalitukia yhteensä yli 4000 euroa kuukaudessa, ja hallituksen leikkauspolitiikka huolestuttaa häntä

Vierailija
09.12.2024 |

Koti, jota ei esitellä somessa

Suvi saa sosiaalitukia yhteensä yli 4000 euroa kuukaudessa, ja hallituksen leikkauspolitiikka huolestuttaa häntä. Perhe elää tukien varassa, sillä Suvin mukaan erityislasten yksinhuoltajuus ja kokopäivätyö eivät vain sovi yhteen.

Kuvat kodista paljastavat todellisuuden, josta harva uskaltaa puhua.

Yksinhuoltajaäiti Suvin kaikilla lapsilla on ADHD-lääkitys. Suvi kertoo nyt kaunistelemattoman totuuden siitä, millaista arki erityislasten kanssa voi olla.

Yksi heistä on uhannut tappaa koko perheen.

Kukaan ei rakasta mua!

Kunpa en olisi koskaan syntynyt!

Tapan itseni!

Tapan teidät kaikki!

Kun Eetulta palaa pinna, hänen suustaan pääsee kamalia asioita. 13-vuotias poika on laukonut samoja uhkauksia jo puolet elämästään.

Se johtuu pelkästään siitä, että hänellä on niin paha olla, Eetun äiti Suvi huokaa.

Niin kauheaa kuin se onkin, Suvi on jo tottunut esikoisensa tappouhkauksiin. Hän uskoo, ettei lapsi tarkoita sanojaan.

Kommentit (847)

Vierailija
561/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan kuulla olevani elätti kun lapsellani on add. Nettotuloni ovat 3000 e kk, lapsilisä 170 e kk ja elarit jonka hyvätuloinen isä maksaa 400 e kk. Eli mikä tuosta tulisi poistaa? 

Miten sinä nyt käyt niin kierroksilla? Kahdeksan kommenttia peräkkäin!

On munkin lapsellani ADD. En ole koskaan kuullut kenenkään kutsuvan mua elätiksi sen pohjalta. Jos exäsi ei haluaisi maksaa elareitaan, niin se on teidän välisenne kiista, ei liity "muihin" mitenkään.

Nyt puhutaan naisesta joka on työkykyinen mutta ollut ainakin 15 vuotta tukien varassa kotona koska on halunnut nopeaan tahtiin 5 lasta vaikkei niitä ollut varaa elättää.

Vierailija
562/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa nähdään ihmisten tyhmyys ja julmuus. Useita viestejä jotka täyttävät rikoksen määritelmän, myös tämän foorumin ylläpitäjä on vastuussa viesteitä. Ei muuten olisi ensimäinen kerta kun anonyyminä kirjoittelevat joutuvat tuomiolle, en usko että te kunnianloukkauksiin yms syylistyneet olisitte osanneet piilottaa ip numeronne.

Tämä viestiketju on linkattu viranomaisille, odottakaahan poliisin yhteydenottoa.

Suvi itsekö siellä näitä kirjoittelee?

Ei kyllä Suomesta näy nuijat loppuvan. odottakaahan poliisin yhteydenottoa - ei vttu mitä v jakkipaskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa nähdään ihmisten tyhmyys ja julmuus. Useita viestejä jotka täyttävät rikoksen määritelmän, myös tämän foorumin ylläpitäjä on vastuussa viesteitä. Ei muuten olisi ensimäinen kerta kun anonyyminä kirjoittelevat joutuvat tuomiolle, en usko että te kunnianloukkauksiin yms syylistyneet olisitte osanneet piilottaa ip numeronne.

Tämä viestiketju on linkattu viranomaisille, odottakaahan poliisin yhteydenottoa.

Ei kyllä Suomesta näy nuijat loppuvan. odottakaahan poliisin yhteydenottoa - ei vttu mitä v jakkipaskaa.

Nättiä puhetta. Alkaa selvitä, miksi kuusivuotiaatkin puhuvat tavalla, jota vielä nykyaikanakin normaalit ihmiset pitävät käsittämättömänä.

Vierailija
564/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tulisi ottaa huostaan ja sijoittaa normaaleihin perheisiin. Ei ole kenenkään etu että kotiolojen traumatisoivat riehujat häiriköivät koulussa muita oppilaita. Jos ei muu auta niin suoraan laitokseen, jonne he kuitenkin jossain vaiheessa elämää päätyvät. Yhteiskunnan tuilla vain pitkitetään ja pahennetaan lasten elämää.

Vierailija
565/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi voi aivan vapaasti olla yhteydessä jos katsoo tarpeelliseksi. Tuskin katsoo ja ihan vain siksi että joku palstalainen repi itsensä mielestä epämiellyttävistä kommenteista itselleen uuden p*rsereiän. 

Vierailija
566/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa saan vaja 600 e, hoh ku sais tollasen maaran. OI sita autuutta. Ne saakelin nallakarkit aukoo taas suuta.

Ja minä maksan pelkkiä tuloveroja, eläkemaksuja ja pakollisia muita maksuja yli 2 tonnia ja itselle jää käteen vähemmän rahaa kuin tuo saa tukina. Ja itsellänikin kohta kolmas lapsi sentään. Itse en saa euron euroa tukia (lapsilisät menee puolisolle).

Ja päälle mun täytyy maksaa kohtuu paljon vielä mm. päivähoitomaksuja, että ylipäätään pääseen näitä töitä tekemään. On tämä aivan sairas yhteiskunta.

Sinulla on siis se puoliso myös tienaamassa sitä rahaa jolla elätätte sen perheenne. Ja myös teillä on mahdollisuus jäädä kotiin hoitamaan lapsianne. Tulee muuten yhteiskunnalle halvemmaksi kuin se päivähoito. Ja jos oikein käy kateeksi, voittehan aina tehdä ne viisi lasta, sitten otat eron ja alat yksinhuoltajaksi. Saat pari tuhatta euroa käteen kuussa sen palkkasi lisäksi eli lapsilisät ja elatusmaksut jotka sinun tapauksessa varmaan se puoliso sitten maksaisi. Ei tarvitse kuin hoitaa yksin kaikki ja maksaa yksin kaikki. Bonuksena saat päällesi yhteiskunnan vihan ja halveksunnan. 

Kyllä tuota herkkua on tässä yhteiskunnassa ihan kaikille tarjolla. 

Ps. Maksan veroja yli 25 tuhatta tänäkin vuonna. Silti pystyn näkemään omaa napaa pidemmälle. 

Vierailija
567/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas aivan erinomainen esimerkki siitä, että täysin tuhoon tuomittu ajatus alkaa maksaa korvauksia ihan vaan lasten synnyttämisestä, sillä se jos mikä entisestään lisäisi niiden lasten määrää, jotka lopulta jäävät loppuelämäkseen täysin yhteiskunnan tuella elätettäviksi. 

Lastenkin kannalta tämä on tosi ikävää - vanhempana ymmärtää olleensa pelkkä raha-automaatti.

Vierailija
568/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömien tuet tulisi lakkauttaa kokonaan. Vi#u##aa lukea tällaisia

Ei hän työtön ole vaan omaishoitaja josta saa ansiotuloja. Mikä sun ratkaisu olisi tähän tilanteeseen? Lapset laitokseenko ja hintalappu yhdelle lapselle/pv sama kuin äitinsä saa kuukaudessa? 

Omaishoitaja voi olla etänä tai työssäkäyvänä. Tämä pieni lisäys, koska se ei ole työ. Mutta itse siis olen vahvasti sitä mieltä, että tuo on selkeästi halvempaa valtiolle kuin laistohoiyo. 

Kyllä omaishoitaja tekee verotettavaa työtä, älä vääristele asioita. Aika harva omaishoitaja pystyy tekemään muita töitä jos kotona on 24/7 tukea tarvitseva ihminen. Omaishoitajien taakka on myös raskas, omaa aikaa ei ole eikä juuri vapaatakaan. Sopii kokeilla jos epäilyttää.

Vierailija
569/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saatana ole ihmekään että valtio on konkassa. Mikä tästä perheestä tekee niin erityisen tärkeän ja arvokkaan, että veronmaksajien rahaa palaa siihen n. 50 000 euroa vuodessa? Se on puoli milliä vuosikymmenessä ja näille rahoille ei valtio / veronmaksajat saa pennin jeniä vastinetta.

Yhteen rikolliseen menee vuodessa kaksinkertainen määrä, mitä tuo neli-viisihenkinen perhe saa yhteensä. Ja sinä itket täällä, että nuo lapset ovat syyllisiä verorahojen hulpenemiseen :D

Juuri näin. Ja samanaikaisesti puhutaan ennaltaehkäisevästä työstä rikollisuuden vähentämiseksi. Jos nämäkin lapset jätettäisiin yhteiskunnan tuen ulkopuolelle, niin todennäköisyys rikoksen poluille ajautumiseen luultavasti moninkertaistuisi.

Joko tämä äiti hoitaa nämä lapset kotona neljällä tonnilla, tai

VIISI! Viisi lasta.

Enpä tiedä, voisiko vaikka lopettaa sen hirveän puolestapuhumisen ja todeta, että vahinko on tapahtunut jo mutta seuraavat Suvit voisivat ottaa esimerkistä opikseen?

Vierailija
570/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyllistyt itse herjaukseen. Kannattaa huomioida tuollainenkin seikka. Muut puhuu asiasta ja sinä puhujasta. 

Vierailija
571/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maa saan vaja 600 e, hoh ku sais tollasen maaran. OI sita autuutta. Ne saakelin nallakarkit aukoo taas suuta.

Ja minä maksan pelkkiä tuloveroja, eläkemaksuja ja pakollisia muita maksuja yli 2 tonnia ja itselle jää käteen vähemmän rahaa kuin tuo saa tukina. Ja itsellänikin kohta kolmas lapsi sentään. Itse en saa euron euroa tukia (lapsilisät menee puolisolle).

Ja päälle mun täytyy maksaa kohtuu paljon vielä mm. päivähoitomaksuja, että ylipäätään pääseen näitä töitä tekemään. On tämä aivan sairas yhteiskunta.

No, jos sua oikein onni potkaisee niin tuo kolmas lapsihan voi syntyä vaikeasti vammaisena ja pääset nauttimaan niistä huimista tuista. Jäät kotiin hoitamaan lasta ja samalla tietysti voit hoitaa ne muutkin, niin ei mene enää päivähoitomaksujakaan.

Vierailija
572/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas aivan erinomainen esimerkki siitä, että täysin tuhoon tuomittu ajatus alkaa maksaa korvauksia ihan vaan lasten synnyttämisestä, sillä se jos mikä entisestään lisäisi niiden lasten määrää, jotka lopulta jäävät loppuelämäkseen täysin yhteiskunnan tuella elätettäviksi. 

Lastenkin kannalta tämä on tosi ikävää - vanhempana ymmärtää olleensa pelkkä raha-automaatti.

Pahempi on, jos tajuaa tulleensa tarpeettomasti lääkityksi ja diagnosoiduksi, mikä ehkä tulevaisuudessa estää jopa jonkun opiskelu- tai työpaikan saamisen.

Vaikuttaa tosin siltä, että nuo lapset kasvatetaan seuraamaan vanhempiensa esimerkkiä eli elämään yhteiskunnan tuilla myös aikuisena, ehkä jopa äitinsä omaishoidossa, eli edellä mainitusta ei sen suhteen hyvin todennäköisesti ikävä kyllä ole pelkoa.

Vierailija
573/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä voisi olla pahempaa tälle Suville kuin synnyttää terve lapsi. Olisiko pettymys. Viidesti hän on jo jaksanut kuitenkin yrittää.

Vierailija
574/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaus vaikuttaa hyvin samanlaiselle kuin tv-sarjassa Nepsyt ollut yh-nainen. Hänen kaikki 5 lastansa taisi olla tyttöjä, kaikilla adhd tai autismi.

Meno oli kotona hulvatonta. Äiti vaikutti lepsulta.

Vierailija
575/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on siis se puoliso myös tienaamassa sitä rahaa jolla elätätte sen perheenne. Ja myös teillä on mahdollisuus jäädä kotiin hoitamaan lapsianne. Tulee muuten yhteiskunnalle halvemmaksi kuin se päivähoito. Ja jos oikein käy kateeksi, voittehan aina tehdä ne viisi lasta,

Sanot että pitää hoitaa yksin kaikki -miten se on ympäröivän yhteiskunnan vastuulla että porukka eroaa?? Olen itsekin eronnut, mutta en minä silti yhteiskunnalta ole ollut mitään vailla keventämään taakkaani. Henkilökohtaisia ratkaisujahan nämä ovat, myös puolisovalinta tai se että puolison vastakkaisista toiveista välittämättä päättää tehdä aina seuraavan ja seuraavan vauvan..

Vierailija
576/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka puhutte, että äidin pitäisi mennä töihin: miettikääpä itse, jaksaisitteko esim. istua kassalla tai tehdä lähihoitajan/henk koht avustajan aamuvuoroja, ja kotona olisi riehuva kaaos aina työpäivän jälkeen.

Jos joutuisin elämään tuollaisessa perheessä, minun pitäisi saada joka päivä se 6-8h LOMAA, ei työtä.

Vierailija
577/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyttäisiin tukiperheeltä, niin siellä käy varmaan 5 lasta, joille kukaan ei ole asettanut rajoja ja joiden ongelmat ovat perheen mielestä kohtalaisen pieniä, jos vanhempi suostuisi siihen, että asetetaan selkeät rajat, vaikka lapset protestoivat. Jatkuvassa sekasorrossa eläminen ei ole sama kuin ADHD, mutta koska lasten elämä äidin kanssa on vailla selkeitä raameja, oireet tai oikeastaan niiden ilmeneminen pahenee.

Olisi ihana edes josku lukea perheestä, jossa on vain yksi ADHD-lapsi ja tervepäiset vanhemmat. Sellaisia perheitä ei varmaan edes ole.

Mun lapsellani on diagnosoitu ADD. Perheessä ei muita diagnosoituja tapauksia ole, mutta lapsen kehityksessä on paljon samaa kuin isällään aikoinaan. Koulu mm on vaatinut meiltä vanhemmilta paljon työtä lapsen tukena, unirytmi olisi aivan ensiarvoisen tärkeää. Emme koskaan luovuttaneet ja alkaneet levitellä käsiämme,

Hieno juttu. Mutta tuo, että ongelmatilanteet hävisivät, herättää kyllä ajatuksen siitä, että olikohan diagnoosi alunperin oikea? Itselläni on lähipiirissä kokemuksia myös esimerkiksi erolapsista, joilla oireet ovat hävinneet, kun kotiolot ovat tasaantuneet. Tietenkin sopivalla ympäristöllä pystyy joko lieventämään tai lisäämään oireilua. 

Vierailija
578/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytöllä on vahvasti ADHD-piirteitä mut en ikinä laittaisi häntä valtion pirille. Miten paljon tuota lääkitystä on edes tutkittu ja eikö lapsikin voi saada siitä ihan yhtä lailla nitkut? En ikinä uskaltaisi syöttää mitään tuollaisia lääkkeitä pienelle lapselle.

Jos lapseni on levoton ja käy ylikierroksilla, niin menemme ulos. Sisällä laittaa lapsen tekemään palapeliä tai värittämään tms. Välillä saa pelata kännykällä peliä. Meillä auttaa jo ihan noinkin yksinkertainen asia kuin rutiini.

Heh. Ihan jokaisella on adhd-piirteitä. Lapset on levottomia, aikuisetkin on levottomia. Se ei silti tarkoita sitä, että olisi ADHD. 

Vierailija
579/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa 5 ongelmalasta tulossa veronmaksajien elätettäviksi, elinikäiset kulut heistä vähintään 5 000 000 €. että ahkeroikaapaas siellä töissä taas vähän enemmän.

Vierailija
580/847 |
10.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on siis se puoliso myös tienaamassa sitä rahaa jolla elätätte sen perheenne. Ja myös teillä on mahdollisuus jäädä kotiin hoitamaan lapsianne. Tulee muuten yhteiskunnalle halvemmaksi kuin se päivähoito. Ja jos oikein

Hienoa! Lähetän sinulle kruunun postissa. Varmasti kieltäydyit myös lapsilisistä kun et mitään yhteiskunnan apua ottanut?  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän